• Спрощена закупівля
  • Мультилотова
  • КЕП

ДК 021-2015 (CPV) 90510000-5 - Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (Комунальні послуги з вивезення та захоронення твердих побутових відходів)

Завершена

170 140.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 6.50 UAH
Період оскарження: 14.12.2021 13:35 - 20.12.2021 09:00
Вимога
Відхилено

СКАРГА від 16.12.2021 № 2455

Номер: 30b125700158489d8479617bec2e8a6a
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-14-004094-b.c1
Назва: СКАРГА від 16.12.2021 № 2455
Вимога:
Замовник: Комунальне некомерційне підприємство «Запорізький регіональний фтизіопульмонологічний клінічний лікувально-діагностичний центр» Запорізької обласної ради код ЄДР: 02006707 вул. Перспективна, буд. 2, Запорізька область, м. Запоріжжя, Заводський район, 69106 +380617171730 e-mail: snlord777@gmail.com Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВЕЛЬТУМ-ЗАПОРІЖЖЯ» код ЄДР: 35924440 вул. Іванова, буд. 99, Запорізька обл., м. Запоріжжя, 69068 тел. 061-228-55-01 електронна пошта: office@weltum.com Процедура закупівлі: спрощена закупівля Предмет закупівлі: ДК 021:2015 (CPV) - 90510000-5 «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» (Комунальні послуги з вивезення та захоронення твердих побутових відходів) Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-12-14-004094-b Очікувана вартість: 170 140,00 грн. з ПДВ СКАРГА 1. Підстави подання скарги Комунальним некомерційним підприємством «Запорізький регіональний фтизіопульмонологічний клінічний лікувально-діагностичний центр» Запорізької обласної ради (надалі Замовник) оголошено спрощену закупівлю послуг з вивезення твердих побутових відходів (код ДК 021:2015 (CPV) - 90510000-5 «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» (Комунальні послуги з вивезення та захоронення твердих побутових відходів)). Суб’єкт оскарження вбачає у діях Замовника порушення, які ним допущені при виборі закупівлі, а саме оголошенні спрощеної закупівлі послуг з вивезення твердих побутових відходів, що порушує права та законні інтереси суб’єкта оскарження. 2. Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи Статтею 5 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» послугу з поводження з побутовими відходами віднесено до комунальних послуг. Відповідно до статті 35-1 Закону України "Про відходи", пунктів 3,4 Правил надання послуг з вивезення побутових відходів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 № 1070, власники або наймачі, користувачі, у тому числі орендарі, джерел утворення побутових відходів укладають договори з юридичною особою, яка визначена виконавцем послуг на вивезення побутових відходів. Збирання та вивезення побутових відходів у межах певної території здійснюється юридичною особою, яка уповноважена на це органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, спеціально обладнаними для цього транспортними засобами. Згідно зі статтею 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території. Оскільки Замовник процедури закупівлі знаходиться в прямому підпорядкуванні та власності Запорізької міської ради, то має в повному обсязі виконувати її рішення. Порядок проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2011 року № 1173, згідно з пунктами 30-31 якого організатор конкурсу протягом не більш як п’яти робочих днів з дня проведення конкурсу вводить у дію відповідним актом рішення конкурсної комісії щодо визначення переможця конкурсу на певній території населеного пункту, межі якої були визначені умовами конкурсу. З переможцем конкурсу протягом десяти календарних днів після прийняття конкурсною комісією рішення укладається договір на надання послуг з вивезення побутових відходів на певній території населеного пункту. Згідно з рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради від 28.10.2019 №468 "Про введення в дію рішення конкурсної комісії з визначення Переможця конкурсу з вивезення побутових відходів на території міста Запоріжжя" (копія рішення додається) та рішення Запорізької міської ради від 29.01.2020 № 46 "Про визначення на конкурсних засадах юридичної особи, яка здійснюватиме збирання та перевезення побутових відходів спеціально обладнаними для цього транспортними засобами на території міста Запоріжжя" (копія рішення додається) ТОВ "ВЕЛЬТУМ-ЗАПОРІЖЖЯ" було визначено юридичною особою, яка здійснюватиме збирання та перевезення побутових відходів спеціально обладнаними для цього транспортними засобами на території міста Запоріжжя строком на 10 років. На підставі пункту 2 вищевказаного рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 28.10.2019 №468 "Про введення в дію рішення конкурсної комісії з визначення переможця конкурсу з вивезення побутових відходів на території міста Запоріжжя" та вимог пункту 30 Постанови КМУ від 16.11.2011 № 1173 між ТОВ "ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя" та Запорізькою міською радою 31.10.2019 укладено договір про надання послуг з вивезення побутових відходів на території міста Запоріжжя, який діє з 01.01.2020 та є чинним по теперішній час. Таким чином, власники або наймачі, користувачі, у тому числі орендарі, джерел утворення побутових відходів, які розміщені на території міста Запоріжжя в період з 01.01.2020 року до 31.12.2029 року мають укладати договори з виконавцем послуг - юридичною особою, яка уповноважена на це органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах, а саме з ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя». Відповідно до статті 28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить встановлення цін/тарифів на комунальні послуги відповідно до закону. Рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради від 28.04.2021р. №161 "Про встановлення тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами" (копія рішення додається), встановлено тарифи на послуги з поводження з побутовими відходами (вивезення та захоронення), які надає ТОВ "ВЕЛЬТУМ- Запоріжжя" в м. Запоріжжя. На запит ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя» від 03.11.2021 року вих. № 2213 (копія додається), Департаментом фінансової та бюджетної політики Запорізької міської ради листом від 17.11.2021р. вих.№01.1-01/1788 (копія додається) було повідомлено, що тариф на послугу поводження з побутовими відходами у м. Запоріжжя встановлено тільки ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя», який є виконавцем послуг з поводження з побутовими відходами у м. Запоріжжя. Враховуючи вищенаведене та те, що ТОВ "ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя" є єдиним надавачем послуг з вивезення побутових відходів, що утворюються на території міста Запоріжжя, який укладає договори про надання послуг з поводження з побутовими відходами з усіма споживачами на території міста (про що свідчить рішення Запорізької міської ради від 29.01.2020 № 46 "Про визначення на конкурсних засадах юридичної особи, яка здійснюватиме збирання та перевезення побутових відходів спеціально обладнаними для цього транспортними засобами на території міста Запоріжжя", прийняте за результатами проведеного конкурсу відповідно до чинного законодавства), а надання послуг здійснюється за затвердженим регульованим тарифом, можна констатувати відсутність альтернативи вибору виконавців послуг на відповідному ринку. Антимонопольним комітетом України у рекомендаціях від 05.12.2019 № 66-рк "Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції" визначено, що за результатами ґрунтовного дослідження ринків послуг з вивезення побутових відходів, проведеного протягом 2019 було встановлено, що за результатами дослідження ринків послуг з вивезення побутових відходів можна констатувати наявність конкуренції на етапі проведення конкурсів органами місцевого самоврядування з визначення виконавців послуг з вивезення побутових відходів. При цьому нормативно-правовими актами у сфері поводження з побутовими відходами передбачено, що термін діяльності на цьому ринку монопольно здійснюватиме суб’єкт господарювання, який на конкурсних засадах здобув переваги в боротьбі внаслідок запропонованих кращих умов надання послуг та меншої ціни порівняно з конкурентами, що визначено органами місцевого самоврядування. Частиною 1 статті 14 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що спрощена закупівля проводиться замовником із застосуванням електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону. Однак з огляду на те, що на момент оголошення спрощеної закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2021-12-14-004094-b) в місті Запоріжжя юридичною особою, яка уповноважена органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах здійснювати вивезення побутових відходів визначено одну юридичну особу, а саме ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя», то проведення аукціону завідомо неможливе. Отже, в замовника немає підстав для застосування спрощеної закупівлі, яка передбачає конкурентний відбір, за Законом України «Про публічні закупівлі» для відбору постачальників комунальних послуг з поводження з побутовими відходами на певній території, адже законне право проводити і визначати переможця конкурсного відбору суб’єктів господарювання з надання послуг з вивезення побутових відходів відведено органам місцевого самоврядування. Проведення аукціону у спрощеній закупівлі торгів із закупівлі послуг з поводження з побутовими відходами призводить до порушення прав та законних інтересів скаржника, оскільки аукціон у спрощеній закупівлі передбачає покрокове зниження запропонованої учасниками вартості послуг, які є предметом закупівлі, що для Скаржника є неможливим у зв’язку із затвердженням виконавчим комітетом Запорізької міської ради тарифів на послуги з поводженням з побутовими відходами для виконавця цих послуг – ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя». На підтвердження викладеної позиції щодо неможливості проведення аукціону у спрощеній закупівлі послуг з поводження з побутовими відходами Замовниками, які розташовані в територіальних межах міста Запоріжжя через визначення виконавцем послуг з вивезення побутових відходів на території міста Запоріжжя однієї юридичної особи, якою є ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя», повідомляємо, що Постійно діючою колегією АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за скаргою ТОВ «ЕК «Гранік» було винесено рішення №1429-р / пк-пз від 27.01.2021р., яким Замовник зобов’язаний відмінити переговорну процедуру закупівлі послуг «Утилізація/видалення смітті та поводження зі сміттям (послуги з вивезення та захоронення твердих побутових відходів)», проведену на підставі відсутності конкуренції з технічних причин (п.2 ч.2 ст.40 ЗУ «Про публічні закупівлі) із належним чином визначеним органом місцевого самоврядування виконавцем послуг із вивезення побутових відходів ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя». ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя» в судовому порядку оскаржило рішення Постійно діючої колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за скаргою ТОВ «ЕК «Гранік» №1429-р / пк-пз від 27.01.2021р. 24.05.2021 року Окружним адміністративним судом міста Києва у справі №640/3604/21 позов ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя» задоволений і рішення Постійно діючої комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель №1429-р / пк-пз від 27.01.2021г. визначено протиправним і скасовано. ТОВ «ЕК «Гранік» (третя особа у справі) і АМКУ були подані апеляційні скарги в Шостий апеляційний адміністративний суд. Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 07.10.2021 року у справі №№640/3604/21 апеляційні скарги залишені без задоволення, рішення суду першої інстанції залишено без змін. Постанова набрала законної сили з дати її прийняття, є остаточною і касаційному оскарженню не підлягає. В судовому порядку встановлено законність проведення переговорної процедури закупівлі послуг з поводження з побутовими відходами у єдиного належним чином визначеного виконавця цих послуг на підставі відсутності конкуренції. Додатково слід зазначити, що рішенням Господарського суду Запорізької області від 08.09.2021 у справі №908/1369/21, визнано недійсним договір про закупівлю послуг з поводження з побутовими відходами, укладений між Комунальним закладом «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат «Орієнтир» Запорізької обласної ради та ТОВ «Екотехнологічна компанія «Гранік» на підставі того, що надавач послуг за договором не є визначеним належним чином виконавцем послуг з поводження з побутовими відходами у м. Запоріжжя. Також, ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя» отримано висновок ТОВ «Судово-експертне бюро України» за результатами проведення експертного дослідження з питань права експертом Тарасенко Л.Л. (додається), яким встановлено правомірність застосування переговорної процедури закупівлі послуг з поводження з побутовими відходами із належним чином визначеним виконавцем послуг з вивезення побутових відходів та укладення договору за ціною, яка дорівнює встановленому органом місцевого самоврядування тарифу на відповідну послугу. 3. Вимоги суб’єкта оскарження На підставі вищевикладеного та користуючись ст.ст. 3,5,14 Закону України «Про публічні закупівлі» ПРОШУ: 1. Відмінити спрощену закупівлю, що оголошена Комунальним некомерційним підприємством «Запорізький регіональний фтизіопульмонологічний клінічний лікувально-діагностичний центр» Запорізької обласної ради (ідентифікатор закупівлі UA-2021-12-14-004094-b) у зв’язку із неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель. 4. Документи, які додаються до скарги 1). Копія рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 28.10.2019 №468 "Про введення в дію рішення конкурсної комісії з визначення Переможця конкурсу з вивезення побутових відходів на території міста Запоріжжя"; 2). Копія рішення Запорізької міської ради від 29.01.2020 № 46 "Про визначення на конкурсних засадах юридичної особи, яка здійснюватиме збирання та перевезення побутових відходів спеціально обладнаними для цього транспортними засобами на території міста Запоріжжя"; 3). Копія рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 28.04.2021р. №161 "Про встановлення тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами"; 4). Копія запиту ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя» від 03.11.2021 року вих. № 2213; 5). Копія листа Департаменту фінансової та бюджетної політики Запорізької міської ради від 17.11.2021р. вих.№01.1-01/1788. 6). висновок експерта №64 від 25.11.2021р. за результатами проведення експертного дослідження з питань права. Генеральний директор, т.в.о директора І.В. Бурчак
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Добрій день! Розглянувши вимогу, повідомляємо наступне: В преамбулі до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII зі змінами (далі – Закон), зазначено, що цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. КНП «Запорізький регіональний ФКЛДЦ» ЗОР належить до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до п.3 ч.4 ст.2 Закону а саме: підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті другої Закону. Згідно п. 1 ч.3 ст. 3 Закон застосовується до замовників, визначених частиною першою статті 2 Закону, які здійснюють спрощені закупівлі відповідно до Закону та/або укладають договори без використання електронної системи закупівель відповідно до частин другої, третьої і сьомої цієї статті. В свою чергу, спрощені закупівлі - придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 Закону, шляхом проведення "спрощеної процедури закупівлі" через систему Prozorro. Так, як річна вартість предмета закупівлі ДК 021:2015 – 90510000-5 - Утилізація сміття та поводження зі сміттям (вивіз та захоронення побутових відходів) складає більше 50,00 тис. грн., але не перевищує 200,0 тис. грн., було прийнято рішення про застосування спрощеної закупівлі, яка проводиться згідно ст. 5 та ст. 14 Закону. Закупівля була оголошена за 4 Лотами тому, що Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення процедури закупівлі/спрощених закупівель, в тому числі якщо сума Лоту складає менше 50,0 тис.грн згідно ч.10, п.2, ст.3 Закону. Згідно ч.4 ст. 3 Закону відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом. Зміни до цього Закону можуть вноситися виключно законом про внесення змін до цього Закону. Якщо для реалізації положень поданого проекту закону про внесення змін до цього Закону необхідні законодавчі зміни до інших законодавчих актів, такі зміни викладаються в розділі "Прикінцеві положення" (перехідні положення) проекту закону про внесення змін до цього Закону». Розділом "Прикінцеві положення" (перехідні положення) не позначено жодних змін, щодо зазначених Вами у скарзі Законів. Тому, підстави для відміни спрощеної закупівлі відсутні. Враховуючи вищевикладене, вимога не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Відхилено