Закупівля здійснюється на очікувану вартість на 2022 рік. Категорія замовника відповідно до ч. 4 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі»: Підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Усі документи, що входять до складу тендерної пропозиції та підготовлені безпосередньо учасником, повинні бути складені українською мовою, якщо інше не передбачено умовами документації. Всі інші документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, та не підготовлені безпосередньо учасником, мають бути складені українською мовою, якщо інше не передбачено умовами документації
Завершена
2 022 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 110.00 UAH
Період оскарження:16.12.2021 15:48 - 30.12.2021 00:00
Скарга
Відхилено
Оскарження перемеможця
Номер:7af3a1e2c75d4702aad18ac2f250fbf8
Пов'язана кваліфікація:ТОВ Укр-Євро Дім, UA-EDR 40322287
Ідентифікатор запиту:UA-2021-12-16-008539-b.b3
Назва:Оскарження перемеможця
Скарга:
До
Антимонопольного комітету України
03035, м. Київ, МСП-03680, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
Скаржник:
Підприємство Об’єднання Громадян «Сервіс Ленд»
Юридична адреса:
03186, м. Київ, вул. Авіаконструктора Антонова 5 А, офіс 303
ЄДРПОУ 40075836
Комунальне некомерційне підприємство "
Тернопільська міська дитяча комунальна лікарня"
46002У, Тернопільська область, м.Тернопіль, вул. Клінічна, 1А
ЄДРПОУ 04528442
Посилання на закупівлю
Prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-12-16-008539-b
від “27» січня 2022 р.
Скарга
Підприємство Об’єднання Громадян «Сервіс Ленд» (код ЄДРПОУ 40075836) є учасником відкритих торгів. Класифікатор та його відповідний код: Код за ДК 021:2015 90910000-9 — Послуги з прибирання.
Замовник - Комунальне некомерційне підприємство "Тернопільська міська дитяча комунальна лікарня" 46002 Україна Тернопільська область м. Тернопіль, вул. Клінічна, 1а.
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2021-12-16-008539-b
В даному Тендері було подано 3 (три) тендерні пропозиції, а саме від :
1. ПОГ «СЕРВІС ЛЕНД»;
2. ТОВ «Укр-Євро Дім»;
3. ФОП Піцик Роман Васильович
У відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» уповноваженою особою, заступником головного бухгалтера Комунального некомерційного підприємства "Тернопільська міська дитяча комунальна лікарня" в особі Філь Л.П., розглянуто тендерні пропозиції учасників торгів на відповідність їх пропозицій технічним вимогам, визначених у тендерній документації, та визначено відповідність ТОВ «Укр-Євро Дім» кваліфікаційним критеріям, установлених вимогами тендерної документації.
Зокрема, уповноваженою особою вирішено, тендерну пропозицію:
ТОВ «Укр-Євро Дім» - акцептувати;
ПОГ «Сервіс Ленд» не погоджується з позицією Замовника та вважає, що прийняте рішення щодо акцепту пропозиції ТОВ «Укр-Євро Дім» - є неправомірним, що порушує ст.5, 22, 31 Закону України “Про публічні закупівлі”.
ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ ТОВ «УКР-ЄВРО ДІМ»
Відповідно до завантаженого Протоколу від 17 січня 2022 року, Замовник не виявив невідповідності у пропозиції Учасника та визнав його переможцем, але проаналізувавши пропозицію ТОВ «Укр-Євро Дім» ПОГ «Сервіс Ленд» виявив наступні невідповідності, а саме:
По перше, Розділом 3 ТД вимагалось Учасник повинен розмістити (завантажити) в електронній системі Prozorro наступні документи:
- тендерну пропозицію за формою наведеною у Додатку №1;
- інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (відповідно до Додатку №2)
- інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) документи, що підтверджують відповідність технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі, встановленим замовником (відповідно до додатку 4)…
П. 3 Додатку 6 до ТД вимагалось в тому числі та не виключно Перелік документів, які повинні бути завантажені у складі тендерної пропозиції … Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, та гарантування їх виконання (додаток 4).
Учасником завантажено до своєї пропозиції документ із назвою «4. Погоджене технічне завдання» (додається до Скарги).
В той же час, зміст даного документу не відповідає вимогам встановленим Замовником у ТД, а саме: ВІДСУТНЯ інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) документи, що підтверджують відповідність технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі, встановленим замовником (відповідно до додатку 4)
До формальності дана ситуація не підпадає, оскільки взагалі відсутня інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
У зв’язку з зазначеним, Замовник зобов’язаний був відхилити тендерну пропозицію ТОВ «Укр-Євро Дім», на підставі статті 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» (не відповідає встановленим у статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства).
По друге, п. 2 Розділу 5 ТД зазначено, що у випадку наявності у тендерній пропозиції персональних даних третіх осіб, Учасник повинен надати письмову згоду даних осіб на збір, поширення та розголошення таких персональних даних.
Учасником завантажено у пропозиції документи із назвами «6. Протокол загальних зборів Укр-Євро Дім» та «12. Підписаний_Довереность (1)». Ці документи містять персональні дані на наступних осіб: КАНДАУРОВА ЮРIЯ ВАСИЛЬОВИЧА, ЛУГОВОГО ДМИТРА МИХАЙЛОВИЧА, КРИХ ГАЛИНИ РОМАНІВНИ, САСАНЧІН МАРІЇ ВОЛОДИМИРІВНИ.
У зв’язку з наявністю в складі пропозиції Учасника персональних даних на вищевказаних осіб, Учасник у складі пропозиції повинен був надати їх згоди на збір, поширення та розголошення таких персональних даних.
Учасник не надав в складі пропозиції згоди на збір, обробку та поширення персональних даних на осіб: КАНДАУРОВА ЮРIЯ ВАСИЛЬОВИЧА, ЛУГОВОГО ДМИТРА МИХАЙЛОВИЧА, КРИХ ГАЛИНИ РОМАНІВНИ, САСАНЧІН МАРІЇ ВОЛОДИМИРІВНИ
У зв’язку з зазначеним, Замовник зобов’язаний був відхилити тендерну пропозицію ТОВ «Укр-Євро Дім», на підставі статті 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» (не відповідає встановленим у статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства).
Враховуючи вищевикладене та керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», вважаємо рішення Замовника (Протокол від 17 січня 2022 року підписаний уповноваженою особою, заступником головного бухгалтера Комунального некомерційного підприємства "Тернопільська міська дитяча комунальна лікарня" в особі Філь Л.П. по закупівлі Послуги з прибирання) упередженим , у зв’язку з чим,
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Скасувати Рішення Замовника про визначення ТОВ «Укр-Євро Дім» переможцем/
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у Скаржника порушених прав та охоронюваних Законом інтересів з приводу рішення замовника, яке суперечить законодавству України у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Протокол від 17.01.2022 уповноваженої особи про визначення переможцем ТОВ «УКР-ЄВРО ДІМ» (рішення євродім)
2. Лист про гарантії виконання технічного завдання (4. Погоджене технічне завдання)
3. Довіреність А-Банк, в яких містяться персональні дані (12. ПІДПИСАНИЙ_ДОВІРЕНІСТЬ (1))
4. Протокол загальних зборів Учасника в якому містяться персональні дані (6. Протокол загальних зборів Укр-Євро Дім)
5. Рішення Постійно діючої адміністративної колегії антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 02.03.2021 № 3954 за таким же питанням
6. Рішення Постійно діючої адміністративної колегії антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 14.06.2021 № 13407 за таким же питанням
Скаргу оплачено відповідно до ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» (за подання скарги до органу оскарження справляється плата через електронну систему закупівель в день подання скарги, після чого скарга автоматично вноситься до реєстру скарг і формується її реєстраційна картка, яка разом зі скаргою автоматично оприлюднюється в електронній системі закупівель).
Генеральний директор
ПОГ «Сервіс Ленд» ______________ Юрій БОНДАРЕНКО
Дата прийняття скарги до розгляду:27.01.2022 17:49
Дата розгляду скарги:09.02.2022 10:00
Місце розгляду скарги:Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:01.02.2022 10:23
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:14.02.2022 09:47
Автор:ПІДПРИЄМСТВО ОБ'ЄДНАННЯ ГРОМАДЯН "СЕРВІС ЛЕНД", Юрій Бондаренко +380502425293 servislendbond1@gmail.com
declined
Вимога
Є відповідь
Про відсутність підстав для відхилення
Номер:44c1558bb962400395132140bece3b7a
Пов'язана кваліфікація:ПІДПРИЄМСТВО ОБ'ЄДНАННЯ ГРОМАДЯН "СЕРВІС ЛЕНД", UA-EDR 40075836
Ідентифікатор запиту:UA-2021-12-16-008539-b.a2
Назва:Про відсутність підстав для відхилення
Вимога:
Пропозицію ПОГ "Сервіс Ленд" було відхиллено неправомірно.
1. Ми ПОГ «Сервіс Ленд» не погоджуємось з протизаконними діями вчиненими Замовником. В першу чергу вимагаємо підтвердити правомірність надання Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у вихідний день, а саме підставу залучення працівника Уповноваженої особи до роботи у вихідний день (державне свято 7 січня встановлене статтею 73 Кодексу законів про працю України)
Відповідно до статті 71 Кодексу законів про працю України: Робота у вихідні дні забороняється. Залучення окремих працівників до роботи у ці дні допускається тільки з дозволу виборного органу первинної профспілкової організації (профспілкового представника) підприємства, установи, організації і лише у виняткових випадках, що визначаються законодавством і в частині другій цієї статті.
Залучення окремих працівників до роботи у вихідні дні допускається в таких виняткових випадках:
1) для відвернення або ліквідації наслідків стихійного лиха, епідемій, епізоотій, виробничих аварій і негайного усунення їх наслідків;
2) для відвернення нещасних випадків, які ставлять або можуть поставити під загрозу життя чи нормальні життєві умови людей, загибелі або псування майна;
3) для виконання невідкладних, наперед не передбачених робіт, від негайного виконання яких залежить у дальшому нормальна робота підприємства, установи, організації в цілому або їх окремих підрозділів;
4) для виконання невідкладних вантажно-розвантажувальних робіт з метою запобігання або усунення простою рухомого складу чи скупчення вантажів у пунктах відправлення і призначення.
Залучення працівників до роботи у вихідні дні провадиться за письмовим наказом (розпорядженням) власника або уповноваженого ним органу.
Вимагаємо надати підтвердження : підписаний наказ на основі якого були вчинені дії щодо надання Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у вихідний день
2. Також, не погоджуємось з відхиленням в частині надання проекту договору без заповненого Додатку 3 до проекту договору, Відповідно до п.5 Додатку 6 до тендерної документації: Учасник відповідно до вимог цієї тендерної документації повинен надати у складі тендерної пропозиції заповнений проект договору згідно додатку 8.
Учасником ПОГ «Сервіс Ленд» в складі тендерної пропозиції надано заповнений для сторони учасника проект договору з додатками, без зазначення цінових показників, оскільки, необхідність надання замовнику заповненого проекту договору не передбачало заповнення цінових показників, адже визначальною для укладання договору є ціна за результатами аукціону, та договір укладається саме з такою ціною, отже немає необхідності заповнювати калькуляцію (додаток 3) з попередньою ціною , і також наголошуємо, що тендерна документація не містила форми калькуляції. Просимо надати аргументацію навіщо було заповнювати пустий Додаток №3 (калькуляцію без форми )та з ціною яка після аукціону буде не актуальна.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:11.01.2022 15:55
Вирішення:1. Виконання функцій Уповноваженою особою здійснювалося у відповідності до вимог чинного законодавства.
2. Відповідно до п.5 Додатку 6 Тендерної документації у складі тендерної пропозиції учасник повинен був надати заповнений проект договору, форма листа-згоди з проектом договору, наведений в окремому файлі Додатку №8. Тендерна документація не містила положень щодо можливості незаповнення цінових показників.
Статус вимоги:Не задоволено
invalid
answered
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо вимоги тендерної документації про надання сертифікату ISO
Номер:23f8395237c34fc6974c30adb988fd79
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2021-12-16-008539-b.c1
Назва:Щодо вимоги тендерної документації про надання сертифікату ISO
Вимога:
Відповідно до тендерної документації на підтвердження відповідності умовам в частині технічних та якісних характеристик предмета закупівлі учасник надає копію з оригіналу діючого акредитованого сертифікату на відповідність ДСТУ ISO 45001:2019 … «Система управління охороною здоров’я та безпеки праці. Вимоги та настанови щодо застосування» в сфері сертифікації: комплексне обслуговування об’єктів, послуги щодо очищення промислових об’єктів, послуги очищення, коди ДКПП згідно ДК 016:2010: 81.10, 81.22.1, 81.19.1.
Згідно статті 1 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» акредитація органів з оцінки відповідності (далі - акредитація) - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності.
Таким чином, акредитації підлягає організації, а не документ, та не зрозуміло, що мається на увазі під наданням акредитованого сертифікату на відповідність.
Крім того, відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» одним з принципів діяльності з акредитації є добровільність акредитації.
З огляду на викладене, просимо виключити вимогу про надання акредитованого сертифікату, оскільки вимога є незрозумілою та дискримінаційною.
Щодо вимоги про надання сертифікату відповідність ДСТУ ISO 45001 саме 2019 року та зазначення конкретної сфери сертифікації: комплексне обслуговування об’єктів, послуги щодо очищення промислових об’єктів, послуги очищення, коди ДКПП згідно ДК 016:2010: 81.10, 81.22.1, 81.19.1., то необхідно зазначити, що дана вимога значно звужує коло учасників.
Враховуючи вищевикладене, просимо виключити посилання на рік та сферу сертифікації. Зазначені зміни розширять коло потенційних учасників, забезпечать конкуренцію та економію бюджетних коштів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:22.12.2021 16:12
Вирішення:Сертифікат ISO - документ, який підтверджує відповідність систем управління та якості продукції підприємства державним або міжнародним стандартам. Для замовника наявність сертифікату відповідності в надавача послуг є одним із способів підтвердження якості послуг.
Будь-яка організація має можливість зібрати необхідний пакет документів, тому сама вимога про надання сертифікату ISO не є дискримінаційною.
На ринку доступні два види сертифікатів:
Неакредитовані сертифікати
Акредитовані сертифікати
Акредитований сертифікат: визнається усіма всесвітніми організаціями і підтверджує, що організація працює згідно з визначеною нормою або стандартом у визначеній сфері і визначених локалізаціях. Видається акредитованими органами з сертифікації. Сертифікат має логотип органу з сертифікації та логотип акредитації з номером акредитації.
Щодо встановлення вимоги надати сертифікат ISO повідомляємо, що частиною 3 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Водночас, Закон не містить визначення дискримінація. Тому звернемося до численної та незмінної практики АМКУ , який визначає дискримінацію учасників публічних закупівель як обмеження прав когось із них шляхом встановлення у тендерній документації вимог, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Встановлені вимоги тендерної документації у цій закупівлі, уже виходячи тільки з вищенаведеного не є дискримінаційними, оскільки не обмежують прав потенційних учасників закупівлі в отриманні відповідних сертифікатів, а також встановлення цих вимоги не свідчить і не може свідчити, що цій вимозі може відповідати лише один або декілька учасників, оскільки прямих заборон щодо отримання таких сертифікатів в чинному законодавстві немає.
Згідно частини 3 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. А тому, у урахуванням вищенаведеного, вимога щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників сертифікату ISO 45001:2019 є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника міжнародним та національним стандартам у розумінні Закону. Поряд з наведеним, Замовником при встановленні тих чи інших вимог тендерної документації враховано переслідування законної мети, що полягає у забезпеченні балансу розумної відповідності використовуваних засобів і мети закупівлі.
Звертаємо увагу потенційного Учасника, що послуги будуть надаватися в педіатричних відділення і Замовник має бути впевненим, що Виконавець здійснює ефективне управління, знижує ризики на робочих місцях і створює безпечні умови праці, що підтверджується саме таким сертифікатом. Разом з тим, з огляду на те, що предметом закупівлі є послуги з прибирання педіатричних відділень, де оглядають і лікують діток і де чистота і порядок дуже вагомі, Замовником прийнято рішення щодо надання сертифікатів із сферою діяльності стосовно Комплексного обслуговування об'єктів, діяльності із прибирання будинків і промислових об'єктів та інших видів діяльності із прибирання.
Оскільки, основна мета сертифікації ISO 45001:2019 полягає в тому, щоб забезпечити середовище для управління ризиками у сфері ОЗіБП. Очікуваними результатами функціювання системи ОЗіБП є запобігання травмам і шкоді для здоров’я працівників, а також забезпечення безпечних і здорових умов праці на робочому місці. Відповідно для організації важливо унеможливити або зменшити ризики у сфері ОЗіБП за допомогою проведення результативних запобіжних заходів.
Якщо організація проводить такі заходи в межах її системи управління ОЗіБП, вони покращують свої показники у сфері ОЗіБП. Система управління ОЗіБП може бути набагато ефективнішою та результативнішою, якщо дії для реалізації можливостей з поліпшення показників у сфері ОЗіБП виконувати заздалегідь.
Упровадження системи управління ОЗіПБ, що відповідає цьому стандарту, дасть змогу організації керувати ризиками у сфері ОЗіБП і поліпшувати показники у сфері ОЗіБП. Система управління ОЗіБП може допомогти організації виконувати як законодавчі, так і інші вимоги.
Переваги даної сертифікації:
o Зменшення травматизму і професійних захворювань в трудовому колективі;
o Зниження виплат за лікарняними листами та страхових виплат;
o Зменшення плинності кадрів, формування стабільної злагодженої команди, підвищення продуктивності її праці.
o Формування корпоративного іміджу, орієнтованого на культуру здоров’я і безпеки людини, створення безпечного місця роботи;
o Захист від контролюючих органів, посилення правової позиції компанії у відносинах с владою.
ДСТУ ISO 45001, допоможе підприємству при вирішенні цих питань, створюючи основу для підвищення рівня безпеки працівників, зниження ризиків на робочих місцях та створення кращих та безпечніших умов праці.
Цей ДСТУ ISO 45001 можна застосовувати до будь-якої організації, незалежно від виду діяльності.
ДСТУ ISO 45001 розроблений експертами з охорони праці і техніки безпеки та відповідає іншим системним підходам до управління, таким як ДСТУ ISO 14001 і ДСТУ ISO 9001.
У зв’язку з цим оцінювання потенційних ризиків Замовником, пов’язаних з внутрішніми факторами в організації Виконавця зводитимуться до мінімальних адже у педіатричних відділеннях повинне бути якісне та безпечне надання послуг з прибирання, а основне безперебійне.
Окрім цього, як вже зазначалося вище,жоден з учасників не обмежений у праві отримати сертифікат ISO 45001. Його може отримати будь яка організація, що працює у відповідності до стандартів ДСТУ ISO 45001, а наявність зазначеного сертифікату сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей учасника. Окрім наведеного, ч. 5 ст. 23 Закону встановлено, що Замовник може вимагати від учасника підтвердження того, що пропоновані ним товари послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерні документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Українська система стандартизації, на виконання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, протягом 2014-2015 років зазнала реформування. Зокрема, був прийнятий Закон України «Про стандартизацію», який установив правові та організаційні засади стандартизації в Україні, створивши передумови наближення національної системи стандартизації до міжнародних і європейських норм та правил. Національним органом стандартизації є Державне підприємство «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості». Наказом Державного підприємства «Український науково-дослідний навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 26 грудня 2019 року № 502 «Про прийняття та скасування національних стандартів» прийнято національні стандарти, гармонізовані з європейськими та міжнародними стандартами, методом перекладу з наданням чинності з 01 січня 2021 року, зокрема ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці.
Отже, вимога про надання сертифікату ISO 45001:2019 відповідає вимогам законодавства України та не може бути дискримінаційною огляду на наявність законодавчого обов’язку їх наявності.
Статус вимоги:Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:28.12.2021 13:11