• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Охоронні послуги

Завершена

1 056 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 10 560.00 UAH
Період оскарження: 15.12.2021 14:17 - 27.12.2021 00:00
Скарга
Залишено без розгляду

Скарга

Номер: 089c1ace26f040c38c9d94754fc27e01
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-15-005300-b.b1
Назва: Скарга
Скарга:
ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "УКРАЇНСЬКА ГЕОЛОГІЧНА КОМПАНІЯ" 15.12.2021 оголосило закупівлю «Охоронні послуги Класифікація за ДК 021:2015: 79710000-4 - Охоронні послуги». Очікувана вартість закупівлі: 1`056`000.00 грн. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 31.12.2021 15:00. Згідно з ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій». Вважаємо, що Замовник порушив процедуру закупівлі в частині формування умов Тендерної документації (надалі – ТД) і включив до її складу умови, які обмежують конкуренцію, та є такими, що суперечать вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) та інших актів чинного законодавства, а також створюють умови та підґрунтя для корупційних правопорушень. У зв’язку з цим порушуються права ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА "ТЕХНОХОЛДИНГ-БЕЗПЕКИ" (далі – Скаржник) на прийняття участі в цій процедурі закупівлі, а також на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, що гарантовано кожному учаснику статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Виходячи з наведеного, на підставі ч. 1 та 2 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» Підприємство вимушене звернутися з цією скаргою щодо умов ТД. Наведене обґрунтовуємо наступним: 1. Дискримінаційна вимога Тендерної документації: В п. 2.4. Додатку 2 до Тендерної документації вимагається: «Копії посвідчень осіб охоронників (не менше 6-ти осіб), що вказують на членство в громадському формуванні з охорони громадського порядку, наділені правами вимагати від громадян додержання правопорядку, припинення адміністративних правопорушень і злочинів, додержання пропускного режиму, оформлених в установленому порядку та які є дійсними на дату розкриття пропозицій». Обґрунтування: Вважаємо дану вимогу не правомірною та дискримінаційною в зв’язку з наступним. Відповідно до абз. 1 ст., 36 Конституції України, громадяни України мають право па свободу об'єднання у політичні партії та громадські організації для здійснення і захисту своїх прав і свобод та задоволення політичних, економічних, соціальних, культурних за інших інтересів, за винятком обмежень, встановлених законом в інтересах національної безпеки та громадського порядку, охорони здоров'я населення або захисту прав і свобод інших людей. Абз. 4 ст. 36 Конституції передбачає, що ніхто не може бути примушений до вступу в будь-яке об'єднання громадян чи обмежений у правах за належність чи неналежність до політичних партій або громадських організацій. Відповідно до, ч. 1, ст. 1 ЗУ «Про громадські об’єднання», громадське об'єднання - це добровільне об'єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів. Преамбулою ЗУ «Про охоронну діяльність» передбачено, що цей Закон визначає організаційно-правові принципи здійснення господарської діяльності у сфері надання послуг з охорони власності та громадян. Відповідно до абз. 1, ст. 1 ЗУ «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону», громадяни України відповідно до Конституції України мають право створювати в установленому цим Законом порядку громадські об’єднання для участі в охороні громадського порядку і державного кордону, сприяння органам місцевого самоврядування, правоохоронним органам. Державній прикордонній службі України та органам виконавчої влади, а також посадовим особам у запобіганні та припиненні адміністративних і кримінальних правопорушень, захисті життя та здоров я громадян, інтересів суспільства і держави від протиправних посягань, а також у рятуванні людей і майна під час стихійного лиха та інших надзвичайних обставин (далі - громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону). Громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону можуть бути створені на засадах громадської самодіяльності як зведені загони громадських формувань, спеціалізовані загони (групи) сприяння Національній поліції та Державній прикордонній службі України, асоціації громадських формувань тощо. Ст. 3 ЗУ «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону», передбачено що громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону створюються і діють у взаємодії з правоохоронними органами. Державною прикордонною службою України, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, додержуючись принципів гуманізму, законності, гласності, добровільності, додержання прав та свобод людини і громадянина, прав і законних інтересів юридичних осіб, рівноправності членів цих формувань. Координацію діяльності громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону здійснюють відповідно місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування. Повсякденна (оперативна) діяльність таких Формувань організовується, спрямовується і контролюється відповідними органами Національної поліції, підрозділами Державної прикордонної служби України. Громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону не мають права займатися підприємницькою або іншою діяльністю з метою одержання прибутку. Використання громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону України для виконання завдань, не передбачених цим Законом, забороняється. Відповідно до п. 2, ч.2, ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено: наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід та п. З ч. 2 ст. 16 Закону, передбачено наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Будь-яких положень щодо членства в громадських формуваннях, ані в ЗУ «Про публічні закупівлі», ані в профільному законі, який регламентує надання охоронних послуг ЗУ «Про охоронну діяльність» не передбачено. Дана вимога дискримінує нас як Учасника процедури закупівель. На підтвердження відповідності нас як учасника закупівлі. Скаржник готовий забезпечити надання послуг на об’єкті Замовника відповідно до вимог чинного законодавства. Виходячи з вищенаведеного, Замовником було встановлено вимоги, щодо членства працівників учасника у громадському об’єднанні у примусовому порядку, що прямо суперечить нормам конституції України та ЗУ «Про громадські об’єднання». Адже виходячи з такого формулювання суб’єктам підприємницької діяльності доведеться або самим створювати такі громадські об’єднання або змушувати співробітників ставати членами таких організацій, що має відбуватися лише на добровільній основі. Окрім того, якщо виходити з завдань ЗУ «Про охоронну діяльність» та «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону», у них цілком різні мета та завдання. Суб’єкт охоронної діяльності є суб ’єктом здійснення господарської діяльності, його діяльність мас цінову визначеність та здійснюється задля отримання прибутку. У свою ж чергу діяльність громадських об’єднань не може мати на меті отримання прибутку. Таким чином, встановлюючи таку вимогу, Замовник втручається у підприємницьку діяльність чим грубо порушує норму ч. 1 ст. 43 Господарського Кодексу України: підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. Також слід зазначити, що дане питання вже було предметом розгляду Органу оскарження, та винесено рішення щодо дискрімінаційності зазначеної вимоги (Відповідну скаргу та рішення Органу оскарження додаємо до даної скарги як доказ – файли Скарга ГФ.pdf та файл Рішення ГФ.pdf). Виходячи з вищенаведеного, вважаємо дану вимогу дискримінаційною та просимо зобов’язати Замовника внести зміни та виключити її з тендерної документації. 2. Дискримінаційна вимога Тендерної документації: В п. 7 Додатку 2 до Тендерної документації вимагається: «З метою одержання всієї інформації, яка може бути необхідною для підготовки пропозиції та підписання Договору, учаснику необхідно, в період уточнень, обстежити місця надання послуг (об’єктів), виконати необхідні огляди об’єктів та подати в складі пропозиції довідку або акт про огляд об’єктів за підписом представника Замовника та датою відвідування об’єктів. Витрати пов’язані з такими відвідуваннями та отриманням інформації покладаються на учасника. Представник(и) Виконавця у момент відвідування об’єктів повинен(ні) мати зелений COVID-сертифікат про повну вакцинацію чи сертифікат про одужання представника(ів) Виконавця від зазначеної хвороби, або негативний результат ПЛР-тестування зазначеної хвороби дійсний не більше 72-годин.» Обґрунтування: Вважаємо дану вимогу не правомірною та дискримінаційною в зв’язку з наступним. Такий огляд об’єктів Замовника, передбачає складення якогось документу, в якому Замовник ставить відмітку на підтвердження дійсності проведення такого огляду. Тобто Замовник наперед знатиме всіх учасників аукціону, оскільки на стадії огляду будуть встановлені відповідні контакти і, можливо, буде досягнуто певних домовленостей щодо майбутнього аукціону і порядку участі в ньому. Окрім того, зазначена вимога може призвести до зловживань з боку Замовника, які можуть містити ознаки корупційних правопорушень (наприклад вимагати винагороду в будь-якій формі за підписання документу про здійснення огляду, оскільки відсутність такого документу у складі тендерної пропозиції учасника призведе до його відхилення), а також порушення положень Законів України «Про захист економічної конкуренції» та «Про публічні закупівлі». Крім того, Учасник має прийти, обстежити місця надання послуг (об’єктів), скласти документ про огляд, в якому зробити хоча б приблизну схему розташування об’єктів та занотувати їн особливості (інакше відсутній сенс такого огляду) і за результатами огляду Замовник поставить свою візу. Такий огляд за своєю господарсько-правовою природою є окремим видом робіт і підпадає під код в ЄЗС ДК 021:2015 (СРУ) - 71245000-7 – плани, робочі креслення та специфікації для затвердження. При цьому ніхто не відшкодує транспортні витрати Учасника, витрати на оплату роботи інженерів Учасника з проведення огляду та складання вказаних документів, які буде затверджувати Замовник тощо. Хоча задачею будь-якого замовника є доступно та зрозуміло сформулювати положення тендерної документації, у тому числі, згідно з ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», зазначити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Статтею 23 Закону встановлені вимоги до змісту Технічної специфікації. Тобто технічне завдання має бути викладено в тендерній документації таким чином, щоб кожний потенційний учасник, прочитавши їх, склав уявлення щодо обсягів надання послуг, що закуповуються, щодо технічних характеристик об’єктів, вимоги щодо якості тощо. Закон України «Про публічні закупівлі» визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. І встановлення анонімності подання тендерних пропозицій, і розкриття найменувань учасників відкритих торгів лише після електронного аукціону було встановлено для досягнення мети задекларованої у преамбулі Закону, а саме: створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Про яке конкурентне середовище, добросовісну конкуренцію та запобігання проявам корупції може йти мова, коли Замовник наперед знатиме хто прийматиме участь в процедурі закупівлі, більш того, Замовник погоджуватиме тих, хто буде приймати в ньому участь і тих, хто буде розглядатися як потенційний переможець, оскільки є вимога п. 7 Додатку 2 до Тендерної документації, де представник Замовника підписує довідку або акт про огляд об’єктів. Також слід зазначити, що дане питання вже було предметом розгляду Органу оскарження, та винесено рішення щодо дискрімінаційності зазначеної вимоги (Відповідну скаргу та рішення Органу оскарження додаємо до даної скарги як доказ – файли Скарга огляд.pdf та файл Рішення огляд.pdf). У зв’язку із наведеним, просимо зобов'язати Замовника виключити зі складу тендерної документації вимогу п. 7 Додатку 2 до Тендерної документації. На підставі наведеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОШУ: 1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Зобов'язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, а саме виключити п. 2.4. Додатку 2 з Тендерної документації. 3. Зобов’язати Замовника привести Тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства та зобов'язати Замовника виключити зі складу тендерної документації вимогу п. 7 Додатку 2 до Тендерної документації. Докази додаються до цієї скарги в окремих файлах.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 30.12.2021 08:19
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТЕХНОХОЛДИНГ-БЕЗПЕКИ", Ігор +380672304043 tehno_bez@ukr.net