• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Картопля (ДК 021:2015: 03210000-6 Зернові культури та картопля): картопля (ДК 021:2015: 03212100-1 Картопля)

Торги не відбулися

1 062 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 312.50 UAH
Період оскарження: 20.12.2021 14:45 - 02.01.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником

Неправомірна дискваліфікація учасника

Номер: 3da1bf4be5cd482a97e2ed632a949bc9
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-20-013139-c.b3
Назва: Неправомірна дискваліфікація учасника
Скарга:
Замовником торгів протоколом уповноваженої особи відділу освіти Слов’янської міської військово – цивільної адміністрації № 4 від 13.01.2022р. було відхилено тендерну пропозицію ФОП Пригода Є.О., а саме, за результатами тендерної пропозиції учасника торгів ФОП Пригода Євгеній Олександрович було встановлено наступні невідповідності: - Тендерна пропозиція ФОП Пригода Євгеній Олександрович не відповідає вимогам Розділу III. Інструкції з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації на закупівлю, а саме- відсутній Лист – згода на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних для забезпечення участі у процедурі закупівлі, цивільно – правових та господарських відносинах: водія, грузчика, експедитора Жабіна С.І. Вважаю, що Замовником незаконно було відхилено тендерну пропозицію ФОП Пригода Є.О., а саме: з причини ненадання документів, яких тендерна документація не вимагала. Відповідно до Розділу III Інструкції з підготовки тендерної пропозиції була встановлена вимога, а саме, надання Листа-згоди на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних для забезпечення участі у процедурі закупівлі, цивільно-правових та господарських відносинах (форма, наведена у Додатку 7). В наведеній формі передбачений перелік осіб, які повинні надати даний лист – згоду, а саме учасники фізичні особи, в т.ч. фізичні особи-підприємці та посадові особи або представник учасника процедури закупівлі юридичної особи, уповноваженого підписувати документи тендерної пропозиції, якщо персональні дані включені до складу пропозиції. Тобто в даній тендерній документації не зазначено, що відносно всіх осіб повинні бути наданні листи – згоди на обробку персональних даних, а визначений конкретний перелік осіб. Також практика колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Антимонопольного комітету України ( справа 5169 р/пк-пз від 19.08.2021р. ) свідчить про те, що колегія зазначила, що вимога надання листів – згод від осіб, чиї персональні дані зазначені в тендерній пропозиції, є незаконною, так як дана вимога ставить учасників процедури Закупівлі у залежність від третіх осіб. В даному випадку дана вимога навіть не була встановлена. Крім того, в Додатку 2 Кваліфікаційні вимоги, в розділі Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, зазначено, що учасник повинен надати : 2.1. Довідку, яка містить інформацію про кваліфікацію, досвід керівника, фахівців, спеціалістів, а також працівників робочих професій із зазначенням посади, досвіду роботи в цілому (років), освіти і спеціальності та досвіду роботи на аналогічній посаді (років). 2.2 Скан - Копії санітарних книжок відповідних працівників. 2.3.Скан - Копії документів, що підтверджують наявність трудових відносин між учасником та працівниками, вказаними згідно відповідної довідки: скан - копії наказів про прийняття на роботу таких працівників або скан - копії трудових книжок із записами щодо прийняття на роботу таких працівників, скан - копія штатного розпису, скан - копії договорів тощо. Тобто вимоги до працівників стосовно надання листів – згод на обробку персональних даних не встановлено. Також, якщо врахувати, що надання інформації стосовно працівників Учасника віднесені до кваліфікаційних вимог, то відповідно до вимог Закону України « Про публічні закупівлі » і вимог тендерної закупівлі, уповноважена особа повинна була надати 24 години для усунення відповідних недоліків. Текстом Додатку 7, тобто листом – згодою на обробку персональних даних встановлено, що дані надаються про себе для забезпечення участі у процедурі закупівлі, цивільно-правових та господарських відносин. Працівник Жабін С.І. юридично не може надавати довідку встановленого зразку, так як не є Учасником публічних закупівель, а довідка передбачена виключно для забезпечення участі. Відповідно до ст. 1 Закону України « Про публічні закупівлі » учасником процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (далі - учасник) є - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі. Також, моя тендерна пропозиція відхилена згідно п.1 ч.1 ст. 31 Закону України « Про публічні закупівлі », що також неправомірно, так як даний пункт статті передбачає відхилення у разі якщо саме Учасник процедури не відповідає встановленим вимогам, однак стосовно себе Учасник надав інформацію в повному об’ємі, тому відхилення можливе лише щодо невідповідності тендерної пропозиції, а не до учасника закупівлі. Тобто уповноваженою особою неправомірно було відхилено тендерну пропозицію ФОП Пригода Є.О. з надуманих підстав. Отже, протиправні дії Замовника полягають у дискримінаційному підході до розгляду тендерних пропозицій учасників аукціону, що призвело до неправомірного відхилення тендерної пропозиції ФОП Пригода Є.О. При цьому протиправні дії Замовника, призводить до неможливості Скаржника стати переможцем цього аукціону, чим порушені мої права та інтереси. Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником 3 з 6 принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 3 Закону України ‘Про публічні закупівлі’, а саме: - Принцип добросовісної конкуренції; - Принцип дискримінації учасників; - Принцип об’єктивної та неупередженої оцінки. Керуючись Законом України ‘Про публічні закупівлі’ Скаржник, як суб’єкт оскарження в органі оскарження, звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси.
Дата розгляду скарги: 01.02.2022 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.01.2022 17:16
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.02.2022 13:53
Дата виконання рішення Замовником: 08.02.2022 12:57
Коментар замовника щодо усунення порушень: Керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» відділ освіти Слов’янської міської ВЦА (надалі - Замовник), на виконання рішення №2043-р/пк-пз від 01.02.2022 Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, повідомляє що Замовником скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи – підприємця Пригоди Євгенія Олександровича за процедурою закупівлі - «Картопля (ДК 021:2015: 03210000-6 Зернові культури та картопля): картопля (ДК 021:2015: 03212100-1 Картопля)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб - порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-12-20-013139-c.
Автор: ФОП "ПРИГОДА ЄВГЕНІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ", Євгеній Пригода +380958543247 prygoda2021@ukr.net
Скарга
Скасована

Неправомірна дискваліфікація учасника

Номер: b90d6f42a7ba47a4b0f9526c12a517cd
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-20-013139-c.b2
Назва: Неправомірна дискваліфікація учасника
Скарга:
Замовником торгів протоколом уповноваженої особи відділу освіти Слов’янської міської військово – цивільної адміністрації № 4 від 13.01.2022р. було відхилено тендерну пропозицію ФОП Пригода Є.О., а саме, за результатами тендерної пропозиції учасника торгів ФОП Пригода Євгеній Олександрович було встановлено наступні невідповідності: - Тендерна пропозиція ФОП Пригода Євгеній Олександрович не відповідає вимогам Розділу III. Інструкції з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації на закупівлю, а саме- відсутній Лист – згода на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних для забезпечення участі у процедурі закупівлі, цивільно – правових та господарських відносинах: водія, грузчика, експедитора Жабіна С.І. Вважаю, що Замовником незаконно було відхилено тендерну пропозицію ФОП Пригода Є.О., а саме: з причини ненадання документів, яких тендерна документація не вимагала. Відповідно до Розділу III Інструкції з підготовки тендерної пропозиції була встановлена вимога, а саме, надання Листа-згоди на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних для забезпечення участі у процедурі закупівлі, цивільно-правових та господарських відносинах (форма, наведена у Додатку 7). В наведеній формі передбачений перелік осіб, які повинні надати даний лист – згоду, а саме учасники фізичні особи, в т.ч. фізичні особи-підприємці та посадові особи або представник учасника процедури закупівлі юридичної особи, уповноваженого підписувати документи тендерної пропозиції, якщо персональні дані включені до складу пропозиції. Тобто в даній тендерній документації не зазначено, що відносно всіх осіб повинні бути наданні листи – згоди на обробку персональних даних, а визначений конкретний перелік осіб. Також практика колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Антимонопольного комітету України ( справа 5169 р/пк-пз від 19.08.2021р. ) свідчить про те, що колегія зазначила, що вимога надання листів – згод від осіб, чиї персональні дані зазначені в тендерній пропозиції, є незаконною, так як дана вимога ставить учасників процедури Закупівлі у залежність від третіх осіб. В даному випадку дана вимога навіть не була встановлена. Крім того, в Додатку 2 Кваліфікаційні вимоги, в розділі Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, зазначено, що учасник повинен надати : 2.1. Довідку, яка містить інформацію про кваліфікацію, досвід керівника, фахівців, спеціалістів, а також працівників робочих професій із зазначенням посади, досвіду роботи в цілому (років), освіти і спеціальності та досвіду роботи на аналогічній посаді (років). 2.2 Скан - Копії санітарних книжок відповідних працівників. 2.3.Скан - Копії документів, що підтверджують наявність трудових відносин між учасником та працівниками, вказаними згідно відповідної довідки: скан - копії наказів про прийняття на роботу таких працівників або скан - копії трудових книжок із записами щодо прийняття на роботу таких працівників, скан - копія штатного розпису, скан - копії договорів тощо. Тобто вимоги до працівників стосовно надання листів – згод на обробку персональних даних не встановлено. Також, якщо врахувати, що надання інформації стосовно працівників Учасника віднесені до кваліфікаційних вимог, то відповідно до вимог Закону України « Про публічні закупівлі » і вимог тендерної закупівлі, уповноважена особа повинна була надати 24 години для усунення відповідних недоліків. Текстом Додатку 7, тобто листом – згодою на обробку персональних даних встановлено, що дані надаються про себе для забезпечення участі у процедурі закупівлі, цивільно-правових та господарських відносин. Працівник Жабін С.І. юридично не може надавати довідку встановленого зразку, так як не є Учасником публічних закупівель, а довідка передбачена виключно для забезпечення участі. Відповідно до ст. 1 Закону України « Про публічні закупівлі » учасником процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (далі - учасник) є - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі. Також, моя тендерна пропозиція відхилена згідно п.1 ч.1 ст. 31 Закону України « Про публічні закупівлі », що також неправомірно, так як даний пункт статті передбачає відхилення у разі якщо саме Учасник процедури не відповідає встановленим вимогам, однак стосовно себе Учасник надав інформацію в повному об’ємі, тому відхилення можливе лише щодо невідповідності тендерної пропозиції, а не до учасника закупівлі. Тобто уповноваженою особою неправомірно було відхилено тендерну пропозицію ФОП Пригода Є.О. з надуманих підстав. Отже, протиправні дії Замовника полягають у дискримінаційному підході до розгляду тендерних пропозицій учасників аукціону, що призвело до неправомірного відхилення тендерної пропозиції ФОП Пригода Є.О. При цьому протиправні дії Замовника, призводить до неможливості Скаржника стати переможцем цього аукціону, чим порушені мої права та інтереси. Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником 3 з 6 принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 3 Закону України ‘Про публічні закупівлі’, а саме: - Принцип добросовісної конкуренції; - Принцип дискримінації учасників; - Принцип об’єктивної та неупередженої оцінки. Керуючись Законом України ‘Про публічні закупівлі’ Скаржник, як суб’єкт оскарження в органі оскарження, звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси.
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 22.01.2022 11:54
Автор: ФОП "ПРИГОДА ЄВГЕНІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ", Євгеній Пригода +380958543247 prygoda2021@ukr.net
Вимога
Є відповідь

неправомірне відхилення тендерної пропозиції ФОП Пригода Є.О. із порушенням Закону України «Про публічні закупівлі».

Номер: f0e23b84344c4222be303c402990aef3
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-20-013139-c.a1
Назва: неправомірне відхилення тендерної пропозиції ФОП Пригода Є.О. із порушенням Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимога:
Шановний Замовнику! 13 січня 2022 року протоколом № 4 уповноваженою особою було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Пригода Євгеній Олександрович. Нами було уважно розглянуто Протокол та зазначені в ньому підстави відхилення нашої тендерної пропозиції. Вважаємо, що Вами було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Пригода Є.О. із порушенням вимог та принципів Закону України «Про публічні закупівлі» у зв’язку із наступним: - Уповноважена особа зазначає, що в порушення вимог Розділу III Інструкції з підготовки тендерної пропозиції відсутній Лист – згода на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних для забезпечення участі у процедурі закупівлі, цивільно – правових та господарських відносин: водія, грузчика, експедитора Жабіна С.І. Однак даним Розділом передбачено надання листа – згоди на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних відповідно до форми, наведеної у Додатку 7. Даний Додаток чітко регламентує перелік осіб, які повинні надавати цей лист – згоду, а саме, учасники фізичні особи, в т. ч. фізичні особи – підприємці та посадові особи або представники учасника процедури закупівлі юридичної особи, уповноваженої підписувати документи тендерної пропозиції, якщо персональні дані включені до складу пропозиції. Тобто вимоги надання листа – згоди від працівника фізичної особи підприємця тендерна документація не містить. Також тендерна пропозиція містить персональні дані інших осіб, наприклад особи щодо аналогічного договору, юридичних осіб Держспоживслужби та інших, однак Уповноважена особа не зазначає це як не відповідність і не потребує від них листів – згод. Моє твердження підтверджуються практикою постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ( рішення 5169-р/пк-пз від 16.03.2021р) , де колегія зазначила, що вимога надання листів – згод від осіб, чиї персональні дані зазначені в тендерній пропозиції є незаконною, так як дана вимога ставить учасників процедури Закупівлі у залежність від третіх осіб. Також моя тендерна пропозиція відхилена згідно п.1 ч.1 ст. 31 Закону України « Про публічні закупівлі », що також не правомірно, так як даний пункт статті передбачає відхилення у разі якщо саме Учасник процедури не відповідає встановленим вимогам, однак стосовно себе Учасник надав інформацію в повному об’ємі, тому відхилення можливе лише щодо невідповідності тендерної пропозиції, а не до учасника закупівлі. Тобто уповноваженою особою неправомірно було відхилено тендерну пропозицію ФОП Пригода Є.О. з надуманих підстав. Просимо Вас самостійно скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Пригода Є.О.., оформлене протоколом № 4 від 13.01.2022р.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відділ освіти Слов’янської міської ВЦА надає наступне роз’яснення на вимогу UA-2021-12-20-013139-c.a1. Закон України “Про публічні закупівлі” (далі − Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Відповідно до частини першої статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Згідно з пунктом 31 частини першої статті 1 Закону тендерна документація – документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Поряд з цим статтею 22 Закону визначено перелік складових, які повинна містити тендерна документація. Зокрема відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Як відомо, виконання вимог встановленого режиму захисту персональних даних забезпечує сторона, що поширює ці дані. Тобто відповідно до вимог чинного законодавства отримання згоди своїх працівників на розголошення їхніх персональних даних в електронній системі закупівель покладено саме на учасника, а не на замовника. Відповідно до статті 11. Закону України «Про інформацію»: 1. Інформація про фізичну особу (персональні дані) - відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована. 2. Не допускаються збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та захисту прав людини. До конфіденційної інформації про фізичну особу належать, зокрема, дані про її національність, освіту, сімейний стан, релігійні переконання, стан здоров'я, а також адреса, дата і місце народження. Фізична особа-підприємець Пригода Євгеній Олександрович в тендерній пропозиції надає наступні документи: Особисту медичну книжку водія, грузчика, експедитора Жабіна С.І.; медичну картку Жабіна С.І., в якої зазначена дата, лікарі, висновки, обстеження, результати обстеження. Цивільно-правовий договір №1 від 17 листопада 2021 року, в якому зазначено паспортні данні, місце прописки Жабіна С.І. Згідно зі ст. 2 ЗУ «Про захист персональних даних» база персональних даних - іменована сукупність упорядкованих персональних даних в електронній формі та/або у формі картотек персональних даних; володілець персональних даних - фізична або юридична особа, яка визначає мету обробки персональних даних, встановлює склад цих даних та процедури їх обробки, якщо інше не визначено законом. Згідно з п. 6 ст. 6 ЗУ «Про захист персональних даних» не допускається обробка даних про фізичну особу, які є конфіденційною інформацією, без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини. Відповідно до абз. 4 ст. 2 ЗУ «Про захист персональних даних» лише сама особа має право надавати згоду на обробку своїх персональних даних. Таким чином, учасником порушено вимоги абз. 4 ст. 2, п. 6 ст. 6, ч. 1 ст. 10, п.п. 1 п. 11 ст. 11 ЗУ «Про захист персональних даних». Згідно зі ст. 32 Конституції України, неприпустимими є збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини. Зважаючи на викладене, учасник зобов’язаний дістати згоду своїх працівників на розголошення їхніх персональних даних в електронній системі закупівель. Частиною першою статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру, але Скаржник не скористався своїм правом і не звертався до Замовника за роз’ясненнями з вищезазначених питань. Закон України «Про публічні закупівлі» не містить вимог щодо зобов’язання Замовника задовольняти вимоги Учасників щодо скасування протоколів, рішень тощо. Дана норма підтверджується рішенням Господарського суду – справа №922/1458/17 від 22.05.2017. У ній встановлено, що Закон не містить такої підстави щодо скасування Замовником власного рішення, як звернення, лист або інший акт реагування органів прокуратури.
Статус вимоги: Відхилено