-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Какао; шоколад та цукрові кондитерські вироби
Цукерки в асортименті, 27 найменувань
Торги не відбулися
73 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 735.00 UAH
мін. крок: 1% або 735.00 UAH
Період оскарження:
01.11.2017 13:26 - 06.11.2017 13:31
Вимога
Вирішена
Вимога щодо виключення зі змісту умов закупівлі дискримінаційних вимог та усунення порушень законодавства
Номер:
e13d6a33ea28473fbd06382ee3b87553
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-11-01-000538-b.a1
Назва:
Вимога щодо виключення зі змісту умов закупівлі дискримінаційних вимог та усунення порушень законодавства
Вимога:
Частиною 1 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закону) встановлено, що фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в елект-ронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник пови-нен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону.
Звертаємо Вашу увагу, що оголошена Вами закупівля 24.10.2017 року по предмету закупівлі: «ДК 021:2015, код 15840000-8 – Какао; шоколад та цукрові кондитерські вироби (Цукерки в асо-ртименті, 27 найменувань)» (ідентифікатор UA-2017-10-24-000969-a) містить вимоги до потен-ційних учасників закупівлі, які не передбачені законодавством як обов’язкові, відтак, встановлен-ня таких вимог обмежує потенційне коло можливих постачальників, а отже, порушує принципи передбачені статтею 3 Закону: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників.
Наголошуємо, що Вами вже втретє встановлюються вимоги, які обмежують коло учасни-ків закупівлі, внаслідок чого дана процедура закупівлі може бути під загрозою відміни (зри-ву).
Нагадуємо, що Вами нещодавно оголошувались такі закупівлі як:
- ДК 021:2015, код 15330000-0 – Оброблені фрукти та овочі (Капуста квашена (кг), Огірки ква-шені (кг), Помідори квашені (кг), Огірки конс.ст.банка, 3л., Помідори конс.ст.банка 3л., Ікра каба-чкова ст.банка 0,5 л., Перець конс ст. банка 0,5 л., Горошок зел ст. банка 0,5 л., Квасоля конс ст. банка 0,5 л., Кукурудза конс ж/б, Рагу овочеве ст. банка 0,5 л., Горох сушений (кг), Лечо ст. банка 0,5 л., Повидло (кг), Варення(кг), Сухофрукти(кг), Родзинки без кісточок (кг), Томат паста ст. бан-ка 0,5 л.) (ідентифікатор UA-2017-09-21-000297-a);
- ДК 021:2015, код 15330000-0 – Оброблені фрукти та овочі (Капуста квашена (кг), Огірки ква-шені (кг), Помідори квашені (кг), Огірки конс.ст.банка, 3л., Помідори конс.ст.банка 3л., Ікра каба-чкова ст.банка 0,5 л., Перець конс ст. банка 0,5 л., Горошок зел ст. банка 0,5 л., Квасоля конс ст. банка 0,5 л., Кукурудза конс ж/б, Рагу овочеве ст. банка 0,5 л., Горох сушений (кг), Лечо ст. банка 0,5 л., Повидло (кг), Варення(кг), Сухофрукти(кг), Родзинки без кісточок (кг), Томат паста ст. бан-ка 0,5 л.) (ідентифікатор UA-2017-09-29-000414-b);
Статус даних закупівель в Прозорро – «Торги не відбулися»:
Інформація про відміну: Торги відмінено
Причина відміни: відсутність пропозицій
На нашу думку причиною відсутності пропозицій учасників закупівлі є встановлення у вимогах наступних умов, які є такими, що не сприяють конкуренції а саме:
Частиною 3 розділу «II. Підготовка тендерних (цінових) пропозицій» Інструкції щодо порядку оформлення цінової пропозиції для процедури закупівлі – публічна допорогова закупівля передба-чено надання учасниками у складі своїх пропозицій, зокрема:
«- нотаріально завірену копію чинного експлуатаційного дозволу із додатками на зберігання продукції, що виданий на виконання вимог згідно Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 № 771/97-ВР;
- нотаріально завірену копію висновку державної санітарно епідеміологічної експертизи на складські приміщення разом з затвердженим асортиментним переліком товарів (виданий на ім’я учасника торгів або власника складських приміщень, якими документально підтверджено корис-тується учасник закупівлі);
- інформаційна довідка про державну реєстрацію потужностей оператора ринку щодо вироб-ництва та/або обігу харчових продуктів із зазначенням реєстраційного номера потужності згід-но Порядку проведення державної реєстрації потужностей, ведення державного реєстру поту-жностей операторів ринку та надання інформації з нього заінтересованим суб'єктам».
Зауважуємо, 20.09.2015 року набрав чинності Закон України від 22.07.2014 року №1602-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо харчових продуктів», яким внесе-но зміни до Законів України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення», «Про питну воду та питне водопостачання», «Про захист прав споживачів», «Про перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності», також викладено у новій редакції Закон України «Про безпечність та якість харчових продуктів», який до того ж отримав нову назву.
Відповідно до Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» та згідно з листом Держсанепідслужби України від 18.09.2015 року №02.02/871-І, не передбачені повноваження Держсанепідслужби та інших уповноважених органів як обов’язок з надання експлуатаційних дозволів, експертних висновків та висновків державної санітарно-епідемілогочної експертизи харчових продуктів.
Тому територіальні органи припинили надавати такі адміністративні послуги як:
1. Видача експлуатаційного дозволу операторам потужностей (об’єктів), що здійснюють в Україні діяльність із виробництва, переробки чи реалізації харчових продуктів, підконтрольних санітарній службі.
2. Видача висновку державної санітарно-епідемілогічної експертизи харчових продуктів (як вітчизняного виробництва, так і іноземного виробництва).
3. Видача інших висновків, в т.ч. експертних уповноваженими органами та лабораторіями.
У зв’язку з цим, суб’єкти господарської діяльності вже не можуть отримувати експлуатаційні дозволи та висновки, зокрема державної санітарно-епідемілогічної експертизи на складські при-міщення.
З огляду на це ряд постачальників та виробників харчової продукції вже не надають ви-сновки державної санітарно-епідемілогічної експертизи, експертні висновки, тощо. Відтак, згідно чинного законодавства тендерним комітетом не можуть вимагатись перелічені вище за Інструкцією щодо порядку оформлення цінової пропозиції для процедури закупівлі – пуб-лічна допорогова закупівля документи, оскільки, вони обмежують коло потенційних учас-ників закупівлі.
Разом з тим, участь у закупівлі мають право прийняти учасники, які не є виробниками продукції, що складає предмет закупівлі та можуть в своїй діяльності не використовувати складські приміщення (виробничі потужності) для виробництва або зберігання продукції, що становить предмет закупівлі.
Відтак, вимога про надання чинного експлуатаційного дозволу із додатками на зберігання продукції, висновку державної санітарно епідеміологічної експертизи на складські примі-щення, довідка про державну реєстрацію потужностей оператора ринку щодо виробництва та/або обігу харчових продуктів із зазначенням реєстраційного номера потужності обмежує участь у закупівлі лише тими постачальниками, які мають такі документи, що жодним чи-ном не може свідчити про якість та економічність запропонованого товару.
З метою максимальної ефективності та економії в закупівлі просимо вилучити зазначені вимоги із умов закупівлі.
У випадку залишення зазначених вимог у складі тендерної документації, закупівля знову ж таки буде перебувати під загрозою відміни.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога 3 03.11.2017 16:15
- відповідь на скаргу(06.11.17).docx 06.11.2017 10:11
Дата подачі:
03.11.2017 16:16
Вирішення:
Щодо надання роз’яснення за запитом
потенційного учасника закупівлі
Керуючись положеннями частини 1 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року (далі – Закон), щодо порядку надання роз’яснень до процедури закупівлі відкриті торги повідомляємо:
«Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону».
Оскільки ні Законом, ні наказом Мінекономрозвитку України «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» № 490 від 22.03.2016 року не передбачено документальну форму оприлюднення такого роз’яснення інформуємо, що відповідь від імені Замовника закупівлі надається у електронній формі заповнення відповідного рядка на електронному майданчику в системі електронних закупівель «Prozorro».
По суті Вашого запиту інформуємо:
Частиною 3 розділу «II. Підготовка тендерних (цінових) пропозицій» Інструкції щодо порядку оформлення цінової пропозиції для процедури закупівлі – публічна допорогова закупівля передбачено надання учасниками у складі своїх пропозицій, зокрема:
«- нотаріально завірену копію чинного експлуатаційного дозволу із додатками на зберігання продукції, що виданий на виконання вимог згідно Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 № 771/97-ВР;
- нотаріально завірену копію висновку державної санітарно епідеміологічної експертизи на складські приміщення разом з затвердженим асортиментним переліком товарів (виданий на ім’я учасника торгів або власника складських приміщень, якими документально підтверджено користується учасник закупівлі);
- інформаційна довідка про державну реєстрацію потужностей оператора ринку щодо виробництва та/або обігу харчових продуктів із зазначенням реєстраційного номера потужності згідно Порядку проведення державної реєстрації потужностей, ведення державного реєстру потужностей операторів ринку та надання інформації з нього заінтересованим суб'єктам».
Встановлення даних вимог до потенційних учасників закупівлі за Інструкцією щодо порядку оформлення цінової пропозиції для процедури закупівлі – публічна допорогова закупівля, викликано рекомендаціями, що надані нам, як Замовнику закупівлі, уповноваженими державними органами на контроль за дотриманням якості та безпечності харчових продуктів.
Дані документи, що нами вимагаються є реальними з точки зору можливості їх оформлення потенційними учасниками закупівлі.
Разом з тим, якщо і за даним предметом закупівлі процедуру закупівлі буде відмінено, ми змушені будемо виключити такі вимоги у закупівлях на 2018 рік.
Наразі правові підстави для внесення змін до Інструкції щодо порядку оформлення цінової пропозиції для процедури закупівлі – публічна допорогова закупівля є недостатньо аргументовані.
Статус вимоги:
Задоволено