-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Фрукти, овочі та горіхи
закупівля здійснюється для задоволення потреб у 2022 році
Завершена
950 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 750.00 UAH
Період оскарження:
16.12.2021 17:09 - 02.01.2022 00:00
Вимога
Є відповідь
Порушени терміни оприлюднення повідомлення
Номер:
e34a441600ca4970805e0ea28fa24f16
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-16-020904-c.c3
Назва:
Порушени терміни оприлюднення повідомлення
Вимога:
Вих 27/02/01 від 27.01.2022 р
Під час проведення процедури відкритих торгів на закупівлю фруктів, овочів та горіхів, оголошення № UA-2021-12-16-020904-C допущене грубе порушення законодавства у сфері закупівель.
Протоколом розкриття тендерних пропозицій зазначені дата та час розкриття тендерної пропозиції учасника ФОП Холостенко Анатолій Васильович – 06 січня 2022 11:45.
В протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 10/ВТ/22 від 14.01.2022 р. зазначене рішення:
«1. Продовжити строк розгляду тендерних пропозицій до 20 робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції».
В цьому ж протоколі зазначена підстава на право прийняття такого рішення:
«Відповідно до п. 10 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» строк розгляду тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення».
Але Замовник торгів не виконав вищезазначену в своєму протоколі норму Закону відповідно до п. 10 ст. 29 і не оприлюднив в електронній системі закупівель протягом одного дня повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції.
Так як Законом не передбачається, що повідомлення оприлюднюється протягом одного робочого дня, як зазначаються п’ять робочих днів для розгляду тендерних пропозицій, - то Замовник зобов’язаний був оприлюднити повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції ФОП Холостенка Анатолія Васильовича протягом одного календарного дня, тобто не пізніше 15.01.2022 р.
Замовник оприлюднив зазначене повідомлення аж 17.01.2022 р. в 15:42, чим порушив положення Закону України «Про публічні закупівлі».
Фізична особа-підприємець Фещенко О.А.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
27.01.2022 18:18
Вирішення:
Шановний учасник!
Відділом освіти, культури, молоді та спорту Сергіївської селищної ради через електрону систему закупівель було отримано вимогу в закупівлі «Фрукти, овочі та горіхи» ID UA-2021-12-16-020904-c
Зазначаємо, що ч. 4 ст. 33 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлено, що Учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції/пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення.
Так як пропозиція ФОП Фещенко О.А. не розглядалася з причин того, що за результатами електронного аукціону не була визначена найбільш економічно вигідною та, відповідно, не була відхилена Замовником, відповідно до по положень Закону у Замовника не виникає обов’язку надавати відповідь на таку вимогу.
Таким, чином, зважаючи на вищевикладене, вважаємо, що вимога, подана ФОП Фещенко О.А. підлягає відхиленню, як недійсна.
Уповноважена особа Відділу освіти,
культури, молоді та спорту Сергіївської
селищної ради Пінська Ю.О.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Є відповідь
Скарга, що стосується принятих рішень, дії чи бездіяльності замовника
Номер:
7aa6334ccd8042fc9fee5c0ffb7550b3
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-16-020904-c.a2
Назва:
Скарга, що стосується принятих рішень, дії чи бездіяльності замовника
Вимога:
Вих № 26/1/01 від 26.01.2022 р
19.12.2021 року Відділом освіти, культури, молоді та спорту Сергіївської селищної ради Білгород-Дністровсього району Одеської області через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу – prozorro.gov.ua було оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів за номером UA-2021-12-16-020904-С на закупівлю товарів за кодом національного класифікатора України ДК 021:2015:03220000-9: Овочі, фрукти та горіхи.
До спливу кінцевого строку подання тендерних пропозицій – 00:00 04 січня 2022 року свої тендерні пропозиції подали наступні учасники:
- ФОП Холостенко Анатолій Васильович
- ФОП Фещенко О.А.
- ФОП «Григор’єва Лідія Петрівна»
- ТОВ «Одесапродукт»
За результатами розгляду тендерних пропозицій Замовник вирішив:
Визначити переможцем процедури відкритих торгів учасника торгів – ФОП Холостенка Анатолія Васильовича (далі – переможець) та ухвалити рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури відкритих торгів.
Учасник тендеру, ФОП Фещенко О.А. вважає рішення замовника неправомірним, таким, що порушує Закону України «Про публічні закупівлі» в частині об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Обґрунтування
В частині 5 Додатку 2 до тендерної документації, Замовник визначив вимогу:
«Для підтвердження відповідності тендерних пропозицій учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, учасник повинен надати наступні документи:
- Продукція повинна відповідати стандартам ГОСТ, ДСТУ, ТУ та інших документів, що діють на території України (стосується товарів, для яких встановлені ГОСТ, ДСТУ, ТУ та інші), також у складі тендерної документації надаються копії протоколів, що підтверджують відсутність ГМО»;
Учасник ФОП Холостенко Анатолій Васильович у складі своєї тендерної пропозиції не надав протоколів, що підтверджують відсутність ГМО у продуктах харчування, які він пропонує до постачання і, тим самим, не підтвердив свою відповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі.
Натомість, ФОП Холостенко Анатолій Васильович надав лист-роз’яснення № 106/05-12 від 21.12.2021 року, в якому підтвердив, що «у складі тендерної пропозиції не надаємо протоколів, що підтверджують відсутність ГМО, оскільки відповідно до чинного законодавства не зобов’язаний отримувати відповідні документи».
Зазначене твердження щодо причин ненадання протоколів, що підтверджують відсутність ГМО, - не відповідає діючим законодавчим вимогам.
Адже, Наказом Міністерства Охорони здоров’я України № 971 від 9.11.2010 р. затверджено Перелік харчових продуктів, щодо яких здійснюється контроль вмісту генетично-модифікованих організмів. Цей наказ виданий на виконання Закону України «Про державну систему біобезпеки при створенні, випробуванні, транспортуванні та використанні генетично-модифікованих організмів». В ст. 10 цього Закону визначена вимога:
«Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах охорони здоров’я: затверджує перелік харчових продуктів, щодо яких здійснюється контроль вмісту ГМО та перелік відповідних методик детекції та ідентифікації ГМО».
В перелік харчових продуктів, щодо яких здійснюється контроль вмісту ГМО, що визначений Наказом МОЗ України № 971 від 9.11.2010 р., входить, в тому числі, і кабачки, та помідори свіжі (тобто томати), які визначени замовником предметом закупівлі.
Таким чином, на кабачки, та помідори свіжі (тобто томати), як на предмет закупівлі, відповідно до вищезазначених законодавчих норм, в обов’язковому порядку повинен бути наданий протокол або його копія, що підтверджує відсутність в кабачках, та помідорах свіжіх (тобто томатах), ГМО.
Виходячи з вищезазначеного, ненадання учасником ФОП Холостенко Анатолієм Васильовичем у складі своєї пропозиції копії протоколу, що підтверджує відсутність у предметі закупівлі – кабачках, та помідорах свіжіх (тобто томатах), ГМО, - є законною підставою для відхилення такої пропозиції згідно п. 2 частини 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
«тендерна пропозиція учасника: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації».
Крім того, зважаючи на те, що в Переліку харчових продуктів, щодо яких здійснюється контроль вмісту генетично-модифікованих організмів, що визначений Наказом МОЗ України № 971 від 9.11.2010 р., в розділі ХV зазначені «Продукти дитячого харчування та сировина для їх виготовлення», - то якщо продукти харчування, що визначені в якості предмета закупівлі, плануються використовувати, в тому числі, і для виготовлення продуктів дитячого харчування, - то і для таких продуктів наявні законодавчі підстави для надання у складі тендерної пропозиції копій протоколів, що підтверджують відсутність ГМО у продукції, що пропонується до постачання.
Лабораторні випробування на наявність чи відсутність у харчових продуктах ГМО проводяться на підставі Національного стандарту України: «Продукти харчові. Методи виявлення генетично-модифікованих організмів і продуктів з їхнім вмістом». ДСТУ ISO21569:2008.
З повагою
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
26.01.2022 10:19
Вирішення:
Шановний учасник!
Відділом освіти, культури, молоді та спорту Сергіївської селищної ради через електрону систему закупівель було отримано вимогу щодо не відповідність учасника кваліфікаційним критеріям в закупівлі «Фрукти, овочі та горіхи» ID UA-2021-12-16-020904-c
Зазначаємо, що ч. 4 ст. 33 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлено, що Учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції/пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення.
Так як пропозиція ФОП Фещенко О.А. не розглядалася з причин того, що за результатами електронного аукціону не була визначена найбільш економічно вигідною та, відповідно, не була відхилена Замовником, відповідно до по положень Закону у Замовника не виникає обов’язку надавати відповідь на таку вимогу.
Однак, з метою дотримання принципів здійснення публічних закупівель та недопущення дискримінації учасників, Замовник вважає за необхідне надати відповідь на вимогу Учасника ФОП Фещенко О.А.
Одним із основних принципів здійснення публічних закупівель є максимальна економія, ефективність та пропорційність.
За результатом електронного аукціону найбільш економічно вигідною було визначена пропозиція Учасника ФОП Холостенко А.В. Уповноваженою особою Відділу освіти, культури, молоді та спорту Сергіївської селищної ради було розглянуто документи подані Учасником та прийнято рішення про визнання його переможцем.
Відповідно до положень Технічного завдання (Додаток № 2 до Тендерної документації) Продукція повинна відповідати стандартам ГОСТ, ДСТУ, ТУ та інших документів, що діють на території України (стосується товарів, для яких встановлені ДСТУ,ГОСТ, ТУ та інші), також у складі тендерної документації надаються копії протоколів, що підтверджують відсутність ГМО;
Відповідно до п. 2.8. Розділу V У разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/ії роз'яснення/нь державних органів.
Учасником ФОП Холостенко А.В. в складі Тендерної документації не надано протоколи, що підтверджують відсутність ГМО, однак надано лист-розяснення за вих № 106/05-12 від 21.12.2021 року в якому Учасник зазначає правові підстави щодо відсутності необхідності Учасником надання вищевказаних документів.
У вимозі ФОП Фещенко О.А. зазначено наступне: «твердження щодо причин ненадання протоколів, що підтверджують відсутність ГМО, - не відповідає діючим законодавчим вимогам.
Адже, Наказом Міністерства Охорони здоров’я України № 971 від 9.11.2010 р. затверджено Перелік харчових продуктів, щодо яких здійснюється контроль вмісту генетично-модифікованих організмів. Цей наказ виданий на виконання Закону України «Про державну систему біобезпеки при створенні, випробуванні, транспортуванні та використанні генетично-модифікованих організмів». В ст. 10 цього Закону визначена вимога:
«Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах охорони здоров’я: затверджує перелік харчових продуктів, щодо яких здійснюється контроль вмісту ГМО та перелік відповідних методик детекції та ідентифікації ГМО».
В перелік харчових продуктів, щодо яких здійснюється контроль вмісту ГМО, що визначений Наказом МОЗ України № 971 від 9.11.2010 р., входить, в тому числі, і картопля, яка визначена замовником предметом закупівлі.
Таким чином, на картоплю, як на предмет закупівлі, відповідно до вищезазначених законодавчих норм, в обов’язковому порядку повинен бути наданий протокол або його копія, що підтверджує відсутність в картоплі ГМО.
Виходячи з вищезазначеного, ненадання учасником ФОП Холостенко Анатолієм Васильовичем у складі своєї пропозиції копії протоколу, що підтверджує відсутність у предметі закупівлі – картоплі, ГМО, - є законною підставою для відхилення такої пропозиції згідно п. 2 частини 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі»
Однак, Уповноважена особа Відділу освіти, культури, молоді та спорту Сергіївської селищної ради не погоджується з зазначеними у вимозі твердженнями з наступних причин:
Посилання ФОП Фещенко О.А. на норми Закону України «Про державну систему біобезпеки при створенні, випробуванні, транспортуванні та використанні генетично-модифікованих організмів» є недоцільним, оскільки відповідно до положень ст. 4 вказаного Закону Положення цього Закону застосовуються на території України до юридичних та фізичних осіб, які здійснюють діяльність, пов'язану з поводженням з ГМО.
Відповідно до положень ст.5 вищезазначеного Закону регулюванню цим Законом підлягають:
- генетично-інженерна діяльність, що здійснюється у замкненій системі;
- генетично-інженерна діяльність, що здійснюється у відкритій системі;
- державна реєстрація ГМО;
- введення в обіг і подальший обіг ГМО та продукції, виробленої з їх використанням.
- експорт, імпорт та транзит ГМО.
Однак, діяльність ФОП Холостенко А.В. відповідно до наданих правовстановчих документів та відкритих джерел інформації не пов’язана з поводженням з ГМО.
Наказом Міністерства Охорони здоров’я України № 971 від 9.11.2010 р. затверджено Перелік харчових продуктів, щодо яких здійснюється контроль вмісту генетично-модифікованих організмів, однак, вказаним наказом не визначено суб’єкта , на якого покладено обов’язок здійснення контролю за вмістом ГМО у продуктах харчування.
Натомість, відповідно до п. 3 ст.6 Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» оператор ринку харчових продуктів, відповідальний за інформацію про харчовий продукт, за бажанням може включити до маркування позначку "без ГМО". У такому разі відсутність ГМО у харчовому продукті має бути підтверджена відповідно до вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. Відсутність даних від постачальників про наявність в інгредієнтах харчового продукту ГМО є достатнім підтвердженням для нанесення такої позначки на харчовий продукт.
ФОП Холостенко не є виробником продукції, що закуповується. У складі власної Тендерної документації надана Декларація Виробника за № 24/12
/21, в якій міститься інформація щодо відсутності ГМО в продукції, а також в листі-розясненні за вих. № 106/05-12 від 21.12.2021 додатково надано гарантійне зобов’язання щодо постачання продукції виключно з маркуванням «Без ГМО», як те вимагається в технічному завданні (Додаток № 2 до Тендерної документації).
Таким, чином, зважаючи на вищевикладене, вважаємо, що вимога, подана ФОП Фещенко О.А. підлягає відхиленню, як недійсна та така, що подана безпідставно.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Відкликано скаржником
Не відповідність тендерної пропозиції
Номер:
b97289771aec41a7858d3c7f306ae49c
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-16-020904-c.c1
Назва:
Не відповідність тендерної пропозиції
Вимога:
Вих № 26/1/01 від 26.01.2022 р
Скарга
Відповідно до абзацу 2 частини 8 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
19.12.2021 року Відділом освіти, культури, молоді та спорту Сергіївської селищної ради Білгород-Дністровсього району Одеської області через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу – prozorro.gov.ua було оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів за номером UA-2021-12-16-020904-С на закупівлю товарів за кодом національного класифікатора України ДК 021:2015:03220000-9: Овочф, фрукти та горіхи.
До спливу кінцевого строку подання тендерних пропозицій – 00:00 04 січня 2022 року свої тендерні пропозиції подали наступні учасники:
- ФОП Холостенко Анатолій Васильович
- ФОП Фещенко О.А.
- ФОП «Григор’єва Лідія Петрівна»
- ТОВ «Одесапродукт»
За результатами розгляду тендерних пропозицій Замовник вирішив:
Визначити переможцем процедури відкритих торгів учасника торгів – ФОП Холостенка Анатолія Васильовича (далі – переможець) та ухвалити рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури відкритих торгів.
Учасник тендеру, ФОП Фещенко О.А. вважає рішення замовника неправомірним, таким, що порушує Закону України «Про публічні закупівлі» в частині об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Обґрунтування
В частині 5 Додатку 2 до тендерної документації, Замовник визначив вимогу:
«Для підтвердження відповідності тендерних пропозицій учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, учасник повинен надати наступні документи:
- Продукція повинна відповідати стандартам ГОСТ, ДСТУ, ТУ та інших документів, що діють на території України (стосується товарів, для яких встановлені ГОСТ, ДСТУ, ТУ та інші), також у складі тендерної документації надаються копії протоколів, що підтверджують відсутність ГМО»;
Учасник ФОП Холостенко Анатолій Васильович у складі своєї тендерної пропозиції не надав протоколів, що підтверджують відсутність ГМО у продуктах харчування, які він пропонує до постачання і, тим самим, не підтвердив свою відповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі.
Натомість, ФОП Холостенко Анатолій Васильович надав лист-роз’яснення № 106/05-12 від 21.12.2021 року, в якому підтвердив, що «у складі тендерної пропозиції не надаємо протоколів, що підтверджують відсутність ГМО, оскільки відповідно до чинного законодавства не зобов’язаний отримувати відповідні документи».
Зазначене твердження щодо причин ненадання протоколів, що підтверджують відсутність ГМО, - не відповідає діючим законодавчим вимогам.
Адже, Наказом Міністерства Охорони здоров’я України № 971 від 9.11.2010 р. затверджено Перелік харчових продуктів, щодо яких здійснюється контроль вмісту генетично-модифікованих організмів. Цей наказ виданий на виконання Закону України «Про державну систему біобезпеки при створенні, випробуванні, транспортуванні та використанні генетично-модифікованих організмів». В ст. 10 цього Закону визначена вимога:
«Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах охорони здоров’я: затверджує перелік харчових продуктів, щодо яких здійснюється контроль вмісту ГМО та перелік відповідних методик детекції та ідентифікації ГМО».
В перелік харчових продуктів, щодо яких здійснюється контроль вмісту ГМО, що визначений Наказом МОЗ України № 971 від 9.11.2010 р., входить, в тому числі, і картопля, яка визначена замовником предметом закупівлі.
Таким чином, на картоплю, як на предмет закупівлі, відповідно до вищезазначених законодавчих норм, в обов’язковому порядку повинен бути наданий протокол або його копія, що підтверджує відсутність в картоплі ГМО.
Виходячи з вищезазначеного, ненадання учасником ФОП Холостенко Анатолієм Васильовичем у складі своєї пропозиції копії протоколу, що підтверджує відсутність у предметі закупівлі – картоплі, ГМО, - є законною підставою для відхилення такої пропозиції згідно п. 2 частини 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
«тендерна пропозиція учасника: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації».
Крім того, зважаючи на те, що в Переліку харчових продуктів, щодо яких здійснюється контроль вмісту генетично-модифікованих організмів, що визначений Наказом МОЗ України № 971 від 9.11.2010 р., в розділі ХV зазначені «Продукти дитячого харчування та сировина для їх виготовлення», - то якщо продукти харчування, що визначені в якості предмета закупівлі, плануються використовувати, в тому числі, і для виготовлення продуктів дитячого харчування, - то і для таких продуктів наявні законодавчі підстави для надання у складі тендерної пропозиції копій протоколів, що підтверджують відсутність ГМО у продукції, що пропонується до постачання.
Лабораторні випробування на наявність чи відсутність у харчових продуктах ГМО проводяться на підставі Національного стандарту України: «Продукти харчові. Методи виявлення генетично-модифікованих організмів і продуктів з їхнім вмістом». ДСТУ ISO21569:2008.
З повагою
Олександр Фещенко
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
26.01.2022 09:06
Опис причини скасування:
Технична помилка
Дата скасування:
26.01.2022 10:16