-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Апаратно-програмний комплекс обробки даних на базі процесорів RISC-архітектури
Завершена
42 002 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 420 020.00 UAH
мін. крок: 1% або 420 020.00 UAH
Період оскарження:
11.09.2017 12:07 - 08.10.2017 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Номер:
1f4135ffdea74973a6be767dddf57b76
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-09-11-000651-c.b1
Назва:
Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Вимога:
Відповідно до преамбули Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон) цей Закон установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Статтею 3 Закону встановлено принципи здійснення закупівель, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Як вбачається із тендерної документації, предметом закупівлі фактично виступає обладнання та програмне забезпечення. При цьому, оголошена вартість закупівлі включає у себе податок на додану вартість (надалі – ПДВ).
Відповідно до підпункту 261 пункту 26 підрозділу 2 розділу XX тимчасово, з 1 січня 2013 року до 1 січня 2023 року, звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з постачання програмної продукції. Для цілей цього пункту до програмної продукції відносяться: результат комп'ютерного програмування у вигляді операційної системи, системної, прикладної, розважальної та/або навчальної комп'ютерної програми (їх компонентів), а також у вигляді інтернет-сайтів та/або онлайн-сервісів; криптографічні засоби захисту інформації.
Таким чином, при проведенні даної закупівлі Замовник безпідставно, включивши в один предмет закупівлі два види товару, операція з постачання одного з яких, звільняється від оподаткування ПДВ, безпідставно збільшує вартість закупівлі на суму ПДВ, що порушує принцип максимальної економії та ефективності здійснення закупівель та призводить до марного та нераціонального використання коштів.
Отже, Замовником при виборі предмету закупівлі, формуванні Тендерної документації порушено вимоги статті 3 Закону.
Згідно із Порядком визначення предмету закупівлі, що затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 №454 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25.03. 2016 за № 448/28578) Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками шостого – десятого знаків Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11 жовтня 2010 року № 457, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників четвертої – восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, а також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг. При цьому замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої – восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, а також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг. Зазначене вище фактично здійснено Замовником у пункті 8 Додатку 1 до Тендерної документації «складові предмету закупівлі».
Враховуючи викладене, вимагаємо: визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти), а саме:
1. Апаратна частина комплексу обробки даних на базі процесорів RISC-архітектури –2 (дві) шт.;
2. - Програмне забезпечення системи керування базами даних, що підтверджується ліцензією на право користування програмним забезпеченням.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.10.2017 14:59
Вирішення:
Звертаємо увагу, що відповідно до пункту 18 статті 1 розділу І предмет закупівлі визначається замовником у порядку встановленому Уповноваженим органом. Згідно із Порядком визначення предмету закупівлі, що затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 №454 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25.03. 2016 за № 448/28578), замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої – восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, а також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг. Зазначена норма жодним чином не забороняє проводити замовнику закупівлю товару без його поділу на лоти.
Окремо зазначимо, що за визначенням замовника предмет закупівлі має однозначну назву, яка не суперечить загально прийнятої класифікації у сфері інформаційних технологій, а саме: Апаратно-програмний комплекс обробки даних на базі процесорів RISC-архітектури. Послідовність та логічність назви товару визначають його обов’язкові та нерозривні складові, а саме: апаратна частина та програмне забезпечення, необхідне для функціонування комплексу у цілому.
Враховуючи викладене, поділ закупівлі за предметом: Апаратно-програмний комплекс обробки даних на базі процесорів RISC-архітектури на лоти вважаємо недоцільним.
Статус вимоги:
Не задоволено