• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Торги не відбулися

198 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 990.00 UAH
Період оскарження: 13.12.2021 16:09 - 17.12.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційні умови

Номер: d951f7b8988644c39d572ada5927d81a
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-13-007262-a.a1
Назва: Дискримінаційні умови
Вимога:
Тендерною документацією Замовника встановлено, що Учасник має надати «Підтвердити наявність на території Рівненської області власного структурного підрозділу - центру обслуговування споживачів, згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №312, який приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. На підтвердження цієї вимоги учасник повинен надати довідку за формою згідно додатку №2 про наявність такого Центру за підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою (у разі використання); Учасники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку за формою згідно додатку №3 про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Рівненської області або посадової особи, з робочим місцем на території Рівненської області, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, та документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів та кол-центру не є обов’язковим для Учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 50000 споживачів. Такий Учасник повинен надати довідку з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує.» Подібні положення Тендерної Документації суперечать чинному законодавству та йдуть в розріз з загальноприйнятими принципами публічної закупівлі. Вважаємо вимогу про надання вказаних документів дискримінаційною, спрямованою на недопущення до ринку електроенергії на території Рівненської області постачальників з інших регіонів України. Відповідно до п. 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електричної енергії», учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. Звертаємо увагу, що вказана норма не передбачає створення центру обслуговування споживачів у кожній області, місті чи регіоні куди здійснюється постачання електричної енергії. Відповідно до абзацу третього п. 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електроенергії» для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Тобто, чинне законодавство, електропостачальникам надає право вибору або створювати окремий структурний підрозділ або покласти обов’язки на окремого працівника за умови, що підприємство має менше 50000 споживачів. У той же час, відсутні вимоги про облаштування окремого структурного підрозділу або знаходження посадової особи постачальника, на яку покладено такі функції, на території регіонів куди здійснюється або планується постачання електроенергії. Так, в чинному законодавстві відсутні прямі норми, які б вказували на необхідність створення структурного підрозділу на відповідній території. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, ч. 11 ст. 26, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників -юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Крім того, наявність такої вимоги – пряма дискримінація учасників. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у інших Постачальників виникає необґрунтована перевага над іншими. Вищенаведену позицію підтримує й постійно діюча колегія, зокрема, просимо ознайомитись з рішенням Антимонопольного комітету з аналогічного питання No1758-р/пк-пз від 04.04.2017. Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок створення структурного підрозділу постачальника або наявність посадової особи, з робочим місцем або створення Центру обслуговування споживачів на території Рівненської області. Це виключно право, а не обов’язок Ліцензіата (Товариства). В свою чергу, повідомляємо, що відсутність Центру обслуговування споживачів на території Рівненської області жодним чином не вплине на якість роботи Постачальника та Споживача. Товариство володіє достатніми та дієвими методами розрахунків, котрі повність задовольняють потреби Споживача. Просимо: Видалити вимогу щодо наявності на території Рівненської області власного структурного підрозділу – Центру обслуговування споживачів (клієнтів).
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику! Замовником розглянута Ваша вимога щодо усунення дискримінаційних, на Ваш погляд, положень та повідомляємо наступне. Тендерна документація на закупівлю електричної енергії за ДК 021:2015:09310000-5 «Електрична енергія», була розроблена та складена Замовником відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII (надалі - Закон). Учасник з метою можливості оперативного вирішення проблемних питань, які можуть виникати під час купівлі-продажу електричної енергії між електропостачальником та споживачем, у відповідності до вимог п.8.3.2., 8.3.6. та 8.3.17. Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, щодо проведення особистого прийому споживачів, у складі тендерної пропозиції повинен надати: -Довідку в довільній формі, про наявність у учасника кол-центру згідно з вимогами встановленими Постановою НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018, у разі якщо створення кол-центру є обов‘язковим для учасника. Якщо створення кол-центру у відповідності до вимог Постанови НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 не є обов‘язковим для учасника, такий учасник надає довідку в довільній формі з інформацією про засоби та порядок комунікації із споживачами, підрозділи на які учасником покладено обов‘язок здійснення комунікації із споживачами або про службову особу (осіб) учасника на яку(яких) покладено обов‘язок здійснення комунікації із споживачами (контактний телефон, посада прізвище, ім‘я по-батькові та графік роботи). -Підтвердити наявність на території Рівненської області власного структурного підрозділу - центру обслуговування споживачів, згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №312, який приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. На підтвердження цієї вимоги учасник повинен надати довідку за формою згідно додатку №2 про наявність такого Центру за підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою (у разі використання); Учасники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку за формою згідно додатку №3 про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Рівненської області або посадової особи, з робочим місцем на території Рівненської області, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, та документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів та кол-центру не є обов’язковим для Учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 50000 споживачів. Такий Учасник повинен надати довідку з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує. Дані критерії були застосовані з метою належного виконання переможцем процедури закупівлі своїх зобов’язань, у тому числі й щодо надання якісних послуг, що супроводжують постачання товару. Зокрема, забезпечувати належну організацію роботи для можливості передачі та обробки звернень/скарг/претензій Замовника з питань, що пов’язані з виконанням Договору, брати участь у розгляді цих звернень/скарг/претензій, отримувати роз’яснення та інформації передбачених законодавством, прийомом та видачою платіжних документів (рахунків, актів купівлі-продажу), а також проведенням особистого прийому споживачів учасником. Як бюджетна установа, ми у своїй діяльності керуємось Бюджетним кодексом України від 08.07.2010 № 2456-VI, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР, Законом України «Основи законодавства України про охорону здоров'я» від 19.11.1992 № 2801-XII, Статутом, та іншими нормативними документами. Відповідно до наказу №309 від 02.03.2012 «Про затвердження Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України», для реєстрації бюджетних зобов’язань розпорядником бюджетних коштів, у строк протягом 7 робочих днів, необхідно надати до органу Казначейства Реєстр бюджетних зобов’язань і оригінали документів або їх копії засвідчені в установленому порядку, що підтверджують факт узяття бюджетного зобов’язання. У разі порушення бюджетного законодавства, такі зобовязання не реєструються, а також можуть застосовуватись до замовника заходи впливу за порушення бюджетного законодавства. Як наслідок, замоником не буде здійснена вчасна оплата за поставлений товар, нараховуватимуться пеня та штрафні санції, що для нашої установи не припустимо. Також наголошуємо, що за несвоєчасне надання інформації або надання недостовірної інформації електропостачальники несуть відповідальність згідно із законодавством та договором (п.9.1.7 ПРРЕЕ). Тому замовником встановлено критерій, що унеможливить виникнення таких випадків. Крім цього повідомляємо, що на території Рівненської області мають власні центри обслуговування споживачів, офіси, представництва понад 10 юридичних осіб, які отримали ліцензію з постачання електричної енергії споживачу. Що свідчить про можливість учасниками виконати вимоги встановлені Замовником щодо наявності центру обслуговування споживачів, або наявності власного окремого структурного підрозділу на території Рівненської області або посадової особи, з робочим місцем на території Рівненської області. Крім того, звертаємо Вашу увагу, що згідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Тендерна документація може містити також іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Отже, мета включення даного кретерію-вимоги до Тендерної документації – це отримання Замовником якісних послуг та відносин між суб’єктами-учасниками, що передбачає процедура. Вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються Замовником самостійно, виходячи з специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та дотриманням законодавства в цілому. Отже дії Замовника жодним чином не суперечать чинному законодавству та не йдуть в розріз з загальноприйнятими принципами публічних закупівель.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 17.12.2021 17:00