-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Пробірка вакуумна для забору крові (НК 024:2019 47588 Пробірка вакуумна для відбору зразків крові IVD, з K3ЕДТА, ДК 021:2015 33192500-7 Пробірки), Пробірка вакуумна для забору крові (НК 024:2019 42585 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з цитратом натрію, IVD,ДК 021:2015 33192500-7 Пробірки), Мікропробірка для забору капілярної крові (НК 024:2019 57900 Пробірка для збору зразків крові не вакуумна ІВД, з EDTA), (ДК 021:2015 33192500-7 Пробірки)
Категорія замовника: Підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Тендерна пропозиція готується та подається українською мовою.
Торги не відбулися
198 098.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 990.49 UAH
мін. крок: 0.5% або 990.49 UAH
Період оскарження:
21.12.2021 11:15 - 06.01.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга
Номер:
7c76895e9ca34c8f85633e8748481b3e
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-21-002829-b.c2
Назва:
Скарга
Скарга:
21.12.2021 року Замовник оголосив закупівлю: “Пробірка вакуумна для забору крові (НК 024:2019 47588 Пробірка вакуумна для відбору зразків крові IVD, з K3ЕДТА, ДК 021:2015 33192500-7 Пробірки), Пробірка вакуумна для забору крові (НК 024:2019 42585 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з цитратом натрію, IVD,ДК 021:2015 33192500-7 Пробірки), Мікропробірка для забору капілярної крові (НК 024:2019 57900 Пробірка для збору зразків крові не вакуумна ІВД, з EDTA), (ДК 021:2015 33192500-7 Пробірки) ДК 021:2015 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні” (без поділу на лоти).
Відповідно у Додатку 1 до Тендерної документації наведений перелік медичних виробів (позиції №1-3) з сукупними вимогами до них, які закуповуються Замовником. Ознайомившись з тендерною документацією, виявили у ній дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії — потенційного учасника ТОВ “Ледум”, що вбачається з нижченаведеного.
Замовник визначив предмет закупівлі у цілому, БЕЗ ПОДІЛУ НА ЛОТИ, та включив до загального переліку медичні вироби з сукупними вимогами до них (позиції №1-3), які, враховуючи саме СУКУПНІ вимоги до даних позицій, ОДРАЗУ за всіма позиціями НЕ може запропонувати ЖОДЕН виробник - ВІДСУТНІ ВИРОБНИКИ (оскільки предмет закупівлі у цілому, без поділу на лоти). Такий спосіб визначення предмету закупівлі у цілому (без поділу на лоти) з включенням до загального переліку предмету закупівлі медичних виробів (позиції №1-3: саме з такими СУКУПНИМИ вимогами до них), які НІХТО З ВИРОБНИКІВ НЕ МОЖЕ ЗАПРОПОНУВАТИ, є дискримінацією та фактично позбавляє потенційного учасника можливості прийняти участь у даній закупівлі. Зокрема, дискримінаційними вимогами є: вимога до позиції №3 (Мікропробірка для забору капілярної крові): “...розмір: 8 х42 мм”.
Зі змісту встановлених принципів ст.5 Закону України “Про публічні закупівлі” вбачається, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Як вже було зазначено, наразі ВЗАГАЛІ ВІДСУТНІ ВИРОБНИКИ, які мають змогу запропонувати медичні вироби ОДРАЗУ за ВСІМА позиціями №1-3, з огляду на саме СУКУПНІ ВИМОГИ (зокрема, дискримінаційними вимогами саме до позиції №3 (Мікропробірка для забору капілярної крові): “...розмір: 8 х42 мм”) та те, що предмет закупівлі у ЦІЛОМУ, без поділу на лоти.
Слід зауважити, що на сьогоднішній день існують виробники, які можуть запропонувати пробірки за позиціями №1-3, однак з ІНШИМИ кращими технічними характеристиками до даних медвиробів (зокрема це виробник “Chengdu Rich Science Industry Co., Ltd” Китай, уповноваженим представником якого є наша компанія ТОВ “Ледум”). Даний виробник має можливість запропонувати пробірки за позиціями №1-3, однак з іншими технічними характеристиками до даних медвиробів (зокрема з іншими технічними характеристиками щодо позиції №3: Мікропробірка для забору капілярної крові: 8 х45 мм”).
Таким чином, саме наявність вищезгаданих ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ УМОВ позбавляє потенційного учасника ТОВ “Ледум” можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням його прав як учасника, оскільки ТОВ “Ледум” має можливість поставити медичні вироби (пробірки) за позиціями №1-3, які відповідають загальновстановленим стандартам, однак лише за умови внесення змін до тендерної документації (усунення вищенаведених дискримінаційних вимог) !!!
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини 5 третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Відповідно до ст. 5 ЗУ “Про публічні закупівлі” закупівля відбувається, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінація учасників. Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”: “Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.”
Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, розширення кола потенційних учасників, забезпечення реальної добросовісної конкуренції, керуючись ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, -
ПРОШУ:
1.Прийняти скаргу до розгляду та призупинити процедуру закупівлі: “Пробірка вакуумна для забору крові (НК 024:2019 47588 Пробірка вакуумна для відбору зразків крові IVD, з K3ЕДТА, ДК 021:2015 33192500-7 Пробірки), Пробірка вакуумна для забору крові (НК 024:2019 42585 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з цитратом натрію, IVD,ДК 021:2015 33192500-7 Пробірки), Мікропробірка для забору капілярної крові (НК 024:2019 57900 Пробірка для збору зразків крові не вакуумна ІВД, з EDTA), (ДК 021:2015 33192500-7 Пробірки) ДК 021:2015 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні” (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-12-21-002829-b).
2.Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2021-12-21-002829-b.
3.Зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації у наступний спосіб:
вимогу до позиції №3 “Мікропробірка для забору капілярної крові. Розмір: 8 х42 мм” викласти у наступній редакції: “ Мікропробірка для забору капілярної крові. Розмір: 8 х45 мм”.
Додатки:
1. Роздруківка з сайту ТОВ “Ледум”: пробірки, які пропонує наша компанія як уповноважений представник “Chengdu Rich Science Industry Co., Ltd” Китай.
2. Копії декларації, інструкції ТОВ “Ледум”, як представника виробника “Chengdu Rich Science Industry Co., Ltd” Китай.
Генеральний директор ТОВ “Ледум” Н.Б. Коваленко
24.12.2021 року
Пов'язані документи:
Учасник
- Інструкція щодо пробірок CDRICH.pdf 24.12.2021 10:23
- Вакуумні пробірки ТОВ Ледум.pdf 24.12.2021 10:23
- Декларація CDRICH пробірки.pdf 24.12.2021 10:23
- Скарга.pdf 24.12.2021 10:23
- рішення від 29.12.2021 №28574.pdf 30.12.2021 09:40
- Інформація про резолютивну частину рішення від 11.01.2022 №538.pdf 12.01.2022 15:01
- рішення від 11.01.2022 №538.pdf 14.01.2022 15:13
- АМКУ пояснення Пробірки.doc 31.12.2021 14:01
- Пояснення АМКУ(пробірки) 31.12.21.pdf 31.12.2021 14:01
- Зміни (перелік) 17.01.22.pdf 17.01.2022 10:06
- П. 73 Зміни до ТД від 17.01.22.pdf 17.01.2022 10:06
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.12.2021 15:35
Дата розгляду скарги:
11.01.2022 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.12.2021 09:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
14.01.2022 15:13
Дата виконання рішення Замовником:
17.01.2022 10:06
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Про внесення змін до тендерної документації на закупівлю товару: Пробірка вакуумна для забору крові (НК 024:2019 47588 Пробірка вакуумна для відбору зразків крові IVD, з K3ЕДТА, ДК 021:2015 33192500-7 Пробірки), Пробірка вакуумна для забору крові (НК 024:2019 42585 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з цитратом натрію, IVD,ДК 021:2015 33192500-7 Пробірки), Мікропробірка для забору капілярної крові (НК 024:2019 57900 Пробірка для збору зразків крові не вакуумна ІВД, з EDTA), (ДК 021:2015 33192500-7 Пробірки). ДК 021:2015 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні, номер оголошення в ЕСЗ: UA-2021-12-21-002829-b, за рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №538-р/пк-пз від 11.01.2022, в частині уточнення медико-технічних вимог до предмету закупівлі.
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога на умови закупівлі
Номер:
5e09657844ed48c081617a7757eef6f9
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-21-002829-b.c1
Назва:
Вимога на умови закупівлі
Вимога:
21.12.2021 року Замовник оголосив закупівлю: “Пробірка вакуумна для забору крові (НК 024:2019 47588 Пробірка вакуумна для відбору зразків крові IVD, з K3ЕДТА, ДК 021:2015 33192500-7 Пробірки), Пробірка вакуумна для забору крові (НК 024:2019 42585 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з цитратом натрію, IVD,ДК 021:2015 33192500-7 Пробірки), Мікропробірка для забору капілярної крові (НК 024:2019 57900 Пробірка для збору зразків крові не вакуумна ІВД, з EDTA), (ДК 021:2015 33192500-7 Пробірки) ДК 021:2015 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні” (без поділу на лоти).
Відповідно у Додатку 1 до Тендерної документації наведений перелік медичних виробів з вимогами до них, які закуповуються Замовником. Ознайомившись з тендерною документацією, виявили у ній дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права потенційного учасника, що вбачається з нижченаведеного.
Замовник визначив предмет закупівлі у цілому, БЕЗ ПОДІЛУ НА ЛОТИ, та включив до загального переліку медичні вироби з сукупними вимогами до них (позиції №1-3), які, враховуючи саме СУКУПНІ вимоги до даних позицій, ОДРАЗУ за всіма позиціями НЕ може запропонувати ЖОДЕН виробник - ВІДСУТНІ ВИРОБНИКИ (оскільки предмет закупівлі у цілому, без поділу на лоти) !!! Такий спосіб визначення предмету закупівлі у цілому (без поділу на лоти) з включенням до загального переліку предмету закупівлі медичних виробів (позиції №1-3: саме з такими СУКУПНИМИ вимогами до них), які НІХТО З ВИРОБНИКІВ НЕ МОЖЕ ЗАПРОПОНУВАТИ, є дискримінацією та фактично позбавляє потенційного учасника можливості прийняти участь у даній закупівлі. Зокрема, дискримінаційними вимогами є: вимога до позиції №3 (Мікропробірка для забору капілярної крові): “...розмір: 8 х42 мм”.
Як вже було зазначено, наразі ВЗАГАЛІ ВІДСУТНІ ВИРОБНИКИ, які мають змогу запропонувати медичні вироби ОДРАЗУ за ВСІМА позиціями №1-3, з огляду на саме СУКУПНІ ВИМОГИ (зокрема, дискримінаційними вимогами саме до позиції №3 (Мікропробірка для забору капілярної крові): “...розмір: 8 х42 мм”) та те, що предмет закупівлі у ЦІЛОМУ, без поділу на лоти.
Таким чином, на сьогоднішній день існують інші виробники, які можуть запропонувати пробірки за позиціями №1-3, однак з іншими технічними характеристиками до даних медвиробів (зокрема з іншим розміром щодо позиції №3: Мікропробірка для забору капілярної крові: 8 х45 мм”).
Вищезгадані ВИМОГИ Замовника (які зазначені у тендерній документаці: Додатку 1) є дискримінаційними та призводять до звуження кола потенційних учасників та не забезпечує добросовісну конкуренцію, що може суттєво вплинути на ефективність проведення процедури закупівлі та прямо суперечить засадам здійснення публічних закупівель, бо призводить до відсутності фактичної конкуренції серед учасників. Дії Замовника в частині встановлення таких вимог порушують принципи здійснення закупівель – недискримінація учасників, та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Звертаємо Вашу увагу, що АМКУ вже неодноразово приймав рішення щодо недопустимості дискримінаційних умов у тендерній докуметації !!! Зокрема надаємо Вам для огляду копії рішень АМКУ, якими було встановлено факт дискримінаційних вимог, а тому було зобов'язано Замовника внести зміни до тендерної документації !!!
Відповідно до ст. 5 ЗУ “Про публічні закупівлі” закупівля відбувається, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінація учасників. Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”: “Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.”
Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, розширення кола потенційних учасників, забезпечення реальної добросовісної конкуренції, керуючись ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, ПРОШУ: внести відповідні зміни до тендерної документації у наступний спосіб:
вимогу до позиції №3 “Мікропробірка для забору капілярної крові. Розмір: 8 х42 мм” викласти у наступній редакції: “ Мікропробірка для забору капілярної крові. Розмір: 8 х45 мм”.
В разі незадоволення даної вимоги, наша компанія залишає за собою право оскаржити дані вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, безпосередньо до АМКУ у порядку ст. 18 Закону України “Про публічні закупівлі” !
Додаток: копії рішень АМКУ (встановлення дискримінаційних умов).
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення АМКУ від 15.02.2021№2704.pdf 21.12.2021 15:06
- Рішення АМКУ від 13.07.2020 № 13481.pdf 21.12.2021 15:06
- Рішення АМКУ від 09.04.2021 №7501.pdf 21.12.2021 15:06
- П1047 відповідь на вимогу.pdf 23.12.2021 17:41
Дата подачі:
21.12.2021 15:06
Вирішення:
«Заперечуємо факт дискримінаційного характеру положення тендерної документації на який посилається потенційний учасник у своїй вимозі до Замовника, з огляду на наступне.
Тендерна документація складена у суворій відповідності та з дотриманням до ЗУ «Про публічні закупівлі».
Відповідно до частини 1 статті 22 Закону про публічні закупівлі тендерну документацію безоплатно оприлюднюють на веб-порталі Уповноваженого органу для загального доступу.
Звертаємо вашу увагу, що Примірну тендерну документацію затверджено наказом від 13.04.2016 № 680 (далі Наказ 680). Відповідно до Наказу 680 Примірна тендерна документація формується та подається в електронному вигляді відповідно до вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг». Примірна тендерна документація містить:
• обов’язкову інформацію, визначену статтею 22 Закону, яка оформлюється у вигляді таблиці, що складається з трьох граф та подається замовником окремим файлом. У графі“1” зазначається нумерація, у графі “2” – перелік складових тендерної документації, у графі “3” – вимоги щодо їх заповнення відповідно до Закону.
• інформацію, що формується замовником шляхом заповнення окремих полів електронних форм електронної системи закупівель;
• додатки, що завантажуються до електронної системи закупівель окремими файлами.
Зміст кожного розділу Примірної тендерної документації визначається замовником.
Замовником оголошена закупівля медичних виробів у складі трьох позицій, згідно додатку №1 до Тендерної документації. Як того вимагається законодавством, Замовником зазначені чіткі, повні та вичерпні технічні, якісні та кількісні характеристики до медичних виробів по позиціям 1-3. Наголошуємо, що Замовник визначив ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний (згідно потреби) розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі, предметом закупівлі є медичні вироби однієї групи – пробірка (вакуумна) для забору крові.
Потенційний учасник у вимозі посилається на те, що дискримінаційною вимогою є технічна характеристика однієї з позицій предмету закупівлі, а саме позиції №3:
- Предмет закупівлі: Мікропробірка для забору капілярної крові
- Медико-технічні вимоги: Мікропробірка для забору капілярної крові. Капіляр-наявність. Наповнювач: КЗ EDTA, з кришкою. Об’єм: 0.2 мл, розмір: 8 х42 мм. Наявність стікеру для внесення інформації. Cумісність запропонованого товару з автоматичними гематологічними аналізаторами Elite 3.
- Код НК 024:2019: НК 024:2019 57900 Пробірка для збору зразків крові не вакуумна ІВД, з EDTA
- Відповідний код ДК 021:2015: ДК 021:2015 33192500-7 Пробірки
- Одиниця виміру: шт.
- Кількість: 15000
В той же час дискримінаційною може бути визнана вимога яка в сукупності технічних, якісних та кількісних характеристик обмежує. Натомість, у вимозі потенційного учасника не зазначено даного.
Визначення відповідно до потреб Замовника медико-технічних вимог не є в розумінні умов статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» вимогою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Зазначені в Тендерній документації медико-технічні вимоги зумовлені саме практичною та виробничою необхідність Замовника та не може залежати від вимог потенційних учасників, зокрема: мікропробірки для забору капілярної крові із капіляром з розміром: 8х42 мм застосовуються виключно в гематологічному аналізаторі Elite 3. Вищезазначені пробірки закріплюються в адаптері відповідного мікроконтейнера та висота від основи корпусу пробірки до початку дна не має перевищувати 1 мм в іншому випадку голка аналізатора, що аспірує зразок крові виходить з ладу. Зокрема об’єм мікропробірки та її розмір визначений із існуючих медико-технічних вимог до медичних виробів, які присутні на ринку України.
Наголошуємо на тому, що Замовник не зобов’язаний здійснювати поділ предмету закупівлі на лоти, такий обов’язок не передбачений ЗУ «Про публічні закупівлі». Натомість відповідно до положень ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник має право оголосити публічну закупівлю предмета закупівлі в цілому або його частини (лота).
Жодним нормативно-правовим актом не передбачено переліку випадків, коли замовник може та має визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) в процедурі закупівлі лікарських засобів та критерії такого поділу.
Так, згідно з Порядком визначення предмета закупівлі замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі, а не зобов’язаний.
Більш того, зазначаючи про відсутність поділу на лоти, потенційний учасник просить не розділити на лоти, а внести зміни до технічної документації, в частині технічних характеристик «Мікропробірка для забору капілярної крові. Об’єм: 0.2 мл, розмір: 8 х42 мм.» на «Мікропробірка для забору капілярної крові. Об’єм: 0.2 мл, розмір: 8 х45 мм.»
В частині вимоги потенційного учасника щодо усунення дискримінаційної вимоги зазначено, що, на думку такого учасника відсутні взагалі виробники, які можуть поставити предмет закупівлі. В той же час до вимоги не докладено доказів тому, в тому числі експертного заключення Торгово-промислової палати щодо наявності чи відсутності на ринку України виробників саме такого медичного виробу із зазначеними медико-технічними вимогами. Тобто, потенційний учасник висловив лише думку у вимозі, не прикріпивши до неї належних та допустимих доказів, фактично перекладаючи доказування на Замовника тендеру. Що не відповідає самій суті вимоги, оскільки скаржник маж не лише зазначити у вимозі наявні порушення на його думку, але й довести наявність таких порушень доказами.
Посилання у вимозі на рішення АМКУ а результатами розгляду інших скарг щодо публічних закупівель не є обов’язковим до виконання іншими Замовниками. Оскільки вони не несуть узагальнених характер роз’яснень щодо оголошення та проведення публічних закупівель.
Більш того, вважаємо тиском на Замовника зазначення у вимозі подальшого оскарження відмови у задоволенні вимоги потенційного учасника Замовником до АМКУ, оскільки всі учасники повинні дотримуватися етичної поведінки під час здійснення публічних закупівель.
З огляду на зазначене, нашою установою в даній процедурі закупівель жодним чином не порушуються загальні принципи здійснення закупівель, зокрема, щодо недискримінації учасників, добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, а відтак на даному етапі відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги».
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
23.12.2021 17:41