-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 - 09310000-5 – Електрична енергія (Електрична енергія)
Завершена
2 455 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 275.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 275.00 UAH
Період оскарження:
20.12.2021 11:27 - 01.01.2022 00:00
Вимога
Вирішена
Наявність дискримінаційних вимог
Номер:
6dd1457fc7554e26b467e5b65c8cad83
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-20-002910-b.c1
Назва:
Наявність дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний тендерний комітет, повідомляємо Вас про наявність у тендерній документації дискримінаційних вимог, що порушує п.3, п.4, ст. 5. ЗУ «Про публічні закупівлі»
«1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;»
Повідомляємо, наступні вимоги тендерної документації є дискримаційними:
"На запропонований товар під час його транспортування, виробництва, тощо повинні застосовуватися заходи із захисту довкілля, передбачені законодавством України. Учасник у складі тендерної пропозиції надає довідку щодо застосування Учасником заходів із захисту довкілля при виконанні умов Договору із постачання електричної енергії разом із довідкою від екологічного аудитора, що здійснював екологічний аудит учасника, яка містить опис заходів захисту довкілля та навколишнього природного середовища, які впроваджує та застосовує учасник. Крім цього, учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати звіт з екологічного аудиту учасника закупівлі з висновком про те, що учасник здійснює господарську діяльність у відповідності до вимог Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»; Водного кодексу України, Земельного кодексу України, Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення»; Закону України «Про відходи»; Закону України «Про охорону атмосферного повітря»; Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», іншим нормативно-правовим актам та природоохоронного законодавства України та порушень вимог природоохоронного законодавства України не виявлено із відповідними дійсними сертифікатами від Міністерства екології та природних ресурсів України, що підтверджує статус екологічного аудитора, що здійснював екологічний аудит такого учасника."
Повідомляємо Замовника, що згідно чинного законодавства України та вимог ЗУ "Про охорону навколишнього природнього середовища" ЗУ "Про відходи" Водного кодексу України та інш.., в Україні відсутній обов*язковий екологічний аудит господарської дільності Учасників які здійснюють поставку електроенергії споживачам, та згідно ЗУ "Про публічні закупівлі" взагалі дана вимога (щодо підтвердження захисту навколишнього природнього середовища) була виключена у новій редакції закону від 2020 року.
В свою чергу, дана вимога суттєво обмежує коло Учасників які бажають прийняти участь у даній закупівлі, що згідно ч.4. ст. 22 ЗУ "Про публічні закупівлі" встановлено, що документація конкурсних торгів НЕ ПОВИННА містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників." з чим погоджується у своїй роз*ясненнях Мінекономрозвитку (уповноважений орган) та АМКУ.
Тому, вимагаємо у Замовника прибрати дану вимогу із Тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.12.2021 19:18
Вирішення:
Шановний Учасник, на ваше звернення: «Наявності дискримінаційних вимог» від 25.12.21 року о 19:18, керуючись ч. 1 ст. 24 ЗУ «Про публічні закупівлі», надаємо роз’яснення щодо тендерної документації, яке полягає у наступному: Тендерна документація сформована Замовником з урахуванням приписів ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі». Вимоги тендерної документації є однаковими для усіх потенційних учасників, що бажають прийняти участь у даній закупівлі. Відповідно до визначення ст. 2 ЗУ «Про екологічний аудит» об'єкти матеріально-технічної бази, як Замовника, так і Постачальника електричної енергії, а так само, як і інші підприємства, установи та організації, їх філії та представництва чи об'єднання, окремі виробництва, інші господарські об'єкти – є об'єктами екологічного аудиту. Згідно зі ст.1 ЗУ «Про екологічний аудит», екологічний аудит - це документально оформлений системний незалежний процес оцінювання об'єкта екологічного аудиту, що включає збирання і об'єктивне оцінювання доказів для встановлення відповідності визначених видів діяльності, заходів, умов, системи екологічного управління та інформації з цих питань вимогам законодавства України про охорону навколишнього природного середовища та іншим критеріям екологічного аудиту. Відповідно до приписів ст. 34 ЗУ «Про охорону навколишнього природного середовища», завдання контролю у галузі охорони навколишнього природного середовища полягають у забезпеченні додержання вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища всіма державними органами, підприємствами, установами та організаціями, незалежно від форм власності і підпорядкування, а також громадянами. Ст. 54 ЗУ «Про охорону навколишнього природного середовища», місцеві ради, підприємства, установи, організації та громадяни при здійсненні своєї діяльності зобов'язані вживати необхідних заходів щодо запобігання та недопущення перевищення встановлених рівнів акустичного, електромагнітного, іонізуючого та іншого шкідливого фізичного впливу на навколишнє природне середовище і здоров'я людини в населених пунктах, рекреаційних і заповідних зонах, а також в місцях масового скупчення і розмноження диких тварин. Враховуючи те, що застосування необхідних заходів захисту довкілля та навколишнього середовища з боку, зокрема, підприємств, установ, організацій є вимогою вищезазначеного закону, тому Замовник має право просити для ознайомлення відповідні документи з метою перевірки їх достовірності. У зв'язку з цим, відповідність Учасника вимогам діючого природоохоронного законодавства (зокрема, здійснення ним планованих заходів захисту довкілля та навколишнього середовища), доказом чого є документальне підтвердження, зокрема екологічним аудитором відповідності учасника вимогам екологічного законодавства - для Замовника є необхідністю. Крім цього відповідно до п.5 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» в редакції від 25.12.2021 підстава-1901-IX, а саме: «Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам». Також, з огляду на зазначене у преамбулі ЗУ «Про екологічний аудит»: «Цей Закон визначає основні правові та організаційні засади здійснення екологічного аудиту і спрямований на підвищення екологічної обґрунтованості та ефективності діяльності суб'єктів господарювання. Положення цього Закону поширюються на всіх суб'єктів господарювання незалежно від форми власності та видів діяльності», а відтак, і на потенційних учасників, що бажають прийняти участі у даній закупівлі.
Замовнику не було відомо, що в Україні відсутній обов’язковий екологічний аудит господарської діяльності Учасників які здійснюють постачання електричної енергії споживачам з чим Замовник задовільняє вимогу/звернення.
Статус вимоги:
Задоволено