• Відкриті торги
  • Мультилотова
  • КЕП

КОД ДК 021:2015 – 44110000-4 КОНСТРУКЦІЙНІ МАТЕРІАЛИ (АСФАЛЬТОБЕТОННІ СУМІШІ)

загальна кількість 1780 т

Завершена

4 140 888.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 8 269.44 UAH
Період оскарження: 21.07.2017 11:26 - 02.10.2017 00:00
Скарга
Виконана замовником

Оскарження дискримінаційних вимог

Номер: 734c4f5b46dd43049c2bdc7fdfdc996b
Ідентифікатор запиту: UA-2017-07-21-000200-c.b1
Назва: Оскарження дискримінаційних вимог
Скарга:
Згідно оголошення про проведення відкритих торгів UA-2017-07-21-000200-c комунальним підприємством «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Оболонського району» м. Києва проводиться закупівля товару «КОД ДК 021:2015 – 44110000-4 КОНСТРУКЦІЙНІ МАТЕРІАЛИ (АСФАЛЬТОБЕТОННІ СУМІШІ)», очікуваною вартістю 3 760 000,00 гривень з ПДВ. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій – 06 серпня 2017 року до 11:31 год. На виконання вимог ст.10, 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) Замовником оприлюднено тендерну документацію на закупівлю товару, протокол № 2 ВТ - 50/17 від «21» липня 2017 року. Разом з тим, в оприлюдненій на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель тендерній документації, Замовником встановлено дискримінаційні вимоги, які суперечать чинному законодавству з питань публічних закупівель та порушують процедуру закупівлі, у зв’язку з чим їх неусунення зумовлює порушення наших законних прав брати участь у даних торгах згідно встановленого законом порядку їх проведення. Відповідно до ч.3 ст.5 Закону, Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Однак, пунктом 8 Розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації зі змінами визначено місце поставки: Місце: за адресою Замовника (м. Київ, пров. Куренівський, 15-А) з бази навантаження Учасника, яка повинна знаходитися на відстані не більше 30 км від адреси Замовника. Аналогічні дискримінаційні вимоги встановлені Замовником в Додатку 3 до тендерної документації та в п.1.2 Додатку 4 до ТД. Відповідно дост.3 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія та ефективність; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників; - об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; - запобігання корупційним діям і зловживанням. Разом з тим, встановлені Замовником в тендерній документації зі змінами вимоги суперечать вищевказаним принципам публічних закупівель та підпадають під ознаки дискримінації суб’єктів господарювання згідно ст.31 Господарського кодексу України. Окрім того, встановлення Замовником таких вимог значно обмежує коло потенційних учасників, які могли б взяти участь у зазначеній процедурі закупівлі, що в свою чергу не призведе до максимальної економії та ефективності використання коштів, свідчить про наперед упереджену оцінку тендерних пропозицій учасників, місцезнаходження заводів яких знаходяться на відстані понад 30 км від адреси Замовника. Зазначення Замовником вищевказаних дискримінаційних вимог явно вказує на наявність корупційних дій та зловживань з боку посадових осіб тендерного комітету. Приватне підприємство «Автомагістраль» має намір взяти участь у даній процедурі закупівлі. Однак, у разі прийняття нами участі в процедурі закупівлі без неусунення Замовником дискримінаційних вимог наша тендерна пропозиція буде відхилена з підстав невідповідності вимогам встановлених в тендерній документації, оскільки місцезнаходження заводу ПП «Автомагістраль» знаходиться на відстані понад 30 км від адреси Замовника. А тому, вищевказані дискримінаційні вимоги порушують права ПП «Автомагістраль» як потенційного учасника закупівлі. Підпунктом 5.5.1 пункту 5.5. «Вартість матеріалів, виробів і конструкцій» ДСТУ-Н Б Д.1.1-2:2013 вказано, що витрати на доставку матеріальних ресурсів обчислюються або калькуляційним методом, або за усередненими показниками вартості транспортних витрат на 1 т. відповідного будівельного вантажу за середньою відстанню перевезення в населеному пункті. Середні відстані перевезень наведено у додатку В. У додатку В ДСТУ-Н Б Д.1.1-2:2013, який називається «СЕРЕДНІ ВІДСТАНІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ БУДІВЕЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ, ВИРОБІВ І КОНСТРУКЦІЙ» вказано, що він являється довідковий. У тендерній документації зі змінами Замовника, по оголошенню UA-2017-07-21-000200-c, не вказано місце розташування будови (у нашому випадку місця куди потрібно буде постачати асфальтобетонні суміші) до якої буде здійснюватися поставка асфальтобетонної суміші. Разом з тим, відстань від місцерозташування заводів ПП «Автомагістраль» до доріг на яких будуть здійснюватися ремонтні роботи асфальтного покриття становить менше 30 км. Пунктом 1 ДСТУ-Н Б Д.1.1-2:2013 вказано, що цей стандарт установлює основні положення з визначення прямих витрат у вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту та технічного переоснащення будинків, будівель, і споруд будь – якого призначення, їх комплексів, лінійних об’єктів інженерно – транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування. Тобто, ДСТУ-Н Б Д.1.1-2:2013 використовується для складання проектно-кошторисних документації для визначення прямих витрат у вартості РОБІТ. Предметом закупівлі UA-2017-07-21-000200-c являється ТОВАР. А тому, ДСТУ-Н Б Д.1.1-2:2013 не може використовуватися при закупівлі асфальтобетонних сумішей. Відповідно до діючих національних стандартів на товар, що є предметом закупівлі, а саме, п.п. 5.3.6. ДСТУ Б В.2.7-119-2011 «СУМІШІ АСФАЛЬТОБЕТОННІ І АСФАЛЬТОБЕТОН ДОРОЖНІЙ ТА АЕРОДРОМНИЙ» передбачено, що укладання гарячої асфальтобетонної суміші потрібно проводити весною за температури повітря не нижче 5 °С, влітку або восени - не нижче 10 °С. Підпунктом 5.4.4 ДСТУ Б В.2.7-119-2011 вказано, що час зберігання гарячої асфальтобетонної суміші у бункері-накопичувачі не повинен перевищувати трьох годин після її приготування. Отже, такий товар як асфальтобетонні суміші повинен бути доставлений до об’єкту будівництва протягом 3 годин Підпунктом 5.4.5 ДСТУ Б В.2.7-119-2011 вказано, що температура початку ущільнення гарячої асфальтобетонної суміші у залежності від марки в'яжучого наведена в таблиці 12. Підпунктом 5.4.6 ДСТУ Б В.2.7-119-2011 також вказано, що при влаштуванні асфальтобетонних шарів за низьких температур слід, дотримуючись вимог [1, 3], використовувати модифікуючі добавки [8-10], що дозволяють укладати та ущільнювати асфальтобетонну суміш за таких температурних умов і забезпечувати властивості асфальтобетону, що відповідають вимогам цього стандарту. Пунктом 9.1 ДСТУ Б В.2.7-119-2011 передбачено, що при відвантаженні споживачу асфальтобетонної суміші виробник зобов'язаний надавати на кожен транспортний засіб, що перевозить гарячу суміш, паспорт, в якому повинно бути вказано: номер паспорта і дата його видачі; найменування виробника і споживача; адреса споживача; найменування транспортної організації і номер машини; умовна познака суміші згідно з пунктом 4.8 цього стандарту; дата і час відправки гарячої суміші; температура суміші на час відправки; маса завантаженого та порожнього автомобіля; маса суміші, що постачається. При цьому ж, Замовником в Додатку з до тендерної документації зазначено умови доставки таким чином, щоб температура асфальтобетонної суміші перед початком укладання та ущільнення відповідала вимогам таблиці 12 ДСТУ Б В.2.7-119 (для асфальтобетонної суміші) або таблиці 6 СОУ 45.2-00018112-057 (для асфальтобетонної суміші на основі модифікованих полімерами бітумів). При цьому, методика контролю температури доставленої на об’єкт суміші в кузові транспортного засобу повинна виконуватись згідно ГБН В.2.3-218-547 (таблиця 2). Відповідно до п.5.4.4. ДСТУ Б В.2.7-119-2011, час зберігання гарячої асфальтобетонної суміші у бункері-накопичувачі не повинен перевищувати трьох годин після її приготування. Відстань при цьому не має жодного значення. Враховуючи те, що виготовлення асфальтобетонної суміші здійснюється ПП «Автомагістраль» безпосередньо перед відвантаженням в автомобілі Покупця термін поставки такого товару для Замовника становитиме не більше 3 (трьох) годин. При цьому, згідно умов тендерної документації (зі змінами) поставка асфальтобетонних сумішей буде здійснюватися постачальником. В нашого підприємства наявні бункери-накопичувачі та спеціалізовані автомобілі для перевезення сумішей із підігрівом (надаємо копії підтверджуючих документів та фото таких автомобілів). Нами враховано всі фактори щодо своєчасного та належного виконання умов договору, в тому числі вартість доставки суміші під час виконання умов договору. При цьому, якісні характеристики суміші відповідатимуть вимогам ДСТУ. Наголошуємо, що Замовник має право передбачити в проекті договору умову, що товар який був поставлений із порушенням строків та який не відповідає вимогам ДСТУ, ним не прийматиметься, а постачальник за порушення умов договору нестиме штрафні санкції. Отже, основною умовою постачання асфальтобетонних сумішей та її укладення в ремонтну карту є її температура (згідно ДСТУ Б В.2.7-119-2011 та Наказ Мінрегіонбуду № 54 від 14.02.2012), а не відстань від бази її навантаження до місця знаходження замовника. Окрім того, зазначаємо, що в ПП «Автомагістраль» наявні два асфальтобетонні заводи, зокрема, в с. Крячки Васильківського району Київської області та в с. Демидів Вишгородського району Київської області. Відстань від зазначених заводів та адресою Замовника (м. Київ, пров. Куренівський, 15-А) становить 46,4 км та 36,1 км., відповідно. При цьому, згідно даних інформаційного ресурсу - https://www.google.com.ua/maps, вказані відстані автомобіль із сумішшю доставить за 1 год. 2 хв. та 38 хв., відповідно (викопіювання додається). Крім того, надаємо інформацію із оборотно-сальдової відомості, яка підтверджує, що вказані заводи перебувають у власності ПП «Автомагістраль». Згідно умов тендерної документації місце поставки товару за адресою Замовника (м. Київ, пров. Куренівський, 15-А) з бази навантаження Учасника, яка повинна знаходитися на відстані не більше 30 км від адреси Замовника. Вважаємо, що вказана вимога є дискримінаційною, оскільки встановлення вимоги щодо постачання асфальтобетонної суміші за місцем знаходження Замовника, а не за відповідної температури є порушенням вимог чинного законодавства.
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.08.2017 18:31
Дата виконання рішення Замовником: 21.09.2017 13:58
Коментар замовника щодо усунення порушень: Згідно вимог АМКУ зміни внесено до тендерної документації
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АВТОМАГІСТРАЛЬ", Володимир Ждан +380459635033 tdv_am@ukr.net