-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з відновлення та заправки картриджів (ДК 021:2015: «50310000-1» – «Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки» («50313200-4» – «Послуги з технічного обслуговування фотокопіювальних пристроїв»)).
Місцезнаходження Замовника: 18000, Україна, Черкаська область, місто Черкаси, вул.О.Дашковича,62. Категорія Замовника згідно п.4 ч.1 ст.2 Закону: юридичні особи та/або суб'єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання. Якість надання послуг повинна відповідати нормам діючого законодавства для даного виду послуг.
Завершена
312 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 000.00 UAH
Період оскарження:
13.12.2021 14:43 - 17.12.2021 08:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
7f0e823cc5ff452e8a21dcbee9d42bee
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-13-012529-c.c1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Доброго дня! Просимо внести зміни в Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та виключити цю вимогу: «В разі, якщо пропозиція буде подана двома або більше учасниками, і при цьому хоча б один з учасників не є платником податку на додану вартість, Замовник закупівлі, з метою застосування принципу рівності всіх учасників, розглядає цінові пропозиції всіх учасників без урахування суми податку на додану вартість. В такому випадку переможця буде визначено за найнижчою ціною, яка не враховує податок на додану вартість. Дана вимога не містить вимоги, що обмежує конкуренцію, не призводить до дискримінації учасників та не порушує принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а має на меті захист законних інтересів Замовника закупівлі в частині повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість»
Оскільки:
1. Відповідно до частини 11 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі - єдиним критерієм оцінки пропозицій є ціна. Питома вага цінового критерію – 100 %. В частині 16 Оголошення також зазначено, що Ціною пропозиції вважається сума, зазначена учасником у його пропозиції як загальна сума, за яку він погоджується виконати умови закупівлі згідно вимог замовника, в тому числі з урахуванням технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, всіх умов виконання договору, та з урахуванням сум належних податків та зборів, що мають бути сплачені учасником.
Таким чином, за умовами оголошення, ціна пропозиції, подана учасником, повинна включати також і всі суми належних податків та зборів.
2. Відповідно до частини 2 статті 28 Закон України «Про публічні закупівлі» під час розкриття тендерних пропозицій/пропозицій автоматично розкривається вся інформація, зазначена в тендерних пропозиціях/пропозиціях учасників, крім інформації, зазначеної в абзаці другому цієї частини, та формується список учасників у порядку від найнижчої до найвищої запропонованої ними ціни/приведеної ціни.
Тобто, після розкриття пропозицій система автоматично формує список учасників від найнижчої ціни до найвищої.
Відповідно до пункту 7 частини 1 статті 1 Закону електронна система закупівель - інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах», що забезпечує проведення закупівель, створення, розміщення, оприлюднення, обмін інформацією і документами в електронному вигляді, до складу якої входять веб-портал Уповноваженого органу, авторизовані електронні майданчики, між якими забезпечено автоматичний обмін інформацією та документами.
Відповідно до статті 29 Закону оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
Частина 1 статті 30 Закону зазначає, що електронний аукціон полягає в повторювальному процесі пониження цін або приведених цін, що проводиться у три етапи в інтерактивному режимі реального часу. Приведені ціни визначаються з урахуванням значень інших критеріїв оцінки за математичною формулою, визначеною в методиці оцінки.
Отже, ціни в електронному аукціоні зазначаються з урахуванням всіх критеріїв оцінки, визначених Замовником. Тобто, Замовник не вправі самостійно визначати найменшу цінову пропозицію, яку автоматично визначила електронна система закупівель з урахуванням методики оцінки Замовника.
3. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Спроба Замовника застосовувати при розгляді пропозицій учасників, які є або не є платниками ПДВ, оцінку ціни пропозицій без урахування ПДВ та укладення в подальшому договору про закупівлю за ціною без ПДВ є таким, що не відповідають Закону й є дискримінаційною враховуючи наступне:
1) Відповідно до ПКУ у учасника, який не є платником ПДВ, не виникає обов’язку нарахування та сплати податкового зобов’язання на суму ПДВ, а у учасника який у встановленому законодавством порядку зареєстрований як платник ПДВ такі зобов’язання виникають. Сума податку у розмірі 20 % у будь-якому разі буде нарахована учасником – платником ПДВ на суму цінової пропозиції й в подальшому, у разі надання послуг, сплачена до бюджету. Таким чином (у разі неврахування в ціні суми ПДВ) фактично отриманий від продажу послуги Замовнику дохід учасника, який є платником ПДВ, буде на 20 % нижче від доходу учасника, який не є платником ПДВ. Такі дії Замовника є дискримінаційними по відношенню до тих учасників, зокрема Скаржника, які є платниками ПДВ, та порушують основні принципи публічних закупівель, визначені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема не дискримінацію учасників .
2) З цього питання є однозначна позиція Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України висловлена, наприклад, за результатами розгляду скарги № UA-2016-05-04-000047-с чи у рішенні АМКУ № 40-р/пк-пз від 10.06.2016. Це значить, що при здійсненні оцінки пропозицій учасників повинна прийматися методика порівняння повних відпускних цін учасників незалежно від того, який режим оподаткування застосовується учасником, тобто порівнянню підлягають пропозиції з урахуванням ПДВ для учасників, які мають статус платника ПДВ, а для учасників, які не є платниками цього податку - ціна без ПДВ.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол №1222від15.12.2021р відповідь на вимогу учасника.pdf 15.12.2021 16:50
Дата подачі:
14.12.2021 11:19
Вирішення:
Відповідно до норм законодавства в сфері публічних закупівель Замовник має забезпечити однаковий підхід до всіх учасників. Відповідно до ст. 5 Закону України “Про публічні закупівлі” (в новій редакції від 19 вересня 2019 за №114-IX)(зі змінами та доповненнями) учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників, саме цих вимог Замовник дотримується в своїй роботі в повному обсязі.
Відповідно до вимог статті 14 «Спрощені закупівлі» Закону України «Про публічні закупівлі» (в новій редакції від 19 вересня 2019 за №114-IX)(зі змінами та доповненнями) в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі обов'язково необхідно зазначити очікувану вартість предмету закупівлі. В статті 14 нової редакції Закону Замовнику надається можливість самостійно визначати методику оцінки тендерних пропозицій з ПДВ чи без ПДВ.
Враховуючи те, що новою редакцією Закону України «Про публічні закупівлі» не зазначено порядок формування Замовником очікуваної вартості предмету закупівлі, КПТМ Черкаситеплокомуненерго» під час оголошення закупівлі за кодом ДК 021:2015: «50310000-1» – «Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки» («50313200-4» – «Послуги з технічного обслуговування фотокопіювальних пристроїв») ідентифікатор закупівлі UA-2021-12-13-012529-c керувалося наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» від 18.02.2020 № 275, який прийнято на виконання Закону України «Про публічні закупівлі». Так, відповідно до зазначеного наказу, «очікувана вартість — це розрахункова вартість предмета закупівлі на конкретних умовах поставки із зазначенням інформації про включення / невключення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів».
Прошу звернути увагу, що Закон України «Про публічні закупівлі» є основним законодавчим документом, який регулює правовідносини у сфері закупівель. І саме цим законодавчим актом Замовнику надано право самостійно обирати порядок формування цінової пропозицій, враховуючи, в першу чергу, власні інтереси та економічну доцільність кожної закупівлі.
Таким чином, враховуючи вищевикладені норми чинного законодавства, а також те, що підприємство-замовник КПТМ «Черкаситеплокомуненерго» відноситься до суб’єктів господарювання, які є платниками ПДВ, Замовником було оголошено спрощену закупівлю з урахуванням ПДВ, про що зазначено в п.12 «Оголошення про проведення спрощеної закупівлі» (* В разі, якщо тендерна пропозиція буде подана двома або більше учасниками, і при цьому хоча б один з учасників не є платником податку на додану вартість, Замовник закупівлі, з метою застосування принципу рівності всіх учасників, розглядає цінові пропозиції всіх учасників без урахування суми податку на додану вартість. В такому випадку переможця буде визначено за найнижчою ціною, яка не враховує податок на додану вартість.
Дана вимога не містить вимоги, що обмежує конкуренцію, не призводить до дискримінації учасників та не порушує принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а має на меті захист законних інтересів Замовника закупівлі в частині повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість»).
Для КПТМ «Черкаситеплокомуненерго» як для підприємства, яке сплачує ПДВ до бюджету, є важливою умовою отримання податкового кредиту з закупівлі. Як платник ПДВ КПТМ «Черкаситеплокомуненерго» включає суму ПДВ в податковий кредит і таким чином компенсує різницю між ціновими пропозиціями учасника, що не є платником ПДВ, та платником ПДВ.
Таким чином, на виконання вимог чинного законодавства України, що регулює відносини у сфері публічних закупівель, Замовник – КПТМ «Черкаситеплокомуненерго» скористалося своїм правом сформувати цінову пропозицію учасників з урахуванням ПДВ.
Таким чином вважаю, що вимога Учасника є безпідставною та такою, що не підлягає до задоволенню.
Статус вимоги:
Відхилено