• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 – 50110000-9 – Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання. Проведення технічного обслуговування та ремонту автомобілів ЗАЗ Ланос та УАЗ, ГАЗель.

Торги відмінено

4 005 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 24 030.00 UAH
Період оскарження: 20.12.2021 10:48 - 01.01.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга неправомірне відхилення

Номер: 53b7ea6149d641c3a3750a38620a8b9c
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-20-004439-c.b1
Назва: Скарга неправомірне відхилення
Скарга:
Приватне підприємство виробничо-комерційна фірма “БКО” ____________________________ 58007, м. Чернівці, вул. Заводська, 12 код 30563231, тел. 0506889085 вих. № 11/02/22-1 від 11 лютого 2022 року Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Скаржник: ПП "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "Б.К.О." код ЄДРПОУ: 30563231 м. Чернівці, вул. Заводська, 12 Замовник, дії якого оскаржуються: Акціонерне товариство «Чернівціобленерго» Код ЄДРПОУ: 00130760 Рішення яке оскаржується: Протокол № 10/3 від 02.02.2021 року Ідентифікатор закупівлі: оголошення про проведення процедури Закупівлі, що оприлюднене процедури закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-12-20-004439-c ● ed5a91d066ea4fdcb0558046ffc3482c СКАРГА ПП "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "Б.К.О.", як учасник процедури відкритих торгів, предмет закупівлі ДК 021:2015 – 50110000-9 – Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання. Проведення технічного обслуговування та ремонту автомобілів ЗАЗ Ланос та УАЗ, ГАЗель, ідентифікатор закупівлі процедури закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу ID UA-2021-12-20-004439-c ● ed5a91d066ea4fdcb0558046ffc3482c, користуючись правом встановленим положенням абзацу 2 ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», подає скаргу, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки пропозицій учасників, у встановлені діючим законодавством строки, протягом 10 днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, але до дня укладення договору про закупівлю. Ми, як учасник процедури закупівлі, вважаємо, що Уповноваженою особою під час кваліфікації та оцінки поданих пропозицій учасників згідно ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» було грубо порушено принципи проведення процедур закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників та рівне ставлення до них та принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі. Так протокольним рішенням уповноваженої особи № 10/3 від 02.02.2021 року було неправомірно відхилено тендерну пропозицію учасника ПП "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "Б.К.О." та в супереч вимог Закону України «Про публічні закупівлі» пропозицію учасника ТОВ "БУКОВИНА-АВТО" обрано переможцем процедури закупівлі. Користуючись правом передбаченим ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», не погоджуючись з вказаним рішенням, у зв’язку з необґрунтованою і безпідставною дискваліфікацією ПП "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "Б.К.О.", прийнято рішення подати скаргу, на дії Замовника. 2. Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи: Відповідно до відомостей зазначених у протоколі уповноваженої особи Замовника № 10/3 від 02.02.2021 року зазначене наступне: 1. Оскільки предмет закупівлі є об`єктом оподаткування ПДВ, при визначенні ціни, замовником включено до неї передбачені законодавством податки й збори (ПДВ) Відповідно в оголошенні про закупівлю Тендерній документації очікувана вартість предмета закупівлі визначена замовником із врахуванням ПДВ. Відповідно до витягу із реєстру платників єдиного податку ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "Б.К.О." є платником єдиного податку зі ставкою 5 відсотків, тобто не є платником ПДВ. Розділ V. Розгляд та оцінка тендерної пропозиції п 1.2. встановлено, Критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є ціна (питома вага критерію – 100%). У рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України № 40-р/пк-пз від 10.06.2016 визначено позицію щодо методики оцінки цінової пропозиції, а саме зазначено, що в разі якщо учасник торгів, який надав найменшу цінову пропозицію, не є платником ПДВ, то тендерний комітет приймає для оцінки цінові пропозиції наступних учасників без врахування ПДВ. Спроби застосовувати при розгляді тендерних пропозицій різний підхід до оцінки учасників, які є або не є платниками ПДВ, є дискримінаційними. Ст. 5 Закону визначено принципи здійснення публічних закупівель та недискримінвція учасників, зокрема максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них За результатами розгляду та вивчення пропозиції встановлено, що ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "Б.К.О." не є платником ПДВ і його цінова пропозиція по факту не є найнижчою, тобто не є найбільш економічно вигідною пропозицією серед інших пропозицій учасників, оскільки електронна система автоматично провела оцінку лише числових значень цінових пропозицій учасників незалежно чи є той чи інший учасник платником ПДВ. Враховуючи викладене тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної частини та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Згідно з абз. 2 п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника НЕ ВІДПОВІДАЄ УМОВАМ ТЕХНІЧНОЇ СПЕЦИФІКАЦІЇ та іншим ВИМОГАМ ЩОДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ. Таким чином тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми. Скаржник не погоджується, з вищенаведеним рішенням уповноваженої особи, та зазначає, що відповідно до умов тендерної документації Замовника, а саме п. 4.4. Розділ І. «Загальні положення» Тендерної документації, міститься вимога наступного змісту: 4.4 Очікувана вартість закупівлі Очікувана вартість предмета закупівлі 4 005 000,00 грн з ПДВ. Позиція 1 не вище 1 052 500,00 грн. з ПДВ. Позиція 2 не вище 2 952 500,00 грн з ПДВ. Згідно Розділу V. Розгляд та оцінка тендерної пропозиції Тендерної документації, міститься вимога наступного змісту: Розділ V. Розгляд та оцінка тендерної пропозиції Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію 1.1. Оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, шляхом застосування електронного аукціону. 1.2. Критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів Є ЦІНА (ПИТОМА ВАГА КРИТЕРІЮ – 100%). Згідно ч. 1 ст. 28 Закону оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критерію і методики оцінки, зазначених у цій тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону. До початку проведення електронного аукціону в електронній системі закупівель автоматично розкривається інформація про ціну та перелік усіх цін пропозицій, розміщений у порядку від найнижчої до найвищої ціни без зазначення найменувань та інформації про учасників. Під час проведення електронного аукціону в електронній системі закупівель відображаються значення ціни тендерної пропозиції учасника. Електронний аукціон здійснюється у відповідності до положень ст. 30 Закону. 1.3. Учасник може протягом одного етапу аукціону один раз понизити ціну своєї пропозиції не менше ніж на один крок від своєї попередньої ціни. Розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону складає: 0,6 % від очікуваної вартості по кожному лоту. Згідно інформації оприлюдненої на офіційному веб-порталі публічних закупівель розміщеною за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-12-20-004439-c вказане наступне: Очікувана вартість: 4 005 000,00 UAH з ПДВ Критерії вибору переможця Ціна: 100% Наголошуємо, що згідно оголошення процедури відкритих торгів Замовником не передбачено методику оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв; Додатково повідомляємо, що згідно Додатку №4 до тендерної документації на закупівлю ремонту автотранспорту наведено зразок ЦІНОВОЇ ПРОПОЗИЦІЇ* в якій зазначено наступне: № з/п Найменування послуги Од. виміру Кількість Ціна за одиницю без ПДВ, грн Всього без ПДВ, грн Звертаємо увагу, що в тендерній пропозиції нами зазначена ціна за одиницю та загальна вартість без ПДВ, тому що він не є платником ПДВ, що підтверджується витягом із реєстру платників єдиного податку, який наданий в складі тендерної документації. Наголошуємо, що учасник є платником єдиного податку зі ставкою 5 відсотків. Будь-яких вимог щодо формування ціни з ПДВ/без ПДВ для учасників з різною системою оподаткування з метою подальшої оцінки тендерних пропозицій тендерна документація не встановлено. Наводимо приклад розгляду судової практики, згідно якої судами вірно зазначено, що при здійсненні оцінки пропозицій учасників повинна прийматися методика порівняння повних відпускних цін учасників, незалежно від того який режим оподаткування застосовується учасником. У рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України № 40-р/пк-пз від 10.06.2016 на яке посилається Замовник визначено позицію щодо методики оцінки цінової пропозиції, а саме зазначено, що у разі якщо учасник торгів, який надав найменшу цінову пропозицію не є платником ПДВ, тендерним комітетом приймаються для оцінки цінові пропозиції наступних учасників без врахування ПДВ. Спроби застосовувати при розгляді тендерних пропозицій різний підхід до оцінки учасників, які є або не є платниками ПДВ, є дискримінаційним. При цьому, незалежно від того чи є переможець процедури закупівель платником ПДВ, чи обкладається предмет закупівлі ПДВ, в звіті про результати процедури закупівлі буде відображатись ціна з ПДВ, якщо замовник при формуванні закупівлі і в оголошенні визначив предмет закупівлі з ПДВ. Однак ніяк до приведеної ціни (нецінових критеріїв) не відноситься форма оподаткування (платник / неплатник ПДВ), це суто форма оподаткування, оцінка якої є дискримінаційною. Спроби застосовувати при розгляді тендерних пропозицій різний підхід до оцінки учасників, які є або не є платниками ПДВ, є дискримінаційним. З цього питання є однозначна позиція Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України висловлена, за результатами розгляду скарги № 11А-2016-05-04-000047-с.а2 та у рішенні АМКУ № 40-р/пк-пз від 10.06.2016. Отже, що при здійсненні оцінки пропозицій учасників повинна прийматися методика порівняння повних відпускних цін учасників незалежно від того, який режим оподаткування застосовується учасником, тобто порівнянню підлягають пропозиції з урахуванням ПДВ для учасників, які мають статус платника ПДВ, а для учасників, які не є платниками цього податку - ціна без ПДВ. А приведення цінової пропозиції Учасника, що не є платником ПДВ, до ціни з урахуванням ПДВ, є порушенням. Звертаємо увагу, що посилання Замовника на підстави відхилення пропозиції учасника згідно абз. 2 п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації є неправомірним та не відповідає дійсності. Пунктом 23 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено: 23) приведена ціна - ціна, зазначена учасником у тендерній пропозиції/пропозиції та перерахована за математичною формулою з урахуванням показників інших критеріїв оцінки, визначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі; Наголошуємо, вимогами до предмета закупівлі згідно Тендерної документації непередбачено порядок розрахунку пропозицій учасників з урахуванням різних систем оподаткування відповідно до вимог чинного законодавства України, щодо визначення ціни з або без ПДВ. Отже, виходячи з вищенаведеного Учасник ПП "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "Б.К.О." виконав вимоги Замовника, та надав усі необхідні документи, що були передбачені вимогами тендерної документації Замовника, в результаті чого пропозиція учасника відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. З огляду на зазначене, ПП "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "Б.К.О." виконав усі вимоги Замовника, надав усі необхідні документи, що вимагались Замовником до закупівлі, та був неправомірно відхилений згідно підстав передбачених абз. 2 п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі». На підставі викладеного у відповідності до ч. 18 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Додатково, у складі скарги, надаються рішення до відома Постійно діючої адміністративної колегії антимонопольного комітету україни з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, де Замовником з тих же самих підстав було відмовлено Учаснику закупівлі. Отже, враховуючи вищевикладене, керуючись ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,- ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду за ідентифікатором закупівлі UA-2021-12-20-004439-c. 2. Встановити порушення Замовником процедури щодо неправомірного відхилення пропозиції учасника ПП "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "Б.К.О.". 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції учасника ПП "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "Б.К.О."; 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визнання учасника ТОВ "БУКОВИНА-АВТО" переможцем торгів; 4. Вжити заходів щодо дотримання вимог діючого законодавства під час розгляду та кваліфікацій наступних пропозицій учасників. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі: Додатки: - Закон України «Про публічні закупівлі»; - Повідомлення про намір укласти договір; - Протокол продовження строку розгляд пропозиції; - Протокол розгляду - відхилення кваліфікації; - ТД обслуговування та ремонт ТЗ; Директор ПП ВКФ «БКО» О.В. Сидорук-Білоус
Дата розгляду скарги: 24.02.2022 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.02.2022 18:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.04.2022 13:55
Дата виконання рішення Замовником: 24.05.2022 14:57
Коментар замовника щодо усунення порушень: Протокол № 10/4 від 24.05.2022 виконання рішення АМКУ
Автор: ПП "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "Б.К.О.", Олена Сидорук-Білоус +380506889085 dan-auto@ukr.net