-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Газ природний, скраплений або в газоподібному стані
закупівля природного газу з урахуванням тарифу на транспортування магістральними трубами
Завершена
54 284.62
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 271.42 UAH
мін. крок: 0.5% або 271.42 UAH
Період оскарження:
13.09.2017 09:37 - 20.09.2017 09:20
Вимога
Відхилено
Щодо ліцензії на постачання природного газу
Номер:
7bee87f086e647ed920e8e46488b38e9
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-09-13-000202-c.b3
Назва:
Щодо ліцензії на постачання природного газу
Вимога:
В проекті договору який завантажив в оголошені Замовник вказано "ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКГАЗ ЗБУТ», EIC-код 56X930000000060В, що здійснює діяльність на підставі ліцензії на постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за регульованим тарифом, переоформленої рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 16.05.2017 року №653". Перш ніж визначати переможцем наступного учасника, зверніть увагу на те, що ліцензії НЕ ПЕРЕОФОРМЛЯЛИСЬ, а видавались нові, зовсім інші, юридично на інший вид господарської діяльності. Ліцензії на "постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ ЗА РЕГУЛЬОВАНИМ ТАРИФОМ", у зв`язку з набранням чинності нових нормативно правових актів з питань постачання природного газу, втратили чинність. Постановами НКРЕКП видаються ліцензії на "постачання природного" за зовсім іншими (новими) ліцензійними умовами. І законодавство з питань публічних закупівель із визначенням, що таке товар, ніякого відношення до цього не мають.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.10.2017 12:51
Вирішення:
В закупівлі було приведено проект договору, який застосовувався в опалювальний період 2016-2017 роках (копія діючого договору з постачальником ПАТ "Дніпропетровськгаззбут"). По технічних причинах не видалено було назву постачальника.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога 2
Номер:
ef144bb760844097ab7d0d3ed640de15
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-09-13-000202-c.a2
Назва:
Вимога 2
Вимога:
Щодо відповіді на попередню вимогу. Визначення щодо товару до якого можуть бути включені послуги з доставки має право на життя, але не в конкретному випадку. Транспортуванням природного газу магістральними газопроводами є господарською діяльністю яка підлягає ліцензуванню і єдиною компанією Україні який видано таку ліцензію - ПАТ "УКРТРАНСГАЗ". Юридично та фактично постачальники природного газу (в тому числі і Дніпропетровськгаззбут) не мають можливості включати у вартість поставки газу - вартість послуг з транспортування магістральними газопроводами (за підтвердженням інформації можете звернутись до ПАТ "УКРТРАНСГАЗ"). Виходячи з вищевикладеного, дискваліфікація безпідставна. Просимо повторно повернути на кваліфікацію для розгляду пропозиції.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.10.2017 16:30
Вирішення:
Проведення закупівель в державних установах регулюється виключно Законом України «Про публічні закупівлі».При цьому згідно з п. 32 ч. 1 ст. 1 Закону № 922 товари — це продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному станах, а також послуги, ПОВ'ЯЗАНІ З ПОСТАЧАННЯМ ТОВАРІВ, ЯКЩО ВАРТІСТЬ ТАКИХ ПОСЛУГ НЕ ПЕРЕВИЩУЄ ВАРТОСТІ САМИХ ТОВАРІВ.
Вимога, щодо наявності в ціні пропозиції вартості послуг на транспортування природного газу не є дискримінаційною умовою, оскільки всі суб'єкти ринку природного газу, мають рівні права доступу до газотранспортної системи на договірних засадах, в тому числі й постачальники газу для забезпечення фізичної доставки природного газу до своїх споживачів через газотранспортну систему. Такі умови є однаковими для всіх потенційних учасників та не вирізняють когось одного з-поміж них.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Щодо дискваліфікації
Номер:
2707d1d21b5040faa534e475153aba2e
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-09-13-000202-c.a1
Назва:
Щодо дискваліфікації
Вимога:
Звертаємо Вашу увагу на те, що питання щодо включення до вартості газу послуг з транспортування магістральним газопроводами було піднято в період уточнення, а саме: "документація складена з порушеннями, оскільки встановлена вимога, що до ціни природного газу як товару має бути включено витрати щодо транспортування природного газу магістральними трубопроводами. Постачальники природного газу не можуть включати до ціни природного газу як товару вартість його транспортування магістральними трубопроводами. По-перше, у пункті 31 статті 1 Закону України «Про ринок природного газу» визначено, що природний газ є товарною продукцією, тобто товаром. Діяльність з постачання природного газу здійснюється постачальниками природного газу у відповідності до пункту 27 статті 1 Закону України «Про ринок природного газу», яким визначено, що постачальник природного газу – це суб’єкт господарювання, який на підставі ліцензії здійснює діяльність із постачання природного газу. Відповідно до пункту 45 частини 1 статті 1 Закону України «Про ринок природного газу» транспортування природного газу – це господарська діяльність, що підлягає ліцензуванню і пов’язана з переміщенням природного газу газотранспортною системою з метою його доставки до іншої газотранспортної системи, газорозподільної системи, газосховища, установки LNG або доставки безпосередньо споживачам, але що не включає переміщення внутрішньопромисловими трубопроводами (приєднаними мережами) та постачання природного газу. Пунктом 19 частини 1 статті 1 Закону України «Про ринок природного газу» встановлено, що оператор газотранспортної системи – суб’єкт господарювання, який на підставі ліцензії здійснює діяльність із транспортування природного газу газотранспортною системою на користь третіх осіб (замовників). Абзацом 2 частини 1 статті 23 цього Закону визначено, що «оператор газотранспортної системи не може провадити діяльність з видобутку, розподілу або постачання природного газу». Таким чином, послуга з транспортування природного газу може надаватися винятково оператором газотранспортної системи на підставі відповідної ліцензії. У відповідності до переліку суб'єктів господарювання, які отримали ліцензії на право провадження діяльності із транспортування природного, нафтового газу і газу (метану) вугільних родовищ, який оприлюднюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, лише два підприємства мають право на провадження такої діяльності. Крім того, відбулося відокремлення функцій транспортування та розподілу від функції постачання природного газу, тож Оператор газотранспортної системи не може одночасно поєднувати діяльність з транспортування та постачання. Діяльність з постачання природного газу провадиться лише постачальниками природного газу. Тому, у Учасника як постачальника природного газу відсутні правові підстави для отримання від Замовника коштів за транспортування природного газу, оскільки послуги транспортування не надає. По-друге, Учасник як постачальник природного газу не може здійснювати оплату послуг транспортування природного газу Оператору газотранспортної системи, оскільки на сьогодні можливість замовлення потужностей та їх оплати постачальником як замовником послуг транспортування не запроваджена на практиці. Так, за чинною редакцією Кодексу газотранспортної системи, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2493: - Оператор газотранспортної системи надає потужність у фізичних точках входу та фізичних точках виходу на підставі договору транспортування природного газу (пункт 1 глави 1 Розділу ІХ). - потужність фізичної точки виходу з газотранспортної системи, до якої підключена газорозподільна система, надається виключно оператору газорозподільної системи (пункт 3 глави 1 Розділу ІХ). - потужність фізичної точки виходу з газорозподільної системи, до якої безпосередньо підключений споживач, надана виключно Споживачу (пункт 1 глави 1 Розділу ІХ). Між Учасником та оператором газотранспортної системи укладено договір транспортування природного газу. Цей договір укладено у відповідності до Типового договору транспортування природного газу, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2497. Цим договором передбачене надання оператором газотранспортної системи трьох послуг: послуга замовленої потужності, фізичного переміщення (транспортування) та балансування. Але оскільки Кодексом газотранспортної системи постачальників обмежено у доступі до потужностей, що суперечить статті 19 ЗУ «Про ринок природного газу», і ці потужності надані відповідно операторам газорозподільних систем та споживачам, постачальник не може здійснити оплату послуги транспортування природного газу Оператору газотранспортної системи. За таких умов, договір транспортування природного газу, укладений між Постачальником та Оператором газотранспортної системи, діє лише в частині урегулювання небалансів Учасника як постачальника. На підставі вищевикладеного, з метою захисту прав та законних інтересів Учасника, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, просимо привести вимоги закупівлі у відповідність із вимогами законодавства, а саме видалити вимогу щодо включення у вартість природного газу - вартість послуг з транспортування." На що Замовником була надана відповідь з вибаченням та інформацією про те що вищевказане зауваження виправлено. ПОВТОРЮЄМО про те ще були наведені посилання на Закони України та чинну нормативно правову базу. Постачальники природного газу не мають законного права включати до вартості природного газу вартість послуг, надання яких ліцензуються. За підтвердженням вищевказаної інформації можете звернутись до НКРЕКП або ПАТ "Укртрансгаз". Акцентуємо, що в період уточнення Замовник погодився з наведеними аргументами. У разі ігнорування вимоги, будемо змушені звертатись до контролюючих органів Замовника.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.10.2017 15:09
Вирішення:
11 вересня 2017р. тендерним комітетом Апеляційного суду Дніпропетровської області відповідно до ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» за результатами обговорення запитання, розміщеного 07.09.2017р. на веб-порталі уповноваженого органу з питань закупівель, було прийнято рішення (Протокол №83 від 11.09.2017р.) надати відповідь наступного змісту:
«Доброго дня! Тендерний комітет Апеляційного суду Дніпропетровської області уважно розглянув Вашу вимогу стосовно невідповідності вимогам законодавства включення до ціни природного газу послуг з його транспортування та повідомляє наступне.
Згідно п.5 Порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016р. № 454, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.03.2016р. № 448/28578 "Якщо під час здійснення замовником закупівлі товарів передбачається також закупівля послуги (послуг), пов'язаної (пов'язаних) з поставкою товарів (зокрема послуги з транспортування, установки, монтажу, наладки, інсталяції програмного забезпечення, навчання персоналу тощо), предметом закупівлі в такому разі є товари за умови, що вартість такої послуги (таких послуг) не перевищує вартості самих товарів."
Відповідно до п.п.31 ст.1 Закону України "Про ринок природного газу" № 329-VIII від 09.04.2015р. "природний газ, нафтовий (попутний) газ, газ (метан) вугільних родовищ та газ сланцевих товщ, газ колекторів щільних порід, газ центрально-басейнового типу (далі - природний газ) - суміш вуглеводнів та невуглеводневих компонентів, що перебуває у газоподібному стані за стандартних умов (тиск - 760 міліметрів ртутного стовпа і температура - 20 градусів за Цельсієм) і є товарною продукцією", тобто товаром. Таким чином, в рамках укладеного Договору споживач оплачує постачальнику вартість газу як товару, і наданих послуг з постачання природного газу магістральними трубопроводами у ціні товару.
Відповідно до положень ст. 9 Закону України "Про ринок природного газу" (зі змінами від 22.09.2016 р.) господарська діяльність на ринку природного газу, пов'язана зокрема, з постачанням природного газу провадиться за умови отримання відповідної ліцензії. При цьому ліцензія на постачання природного газу видається НКРЕКП у встановленому порядку.
Згідно п.32 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII визначено, що «товари - продукція, об'єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов'язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів».
Абзац 2 п.1 розділу ІІ «Порядку визначення предмета закупівлі», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 р. № 454 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 р. за N 448/28578 передбачає, що «Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник", затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року N 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.».
Відповідно до п.1 розділу ІІ Правил постачання природного газу, затверджених Постановою НКРЕКП від 30.09.2015 р. №2496: "1. Підставою для постачання природного газу є: - наявність у споживача, об'єкт якого підключений до газорозподільної системи договору розподілу природного газу , укладеного в установленому порядку між споживачем та Оператором ГРМ, та присвоєння споживачу Оператором ГРМ персонального ЕІС коду як суб'єкту ринку природного газу."
Об'єкт підключений до газорозподільної системи та Оператором ГРМ – ПАТ «Криворіжгаз» - присвоєно ЕІС-код: №56XS00002ОR8300С.
Також слід зазначити, що відповідно до пункту 1 статті 19 Закону України від 09.04.2015р. № 329-VIII «Про ринок природного газу» - «суб’єкти ринку природного газу є рівними у праві на отримання доступу до газотранспортних та газорозподільних систем, газосховищ, установки LNG та на приєднання до газотранспортних і газорозподільних систем».
Відповідно до пункту 39 статті 1 зазначеного Закону, суб'єкт ринку природного газу - оператор газотранспортної системи, оператор газорозподільної системи, оператор газосховища, оператор установки LNG, замовник, оптовий продавець, оптовий покупець, постачальник, споживач.
Враховуючи зазначене, можна зробити висновок, що постачальник має право укласти з оператором газотранспортної системи договір на транспортування природного газу магістральними трубопроводами для своїх споживачів до точок входу в газорозподільні системи.
Крім того, положення Кодексу газотранспортної системи, який затверджений Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30.09.2015р. №2493 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 06.11.2015р. за N1378/27823 передбачають, що замовник послуги транспортування (в тому числі й постачальник) може замовляти таку послугу для своїх споживачів. Зокрема, у випадку, якщо споживачі замовника послуги транспортування розраховуються з ним через поточний рахунок зі спеціальним режимом використання, оплата замовника за послуги транспортування (у тому числі замовлення розподілу потужності) здійснюється з поточного рахунку зі спеціальним режимом використання замовника на поточний рахунок оператора газотранспортної системи кожного банківського дня згідно з алгоритмом розподілу коштів, затвердженим Регулятором. Тобто, розрахунки за послуги з транспортування здійснюються безпосередньо замовником таких послуг (згідно з алгоритмом розподілу коштів), а не його споживачами.
Враховуючи вищенаведене, вважаємо, що вимога щодо наявності в ціні пропозиції вартості послуги на транспортування природного газу не є дискримінаційною умовою, оскільки всі суб’єкти ринку природного газу мають рівні права доступу до газотранспортної системи на договірних засадах, в тому числі й постачальники газу для забезпечення фізичної доставки природного газу до своїх споживачів через газотранспортну систему. Такі умови є однаковими для всіх потенційних учасників та не вирізняють когось одного з-поміж них.».
Статус вимоги:
Відхилено