• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Нафта і дистиляти (Бензин А-95 по талонам, бланкам-дозволам чи скретч-карткам) код за ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти

Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська, згідно тендерної документації

Завершена

273 420.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 734.20 UAH
Період оскарження: 21.12.2021 14:43 - 02.01.2022 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: 5a8eea0d6cf24f82a67da6320eee873f
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-21-006643-b.b1
Назва: Вимога
Вимога:
Доброго дня! Відповідно до п.1 Додатку 3 до Тендерної документації, «У складі пропозиції учасник надає Сертифікат на систему управління якістю, виданий на ім'я учасника, стосовно оптової чи роздрібної торгівлі паливом, виданий акредитованим Національним агентством з акредитації України органом сертифікації відповідно до вимог сфери акредитації, зокрема ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги. (ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).». Дана вимога є дискримінаційна з тих підстав, що обмежує участь у закупівлі учасників, які використовують партнерські АЗС. Також дана вимога є необгрунтованою та такою, що жодним чином не відноситься до предмету закупівлі, так як стосується системи управління, а не поставки товару. Законодавством України у сфері оптової та роздрібної торгівлі пальним не передбачено обов'язку суб'єктів ринку отримувати вказаний документ, що підтверджує ефективне функціонування системи управління якістю виробництва продукції, робіт або послуг. Проте в рамках даної закупівлі Замовник здійснює придбання товару, а не замовляє послуги з виробництва продукції чи проведення робіт (надання послуг). Таким чином, вимога про надання даного документу унеможливлює участь у закупівлі певного кола учасників та свідчить про орієнтацію Замовника на певного учасника. Вимагаємо вилучити вищезазначену умову документації, адже вона містить обмежуючий характер, що в свою чергу суперечить принципам недискримінації, закріпленим в ст.5 Закону України "Про публічні закупівлі".
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня! Згідно до ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», розділ 2 п. 3 « У тендерній документації зазначаються такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).» Згідно до ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі», розділ 5 «Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.» Згідно до ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі», розділ 1 «Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).» Тож Закон передбачає, що замовник може вимагати від учасників сертифікати, та не забороняє вимагати саме сертифікат ISO. Згідно до Тендерної документації «У складі пропозиції учасник надає Сертифікат на систему управління якістю, виданий на ім'я учасника, стосовно оптової чи роздрібної торгівлі паливом». Саме паливо, бензин А-95 є предметом закупівлі. Хоча сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, отримати такий сертифікат може будь-який учасник, що хоче брати участь у закупівлі. Коло учасників таким чином не обмежується. Інше питання, якщо учасник просто не бажає цього робити, та хоче видалити з тендерної документації всі вимоги, що йому не подобаються. Згідно до ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», Закупівлі здійснюються за принципами добросовісної конкуренції серед учасників; Тож можна розглядати сертифікат, як додаткову конкурентну перевагу учасника, цей сертифікат може отримати будь-який учасник, що хоче брати участь у закупівлі. Коло учасників таким чином не обмежується та зберігається принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них; Згідно до п.4.3. кількість товару та місце його поставки Розділу 1. Загальні положення Тендерної документації «Відпуск Бензину А-95 здійснюється по талонам, бланкам-дозволам чи скретч-карткам на власній АЗС учасника, орендованій учасником АЗС або партнерській з учасником АЗС в межах м. Харкова.» Таким чином Замовник жодним чином не обмежує участь у закупівлі учасників, які використовують партнерські АЗС.
Статус вимоги: Відхилено