• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Апарати для вимірювання кров’яного тиску зі стетоскопом, електрокадіограф. отоофтальмоскоп

Завершена

135 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 675.00 UAH
Період оскарження: 21.12.2021 23:46 - 28.12.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога щодо "Гарантійного листа виробника"

Номер: 8dee5a0f46634a289f74e6fbd08d846f
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-21-011546-b.c1
Назва: Вимога щодо "Гарантійного листа виробника"
Вимога:
Повідомляємо, що деякі положення ТД не відповідають нормам чинного законодавства, зокрема Закону України “Про публічні закупівлі” (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2019, № 45, ст.289 ){Із змінами, внесеними згідно з Кодексом № 396-IX від 19.12.2019 (далі – Закон). В тендерній документації Замовником встановлено наступні вимоги до учасників: Оригінал гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією пропозицією учасника торгів. Звертаємо Вашу увагу , що згідно спільного листа Мінекономрозвитку та МОЗ щодо закупівлі лікарських засобів № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018: • не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками ГАРАНТІЙНОГО ЛИСТА ВІД ВИРОБНИКА, оскільки це може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі. Виходячи з викладеного вище, повідомляємо, що такий підхід здійснення даної закупівлі є дискримінаційним, оскільки обмежує конкурентоспроможність потенційних учасників, а в цілому впливає на можливість учасників прийняти участь у процедурі відкритих торгів. Наведена вище умова документації обмежує коло учасників лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з такими виробниками (офіційними представництвами) , особливо як що у переліку наведена позиція яка не має повного еквіваленту .Вимога є дискримінаційною.кількість та характеристики товару для забезпечення поставок гарантується за тендерним договором. На підставі викладеного, з метою створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у фармацевтичній сфері та здешевлення предмету закупівлі, вимагаємо внесення змін до Документації шляхом виключення умови про надання учасником у складі пропозиції авторизаційного листа від виробника або його офіційного представництва, також звертаємо Вашу увагу, що такої вимоги Замовника як надання оригіналів гарантійний листів від виробників є прямим порушенням статті 5 Закону (Принципи здійснення закупівель), частини 4 статті 5 Закону (Замовник не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників), частини 4 статті 22 (тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників) та спільного листа МЕРТ та МОЗ щодо закупівлі лікарських засобів № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018. . Наголошуємо Вам,що Замовник в разі необхідності впевнитись у "добросовісності" та "надійності" Постачальника може передбачити законні вимоги, наприклад гарантії забезпечення тендерної пропозиції та/або забезпечення виконання договору про закупівлю (у формі безвідкличної банківської гарантії Постачальника на користь Замовника). Керуючись статтею 18 Закону, звертаємось до Вас з вимогою щодо усунення порушень та приведення тендерної документації до вимог Закону, а саме: 1. Привести тендерну документацію до норми , відповідно до вимог чинного законодавства України, а саме виключити вищезазначену вимогу МТВ. В протилежному випадку залишаємо за собою право оскаржити дану процедуру закупівлі відповідно до порядку оскарження та в терміні визначені статтею 18 Закону, викласти інформацію стосовно процедури в Постійно діючій адміністративній колегії АМК з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з наступним стягненням витрат із Замовника в судовому порядку ,та або розміщення відгуку на порталі DOZORRO задля моніторингу громадськими спільнотами та іншими контролюючими органами Просимо зробити зміни згідно діючого Законодавства. Аналогічне рішення додаємо.
Вирішення: 21.12.2021 року Замовником - Комунальне некомерційне підприємство "6-а міська поліклініка м.Львова" (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення про закупівлю ДК 021:2015:33120000-7: Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання (Апарати для вимірювання кров’яного тиску зі стетоскопом, електрокадіограф, отоофтальмоскоп) Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-12-21-011546-b. 24.12.2021 року в електронній системі було оприлюднено вимогу щодо "Гарантійного листа виробника". Ознайомившись із змістом вимоги, повідомляємо вам наступне: Щодо гарантійного листа. Відповідно до п. 2 Додатку № 2 до тендерної документації Оголошення, для гарантування спроможності поставити товар, у складі своєї тендерної пропозиції Учасник повинен надати документ (гарантійний лист від виробника (уповноваженого представника, представництва, філії виробника, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким підтверджується можливість поставки предмету цієї закупівлі, у необхідній кількості, якості та у потрібні терміни. Згідно пункту 8 спільного листа Міністерства економічного розвитку і торгівлі України та Міністерства охорони здоров’я України щодо закупівлі лікарських засобів № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018 «Щодо закупівлі лікарських засобів»: визначено, що Замовникам не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками ГАРАНТІЙНОГО ЛИСТА ВІД ВИРОБНИКА лікарського засобу про можливість поставки у визначені строки, оскільки це не гарантує своєчасного постачання лікарських засобів та в окремих випадках може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі. Просимо звернути вашу увагу на те, що спільний лист, виданий Міністерством економічного розвитку і торгівлі України та Міністерством охорони здоров’я України № 3301-04/55905-03/01.7/33810 від 19.12.2018 «Щодо закупівлі лікарських засобів», не містить норм права та не є обов’язковим для виконання. Також звертаємо вашу увагу на те, що предметом закупівлі є «Апарати для вимірювання кров’яного тиску зі стетоскопом, електрокадіограф, отоофтальмоскоп», які не відносяться до лікарських засобів. Крім того, згідно вимоги, встановленої п. 2 Додатку № 2 до тендерної документації Оголошення, гарантійний лист може бути виданий не лише виробником запропонованого товару, але у разі якщо товар не виробляється на території України – листом авторизації від уповноваженого представника, представництва, філії виробника в Україні. «Представництво» - це право відношення, відповідно до якого одна сторона (представник) на підставі набутих нею повноважень виступає і діє від імені іншої особи, яку представляє, створюючи, змінюючи чи припиняючи безпосередньо для неї цивільні права та обов’язки. Отже, представником вважається юридична особа, яка діє в інтересах іншої особи, тобто комерційним представництвом вважають розповсюдження, реалізацію та рекламування продукції на користь третьої особи. Тобто, в кожного з виробників є декілька представництв, дистриб’юторів та інших осіб, що здійснюють комерційну діяльність та діють в його інтересах. На сьогодні не відомо жодного випадку відмови виробника або представника товаровиробника в Україні у наданні гарантійного листа учаснику торгів. Одним з принципів здійснення публічних закупівель відповідно до статті 5 Закону є максимальна економія, ефективність та пропорційність. Крім того, відповідно до частини першої ст.43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. Отже, чинне законодавство не містить обмежень щодо участі у закупівлях виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами. Звертаємо Вашу увагу на те, що тендерна документація, відповідно до норм частини 3 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Вимога щодо надання у складі пропозиції гарантійного листа від виробника (уповноваженого представника, представництва, філії виробника, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), сформована виключно в рамках норм чинного законодавства, оскільки підтверджує той факт, що учасник торгів дійсно матиме можливість постачати якісні товари в обумовлені строки та в необхідній кількості для здійснення безперебійної роботи нашого закладу. Метою вище описаної вимоги запобігає можливим поставкам неякісних та неоригінальних (підроблених) товарів, чи постачання не в повному обсязі та є гарантією вчасної поставки продукції, що особливо важливо для медичного закладу. Щодо еквіваленту. У частині 4 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» вказано про те, що у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Таким чином, вказана норма Закону визначає право замовника вказувати які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників, та беручи до уваги той факт, що норма не є імперативною, замовник у відповідності до потреб підприємства, залишає за собою право вибору щодо визначення аналогу/еквіваленту товару, щодо якого, проводиться закупівля. Тендерна документація до закупівлі сформована у рамках норма чинного законодавства, відтак, Ваша вимога залишається без задоволення.
Статус вимоги: Відхилено