-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
закупівля на 2022 рік
Завершена
5 700 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 28 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 28 500.00 UAH
Період оскарження:
17.12.2021 15:57 - 14.01.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга ТОВ "ФПК "РЕСУРСГРУП" на неправомірне відхилення тендерної пропозиції Замовником - Станишівська сільська рада
Номер:
d8b4f7e35f9d4bd0a47d7f97ab795183
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-17-018088-c.a1
Назва:
Скарга ТОВ "ФПК "РЕСУРСГРУП" на неправомірне відхилення тендерної пропозиції Замовником - Станишівська сільська рада
Скарга:
СКАРГА
на дії Замовника щодо прийняття ним рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ФПК «РЕСУРСГРУП», у зв’язку з не відповідністю учасника встановленим вимогам до учасника відповідно до законодавства
Станишівською сільською радою Житомирського району Житомирської області (надалі – Замовник), за допомогою електронної системи закупівель було розпочато процедуру закупівлі за формою проведення - Відкриті торги з публікацією англійською мовою, предметом якої є: Електрична енергія, 09310000-5 – Електрична енергія за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника, ідентифікатор закупівлі: UA-2021-12-17-018088-c.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ФІНАНСОВО-ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ «РЕСУРСГРУП» (надалі – ТОВ «ФПК «РЕСУРСГРУП» або Скаржник) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно Тендерної документації (надалі – ТД) подало тендерну пропозицію.
Предметом закупівлі є - Електрична енергія, про що зазначено у ТД.
За результатами прекваліфікаційного розгляду пропозиції ТОВ «ФПК «РЕСУРСГРУП» перед аукціоном, Замовником було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ФПК «РЕСУРСГРУП», у зв’язку з не відповідністю учасника встановленим вимогам до учасника відповідно до законодавства (абз.1 ч.3 ст.22 Закону «Про публічні закупівлі») та не допуск ТОВ «ФПК «РЕСУРСГРУП» до аукціону, про що 01.02.2022 р. Замовник оприлюднив на сайті закупівель (https://smarttender.biz/publichni-zakupivli-prozorro/25528128/#pre-qualification) відповідну інформацію.
Підставою для відхилення зазначено наступне:
«Учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
У пункті 1. розділу 3 Додатку №1 до тендерної документації (Інша інформація (для УЧАСНИКІВ - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців) зазначено, що учасник повинен надати довідку, яка містить відомості про учасника (за формою, що додається - додаток № 5). На виконання цієї вимоги учасником подано форма відомості про учасника від 17.01.2022 Вих.№320-ТН, файл під назвою «Відомості про учасника.pdf»). Проте, - п.1 «Повна та скорочена назва Учасника (Найменування організації)» даної форми учасником заповнений не в повному обсязі, а саме: не зазначено скорочену назву Учасника –ТОВ «ФПК «РЕСУРСГРУП». Крім цього, у п.2 «Назва документа, яким затверджено Статут Учасника, його номер та дата)» даної форми учасником зазначено - Рішення №7 Одноособового учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «ФІНАНСОВОПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ «РЕСУРСГРУП» від 07.08.2019р. Разом з тим, згідно із Статутом учасника файл під назвою «Установчі документи.pdf»), Статут учасника затверджено Рішенням №7 Одноособового учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «ФІНАНСОВО-ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ «РЕСУРСГРУП» від 07.06.2019р.».
Скаржник не може погодитися з такими рішеннями та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми Закону України «Про публічні закупівлі».
Стосовно підстави відхилення повідомляємо наступне.
В Тендерній документації Замовника (п. 5. «Кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені статтею 17 Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством» Розділу ІІІ «ІНСТРУКЦІЇ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ») зазначено:
5.12. У разі, якщо виявлено наявність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, Замовник приймає (може прийняти – у випадках, передбачених ч.2 ст.17 Закону) рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі.
5.13. Перелік інформації для підтвердження відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасника критеріям і вимогам згідно із законодавством наведено в Додатку №1 до цієї тендерної документації.
У разі ненадання учасником вищезазначеної інформації у складі тендерної пропозиції, замовник відхиляє такого учасника процедури закупівлі на підставі п.1 ч.1 ст. 31 Закону, а саме: учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Однак, Скаржник не порушував умови та вимоги Тендерної документації в частині Кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону та підстав, встановлених статтею 17 Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством, і надав вищезазначену інформацію в повному обсязі у складі своєї тендерної пропозиції.
При цьому, Замовник не зазначив, яку саме умову Тендерної документації чи законодавства було порушено Скаржником, а тільки вказує на помилки, які були виявлені в Формі Відомості про учасника (Додаток 5 Тендерної документації), яка була подана Скаржником.
Отже немає підстав стверджувати, що Замовник отримав достовірну інформацію про невідповідність Скаржника вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим ч.1 ст.17 Закону «Про публічні закупівлі» або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні допущення чи не допущення учасника до аукціону.
При цьому, в п. 5. «Кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені статтею 17 Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством» Розділу ІІІ «ІНСТРУКЦІЇ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ» також зазначено, що:
п. 5.20. Усі тендерні пропозиції, які відповідають кваліфікаційним критеріям, встановленим цієї документацією, та за відсутності інших, передбачених Законом, підстав для їх відхилення, допускаються до оцінки.
Абз.1 ч.3 статті 22 Закону «Про публічні закупівлі», на яку посилається Замовник як на підставу для відхилення тендерної пропозиції Скаржника передбачено: «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації».
Такою інформацією, враховуючі підстави відхилення тендерної пропозиції Скаржника, Замовник вважає зазначення скороченого найменування організації Учасника в відомостях про учасника за формою, встановленою в Додатку 5 Тендерної документації, а також вважає описку в даті документа, яким затверджено Статут Скаржника суттєвою на стільки, що все це стало підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника та не допущення його до аукціону.
Щодо скороченої назви Учасника вважаємо за необхідне зазначити наступне.
В своєї Тендерній пропозиції Скаржник надав Відомості про учасника від 10.01.2022 р. вих. №1-ТЕ, (назва файла - Відповідність учасника. pdf ) та Форму Відомості про учасника від 17.01.2022 р. вих.№320-ТН, згідно Додатка 5 до Тендерної документації (назва файла - Відомості про учасника. Pdf) в яких повністю була зазначена вся достовірна та актуальна інформація (відомості) про Скаржника та додатні інші довідки та документи, які запитувалися Замовником, на підставі яких можливо повністю ідентифікувати юридичну особу – Скаржника.
Скорочена назва Скаржника зазначена в єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, в документах, що надані у складі Тендерної пропозиції, зокрема, в Витязі з ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, на фірмовому бланку Скаржника, крім того, кожен лист чи довідка, що надані в складі тендерної пропозиції, де містить підпис директора зазначено скорочене найменування:
Директор
ТОВ «ФПК «РЕСУРСГРУП» Дмитро БІЛЕНЬКИЙ
Отже, не зазначення скороченого найменування Учасника саме у довідці за формою Додатка 5 до Тендерної документації, не є суттєвою помилкою, яка впливає на зміст тендерної пропозиції Скаржника.
Щодо помилка в даті документа, яким затверджена діюча редакція Статуту вважаємо за необхідне зазначити наступне.
Інформація про дату документом, яким затверджена діюча редакція Статуту, міститься не тільки в «Формі Відомості про учасника від 17.01.2022 р. вих.№320-ТН», згідно Додатка 5 до Тендерної документації (назва файла - Відомості про учасника. рdf), а й в «Відомостях про учасника від 10.01.2022 р. вих. №1-ТЕ» та в «Інформаційній довідці щодо осіб, які мають право підписувати тендерну пропозицію від 10.01.2022 р. вих.№29-ТЕ» (назва файла - Відповідність учасника. Pdf), де дата документа, яким затверджено Статут зазначена коректно: «Статут, затверджений Рішенням одноособового учасника ТОВ «ФПК «РЕСУРСГРУП» №7 від 07.06.2019 р.».
Отже, тільки в Формі Відомості про учасника від 17.01.2022 р. вих.№320-ТН, згідно Додатка 5 до Тендерної документації міститься помилка в даті документа, яким затверджений Статут, яка є несуттєвою формальною помилкою та опискою, пов’язаною з оформленням тендерної пропозиції, яка не впливає на її зміст.
Відповідно до пункту 31 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема інструкцію з підготовки тендерних пропозицій.
п. 19 ч. 2 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов'язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме – технічні помилки та описки.
Отже, у розумінні вищевказаної статті, критерієм розмежування формальних (несуттєвих) помилок від суттєвих помилок, є визначення того, чи вплинуло оформлення тендерної пропозиції на зміст пропозиції учасника чи не вплинуло.
В розділу V «ОЦІНКА ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ» Тендерної документації в п.2 також зазначено та міститься Опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Разом з тим, статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за такими принципами як максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників, об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Враховуючи зазначене, та беручи до уваги мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, у тому числі розгляду та оцінки тендерних пропозицій, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження кола учасників для подальшого визначення переможця торгів.
Але не зважаючи на це, Замовник, відхилив тендерну пропозицію Скаржника через несуттєві технічні помилки, пов’язані з оформленням тендерної пропозиції, але ж ні як не через не відсутність затребуваної тендерною документацією інформації.
Вважаємо що цим Замовник порушив принципи здійснення закупівель, що встановлені ч.1 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів та переможця процедури закупівлі, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив пропозицію ТОВ «ФПК «РЕСУРСГРУП», адже наша пропозиція повністю відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення пропозиції ТОВ «ФПК «РЕСУРСГРУП», що в свою чергу призвело до порушення його майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає Вимогам Тендерної документації. Крім того, незаконне відхилення нашої пропозиції позбавило ТОВ «ФПК «РЕСУРСГРУП» права приймати участь в аукціоні , якій має відбутися 23.02.2022 р.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ТОВ «ФПК «РЕСУРСГРУП» є Учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того ТОВ «ФПК «РЕСУРСГРУП» є реальним учасником роздрібного ринку електроенергії – електропостачальником, що надає послуги з постачання електричної енергії споживачу, з метою використання ним електричної енергії на власні потреби.
Частиною 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що за результатами розгляду скарги орган оскарження має право:
прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу ТОВ «ФПК «РЕСУРСГРУП» до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі.
3. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення від 01.02.2022 р. щодо відхилення пропозиції ТОВ «ФПК «РЕСУРСГРУП», у зв’язку з не відповідністю учасника встановленим вимогам до учасника відповідно до законодавства, та допустити ТОВ «ФПК «РЕСУРСГРУП» до аукціону.
Додатки:
1. Платіжне доручення про внесення плати за подання скарги.
2. ПРОТОКОЛ розгляду тендерних пропозицій UA-2021-12-17-018088-c
3. Тендерна документація на закупівлю Електрична енергія, 09310000-5 – Електрична енергія за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника
4. ДОДАТОК № 5 до тендерної документації - ФОРМА ВІДОМОСТІ ПРО УЧАСНИКА
5. Відомості про учасника від 10.01.2022 р. вих. №1-ТЕ
6. Форма Відомості про учасника від 17.01.2022 р. вих.№320-ТН, згідно Додатка 5 до Тендерної документації
7. ВИТЯГ з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ТОВ «ФПК «РЕСУРСГРУП»
8. Всі інші документи та інформація за цією скаргою знаходяться у публічному доступі за посиланням: https://smarttender.biz/publichni-zakupivli-prozorro/25528128/#pre-qualification
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга ТОВ ФПК РЕСУРСГРУП щодо відхилення.pdf 02.02.2022 15:04
- Витяг з ЄДР_РГ_станом на 01.11.2021.pdf 02.02.2022 15:04
- Відомості про учасника Додаток 5.pdf 02.02.2022 15:04
- Відомості про учасника.pdf 02.02.2022 15:04
- Додаток №5 Відомості про учасника (1).doc 02.02.2022 15:04
- Інформаційна довідка.pdf 02.02.2022 15:04
- протокол.pdf 02.02.2022 15:04
- ТД_.doc 02.02.2022 15:04
- Скарга (оновлена) ТОВ ФПК РЕСУРСГРУП щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції.pdf 03.02.2022 09:15
- рішення від 04.02.2022 № 2327.pdf 04.02.2022 14:34
- інформація про резолютивну частину рішення від 15.02.2022 № 3132.pdf 16.02.2022 11:53
- рішення від 15.02.2022 № 3132.pdf 18.02.2022 13:56
- пояснення до АМКУ.doc 07.02.2022 14:36
- пояснення до АМКУ.pdf 07.02.2022 14:36
- протокол №56 від 18.02.22.pdf 18.02.2022 15:52
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.02.2022 16:36
Дата розгляду скарги:
15.02.2022 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.02.2022 14:34
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
18.02.2022 13:56
Дата виконання рішення Замовником:
18.02.2022 15:52
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Станишівською сільською радою виконано рішення № 3132-р/пк-пз від 15.02.2022 року Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ФІНАНСОВО - ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ "РЕСУРСГРУП", яке оформлено протоколом уповноваженої особи № 15 від 27.01.2022 року.
Задовільнена:
Так