-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Поточний середній ремонт – влаштування елементів системи моніторингу за станом доріг та умовами руху на км 202+600 - км 204+600 автомобільної дороги загального користування державного значення Н-26 Чугуїв – Мілове (через м. Старобільськ) у Луганській області (з розробкою проектної документації) ДК 021:2015 – 45233142-6– Ремонт доріг.
Поточний середній ремонт – влаштування елементів системи моніторингу за станом доріг та умовами руху на км 202+600 - км 204+600 автомобільної дороги загального користування державного значення Н-26 Чугуїв – Мілове (через м. Старобільськ) у Луганській області (з розробкою проектної документації) ДК 021:2015 – 45233142-6– Ремонт доріг.
Торги не відбулися
18 420 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 92 100.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 92 100.00 UAH
Період оскарження:
22.12.2021 18:12 - 20.01.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
Оскарження рішення Замовника
Номер:
fed66104c44d44d8ae3fa7a1f5c354b9
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-22-005127-a.b1
Назва:
Оскарження рішення Замовника
Скарга:
СКАРГА
про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
СЛУЖБОЮ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ЛУГАНСЬКІЙ ОБЛАСТІ (далі - Замовник) 22.12.2021 було оприлюднено оголошення та тендерну документацію щодо закупівлі послуг: «Поточний середній ремонт – влаштування елементів системи моніторингу за станом доріг та умовами руху на км 202+600 - км 204+600 автомобільної дороги загального користування державного значення Н-26 Чугуїв – Мілове (через м. Старобільськ) у Луганській області (з розробкою проектної документації) ДК 021:2015 – 45233142-6– Ремонт доріг».
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої Пропозиції для участі у Процедурі закупівлі подали наступні учасники:
Учасник
ТОВ "ІНТЕР-ФОРТ"
ТОВ ЛАЙТ ЕНЕРДЖІ СИСТЕМС
07.02.2022 Замовником було опубліковано Протокол розгляду тендерних пропозицій (далі – Протокол), яким відхилено пропозицію ТОВ «ЛАЙТ ЕНЕРДЖІ СИСТЕМС» як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Вважаємо, що відхилення Замовником пропозиції скаржника з означених вище причин є безпідставним, таким, що порушує законодавство у сфері державних закупівель, та перешкоджає скаржнику у можливості брати участь на рівні з іншими учасниками у публічній закупівлі. Відхилення тендерної пропозиції скаржника у такий спосіб порушує право на участь у закупівлі та має бути відновлено за результатами розгляду даної скарги.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) сумлінна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям та зловживанням.
Відхилення тендерних пропозицій відбувається виключно у відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема, у п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону передбачено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
У абзаці першому ч. 3 ст. 22 Закону встановлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЛАЙТ ЕНЕРДЖІ СИСТЕМС» відбулося з порушенням вказаних положень Закону, внаслідок чого рішення Замовника у вигляді Протоколу розгляду тендерних пропозицій від 07.02.2022 є незаконним та має бути скасовано за результатами розгляду даної скарги.
Відповідно до Протоколу, підставою для відхилення Пропозиції Скаржника було наступне:
«Не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства 1.ТОВ ЛАЙТ ЕНЕРДЖІ СИСТЕМС 01 лютого 2022 року Замовником було оприлюднено Вимогу про усунення невідповідностей щодо пропозиції Учасника - ТОВ ЛАЙТ ЕНЕРДЖІ СИСТЕМС . 02 лютого 2022 року Учасником (ТОВ ЛАЙТ ЕНЕРДЖІ СИСТЕМС) було виправлено невідповідності в інформації та документах, що подані ним у тендерній пропозиції. Проте Учасник не забезпечив накладення кваліфікованого цифрового підпису (КЕП) у загально-застосовуваному форматі на зазначені документи. Вiдповiдно до частини 3 статтi 12 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій/пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".» (п. 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» р. ІІІ. Тендерної документації) «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) Таким чином, Учасник процедури закупівлі не відповідає вимогам, встановленим абзацем першим частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та наявні підстави для відхилення (ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства). Відповідно до вищенаведеного, керуючись ч. 10 ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі» приймаю наступне рішення: Відхилити тендерну пропозицію ТОВ" ЛАЙТ ЕНЕРДЖІ СИСТЕМС " відповідно до ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства) та оприлюднити інформацію відповідно до вимог ст. 10 Закону».
Однак, відхилення Пропозиції скаржника з даних підстав є неправомірним, оскільки Замовником вимагалось накладення кваліфікованого цифрового підпису (КЕП) на етапі створення та подання Учасником документів Тендерної пропозиції, крім того Замовником не вимагається в Тендерній документації накладення КЕП після завантаження через електронну систему закупівель уточнених документів в електронній системі.
Пунктом 1 розділу ІІІ Тендерної документації передбачено:
«Вiдповiдно до частини 3 статтi 12 Закону України «Про публічні закупівлі» створення та подання Учасником документiв Тендерної пропозицiї повинно бути здiйснено з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», Закону України «Про довірчі послуги» шляхом накладення на неї електронного пiдпису (кваліфікованого електронного підпису, тощо) (КЕП) або удосконаленого цифрового підпису (УЕП) – загалом далі по тексту – КЕП.
Учасник забезпечує накладення кваліфікованого цифрового підпису (КЕП) у загально-застосовуваному форматі, що надає змогу Замовнику здійснити належну перевірку його відповідності через відкритий інтернет ресурс (реєстр): https://czo.gov.ua/ або аналогічний.
Опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких Учасниками в тендерних пропозиціях не призведе до відхилення їх пропозицій».
Відповідно до п. 2 розділу V Тендерної документації:
«Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або не виправлення учасниками виявлених невідповідностей».
Скаржник, як і було передбачено тендерною документацією, під час подання своєї тендерної пропозиції підписав її за допомогою КЕП, що підтверджується документом наявним у складі пропозиції: Sign.p7s. (18.01.2022).
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій – 24.01.2022.
Таким чином, станом на кінцевий термін подання тендерних пропозицій, тендерна пропозиція скаржника містить кваліфікований електронний підпис накладений на всю пропозицію.
Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовником щодо Пропозиції Скаржника розміщено вимогу про усунення невідповідностей до 02 лютого 2022 16:38.
Згідно Повідомлення Замовником було зазначено:
«В процесі розгляду виявленні наступні недоліки та невідповідності щодо кваліфікаційної відповідності вимогам згідно ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: 1. Відповідно до вимог Тендерної документації, Замовником вимагалась інформація щодо наявності у Учасника обов'язкового мінімуму придатної до експлуатації спеціальної техніки (автомобілів, машин, механізмів та обладнання) що повинні бути залученні Учасником для виконання умов закупівлі. У складі документів тендерної пропозиції Учасника надано довідку про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо) № 16-01 від 18.01.2022р. в якій: П. 8 навантажувач – залучається згідно договору про надання послуг з ПП АВТОМАГІСТРАЛЬ №01-02/21. Навантажувач у переліку техніки (Додаток № 1 до Договору) відсутній. П.4 зазначено: CITROEN JUMPER, рік випуску:2020 р. у кількості 3 штук. У договорі оренди транспортних засобів № ВІА 30122020: 2 автомобіля – 2020 р. в., 1 – 2021 р.в. Надані св-ва про реєстрацію на а/м АХ326110 2020 р.в., та на а/м АХ326310 2020 р.в. Залучення а/м Ситроен (св-во СХС 246914) документально не підтверджено (надано св-во на а/м з іншим номером) П.7 екскаватор-навантажувач /JCB 3CX SITEMASTER/, Р.ВИПУСКУ 2018 , св-во про реєстрацію- екскаватор-навантажувач /JCB 3CX SITEMASTER/, Р.ВИПУСКУ 2018 -–У ДУ 17 (пп.16 – екскаватор гусеничний, JCB 8030/ZTS 2. Відповідно до вимог Тендерної документації: «Тендерна пропозиція та усі документи, що мають відношення до неї, та підготовлені безпосередньо Учасником, повинні бути складені державною мовою - українською. Всі інші документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, можуть бути викладені на мовах національних меншин та дубльовані перекладом на державну мову. Зазначений переклад засвідчується підписом Учасника.» У складі документів тендерної пропозиції Учасника надано інформаційну довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації № 16-04 від 18.01.2022р. П.4 р.2 інформаційної довідки про наявність працівників – начальник дільниці Давіденко Д.А. – не надано переклад трудової книжки. 3. Відповідно до вимог Тендерної документації Замовником вимагалось надання підтвердження виконання аналогічного (их) договорів. «*Аналогічним договором вважається повністю виконаний договір (ри) за останні 3 роки з влаштування та налаштування елементів системи моніторингу за станом доріг та умовами руху на автомобільній дорозі (зважування в русі), а саме - автоматичних пунктів ваго-габаритного контролю, що визначають відповідні параметри в діапазоні швидкостей від 10 до 140 км/год з точністю не гірше ніж 10-й клас для маси транспортного засобу і клас F для навантаження на одинарну вісь згідно з ДСТУ OIML R 134-1:2010 враховуючи основні види робіт згідно з технічним завданням тендерної документації.» Надані у складі документів тендерної пропозиції Учасника документи не підтверджують відповідність аналогічного договору № 01-25/05/21-ВІМ348 М03 Київ-Харків-Довжанський км, 348+500 км 349-500 Полтавська обл. вимогам щодо відповідності параметрів у діапазоні швидкостей від 10 до 140 км/год. Прошу усунути зазначені невідповідності та надати відповідну вимогам тендерної документації інформацію».
02 лютого в 16:20 на вимогу про усунення невідповідностей на веб-порталі Уповноваженого органу Скаржником було розміщено файли, де було підтверджено у довідці наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо) для виконання умов закупівлі. Скаржником у складі документів тендерної пропозиції було надано інформаційну довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації № 16-04 від 18.01.2022р. П.4 р.2 інформаційної довідки про наявність працівників – начальник дільниці Давіденко Д.А., також трудову книжку, на вимогу Замовника, шляхом усунення недоліків надано переклад трудової книжки Давіденко Д.А. Скаржником було підтверджено у листі-поясненні про відповідні параметри в діапазоні швидкостей від 10 до 140 км/год з точністю не гірше ніж 10-й клас для маси транспортного засобу і клас F для навантаження на одинарну вісь згідно з ДСТУ OIML R 134-1:2010 враховуючи основні види робіт згідно з технічним завданням тендерної документації, також у листі-поясненні підтверджено відповідність виконання аналогічного договору № 01-25/05/21-ВІМ348 М03 Київ-Харків-Довжанський км, 348+500 км 349-500 Полтавська обл. вимогам щодо відповідності параметрів у діапазоні швидкостей від 10 до 140 км/год.
Заявлені недоліки Замовником були усунуті Скаржником в повному обсязі, про що зазначено в Протоколі розгляду тендерних пропозицій від 07.02.2022: «Учасником (ТОВ ЛАЙТ ЕНЕРДЖІ СИСТЕМС) було виправлено невідповідності в інформації та документах, що подані ним у тендерній пропозиції», отже Скаржник виконав всі умови тендерної документації та має бути допущений до аукціону.
Крім того, документи, які було долучено після усунення недоліків, оформлені належним чином, згідно вимог тендерної документації, що не заперечується Замовником, будь-яких невідповідностей Замовником у Протоколі не зазначено.
Важливо зазначити, що тендерна документація не містить окремих вимог до необхідності накладення кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, який базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, на документи, які надаються учасниками на вимогу про усунення невідповідностей. Сама тендерна пропозиція була підписана КЕП, що можна побачити у документах тендерної пропозиції, і додавання окремих документів на виправлення «помилок» не відміняє того факту, що тендерна пропозиція учасника має електронний підпис та всі необхідні документи, відповідно до заявлених вимог.
Враховуючи викладене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної підстави.
Слід зазначити, що орган оскарження з даного приводу вже сформував свою позицію, оскільки за подібних обставин у Рішенні № 17017-р/пк-пз від 26.07.2021 Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановила порушення Замовником вимог антимонопольного законодавства, оскільки тендерна документація не містила окремих вимог до необхідності накладення кваліфікованого електронного підпису на документи, які надаються учасниками на вимогу про усунення невідповідностей.
Відповідно до ст. 18 Закону, за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси ТОВ «ЛАЙТ ЕНЕРДЖІ СИСТЕМС» можуть бути захищені, шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення Пропозиції Скаржника.
За таких обставин, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», -
ПРОСИМО:
1. Прийняти рішення, яким встановити порушення процедури закупівлі.
2. Зобов'язати СЛУЖБУ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ЛУГАНСЬКІЙ ОБЛАСТІ скасувати Протокол розгляду тендерних пропозицій від 07.02.2022 в частині відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЛАЙТ ЕНЕРДЖІ СИСТЕМС» за процедурою закупівлі «Поточний середній ремонт – влаштування елементів системи моніторингу за станом доріг та умовами руху на км 202+600 - км 204+600 автомобільної дороги загального користування державного значення Н-26 Чугуїв – Мілове (через м. Старобільськ) у Луганській області (з розробкою проектної документації) ДК 021:2015 – 45233142-6– Ремонт доріг., номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-12-22-005127-a ● 06001e63c3374bd38900ebf1a158cf9d
3. Скаргу розглядати за участі представника ТОВ «ЛАЙТ ЕНЕРДЖІ СИСТЕМС».
Додаток (в електронній формі у форматі pdf):
1. Витяг з ЄДРПОУ ТОВ «ЛАЙТ ЕНЕРДЖІ СИСТЕМС».
2. Протокол розгляду тендерних пропозицій від 07.02.2022.
3. Рішення № 17017-р/пк-пз від 26.07.2021.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ від 11.02.2022 11.02.2022 13:39
- Додаток 1 до скарги АМКУ від 11.02.2022 11.02.2022 13:39
- Додаток 2 до скарги АМКУ від 11.02.2022 11.02.2022 13:39
- Додаток 3 до скарги АМКУ від 11.02.2022 11.02.2022 13:39
- ПЛАТІЖНЕ ДОРУЧЕННЯ № 2638 від 11.02.2022 11.02.2022 15:08
- рішення від 15.02.2022 № 3073.pdf 16.02.2022 08:29
- інформація про перенесення від 24.02.2022 № 570.pdf 11.04.2022 13:10
- інформація про перенесення від 13.04.2022 № 732.pdf 13.04.2022 15:14
- інформація про резолютивну частину рішення від 26.04.2022 № 4064.pdf 28.04.2022 09:59
- рішення від 26.04.2022 № 4064.pdf 28.04.2022 14:07
- Повідомлення про задоволення скарги.pdf 04.05.2022 13:08
- Протокол про рішення УО.pdf 04.05.2022 13:08
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.02.2022 14:54
Дата розгляду скарги:
24.02.2022 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.02.2022 08:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
28.04.2022 14:07
Дата виконання рішення Замовником:
04.05.2022 13:08
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Виконання рішення АМКУ
Задовільнена:
Так