Послуги з ремонту і технічного обслуговування автотранспортних засобів
1. Найменування замовника: Державне підприємство «Адміністрація морських портів України» в особі Південної філії державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (адміністрації морського порту Південний). 2. Місцезнаходження замовника: вул. Берегова, буд. 11, м. Южне, Одеська обл., 65481. 3. Ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань: ДП «АМПУ» - 38727770, Південна філія ДП «АМПУ» - 38728549. 4. Категорія замовника: згідно пункту 4 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» - юридична особа та/або суб’єкт господарювання, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання. 5. Вид закупівлі: послуги. 6. Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): Послуги з ремонту і технічного обслуговування автотранспортних засобів за кодом ДК 021:2015 - 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання. 7. Кількість товарів, обсяг виконання робіт чи надання послуг: відповідно до технічних вимог (Додаток 5 до тендерної документації) 8. Місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: спеціально обладнана станція технічного обслуговування за місцем знаходження Виконавця (з урахуванням особливостей розташування у відповідності до Технічних вимог). 9. Строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг: протягом 2022 року. 10. Очікувана вартість предмета закупівлі: 1 722 488,76 грн. без ПДВ / 2 066 986,51 грн. з ПДВ. 11. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 16.02.2022 о 15-00 год. 12. Умови оплати: оплата вартості Послуг здійснюється прямим банківським переведенням коштів на рахунок Виконавця за фактично надані Послуги протягом 15 банківських днів з моменту підписання відповідного Акту здавання-приймання наданих послуг на підставі отриманого Адміністрацією рахунку. 13. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника, одночасно документи можуть мати автентичний переклад на іншу мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Тендерні пропозиції учасників процедури закупівлі повинні бути складені українською мовою. Документи або копії документів, що надаються учасниками процедури закупівлі у складі їх тендерних пропозицій, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом на українську мову. Переклад повинен бути виконаний офіційним перекладачем та/або завірений нотаріально відповідно до чинного законодавства. При цьому, документи або копії документів, що надаються учасниками процедури закупівлі у складі їх тендерних пропозицій, але не складаються безпосередньо учасником процедури закупівлі, які викладені в оригіналі російською мовою, не потребують перекладу на українську мову. Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов'язана з товарами (послугами, роботами) що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, викладаються мовою їх загально прийнятого застосування. 14. Розмір, забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати): не вимагається. 15. Вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати): не вимагається. 16. Дата та час розкриття тендерних пропозицій, якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі»: 16.02.2022 о 15-00 год. 17. Розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону у межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків очікуваної вартості закупівлі або в грошових одиницях: 0,5%. 18. Математична формула для розрахунку приведеної ціни (у разі її застосування): не застосовується.
Торги не відбулися
1 722 488.76UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 612.44 UAH
Період оскарження:17.12.2021 14:54 - 12.02.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА щодо порушення Закону України «Про публічні закупівлі» та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
Номер:64731ce80f974915886587f19fb46d97
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2021-12-17-007319-b.a1
Назва:СКАРГА щодо порушення Закону України «Про публічні закупівлі» та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
Скарга:
До Антимонопольного комітету України
Місцезнаходження: вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ, Україна, 03035.
Замовник: Державне підприємство «Адміністрація морських портів України» в особі Південної філії державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (адміністрація морського порту Південний), код за ЄДРПОУ 38728549
Місцезнаходження: вул. Берегова, буд. 11, м. Южне, Одеська область, 65481
Тел. для зв’язку: (048)738-17-19
E-mail: Nataliia.Moshun@pf.uspa.gov.ua
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «АВТО ГРУП+» (код ЄДРПОУ 35880173)
Місцезнаходження: 65070, Україна, Одеська обл.,
м.Одеса, вул. Інглезі, буд. 15
Тел. для зв’язку: (048) 784-35-75
E-mail: office@renault.od.ua
Інформація про закупівлю:
ID 368381e2c4bb4b189932ecc8095ed56d
Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-12-17-007319-b
Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії Замовника – 10.01.2022 року.
СКАРГА
щодо порушення Закону України «Про публічні закупівлі» та встановлення
Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
Замовником торгів було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2021-12-17-007319-b, щодо закупівлі: «Послуги з ремонту і технічного обслуговування автотранспортних засобів за кодом ДК 021:2015-50110000-9 -послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання».
Ознайомившись та ретельно вивчивши тендерну документацію для процедури закупівлі – відкриті торги з публікацією англійською мовою на закупівлю Послуг з ремонту і технічного обслуговування автотранспортних засобів за кодом ДК 021:2015-50110000-9 -послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (далі за текстом – ТД), ми, ТОВ «АВТО ГРУП+» (далі за текстом - Скаржник) виявили в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, що у свою чергу робить неможливим участь нашого підприємства у відповідній процедурі закупівлі, яке має можливості якісно надати послуги за предметом закупівлі.
І
В Додатку 5 до ТД встановлено наступне:
ДОДАТОК 5
(Технічна специфікація)
Технічні вимоги на предмет закупівлі:
Послуги з ремонту і технічного обслуговування автотранспортних засобів
за кодом ДК 021:2015 - 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання
Місце надання послуг: спеціально обладнана станція технічного обслуговування за місцем знаходження Виконавця. Особливості розташування: У разі знаходження станції технічного обслуговування на відстані понад 30 км.(автомобільними шляхами) від місцезнаходження Замовника, Виконавець зобов’язується здійснити за власний рахунок доставку транспортних засобів до місця надання послуг (із залученням евакуатора), про що Виконавцем у складі тендерної документації надається відповідний гарантійний лист.
При розрахунку відстані до місцезнаходження спеціально обладнаної станції технічного обслуговування Виконавця, Замовником враховано:
- звичайну щоденну завантаженість транспортних магістралей при під’їздах до населених пунктів та міст, котрі входять до вищезазначеної відстані;
- ймовірність виникнення ситуацій, при яких спостерігається більш щільний трафік на транспортних магістралях, та які можуть призвести до значного збільшення часу прибуття автотранспорту Замовника до спеціально обладнаної станції технічного обслуговування Виконавця («час пік», дорожньо-транспортна пригода, погіршення погодних умов тощо).
Окрім цього, вимога Замовника щодо місцезнаходження спеціально обладнаної станції технічного обслуговування Виконавця закупівлі зумовлена наступним:
- продовженням ресурсу експлуатації транспортного засобу та його частин, оперативного за часом відновлення працездатності автомобілів у разі необхідності проведення не значного/значного ремонту або заміни автомобільних витратних матеріалів якими вважаються ті комплектуючі та паливно-мастильні матеріали, які швидко відпрацьовують свій термін ефективності, а значить підлягають регулярної заміні або поповненню кількості.
- зменшення часу на доставку транспортного засобу до місцезнаходження спеціально обладнаної станції технічного обслуговування Виконавця та повернення з неї;
- економії паливо-мастильних матеріалів;
- раціонального використання робочого часу працівників Замовника.
Не дотримання вищезазначених вимог призведе до збільшення фінансування видатків Замовника.
В підпункті 3.1.4. Проекту договору, Додаток 6 до ТД, встановлено наступне:
ДОДАТОК 6
ПРОЕКТ ДОГОВОРУ
(про надання послуг)
3. ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ СТОРІН
3.1. Виконавець зобов'язаний:
3.1.4. У разі знаходження станції технічного обслуговування на відстані понад 30 (тридцять) км (автомобільними шляхами) від місцезнаходження Адміністрації, здійснювати доставку автотранспортних засобів до місця надання Послуг за власний рахунок (із залученням евакуатора).
При цьому ТД, не містить жодного якісного обґрунтування, необхідності встановлення відстані саме понад 30 км. (автомобільними шляхами) від місцезнаходження Замовника, а саме: від вул. Берегова, буд. 11, м. Южне, Одеська область, 65481, за якої Виконавець зобов’язаний здійснити за власний рахунок доставку транспортних засобів до місця надання послуг (із залученням евакуатора), чому не в м. Южне або не понад 100 км від місцезнаходження Замовника, а саме: понад 30 км від вул. Берегова, буд. 11, м. Южне, Одеська область, 65481 – не зрозуміло, тобто Замовник, самостійно по умовчанню на власний розсуд без будь-яких розрахунків та обґрунтувань визначає необхідні межі.
В ТД Замовник посилається на якість розрахунки: «При розрахунку відстані до місцезнаходження спеціально обладнаної станції технічного обслуговування Виконавця, Замовником враховано:
- звичайну щоденну завантаженість транспортних магістралей при під’їздах до населених пунктів та міст, котрі входять до вищезазначеної відстані;
- ймовірність виникнення ситуацій, при яких спостерігається більш щільний трафік на транспортних магістралях, та які можуть призвести до значного збільшення часу прибуття автотранспорту Замовника до спеціально обладнаної станції технічного обслуговування Виконавця («час пік», дорожньо-транспортна пригода, погіршення погодних умов тощо).»
Але при цьому в складі ТД їх не надає, що в свою чергу ставить під сумнів їх наявність. Не відомо що таке - звичайна щоденна завантаженість транспортних магістралей при під’їздах до населених пунктів та міст, котрі входять до вищезазначеної відстані, в чому ця завантаженість вимірюється, яких саме транспортних магістралей, яких саме населених пунктів та міст… Як саме визначити, що це звичайна щоденна завантаженість транспортних магістралей, а не незвичайна щоденна та/або незвичайна не щоденна завантаженість транспортних магістралей?... Також не відомо за яким алгоритмом вирахувано ймовірність виникнення ситуацій, при яких спостерігається більш щільний трафік на транспортних магістралях, та які можуть призвести до значного збільшення часу прибуття автотранспорту Замовника до спеціально обладнаної станції технічного обслуговування Виконавця («час пік», дорожньо-транспортна пригода, погіршення погодних умов тощо).… Які саме середньостатистичні данні використовувалися для даних розрахунків та де з ними можливо ознайомитися?... Коли, з якої по яку годину, на яких ділянках автошляхів протягом 2022 року буде «час пік» та як саме визначити, що це саме «час пік», а не щось інше?... Як саме Замовник спрогнозував кількість дорожньо-транспортних пригод та на яких саме ділянках автошляхів протягом 2022 року й яким чином вони впливають на необхідність встановлення відстані саме понад 30 км. (автомобільними шляхами) від місцезнаходження Замовника?... Як саме Замовник спрогнозував кількість разів погіршення погодних умов, яких саме умов та на яких саме ділянках автошляхів протягом 2022 року й яким чином вони впливають на необхідність встановлення відстані саме понад 30 км. (автомобільними шляхами) від місцезнаходження Замовника?...
Також в ТД Замовник посилається на те, що вимоги щодо відстані та залучення евакуатора за рахунок учасників нібито зумовлені наступним:
«- продовженням ресурсу експлуатації транспортного засобу та його частин, оперативного за часом відновлення працездатності автомобілів у разі необхідності проведення не значного/значного ремонту або заміни автомобільних витратних матеріалів якими вважаються ті комплектуючі та паливно-мастильні матеріали, які швидко відпрацьовують свій термін ефективності, а значить підлягають регулярної заміні або поповненню кількості.
- зменшення часу на доставку транспортного засобу до місцезнаходження спеціально обладнаної станції технічного обслуговування Виконавця та повернення з неї;
- економії паливо-мастильних матеріалів;
- раціонального використання робочого часу працівників Замовника.
Не дотримання вищезазначених вимог призведе до збільшення фінансування видатків Замовника.».
Дана інформація не відповідає дійсності та вводить в оману оскільки:
1). Надання послуг здійснюватися згідно з діючими нормативними документами, Правилами надання послуг з технічного обслуговування i ремонту колісних транспортних засобів (від 28.11.2014 № 615), Державними стандартами, таким чином час відновлення працездатності автомобілів встановлює не окремий учасник в залежності від відстані його СТО до місцезнаходження Замовника.
2). Ми знаходимся на відстані приблизно 60 км. від Замовника, враховуючи встановлений обов’язок використання евакуатора за наш рахунок, в разі якщо наше СТО на відстані понад 30 км. від Замовника, нам все одно необхідно їхати 60 км але на евакуаторі, що значно повільніше ніж якби транспорт Замовника їхав своїм ходом, таким чином відсутнє зменшення часу на доставку транспортного засобу до місцезнаходження.
3). Яке відношення мають паливо-мастильні матеріали, які є Товаром в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» (далі за текстом – «Закон») до Послуг з ремонту і технічного обслуговування автотранспортних засобів, які є предметом даної закупівлі.
4). Час є незмінним, незалежно від того чи їде працівник за кермом автомобіля Замовника чи пасажиром в евакуаторі з автомобілем Замовника.
ТОВ «АВТО ГРУП+» має спеціально обладнану станцію технічного обслуговування але вона знаходиться на відстані приблизно 60 км від Замовника, а саме 53,7 км – найкоротшим автомобільним шляхом, що підтверджується скриншотом Гугл мапи (Додаток № 1) та орендований евакуатор (Додаток № 2) – що унеможливлює прийняття нами участі в даній закупівлі на рівних умовах з іншими Учасниками, які знаходяться на відстані до 30 км. (автомобільними шляхами) від місцезнаходження Замовника та зобов’язані здійснювати за власний рахунок доставку транспортних засобів до місця надання послуг (із залученням евакуатора), чим прямо порушено наші законні права та інтереси.
Таким чином при розрахунку вартості своїх тендерних пропозиції Учасники, які знаходяться на відстані до 30 км. (автомобільними шляхами) від місцезнаходження Замовника та Учасники, які знаходяться на відстані понад 30 км. (автомобільними шляхами) від місцезнаходження Замовника, в тому числі Скаржник, знаходяться не в рівних умовах, оскільки Учасникам, які знаходяться на відстані до 30 км. Замовник самостійно буде доставляти транспортні засоби на їх СТО, відповідно витрати таких учасників будуть складати 0,00 грн. на транспортування та доставку, а Скаржнику, який знаходяться на відстані понад 30 км. Замовник не буде доставляти транспортні засоби на нашу СТО й ми вимушені при розрахунку вартості своєї тендерної пропозиції враховувати витрати на оренду евакуатора, амортизаційні витрати на евакуатор, заробітну плату водія евакуатора та витрати паливо-мастильних матеріалів на евакуатор для транспортування та доставки транспортних засобів Замовника від місцезнаходження Замовника до СТО Скаржника та у зворотньому напрямку.
Розрахуємо приблизне здорожчення вартості пропозиції Скаржника:
- відстані від Замовника до СТО Скаржника й назад - 53,7 км * 2 = 107,4 км.
- враховуючи кількість транспортних засобів, перелік та кількість послуг, що закуповується, кількість машино-заїздів складає: мінімально – 196 м/з, максимально 1248 м/з.
- середня витрати палива по місту евакуатора Hyundai HD 78 – 17 л/100 км.
- середня вартість 1 літра дизельного пального – 30,74 грн./л.
Отже мінімальна відстань яку необхідно нам подолати = 107,4 км * 196 м/з = 21050,40 км.
Необхідна кількість палива на дану відстань = 21050,40 км. / 100 * 17 л/100 км = 3578,50 л.
Вартість палива на дану відстань = 3578,50 л. * 30,74 грн./л. = 110 003,09 грн.
Максимальна відстань яку необхідно нам подолати = 107,4 км * 1248 м/з = 134035,20 км.
Необхідна кількість палива на дану відстань = 134035,20 км. / 100 * 17 л/100 км = 22785,98 л.
Вартість палива на дану відстань = 22785,98 л. * 30,74 грн./л. = 700 441,15 грн.
Враховуючи вищенаведене вартість тендерної пропозиції Скаржника буде дорожча від 110 003,09 грн. до 700 441,15 грн. порівняно з вартостями тендерних пропозицій Учасників, які знаходяться на відстані до 30 км. (автомобільними шляхами) від місцезнаходження Замовника, що ставить нас в нерівні умови з ними та надає їм цінову перевагу.
Дії замовника в частині встановлених вище умов ТД призводять до дискримінації потенційних Учасників процедури закупівлі, в тому числі ТОВ «АВТО ГРУП+», та обмежують конкуренцію, що є порушенням основних принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - недискримінація учасників та рівне ставлення до них, добросовісна конкуренція серед учасників й відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Частиною 4, ст. 5 Закону визначено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Порушено норми ч. 4, ст. 22 Закону, а саме: тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Також Замовником було порушено вимогу п. 4, ч. 10, ст. 11 Закону про забезпечення рівних умов для усіх учасників, що в подальшому призведе до не об’єктивного та не чесного вибору Переможця.
Наше твердження стосовно цього питання, ґрунтується на сталій практиці рішень Антимонопольного комітету України, в тому числі рішення № 260-р/пк-ск від 28.02.2014р (Додаток № 3), пункт 2 Рішення; рішення № 1758-р/пк-пз від 04.04.2017р. (Додаток № 4) та рішення № 841-р/пк-пз від 16.01.2020р. (Додаток № 5).
Так відділом освіти Балтської районної державної адміністрації Одеської області в документації конкурсних торгів на закупівлю – «05.10.1. Вугілля кам’яне – 2200 тон» [оголошення № 240041, опубліковане в інформаційному бюлетені «Вісник державних закупівель» від 30.12.2013 № 103/1 (846/1)] було встановлено вимогущодо наявності в учасників складських приміщень для зберігання вугілля на відстані 30 км від місця поставки. На що ТОВ «Регіон-Юг-Торг» подало скаргу до Антимонопольного комітету України. В ході розгляду зазначеного питання, Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель встановила, що дії Замовника щодо встановлення зазначених вимог Документації порушують вимоги частини третьої статті 22 Закону та основні принципи здійснення закупівель, визначені статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників, добросовісна конкуренція серед учасників. (п. 2, рішення № 260-р/пк-ск від 28.02.2014р) В результаті чого Замовник відмінив процедуру закупівлі.
Комунальне підприємство «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Святошинського району» м. Києва, в закупівлі UA-2017-02-27-000793-b, також встановило дискримінаційну вимогу щодо відстані в тендерній документації, а саме: місцезнаходження заводу/бази навантаження повинно бути розташоване в м. Києві або приміська зона до 10 км від межі м. Києва. На що ПП «АВТОМАГІСТРАЛЬ» подало скаргу до Антимонопольного комітету України. В ході розгляду зазначеного питання, Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановила, що встановлення зазначеної вимоги обмежує коло учасників лише тими, які мають заводу/бази навантаження повинно бути розташоване в м. Києві або приміська зона до 10 км від межі м. Києва, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Враховуючи викладене, дії Замовника (в частині встановлення зазначеної вище умови Документації) порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону, відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискрімінації учасників (у тому числі, скаржника), а також порушують принципи здійснення закупівель, визначений статтею 3 Закону, а саме: недискримінація учасників та відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Виходячи з наведеного, Замовник повинен внести зміни до Документації в цій частні. (рішення № 1758-р/пк-пз від 04.04.2017р.) В результаті чого Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель постановила: Зобов’язати Комунальне підприємство «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Святошинського району» м. Києва внести зміни до тендерної документації з метою усунення порушень.
Державне підприємство «Адміністрація морських портів України» в особі Південної філії державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (адміністрація морського порту Південний), в закупівлі UA-2019-12-10-002675-b, також встановило дискримінаційну вимогу щодо відстані в тендерній документації, а саме: Місце надання Послуг: спеціально обладнана станція технічного обслуговування, яка має бути розміщена за місцем знаходження Виконавця на відстані не більше 40 км від Замовника. На що ТОВ «АВТОГРАД ОДЕСА» подало скаргу до Антимонопольного комітету України. В ході розгляду зазначеного питання, Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановила, що виконати дану умову зможуть лише ті учасники, які мають спеціально обладнану станцію технічного обслуговування, яка розміщена за місцем знаходження виконавця на відстані не більше 40 км від Замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути вказані невідповідності шляхом внесення змін до Документації в цій частині. (рішення № № 841-р/пк-пз від 16.01.2020р.) В результаті чого Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель постановила: Зобов’язати державне підприємство "АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ" в особі Південної філії "АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКОГО ПОРТУ ПІВДЕННИЙ" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "ДК 021:2015: 50110000-9 — Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання", оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2019-12-10-002675-b, з метою усунення порушень.
Враховуючи вищенаведене, тендерна документація на закупівлю послуг: Послуги з ремонту і технічного обслуговування автотранспортних засобів за кодом ДК 021:2015 – 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання, в цій частині, не відповідає вимогам ч. 4, ст. 22 Закону, а саме: «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.».
Враховуючи вищенаведене вважаємо що, ці умови мають бути виключені з Тендерної документації або повинні бути викладені таким чином, щоб забезпечити рівні умови для всіх учасників.
ІІ
Згідно п. 10, ч. 2, ст. 22 Закону, у тендерній документації зазначається перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію.
Так в пункті 1, р. V «Оцінка тендерної пропозиції» ТД встановлено, що Перелік критеріїв та методика оцінки тендерних пропозицій (із зазначенням питомої ваги критеріїв та інформації про включення/ не включення до ціни податку на додану вартість (ПДВ) викладені в Додатку 3 до тендерної документації.
В п. 5 Додатку 3 до ТД (Додаток № 6) мітиться наступна інформація:
«5. Переможець процедури закупівлі визначається рішенням тендерного комітету шляхом голосування членів тендерного комітету простою більшістю голосів у присутності не менше двох третин членів комітету.
За умови рівного розподілу голосів голос Голови тендерного комітету є вирішальним.».
Проте, починаючи з 01.01.2022 р. відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі є виключно уповноважена особа.
Таким чином, в даній закупівлі, за результатами розгляду та оцінки тендерних пропозицій, переможця процедури закупівлі визначить та прийме рішення про намір укласти договір про закупівлю – Уповноважена особа, а не тендерний комітет. Що суперечить умовам Тендерної документації.
Отже замовник допустить порушення, яке неможливо усунути. Після чого, керуючись нормами п. 2, ч. 1, ст. 32 Закону, Замовник зобов’язаний відмінити тендер через неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, що обмежує наше право стати переможцем тендеру, більш того, жоден потенційний учасник, за таких умов тендерної документації не зможе стати переможцем даного тендеру.
Враховуючи вищенаведене вважаємо що, Замовник зобов’язаний внести відповідні зміни в п. 5 Додатку 3 до Тендерної документації та привести його у відповідність до чинного законодавства.
Слід зазначити, що Уповноважена особа, повинна здійснювати закупівлю за державні кошти за умовами, порядком та процедурами закупівель товарів, робіт і послуг, передбаченими Законом України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищенаведене, тендерна документація для процедури закупівлі – відкриті торги з публікацією англійською мовою на закупівлю Послуг з ремонту і технічного обслуговування автотранспортних засобів за кодом ДК 021:2015-50110000-9 -послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання, в цих частинах, не відповідає: вимогам ч. 4, ст. 22 Закону, а саме: «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.» та вимогам п. 10, ч. 2, ст. 22 Закону, а саме: «У тендерній документації зазначаються такі відомості: перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію.».
Своїми незаконними вищезазначеними вимогами, Замовником порушено права та законні інтереси Скаржника та потенційних Учасників. Прямо порушено Принципи здійснення закупівель, викладені у ч. 1, ст. 5 Закону, а саме принципи: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Порушено норми ч. 4, ст. 5 Закону - Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Порушено вимогу п. 4, ч. 10, ст. 11 Закону про забезпечення рівних умов для усіх учасників, що в подальшому призведе до не об’єктивного та не чесного вибору Переможця.
ТОВ «АВТО ГРУП+» бажає взяти участь у відповідній закупівлі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника, Скаржник не може взяти участь у даній процедурі закупівлі з можливістю стати переможцем.
Для підтвердження зазначених порушень Замовника, ТОВ «АВТО ГРУП+» надає такі докази:
- Скриншот Гугм мапи, з зазначенням відстані від Замовника до СТО ТОВ «АВТО ГРУП+»;
- Договір оренди транспортного засобу № ТЗ/10/12/20 від 10 грудня 2020 року з свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу;
- Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель № 260-р/пк-ск від 28.02.2014р.
- Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 1758-р/пк-пз від 04.04.2017р.
- Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 841-р/пк-пз від 16.01.2020р.
- Додаток 3 до Тендерної документації «ПЕРЕЛІК КРИТЕРІЇВ ТА МЕТОДИКА ОЦІНКИ ТЕНДЕРНИХ ПРОПОЗИЦІЙ».
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.ст. 5, 11, 18, 22, 32 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документації у відповідність із вимогами чинного законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Додатки:
1. Додаток № 1 - Скриншот Гугм мапи, з зазначенням відстані від Замовника до СТО ТОВ «АВТО ГРУП+».
2. Додаток № 2 - Договір оренди транспортного засобу № ТЗ/10/12/20 від 10 грудня 2020 року з свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу.
3. Додаток № 3 - Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель № 260-р/пк-ск від 28.02.2014р..
4. Додаток № 4 - Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 1758-р/пк-пз від 04.04.2017р.
5. Додаток № 5 - Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 841-р/пк-пз від 16.01.2020р.
6. Додаток № 6 - Додаток 3 до Тендерної документації «ПЕРЕЛІК КРИТЕРІЇВ ТА МЕТОДИКА ОЦІНКИ ТЕНДЕРНИХ ПРОПОЗИЦІЙ».
Директор
ТОВ «АВТО ГРУП+» Бикова В.В.
Дата прийняття скарги до розгляду:14.01.2022 16:32
Дата розгляду скарги:27.01.2022 12:00
Місце розгляду скарги:Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:18.01.2022 16:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:01.02.2022 11:41
Дата виконання рішення Замовником:08.02.2022 14:23
Коментар замовника щодо усунення порушень:Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 27.01.2022 № 1688-р/пк-пз, згідно з яким Державне підприємство "Адміністрація морських портів України" в особі Південної філії державного підприємства "Адміністрація морських портів України" зобов’язано внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі – "Послуги з ремонту і технічного обслуговування автотранспортних засобів", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021- 12-17-007319-b - ВИКОНАНО.
Автор:ТОВ АВТО ГРУП +, Подручний Олександр Сергійович +380487843575 o.chtbsh@gmail.com