-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Щит, шафа електромонтажна
Завершена
8 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 84.00 UAH
мін. крок: 1% або 84.00 UAH
Період оскарження:
15.12.2021 19:34 - 21.12.2021 20:00
Вимога
Вирішена
Порушення Замовником Закону України "Про публічні закупівлі" №922-VIII від 25.12.2015. Неправомірне визначення Переможця, оскільки пропозиція Переможця не є нижчею за ціною, що не відповідає умовам тендерної документації та підлягає відхиленню
Номер:
f1a509c8215947f4ab82af2f04889cbb
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-15-022611-c.c1
Назва:
Порушення Замовником Закону України "Про публічні закупівлі" №922-VIII від 25.12.2015. Неправомірне визначення Переможця, оскільки пропозиція Переможця не є нижчею за ціною, що не відповідає умовам тендерної документації та підлягає відхиленню
Вимога:
Скарга
на рішення уповноваженої особи Концерну «Міські теплові мережі» від 29.12.2021р.
Згідно протоколу № 1007/12СЗ рішення уповноваженої особи Концерну«Міські теплові мережі» від 29.12.2021р., який є замовником Закупівлі: Щит, шафа електромонтажна за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 31680000-6: Електричне приладдя та супутні товари до електричного обладнання, за результатами аукціону переможцем був визнаний ФОП "Ольшевський Роман Олексійович"
Проте , ми не можемо погодитися з цим рішенням, тому що вважаємо, що це рішення було прийнято щодо учасника, пропозиція якого за ціною не є найбільш економічно вигідною, та є дискримінаційним по відношенню до інших учасників аукціону.
Зазначені заперечення ми обґрунтовуємо наступними обставинами.
1) Відповідно до частини другої статті 22 Закону «Про публічні закупівлі» (надалі Закон) тендерна документація повинна містити, зокрема: перелік критеріїв та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв. Опис методики оцінки за критерієм «ціна» повинен містити інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ). Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.04.2016 № 680 затверджена примірна тендерна документація та визначений порядок її заповнення. Стосовно оцінки пропозицій у примірній тендерній документації зазначене наступне: «замовником визначаються критерії та методика оцінки відповідно до частини першої статті 28 Закону. У разі якщо єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна, то замовник зазначає інформаці провклгочення/невключення до ціни податку на додану вартість (ПДВ)».
Виходячи з наведеного, Замовником Закупівлі № UA-2021-12-15-022611-c (Щит, шафа електромонтажна) у оголошенні про проведення процедури закупівлі, очікувану вартість товару визначено з врахуванням ПДВ. Крім того, п. 17 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі передбачено, що «Пропозиції подаються учасниками в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм згідно встановленої форми Додатку 1 до цього оголошення. У додатку 1 тендерної Документації міститься форма «Пропозиція торгів», яка передбачає заповнення таблиці із наступними стовпчиками: «ціна за од., без ПДВ, грн.», «Сума без ПДВ, грн.». «ПДВ 20% (***)грн.», «Всього з ПДВ (***) грн.». Також, в примітці до цієї таблиці чітко визначено, що ціна пропозиції повинна включати в себе всі витрати, у тому числі сплату податків і зборів. Ті ж самі умови викладені у додатку 3 тендерної документації, де в п.п. 3-4 Проекту договору зазначено, що ціна пропозиції повинна включати в себе всі витрати, у тому числі, ПДВ. Таким чином, згідно зі ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі» та відповідно до Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.04.2016 № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації», замовник закупівлі № UA-2021-12-15-022611-c (Щит, шафа електромонтажна) чітко визначив, що єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна, однак при цьому, як обов'язково передбачено вказаними нормативними актами, - зазначив про включення до ціни податку на додану вартість. Згідно із статтею 5 Закону «Про публічні закупівлі», вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Як вже було зазначено, предмет закупівлі № UA-2021-12-15-022611-c (Щит, шафа електромонтажна) є об`єктом оподаткування ПДВ, тому при визначенні ціни продажу товару, замовник включив до неї передбачені законодавством податки й збори (ПДВ), зокрема, в оголошенні про закупівлю очікувана вартість предмета закупівлі визначена замовником із врахуванням ПДВ.
З огляду на наведене вважаємо, що замовником закупівлі при оцінці пропозиції учасників була використана дискримінаційна методика при обранні переможцем ФОП Ольшевський Р.О, оскільки вказаний учасник торгів не є платником ПДВ, тому в тендерній пропозиції ним була вказана вартість товару без врахування ПДВ, що ставить в гірші умови інших учасників закупівлі (платників ПДВ).
За такими обставинами, як вказується в Постанові Верховного суду України у справі за № 904/1143/19 від 28 квітня 2020 року, - «при здійсненні оцінки пропозицій учасників повинна прийматися методика порівняння повних відпускних цін учасників, яка була чітко визначена у рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України № 40-р/пк-пз від 10.06.2016р., а саме, у разі якщо учасник торгів, який надав найменшу цінову пропозицію не є платником ПДВ, тендерним комітетом приймаються для оцінки цінові пропозиції наступних учасників без врахування ПДВ. Спроби застосовувати при розгляді тендерних пропозицій різний підхід до оцінки учасників, які є або не є платниками ПДВ, є дискримінаційним».
Виходячи з наведеної Верховним Судом України методики порівняння повних відпускних цін (яка у свою чергу чітко виписана в Рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України від 10.06.2016р), переможцем даної закупівлі повинен бути визнаний наступний учасник закупівлі, а саме: Товариство з обмеженою відповідальністю "СХІДПРОМІНВЕСТ», оскільки ціна пропозиції даного учасника без врахування ПДВ є нижчою, ніж у ФОП Ольшевський Р.О.
2)Просимо звернуть увагу , що Основною метою проведення закупівлі є забезпечення раціонального та ефективного використання коштів. Видатки, здійсненні у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) та інших матеріальних і нематеріальних активів у Учасників, що сплачують єдиний податок, Замовник не зможе включити до складу витрат при визначенні податку на прибуток. Це спричинить збільшення суми нарахованого податку на прибуток. Таким чином, пропозиції Учасників треба здійснювати по цінам без урахування ПДВ.
На підставі вищевикладеного, просимо:
Визначити переможця згідно з умовами тендерної документації замовника, за критеріями запропонованої нижчої ціни конкурсної пропозиції, та скасувати рішення тендерного комітету від 29.12.2021 р., протокол № 1007/12С3, яким визнано переможцем торгів ФОП Ольшевського Романа Олексійовича, ціна пропозиції якого є 6350,00 грн. без ПДВ і визнати переможцем торгів учасника ТОВ " СХІДПРОМІНВЕСТ " , ціна пропозиції якого після торгів є найменша за сумою: 6270грн 00 коп. без ПДВ, (7524,00 грн. з ПДВ).
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол про відповідь на звернення.docx 05.01.2022 14:45
Дата подачі:
30.12.2021 19:26
Вирішення:
Згідно оголошення про проведення спрощеної закупівлі Щит, шафа електромонтажна за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 31680000-6: Електричне приладдя та супутні товари до електричного обладнання критерієм оцінки є «ціна» інших вимог щодо критеріїв оцінки Учасників форм власності та організаційно-правових форм немає
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Так