• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Поточний середній ремонт автомобільної дороги державного значення Н-25 Городище – Рівне – Старокостянтинів на ділянці км 209+334 – км 273+800 (окремими ділянками), км 232+485 – км 237+000 (в тому числі міст через р. Утка, км 233+515), Хмельницька область (45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)

Умови надання забезпечення тендерних пропозицій - відповідно до тендерної документації. Сума - 489774.53 грн.

Торги відмінено

48 977 453.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 489 774.53 UAH
Період оскарження: 21.12.2021 17:44 - 28.01.2022 00:00
Вимога
Вирішена

Щодо ціни

Номер: 16a48e7f49294ba896b7257c9283d6ef
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-21-004610-a.b1
Назва: Щодо ціни
Вимога:
ВИМОГА Щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель (ідентифікатор закупівлі UA-2021-12-21-004610-a) Рішенням тендерного комітету Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області (Рішення тендерного комітету від «20» грудня 2021 року Протокол № 169/1) була затверджена ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ для процедури закупівлі – Відкриті торги з публікацією англійською мовою «Поточний середній ремонт автомобільної дороги державного значення Н-25 Городище – Рівне – Старокостянтинів на ділянці км 209+334 – км 273+800 (окремими ділянками), км 232+485 – км 237+000 (в тому числі міст через р. Утка, км 233+515), Хмельницька область (45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) Current average repair road of national importance N-25 Horodyshche – Rivne – Starokostiantyniv on the section km 209+334 – km 273+800 (separate sections), km 232+485 – km 237+000 (including bridge over the river Utka, km 233+515), Khmelnytskyi region (45230000-8 Construction work for pipelines, communication and power lines, for highways, roads, airfields and railways; flatwork)». Тим же рішенням було затверджено і проект договору (додається як Додаток разом з тендерною документацією Замовником в окремому файлі). Уважно проаналізувавши положення Тендерної документації по вказаній закупівлі, вимоги чинного законодавства та затверджений проект договору було виявлено невідповідності у положеннях проекту договору деяким вимогам як Тендерної документації так і деяким положенням кошторисних норма України в будівництві. 1. Відповідно до п. 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі)» Розділу ІІІ Тендерної документації, «Учасник визначає ціну тендерної пропозиції (договірну ціну), як тверду договірну ціну за укрупненими показниками вартості робіт/послуг відповідно до кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (наказ Міністерства розвитку громад та кошторисних норм України від 01 листопада № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві»), яка може бути переглянута згідно умов Проекту договору (проект договору додається як Додаток разом з тендерною документацією Замовником в окремому файлі). Вартість тендерної пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені. Не врахована учасником вартість окремих робіт/послуг не сплачується замовником окремо, а витрати на їх виконання вважаються врахованими у загальній ціні його тендерної пропозиції». Відповідно до абз.2 п. 6.2. Настанови з визначення вартості будівництва передбачено, що «При взаєморозрахунках за обсяги виконаних робіт кошти на покриття ризиків враховуються в «Актах приймання виконаних будівельних робіт» або в «Звітах про виконання робіт за контрактом на об’єкті будівництва за період (місяць/рік)» пропорційно вартості виконаних у звітному періоді робіт, в розмірі передбаченому договірною ціною без підтвердження розрахунками». Разом з тим, п. 4.3. Проекту договору містить положення відповідно до якого «Непередбачені послуги та додаткові обсяги надаються на основі затверджених Замовником актів дефектів і оформляються Підрядником на підставі обґрунтованих розрахунків за формою «Звіт про виконання робіт за контрактом на об’єкті будівництва за період ( місяць/рік)» та приймаються за рахунок коштів на покриття ризиків в межах ліміту коштів, передбачених на ці витрати у договірній ціні. У разі, якщо вартість додаткових послуг, які необхідно надати на Об’єкті ремонту буде більшою за суму коштів ризику в договірній ціні, закупівля і оплата таких послуг проводиться у відповідності до ЗУ «Про публічні закупівлі». Вартість одиниці робіт/послуг приймається відповідно до договірної ціни, за відсутності вартості одиниці робіт/послуг в договірній ціні на окремі роботи/послуги вартість приймається на основі моніторингу», що суперечить абз.2 п. 6.2. Настанови з визначення вартості будівництва та п. 6 Розділу ІІІ Тендерної документації. 2. Відповідно до абз. 5 п. 6.1 Настанови з визначення вартості будівництва передбачено, що «У разі застосування твердої договірної ціни за укрупненими показниками вартості при визначенні вартості виконаних обсягів робіт і проведенні взаєморозрахунків за виконані роботи пункти 6.4 – 6.15 цієї Настанови не застосовуються». Згідно із п. 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі)» Розділу ІІІ Тендерної документації, «Учасник визначає ціну тендерної пропозиції (договірну ціну), як тверду договірну ціну за укрупненими показниками вартості робіт/послуг». Разом з тим, п. 4.5. Проекту договору містить положення відповідно до якого «Замовник за участю Підрядника має право відкоригувати вартість наданих послуг, що підлягають оплаті, у випадках: - необґрунтованості в поточних документах обсягів послуг, невідповідності їх проектній документації, будівельним нормам і правилам, неправильного застосування цін і розцінок», що є виключенням при застосуванні твердої договірної ціни за укрупненими показниками вартості робіт/послуг та протирічить абз. 5 п. 6.1 Настанови з визначення вартості будівництва. 3. Відповідно до п. 1.3. Проекту договору «Склад та обсяги послуг, що є предметом договору, визначаються на підставі проектно- кошторисної документації, затвердженої Замовником». Разом з тим, у Проекті договору серед обов’язків Замовника визначених Розділом 6 «Права та обов’язки сторін» взагалі відсутні норми, що регламентують обов’язок Замовника надати Виконавцю проектно-кошторисну документацію та строки її надання. Відповідно такі положення підлягають включенню до Проекту договору в обов’язки Замовника визначені Розділом 6 «Права та обов’язки сторін». Відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару. Під час проведення процедури закупівлі договір має бути вже на етапі формування тендерної документації. Адже, згідно із ст. 22 Закону тендерна документація має містити проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Тож зрозуміло, що всі умови договору мають бути сформовані до моменту його укладання. Згідно з ч. 1 ст. 41 Закону: договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Згідно статті 638 Цивільного Кодексу України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є: • умови про предмет договору (ч. 1 ст. 638 ЦКУ). Умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їх якості (ч. 3 статті 180 ГКУ) • ціна договору (згідно з ч. 3 статті 180 ГКУ); • строк дії договору (згідно з ч. 3 статті 180 ГКУ). Строком дії господарського договору є час, впродовж якого існують господарські зобов'язання сторін, що виникли на основі цього договору. Закінчення строку дії господарського договору не звільняє сторони від відповідальності за його порушення, що мало місце під час дії договору; • умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди (ст. 638 ЦКУ). Ще раз наголошуємо про вимоги ч. 4 ст. 41 Закону України “Про публічні закупівлі”, а саме: в укладеному договорі про закупівлю умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Відповідно до п. 2.1. Розділу Тендерної документації ІІ. Порядок внесення змін та надання роз’яснень до тендерної документації «Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше семи днів». З огляду на наявність невідповідності зазначених вище положень Проекту договору положенням Тендерної документації, положенням Настанови з визначення вартості будівництва (наказ Міністерства розвитку громад та кошторисних норм України від 01 листопада № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві») та відсутність у Проекті договору необхідних положень, необхідних для договорів даного виду про які вказано у вимозі, положення Проекту договору підлягають приведеню у відповідність до вимог Тендерної документації, положенням Настанови з визначення вартості будівництва. Враховуючи вище викладене, Ви повинні усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації в цій частині.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: 1. Рішення уповноваженої особи щодо вимоги про усунення порушення по відкритих торгах з публікацією англійською мовою №UA-2021-12-21-004610-a по предмету закупівлі: «Поточний середній ремонт автомобільної дороги державного значення Н-25 Городище – Рівне – Старокостянтинів на ділянці км 209+334 – км 273+800 (окремими ділянками), км 232+485 – км 237+000 (в тому числі міст через р. Утка, км 233+515), Хмельницька область (45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) Current average repair road of national importance N-25 Horodyshche – Rivne – Starokostiantyniv on the section km 209+334 – km 273+800 (separate sections), km 232+485 – km 237+000 (including bridge over the river Utka, km 233+515), Khmelnytskyi region (45230000-8 Construction work for pipelines, communication and power lines, for highways, roads, airfields and railways; flatwork)» внесети зміни до тендерної документації від «20» грудня 2021 року №169/1 та відповідно до статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі»: «1. Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.».
Статус вимоги: Задоволено