-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Роботи по проекту "Монтаж насосної установки на фільтрувальній станції, м. Слов'янськ (капітальний ремонт)"
Торги відмінено
6 174 367.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 61 743.67 UAH
мін. крок: 1% або 61 743.67 UAH
Період оскарження:
13.09.2017 14:24 - 24.09.2017 00:00
Скарга
Виконана замовником
Просимо зобов'язати Замовника змінити рішення
Номер:
c4da455a4b23435e8b1bf9186bb27452
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-09-13-001612-c.b2
Назва:
Просимо зобов'язати Замовника змінити рішення
Скарга:
Замовником торгів було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2017-09-13-001612-c. Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ» (надалі - Підприємство) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно ТД подало тендерну пропозицію.
Предметом закупівлі було, - код за CPV за ДК 021:2015: 45332000-3 Роботи по проекту "Монтаж насосної установки на фільтрувальній станції, м. Слов'янськ (капітальний ремонт)", що зазначено у оголошенні та ТД.
За результатами розгляду пропозиції Підприємства, Замовником було прийнято рішення про відхилення пропозиції Підприємства (протокол розгляду тендерних пропозицій № 258 від 03.10.2017р.) та визначено переможцем Товариство з обмеженою відповідальністю «Донецький інститут води».
Підставою для відхилення зазначено наступне –
« - не надано лист-гарантію про завантаження переможцем документів, що підтверджують відповідність підстав, визначених пунктами 2,3,5,6 і 8 частини першої та частиною другою ст. 17 (п.3.2. документації, розділ 3);
- відсутній перелік та обсяг робіт відповідно до Додатку №5, який необхідно було завантажити у складі своєї пропозиції в окремому файлі відомість обсягів робіт (п.3.7 документації, розділ 3);
- не надано лист-гарантію, щодо дотримання Учасником заходів із захисту довкілля (п.3.7 документації, розділ 3);
- відсутня письмова згода з істотними умовами договору (п.6.4 документації розділ 6);
- досвід виконання аналогічних договорів не підтверджено належним чином;
- наведених у довідці працівників недостатньо для виконання робіт, що є предметом закупівлі».
Пропозицію ж ТОВ «Донецький інститут води» було визнано такого, що відповідає вимогам та критеріям тендерної документації.
Скаржник не може погодитися з такими рішеннями та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми ЗУ «Про публічні закупівлі».
І. Стосовно дискваліфікації Скаржника.
По-перше, щодо підстави відхилення – «відсутній перелік та обсяг робіт відповідно до Додатку №5, який необхідно було завантажити у складі своєї пропозиції в окремому файлі відомість обсягів робіт (п.3.7 документації, розділ 3)». Підприємством було надано розрахунок договірної ціни, який містив підсумкову відомість ресурсів, де чітко вказані перелік та обсяги робіт, які будуть виконуватися Підприємством. Чітка форма Замовником не передбачена, а зміст у повному обсязі виконано Підприємством.
По-друге, щодо підстави відхилення – «відсутня письмова згода з істотними умовами договору (п.6.4 документації розділ 6)». Підприємством було надано письмову згоду з проектом договору, як вимагалося у п. 3.1 документації, розділ 3. Проект договору містить істотні умови цього договору, тому надання згоди з проектом договору є тотожним наданням згоди з істотними умовами договору. Але Замовник виокремив це як окремі документи та визначив відсутність одного з тотожних документів як підставу відхилення пропозиції Підприємства. Такі дії є порушенням принципу юридичної визначеності, закріпленого як складову принципу верховенства права у доповіді «Про верховенство права» Європейською комісією «За демократію через право» (Венеціанська комісія), що була затверджена на 86-му пленарному засіданні (м. Венеція, 25–26 березня 2011 року). Зокрема, письмова згода з проектом договору закріплена у загальних вимогах (п. 3.1 документації, розділ 3), а письмова згода з істотними умовами договору у вимогах щодо укладення договору (п.6.4 документації розділ 6), що може трактуватися як один документ, який згадали два рази у змісті тендерної документації, або як різні документи, що є абсурдним, так як вони тотожні за змістом. У випадку останнього варіанту, то Замовник умисно ускладнив умови документації з метою обмеження конкуренції між Учасниками торгів, що є порушенням ст. 3, 11 Закону України «Про публічні закупівлі».
По-третє, щодо підстав відхилення – «досвід виконання аналогічних договорів не підтверджено належним чином; наведених у довідці працівників недостатньо для виконання робіт, що є предметом закупівлі». Такі підстави є оціночними, адже Замовник по-різному реагує на аналогічні пропозиції, що призводить до протилежних наслідків (відхилення пропозиції чи кваліфікація переможцем). Зокрема, подані нами договори підтверджують, що Підприємство спроможне виконати такий договір, та що Підприємство готове у повній мірі виконати договір без залучення субпідрядників. Також надано позитивні відгуки від контрагентів. Щодо наявності працівників, то у штаті Підприємства передбачені базові працівники і додатково було надано гарантію щодо залучення працівників відповідної кваліфікації на момент початку виконання робіт.
По-четверте, щодо підстави відхилення «не надано лист-гарантію про завантаження переможцем документів, що підтверджують відповідність підстав, визначених пунктами 2,3,5,6 і 8 частини першої та частиною другою ст. 17 (п.3.2. документації, розділ 3); не надано лист-гарантію, щодо дотримання Учасником заходів із захисту довкілля (п.3.7 документації, розділ 3)» - такі листи-гарантії є декларативними та суттєво не впливають на зміст тендерної пропозиції. Підприємством було завантажено до електронної системи протягом 2-х робочих днів перераховану тендерну пропозицію, розрахунок ціни та підписаний і заповнений договір, а також одночасно гарантувало надання інших документів, необхідних для переможців. Підприємство підтвердило свою спроможність надати такі документи та вчасне завантаження документації на майданчик проведення торгів. Щодо листа-гарантії про застосування заходів із захисту довкілля, то нами було його подано протягом 2-х робочих днів (місце розташування вимоги щодо надання такого листа-гарантії тотожне місце розташуванню вимог щодо надання документів у строк 2-х робочих днів з дати завершення електронного аукціону Учасником із найбільш економічно вигідною пропозицією та зі статусом «Оцінка»/ «Очікує рішення» та ін.). Таким чином, Підприємство додало всі необхідні документи згідно вимог Замовника.
Отже, Скаржник вважає, що його пропозиція була відхилена не правомірно та у зв’язку з упередженим ставленням до нього, тобто, вище розкриті підстави є необґрунтованими та упередженими.
ІІ. Щодо визнання переможцем ТОВ «Донецький інститут води».
Здійснений аналіз тендерної пропозиції ТОВ «Донецький інститут води» свідчить про наявність невідповідностей вимогам та критеріям тендерної документації за наступних підстав.
По-перше, щодо підтвердження кваліфікаційного критерію – підтвердження наявності необхідного обладнання та матеріально-технічної бази (наявності механізмів та обладнання, необхідних для виконання робіт, визначених у технічному заданні). ТОВ «Донецький інститут води» подав у складі тендерної пропозиції довідку №1.1 від 27.09.2017, де визначив власне, залучене майно та майно субпідрядника. Скаржником виявлені наступні порушення:
- У власному обладнанні перелічена така техніка та обладнання як дизельний генератор, зварювальні апарати для сталевих труб, апарат для стикового зварювання труб, зварювальний апарат для PPR труб, пересувна компресорна установка. Така техніка та обладнання мають технічні паспорти, які є «документами, які підтверджують факт володіння чи користування» (згідно вимог Замовника), та повинні бути подані у складі тендерної пропозиції. ТОВ «Донецький інститут води» таких документів не було подано, тобто, не було підтверджено реальність володіння та відповідному правовому титулі відповідною технікою та обладнанням.
- Згідно довідки про субпідрядника №4.4. від 17.07.2017 ТОВ «ХОЗХІМСЕРВІС» надає наступні послуги – будівельно-монтажні роботи, а також оренда спеціальної техніки. Таким чином обладнання та техніка субпідрядника є орендованою (залученою) та потребує додаткового документального підтвердження – «У випадку , якщо учасник користуватиметься залученими (орендованими) машинами та механізмами, Учасник повинен надати довідку про можливих контрагентів і наявність в них необхідних машин і механізмів, які можуть бути залучені (орендовані) Учасником договорів, на підставі яких Учасником залучені або залучилися раніше відповідні машини механізми з розрахунком вартості по кожному механізму». ТОВ «Донецький інститут води» не надав довідку з відповідним змістом у складі тендерної документації, зокрема розрахунку вартості по кожному механізму, як це вимагалося Замовником, та не згадано договір, за який здійснюється така оренда. Окрім відсутності документу, який було необхідно подати (довідку), ТОВ «Донецький інститут води» також не надав необхідну по змісту цієї довідки інформацію, таким чином, порушуючи порядок підтвердження кваліфікаційного критерію - підтвердження наявності необхідного обладнання та матеріально-технічної бази.
Варто звернути увагу, що як підставу відхилення пропозиції Скаржника було зазначено відсутність письмової згоди з істотними умовами договору при наявності тотожного за змістом документа – письмової згоди з договором. Порівнюючи оцінювання Замовником цих двох пропозицій, Скаржник вбачає упередженість та необ’єктивну оцінку пропозиції, адже пропозиція Учасника з відсутніми документами навіть по змісту була визнана такою. що відповідає вимогам та критеріям тендерної документації.
По-друге, щодо підтвердження кваліфікаційного критерію - підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
- У довідці №1.2 від 27.09.2017 зазначено 14 працівників з посиланням на їхні дипломи про вищу/середню спеціалізовану освіту, але для окремих працівників такі документи не були надані, зокрема для Григорчук О.П. (взагалі відсутні будь-які підтверджуючі документи), Бондаренко Т.В. (відсутня копія диплому), Поченков О.В.(відсутня копія диплому). ТОВ «Донецький інститут води» зробив посилання на відповідних працівників та документи, що підтверджують їх освіту та кваліфікацію, але не надав такі документи у складі тендерної пропозиції, що є порушенням вимог тендерної документації. Згідно вимог документації – «По інженерно-технічним працівникам до довідки додаються копії документів щодо отримання ними відповідної освіти та кваліфікації (дипломи, посвідчення тощо)» - що означає поставлену перед Учасником вимогу про подання дипломів та посвідчень (за наявності) на висвітлених у довідці працівників у складі тендерної документації. Така вимога не була дотримана ТОВ «Донецький інститут води», що є порушенням вимог тендерної документації.
По-третє, щодо підтвердження кваліфікаційного критерію - підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів.
- У складі інформаційної довідки №1.3 від 27.09.2017 вказано 4 аналогічні договори, до яких як підтвердження додано копії 2 договорів та 4 відгуків. Згідно вимог тендерної документації «на підтвердження інформації, зазначеної учасником в таблиці, учасник повинен надати копію(-ї) зазначеного(-их) ним аналогічного(-их) договору(-ів), довідки про вартість виконаних робіт, складених за формою КБ-3 та оригінал(-и) листів-відгуків від замовників про належне виконання учасником аналогічних договорів». Таким чином ТОВ «Донецький інститут води» не виконав вимоги тендерної документації, адже учасник самостійно надав для підтвердження свого досвіду виконання аналогічних договорів 4 договори, що означає, що він повинен був належно підтвердити (згідно вимог тендерної документації) досвід виконання кожного з поданих договорів. Але ТОВ «Донецький інститут води» не надав такого підтвердження.
- Згідно вимог змісту інформаційної довідки про виконання аналогічних договорів (не менше двох), виконання робіт передбачено у змісті подання відомостей про контрагента, зокрема замовник, код ЄДРПОУ, поштова адреса, контактна особа, телефон, але ТОВ «Донецький інститут води» не надав коду ЄДРПОУ для своїх контрагентів, двоє з яких є українськими юридичними особами та мають такий код. Такі дії також є порушенням вимог тендерної документації.
Підсумовуючи вище наведене, пропозиція ТОВ «Донецький інститут води» не відповідає вимогам та критеріям тендерної документації. При вище описаних порушеннях Замовник визнав пропозицію ТОВ «Донецький інститут води» такою, що відповідає вимогам та критеріям тендерної документації, що у свою чергу ставить питання про неупередженість та об’єктивність оцінки пропозицій.
Вважаємо що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст.3 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів.
Крім того Замовник порушив норми ст.ст. 28 та 30 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірної кваліфікації переможцем ТОВ «Донецький інститут води», що порушує принцип рівності Учасників, добросовісної конкуренції, а також недискримінації Учасників торгів. Скаржник та ТОВ «Донецький інститут води» знаходяться у рівних умовах та неправомірне надання переваги одному з учасників порушує права іншого. Таким чином Скаржник, наміри якого реально спрямовані на належне виконання договору по предмету закупівлі, втрачає можливість на реалізацію свого права, законного інтересу у зв’язку з кваліфікацією ТОВ «Донецький інститут води», з врахуванням усіх допущених останніми порушень вимог та критеріїв тендерної документації.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі
3. Зобов’язати замовника скасувати своє рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ» та визначення переможцем ТОВ «Донецький інститут води» зазначене у протоколі № 258 від «03» жовтня 2017 року та визнати ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ» переможцем торгів або зобов’язати замовника відмінити торги.
Додатки:
1. Докази оплати за подання скарги з відміткою про зарахування коштів до державного бюджету.
2. Протокол №258 від 03.10.2017р.
3. Документи, подані ТОВ «Донецький інститут води», для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічних договорів та матеріально-технічної бази.
4. Приклади технічних паспортів на обладнання, наявність якого ТОВ «Донецький інститут води» не підтвердив.
5. Документи, подані ТОВ «Донецький інститут води», для підтвердження наявності кваліфікованих працівників.
6. Тендерна документація
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 13.10.2017 17:36
- Додатки (2) 13.10.2017 17:36
- Додатки (3) 13.10.2017 17:36
- Додатки (4) 13.10.2017 17:36
- Додатки (5) 13.10.2017 17:36
- Додатки (6) 13.10.2017 17:36
- Додатки (1) 13.10.2017 17:36
- Рішення від 19.10.2017 № 7367.pdf 19.10.2017 23:32
- інформація про резолютивну частину рішення від 02.11.2017 № 7734.pdf 03.11.2017 15:41
- Рішення від 02.11.2017 № 7734.pdf 07.11.2017 20:01
- 749_copy.pdf 30.10.2017 18:21
- протокол 265.pdf 13.11.2017 11:28
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.10.2017 17:37
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
07.11.2017 20:01
Дата виконання рішення Замовником:
13.11.2017 11:28
Коментар замовника щодо усунення порушень:
відмінено на підставі рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) від 02.11.2017 № 7734-р/пк-пз
Вимога
Є відповідь
Просимо змінити рішення
Номер:
7d864e2070c14c7cb0bd7c8254c5e4ab
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-09-13-001612-c.c1
Назва:
Просимо змінити рішення
Вимога:
На підставі протоколу засідання тендерного комітету Департаменту житлово-комунального господарства Донецької облдержадміністрації №258 від 03.10.2017р. пропозицію ТОВ «Донецький інститут води» визнано переможцем у відкритих торгах на закупівлю «Роботи по проекту «Монтаж насосної установки на фільтрувальній станції, м. Слов'янськ (капітальний ремонт)» (UA-2017-09-13-001612-c) як таку, що відповідає вимогам та критеріям тендерної документації.
Проте, аналіз тендерної пропозиції ТОВ «Донецький інститут води» свідчить про наявність невідповідностей вимогам та критеріям тендерної документації за наступних підстав.
І. Кваліфікаційний критерій – підтвердження наявності необхідного обладнання та матеріально-технічної бази
1.1. Згідно Додатку 2 цієї тендерної документації (пп. 1.1.), Замовник чітко визначає вимоги щодо підтвердження наявності необхідного обладнання та матеріально-технічної бази. Зокрема, потрібно подати довідку про наявне обладнання, устаткування, матеріально-технічної бази Учасника, яка була подана ТОВ «Донецький інститут води» (Довідка №1.1 від 27.09.2017).
У випадку, якщо учасник користуватиметься залученими (орендованими) машинами та механізмами, Учасник повинен надати довідку про можливих контрагентів і наявність в них необхідних машин і механізмів, які можуть бути залучені (орендовані) Учасником договорів, на підставі яких Учасником залучені або залучилися раніше відповідні машини механізми з розрахунком вартості по кожному механізму. Така довідка не була надана ТОВ «Донецький інститут води», що є порушенням вимог цієї тендерної документації. У довідці повинна була бути інформація щодо:
• Можливих контрагентів;
• Наявність у можливих контрагентів необхідних машин та механізмів;
• Договорів на підставі, яких Учасник залучає чи були залучені раніше відповідні машини, механізми;
• Розрахунок вартості по кожному механізму.
Окрім неподання необхідних документів (довідки) як вимагалося цією тендерної документацією, ТОВ «Донецький інститут води» не надав інформацію, яка вимагалася по змісту цієї довідки (контрагенти, розрахунок вартості по кожному машині та механізму). Всі машини та механізми, які не належать на праві власності Учаснику, є залученими та по них має подаватися вище зазначена довідка.
ТОВ «Донецький інститут води» не виконав такої вимоги Замовника.
ІІ. Кваліфікаційний критерій – підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Згідно Додатку 2 цієї тендерної документації (пп. 1.2), Замовник чітко визначає вимоги щодо підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, зокрема окреслив коло осіб, які повинні бути висвітлені у відповідній довідці.
Згідно вимог тендерної документації (Додаток 2) Учасником необхідно зазначити тих працівників, які будуть безпосередньо залучені до складання документів тендерної пропозиції та виконання умов договору на постачання товарів, що є предметом закупівлі. Така вимога діє окремо від вимоги надання інформації про наявність інженерно-технічних працівників.
У довідці №1.2 від 27.09.2017р. зазначено 14 працівників, зокрема і керівний склад, які всі виключно мають кваліфікацію – інженерно-технічну. Таким чином ТОВ «Донецький інститут води» не надав повної інформації згідно вимог цієї тендерної документації, адже Замовник розділив коло працівників, які будуть безпосередньо залучені до складання документів тендерної пропозиції, та інженерно-технічних працівників.
Таким чином пропозиція ТОВ «Донецький інститут води» не містить у своєму складі належного підтвердження працівників відповідної кваліфікації, як це вимагалося Замовником.
Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до ч. 1 ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо учасник не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону; тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
На підставі вищевикладеного пропонуємо розглянути питання щодо перегляду рішень, визначених протоколом засідання тендерного комітету Департаменту житлово-комунального господарства Донецької облдержадміністрації №258 від 03.10.2017р., визнати пропозицію ТОВ «Донецький інститут води» на участь у відкритих торгах на закупівлю «Роботи по проекту «Монтаж насосної установки на фільтрувальній станції, м. Слов'янськ (капітальний ремонт)» такою, що не відповідає вимогам та критеріям тендерної документації.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога 05.10.2017 17:44
- протокол 260_copy.pdf 10.10.2017 17:39
Дата подачі:
05.10.2017 17:44
Вирішення:
Вирішили:
1. Відхилити вимогуТОВ "Енергозберігаючі технології" на рішення тендерного комітету Департаменту житлово-комунального господарства Донецької облдержадміністрації, протокол №258 від 03.10.2017р. по процедурі закупівлі Відкриті торги UA-2017-09-13-001612-c«Роботи по проекту "Монтаж насосної установки на фільтрувальній станції, м. Слов'янськ (капітальний ремонт)"»
Статус вимоги:
Відхилено