• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з добровільного медичного страхування та страхування від нещасного випадку

Завершена

1 300 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 500.00 UAH
Період оскарження: 21.12.2021 10:17 - 02.01.2022 00:00
Скарга
Залишено без розгляду

Скарга на дискримінаційні вимоги Замовника в Тендерній документації, які порушують права та законні інтереси Скаржника

Номер: 848a60eb8c054c419191bf8d1636126b
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-21-003458-c.c2
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги Замовника в Тендерній документації, які порушують права та законні інтереси Скаржника
Скарга:
СКАРГА відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати Приватне акціонерне товариство «Страхова компанія «ІнтерЕкспрес» (далі – ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» або Суб’єкт оскарження) має намір взяти участь у процедурі закупівлі, оголошеній УПРАВЛІННЯМ ОСВІТИ ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ ПОКРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ. Предметом закупівлі є: ДК 021:2015:66510000-8: Страхові послуги (Послуги з добровільного медичного страхування та страхування від нещасного випадку). Оголошення проведення відкритих торгів розміщено на вебпорталі Уповноваженого органу за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-12-21-003458-с. Ознайомившись зі змістом Тендерної документації (нова редакція від 24.12.2021), затвердженої уповноваженою особою Замовника Макаренко Я.С. (далі – Тендерна документація), вбачаємо, що Замовник встановив умови, які суперечать законодавству України у сфері публічних закупівель, а також порушують права та законні інтереси ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес». Так, у пункті 5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовник зазначив, що учасник повинен надати довідку, складену учасником у довільній формі, у якій «за результатами діяльності 2020 року, показник страхових резервів повинен дорівнювати показнику загальної страхової суми з урахуванням кількості застрахованих осіб, вказану в Додатку № 3», а саме: 54 450 000,00 гривень (відповідно до розрахунку: 1089 (кількість фізичних осіб, що необхідно застрахувати) × 50 000,00 (загальна страхова сума на одну застраховану особу) = 54 450 000,00 (загальна страхова сума). Вважаємо, що вказана вище вимога Замовника щодо наявності в учасників закупівлі показника страхових резервів за 2020 рік у розмірі 54 450 000,00 гривень є дискримінаційною, оскільки не ґрунтуються на положеннях жодних нормативно-правових актів, які регулюють страхову діяльність в Україні. Вимоги, згідно з частиною першою статті 984 Цивільного кодексу України, яким повинні відповідати страховики, порядок ліцензування їх діяльності та здійснення державного нагляду за страховою діяльністю встановлюються законом. Відносини у сфері страхування в Україні регулюються Законами України «Про страхування», «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», іншими нормативно-правовими актами. Умови забезпечення платоспроможності та вимоги до формування страхових резервів врегульовано статтями 30 та 31 Закону України «Про страхування». Так, обов’язковими умовами забезпечення платоспроможності страховиків є: 1) наявність сплаченого статутного фонду для страховиків-резидентів або гарантійного депозиту для філій страховиків-нерезидентів та наявності гарантійного фонду страховика; 2) створення страхових резервів, достатніх для майбутніх виплат страхових сум i страхових відшкодувань; 3) перевищення фактичного запасу платоспроможності страховика над розрахунковим нормативним запасом платоспроможності. Згідно з Положенням про обов’язкові критерії i нормативи достатності капіталу та платоспроможності, ліквідності, прибутковості, якості активів та ризиковості операцій страховика, затвердженим Розпорядженням Нацкомфінпослуг від 07.06.2018 р. № 850 (далі — Положення № 850), а саме: згідно з пунктом 3 розділу 1, страховик зобов’язаний на будь-яку дату дотримуватись критеріїв ліквідності, прибутковості та якості активів страховика, нормативу платоспроможності та достатності капіталу, нормативу ризиковості операцій та нормативу якості активів. При цьому, норматив платоспроможності та достатності капіталу — це сума прийнятних активів, яка на будь-яку дату має бути не меншою нормативного обсягу активів. Нормативний обсяг активів визначасться за формулою, затвердженою Положенням № 850 (пункт 1 розділу 3 вказаного Положення). Отже, звертаємо увагу, що вимога Замовника у Тендерній документації про відповідність учасника певному показнику страхових резервів, якого вимагає Замовник для участі у закупівлі, не передбачена (не встановлена) положеннями Законів та нормативно-правових актів, що регулюють страхову діяльність в Україні, та за дотримання (або не дотримання) якого страховикам надавалось би (або обмежувалось би) право укладати зі страхувальниками договори добровільного медичного страхування та добровільного страхування від нещасних випадків. Вважаємо, що Замовник свідомо встановив вищезазначені вимоги до учасників закупівлі, які є надмірними порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору страхування. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи іншим страховикам, які спроможні виконати умови договору страхування, що є предметом Процедури закупівлі, взяти участь у конкурсі. Враховуючи викладене, Суб’єкт оскарження вважає, що встановлюючи наведені умови у Тендерній документації, Замовник порушує норму частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), якою передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи Діяльність ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» відповідає чинному законодавству, яке регулює діяльність у сфері страхування в Україні, зокрема Законам України «Про страхування», «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг». ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» є фінансово надійною (стійкою) страховою компанією відповідно до «Вимог до рейтингів фінансової надійності (стійкості) страховиків та перестраховиків-нерезидентів та порядку їх підтвердження», затвердженими Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 11.07.2013 р. № 2262. ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» 30 жовтня 2018 року присвоєно кредитний рейтинг (рейтинг фінансової стійкості) за національною рейтинговою шкалою: uaAA (Високий рівень стійкості), який підтверджується Свідоцтвом № РА/2021-06, виданим Рейтинговим агентством «Експерт-рейтинг». Строк дії вказаного свідоцтва - до 28 березня 2022 року (додається до скарги). Дотримання ПрАТ СК "ІнтерЕкспрес" вимог платоспроможності страховика, в тому числі обов'язкових фінансових нормативів, встановлених законодавством, також підтверджує Національний банк України у своєму листі від 10.12.2021р. №21-0009/117830 (додається до скарги). ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» має змогу вчасно, якісно та в повному обсязі надати Замовнику послуги, що є предметом закупівлі. Разом з тим, Замовник вчиняє дії щодо необґрунтованого обмеження кількості учасників торгів з метою надання переваги окремим потенційним учасникам закупівлі, чим порушує принципи добросовісної конкуренції та недискримінації учасників під час проведення Процедури закупівлі, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель. В результаті таких дій Замовника порушуються права та законні інтереси ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес», зокрема його право на участь у Процедурі закупівлі з дотриманням принципу недискримінації. Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вважаємо, що дії Замовника щодо встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону, вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Суб’єкта оскарження, пов’язані з його участю у Процедурі закупівлі. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Суб’єкт оскарження вимагає зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до Тендерної документації з метою приведення її у відповідність із вимогами Закону, а саме: виключити з Тендерної документації вимогу про надання учасником довідки, складеної учасником у довільній формі, у якій показник страхових резервів учасника за результатами діяльності 2020 року повинен дорівнювати показнику загальної страхової суми з урахуванням кількості застрахованих осіб, вказаної в Додатку № 3 до Тендерної документації. Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, на сайті https://prozorro/gov.ua (пряме посилання на дану закупівлю: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-12-21-003458-с). Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів Суб’єкта оскарження. Задоволення зазначених вимог створить підстави для відновлення порушених прав та законних інтересів ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес», зокрема його право на участь у Процедурі закупівлі з дотримання принципу недискримінації та отримання вигоди, пов’язаної з перемогою у Процедурі закупівлі. До скарги додаються документи в електронній формі (у вигляді файлів формату pdf.), що підтверджують неправомірність рішень, дій або бездіяльності Замовника. Відповідно до вимог «Порядку здійснення плати за подання скарги до органу оскарження через електронну систему закупівель та її повернення суб’єкту оскарження», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2020р. № 292, Суб’єкт оскарження зазначає реквізити рахунка, на який буде повернута плата за скаргу у випадках, визначених законом та зазначеним Порядком: Одержувач: ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» IBAN UA693138490000026505000015504 АКБ «ІНДУСТРІАЛБАНК» Код ЄДРПОУ 33097568 Додатки: 1. Тендерна документація, затвердженої уповноваженою особою Замовника Макаренко Я.С.(нова редакція від 24.12.2021). 2. Свідоцтво № РА/2021-06 про присвоєння кредитного рейтингу (рейтингу фінансової стійкості) за національною рейтинговою шкалою на рівні uaAA. 3. Лист Національного банку України від 10.12.2021р. № 21-0009/117830. Голова Правління Віктор КУШНІР
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 04.01.2022 15:46
Автор: ПрАТ СК "ІНТЕРЕКСПРЕС", Вікторія Кушнір +380503362955 sk.interexpress2020@gmail.com http://interexpress.com.ua
Вимога
Відхилено

дискримінаційні вимоги

Номер: f34df404de694c1c8fb0658d96aa06f5
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-21-003458-c.b1
Назва: дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовник! В частині 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» окремі вимоги містять дискримінаційні ознаки згідно статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та підлягають вилученню з документації, а саме: - ціна аналогічного договору повинна складати не менш ніж 50 відсотків від очікуваної вартості предмета закупівлі; - показник страхових резервів повинен дорівнювати показнику загальної страхової суми з урахуванням кількості застрахованих осіб, вказану в Додатку № 3. Просимо внести зміни в Документацію.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: У відповідь на отриману 22.12.2021 року Вимогу, яка була подана через електронну систему закупівель стосовно вимог, встановлених в тендерній документації закупівлі на надання страхових послуг з добровільного медичного страхування та страхування від нещасного випадку (ідентифікатор закупівлі UA-2021-12-21-003458-c) повідомляємо наступне. Замовник при проведенні відкритих торгів керується вимогами Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). З метою забезпечення ефективного здійснення закупівель, частиною 2 статті 22 Закону визначено, що "у тендерній документації зазначаються такі відомості: 2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.". Частиною 3 Закону визначено, що Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Вимоги тендерної документації були затверджені виходячи із специфіки предмета закупівлі та з обов’язковим установленням кваліфікаційних вимог до Учасників для забезпечення закупки належної якості у професійного та доброчесного Постачальника. Встановлення визначеного кваліфікаційного критерію щодо показника страхових резервів, який повинен дорівнювати показнику загальної страхової суми з урахуванням кількості застрахованих осіб, вказану в Додатку № 3 було обумовлено необхідністю об`єктивного підтвердження надійності, стабільності, фінансової потужності страхової компанії, її економічної стійкості, а також спроможності учасників надати необхідні послуги страхування після укладення договору про закупівлю, тому немає дискримінаційного характеру та даний критерій спрямований на убезпечення замовника від виникнення можливих несприятливих наслідків, пов`язаних із неможливістю виконання учасником (переможцем) зобов`язань за договором, що в подальшому може призвести до претензійно-позовної роботи, і як наслідок додаткових витрат Замовника. Слід наголосити на тому, що положення та вимоги тендерної документації за своїм змістом ніяким чином не переслідують мету штучного обмеження кола Учасників, а навпаки направлені на максимально ефективне використання грошових коштів. Відповідно до інформації з відкритих джерел (загальнодоступного та відкритого рейтингу Фориншурер https://forinsurer.com/ratings/nonlife), на ринку страхових послуг України показники страхових резервів низки компаній відповідають зазначеному критерію. Зокрема, за показником «показник страхових резервів повинен дорівнювати показнику загальної страхової суми з урахуванням кількості застрахованих осіб, вказану в Додатку № 3 (у сумі 54 450 000.00 грн)» - за 9 місяців 2021 року відповідають 10 страхових компаній України, тобто конкуренція присутня, тому дотримано принципи здійснення закупівель. В контексті того, що за показниками фінансової звітності більше двох страхових компаній України можуть взяти участь в процедурі закупівлі, заслуговує на увагу правова позиція Верховного Суду, викладена в постанові від 17.03.2020 у справі №640/20251/18, відповідно до якої, зазначається, що наявність двох і більше виробників певної продукції є доказом відсутності дискримінації. Враховуючи ступінь відповідальності за ефективне використання коштів та плановим посиленням нормативних вимог до страховиків, що може призвести до значного скорочення кількості страхових компаній в Україні та ризиком ліквідації Учасника-Переможця торгів, застосування кваліфікаційного критерію «Фінансова спроможність» є доцільними та не призводить до дискримінації Учасників. Враховуючи вищевикладене, встановлені в тендерній документації вимоги не є такими що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників закупівлі, а направлені на забезпечення інтересів Управління освіти виконавчого комітету Покровської міської ради під час проведення вказаної закупівлі та дії договору. Замовник здійснює закупівлю з дотриманням принципів, що передбачені статтею 5 Закону, та не вважає за необхідне вносити зміни до закупівлі. Окрім цього, вважаємо, що умови оголошення не порушують прав чи законних інтересів Учасника та Учасником не доведено та документально не підтверджено неможливість виконати вимоги оголошення. Щодо питання про ціну аналогічного договору - до Тендерної документації будуть внесені зміни.
Статус вимоги: Відхилено