-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія
КПКВК 0414010 "Керівництво та управління у сфері статистики". Процедура закупівлі здійснюються у 2021 році. Постачання електричної енергії відбуватиметься з 01.01.2022 по 31.12.2022. Місце поставки: - вул. Соборності, 14, смт. Козелець, Чернігівська область, 17000; - вул. Гонча, 37, м. Чернігів, Чернігівська область, 14000; - вул. Гонча, 25а, м. Чернігів, Чернігівська область, 14000.
Завершена
999 311.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 997.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 997.00 UAH
Період оскарження:
14.12.2021 13:38 - 26.12.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Невідповідність тендерної документації вимогам чинного законодавства України
Номер:
56c4872c87084a83a7d133ccfae96a78
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-14-004160-b.b2
Назва:
Невідповідність тендерної документації вимогам чинного законодавства України
Вимога:
Вивчивши тендерну документацію щодо проведення відкритих торгів за предметом закупівлі: Електрична енергія, Код ДК021: 09310000-5 Електрична енергія (№ у Prozorro UA-2021-12-14-004160-b), встановлено її невідповідність вимогам чинного законодавства України.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога 1.doc 17.12.2021 15:44
Дата подачі:
17.12.2021 15:44
Вирішення:
Шановний Учаснику !
На Вашу вимогу повідомляємо наступне:
1. Щодо неправомірності вимоги про надання копій договорів про надання послуг з передачі електричної енергії між Учасником (Постачальником) та ДП «НЕК «Укренерго», про врегулювання небалансів електричної енергії між Учасником (Постачальником) та ДП «НЕК «Укренерго» та про участь у ринку «на добу наперед» та внутрішньодобовому ринку між Учасником (Постачальником) та ДП «Оператор ринку» (п.п. 3, 4, 5 Таблиці 3 «Інші документи, що мають бути подані учасником у складі своєї пропозиції» Додатку 2 до тендерної документації), а також стосовно неправомірності вимоги п.1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» р. ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, а саме: якщо документ, що вимагається Замовником містить інформацію, яка є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, учасником надається лист-роз’яснення, в якому зазначається, де міститься така інформація.
Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України від 25.12.2015 р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (зі змінами) тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Законом України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 р. №2019-VIII для забезпечення функціонування ринку електричної енергії до учасників ринку встановлено вимоги провадити свою діяльність на ринку електричної енергії на договірних засадах із укладанням певних видів договорів, серед яких є договори про надання послуг з передачі; про врегулювання небалансів; про участь у ринку "на добу наперед" та/або внутрішньодобовому ринку.
Підтвердженням відповідності вимогам Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 р. №2019-VIII та правомірності участі у процедурі закупівлі електроенергії для потреб Замовника, останній вважає наявність в Учасника зазначених вище укладених договорів. Замовник не обмежує Учасника у способі підтвердження своєї присутності на ринку електричної енергії у якості постачальника. Учасник може надати копії договорів або «…інформацію у довільній формі про їх укладання з відповідним посиланням на офіційний веб-сайт».
Саме це зазначено і в пункті 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації: «Якщо документ, що вимагається Замовником містить інформацію, яка є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, учасником надається лист-роз’яснення, в якому зазначається, де міститься така інформація».
2. Щодо невідповідності проекту Договору про постачання електричної енергії споживачу (зокрема пункту 5.14) Примірному договору про постачання електричної енергії споживачу (Додаток 5 до Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312).
Відповідно до частини 3 статті 184 Господарського кодексу України, укладення господарських договорів на основі примірних і типових договорів повинно здійснюватися з додержанням умов, передбачених статтею 179 цього Кодексу, не інакше як шляхом викладення договору у вигляді єдиного документа, оформленого згідно з вимогами статті 181 цього Кодексу та відповідно до правил, встановлених нормативно-правовими актами щодо застосування примірного або типового договору.
Згідно частини 4 статті 179 Господарського кодексу України, при укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі, серед іншого, примірного договору, рекомендованого органом управління суб'єктам господарювання для використання при укладенні ними договорів, коли сторони мають право за взаємною згодою змінювати окремі умови, передбачені примірним договором, або доповнювати його зміст.
Таким чином, використовуючи надане нам чинним законодавством право, на основі Примірного договору про постачання електричної енергії споживачу (Додаток 5 до Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312), нами було розроблено проект Договору про постачання електричної енергії споживачу (Додаток 3 до тендерної документації).
Відповідно до частини 1 статті 41 Закону України від 25.12.2015 р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (зі змінами) Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Згідно частин 1 та 2 статті 217 Господарського кодексу України, господарськими санкціями визнаються заходи впливу на правопорушника у сфері господарювання, в результаті застосування яких для нього настають несприятливі економічні та/або правові наслідки. У сфері господарювання застосовуються такі види господарських санкцій: відшкодування збитків; штрафні санкції; оперативно-господарські санкції.
Разом з тим, згідно з частиною 4 статті 217 Господарського кодексу України, зокрема господарські санкції застосовуються у встановленому законом порядку за ініціативою учасників господарських відносин.
Відповідно до частин 2 та 3 статті 237 Господарського кодексу України, порядок застосування сторонами конкретних оперативно-господарських санкцій визначається договором. Оперативно-господарські санкції можуть застосовуватися одночасно з відшкодуванням збитків та стягненням штрафних санкцій.
Відповідно до частин 1 та 2 статті 180 Господарського кодексу України, зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов'язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов'язкові умови договору відповідно до законодавства. Господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода.
Таким чином, встановлення у проекті Договору про постачання електричної енергії споживачу оперативно-господарських санкцій вважаємо правомірним.
3. Щодо невідповідності пункту 10.1 проекту Договору про постачання електричної енергії споживачу пункту 6.1.3 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312.
Пункт 10.1 проекту Договору про постачання електричної енергії споживачу викладений аналогічно пункту 10.1 Примірного договору про постачання електричної енергії споживачу (Додаток 5 до Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312) із заміною формулювання «21 день» на рівнозначне формулювання «три тижні».
До того ж, в пункті 10.2 проекту Договору про постачання електричної енергії споживачу чітко зазначається, що зміна постачальника електричної енергії здійснюється згідно з порядком, встановленим ПРРЕЕ, а отже, серед іншого, і згідно з пунктом 6.1.3 ПРРЕЕ (тобто Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 № 312) на який Ви посилаєтеся.
4. Щодо невідповідності п. 3 «Проект договору про закупівлю» р. VІ «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації примітці Додатку 5 до тендерної документації «Гарантійний лист про згоду з умовами проекту договору про закупівлю».
Статтею 36 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про публічні закупівлі». Замовники мають здійснювати закупівлі електричної енергії з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та з урахуванням нормативно-правових актів НКРЕКП, які регулюють ринок електричної енергії.
Якщо споживач електричної енергії є замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», то у процесі закупівлі електричної енергії, укладення договору, виконання договірних умов він має дотримуватися норм цього закону та законодавства про ринок електричної енергії. Насамперед, це стосується договірних умов та їх виконання сторонами, а також порядку внесення змін до істотних умов договору.
Примітка Додатку 5 до тендерної документації «Гарантійний лист про згоду з умовами проекту договору про закупівлю», згідно якої передбачено, що у випадку, якщо учасник є суб’єктом публічного права, він надає у складі пропозиції довідку в довільній формі про ненадання гарантійного листа за формою Додатку № 5 із зазначенням адреси сайту, де розміщено публічний договір, а також надає сам публічний договір та всі додатки до нього включаючи заяву-приєднання в складі своєї пропозиції, відповідає пункту 3 «Проект договору про закупівлю» розділу VI «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації, згідно якого умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції учасника, який буде визнаний переможцем торгів за результатами проведеної процедури, оскільки заява-приєднання до публічного договору (додаток 3) є складовою Договору про постачання електричної енергії споживачу (додаток 3 до тендерної документації) і містить доповнення, уточнення, додаткові роз’яснення, пояснення умов договору.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
21.12.2021 18:51
Скарга
Скасована
Невідповідність тендерної документації вимогам чинного законодавства України
Номер:
8ddaa937a13e4647a6398b27d82898cd
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-14-004160-b.b1
Назва:
Невідповідність тендерної документації вимогам чинного законодавства України
Скарга:
Вивчивши тендерну документацію щодо проведення відкритих торгів за предметом закупівлі: Електрична енергія, Код ДК021: 09310000-5 Електрична енергія (№ у Prozorro UA-2021-12-14-004160-b), встановлено її невідповідність вимогам чинного законодавства України.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога 1.doc 17.12.2021 15:43
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
17.12.2021 15:45