-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Хлібопродукти
Завершена
141 640.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 416.40 UAH
мін. крок: 1% або 1 416.40 UAH
Період оскарження:
13.12.2021 10:12 - 17.12.2021 10:17
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Номер:
34c0da17f6b74cb599bd97d6da4a75be
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-13-002884-c.b2
Назва:
Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Вимога:
Шановний Замовнику! Наголошуємо Вам на тому, що голошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, як то передбачено ч. 5 ст. 14 Закону. Заборона на встановлення дискримінаційних вимог випливає також з інших вимог Закону. Зокрема, ст. 3 Закону визначено, що одним із принципів здійснення закупівель є недискримінація учасників. Стаття 5 Закону встановлює наступні правила, покликані забезпечити недискримінацію учасників: рівність умов участі у закупівлях вітчизняних та іноземних учасників всіх форм власності та організаційно-правових форм; обов'язок замовника забезпечити вільний доступ всім учасникам до інформації про закупівлю; заборона замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Ч. 3 ст. 12 Закону встановлює вимоги, зокрема до Prozorro, зазначаючи про те, що електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію. Головна ознака оголошення та/або умов тендерної документації замовника відповідно до вимог Закону, за якою їх можна віднести до дискримінаційних — це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Поруч з тим, прописуючи такі характеристики товару, замовник може звузити коло потенційних учасників торгів, що перешкоджатиме брати участь у закупівлях постачальникам, які зможуть поставити аналогічний за своїми якостями та функціональним призначенням товар. Відповідно до норми ч. 7 ст. 14 Закону у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі.
Відповідно до ст. 10 Закону України «Про публічні Закупівлі» у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
Відповідно до п. 1 наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник", затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.
Оголошення не повинно містити посилання на конкретну торговельну марку або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а оголошення повинно містити вираз "або еквівалент".
Звертаємо Вашу увагу, що в Вашій тендерній документації надміру деталізовані характеристики предмету закупівлі - Ви конкретно вказуєте назву предмета закупівлі «Батон Український в/г 1 кг», замість «Батон». Натомість у різних виробників назва виробу може відрізнятися, але повністю відповідати заявленим характеристикам предмету закупівлі.
«Батон Український» не може вважатись узагальнененою характеристиками хлібобулочних виробів з пшеничного, житнього та житньо-пшеничного борошна. Єдиний закупівельний словник взагалі ні містить такої позиції, як Батон Український.
Натомість це є протиправною вимогою замовника щодо товару, якій відповідає лише продукція конкретного виробника. За таких умов замовник свідомо значно звужує коло учасників, обмежуючи його лише тими підприємствами, які зможуть запропонувати продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним щодо інших суб`єктів господарювання (зокрема, щодо скаржника, який пропонує продукцію іншого назви ніж «Український» батон );
Крім того, Ви занадто деталізуєте масу виробу. Всі вищевказані вимоги в Вашій ТД суперечать Закону України "Про державні закупівлі" - бо є дискримінацією учасників. Тому, просимо: 1) Усунути порушення законодавства під час проведення спрощеної закупівлі шляхом внесення змін до вимог предмета закупівлі, а саме: виключення інформацію про конкретну назву «Батон Український в/г 1 кг» та вагу товару «1кг» (виробу (лоту) №1) Результати розгляду даного звернення прошу оприлюднити на офіційному веб-порталі.
Автор: , ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "Ширяєво хліб"
66800, Україна, Одеська область, Одеса, ВУЛИЦЯ Степова, будинок 44
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
16.12.2021 14:34
Вирішення:
ВІДПОВІДЬ НА ВИМОГУ
Шановний учаснику! Звертаємо вашу увагу, що Замовник має на меті закупити якісний товар, який буде постачатися в заклади дошкільної та загальної середньої освіти. Тому так деталізовано прописав назву та характеристики предмету закупівлі.
Згідно п.3 ст.14 Закону «Про публічні закупівлі» замовник прописує в оголошенні технічні, якісні та інші характеристики того предмета закупівлі, який він дійсно хоче закупити. Предмет закупівлі прописаний керуючись узагальненими характеристиками хлібобулочних виробів з пшеничного, житнього та житньо-пшеничного борошна. Вага 1 кг вказана керуючись тими ж узагальненими характеристиками. В оголошенні ми не конкретизуємо ДСТУ чи ТУ.
Тому це не може вважатися дискримінацією учасників і не має потреби вносити зміни до оголошення.
Уповноважена особа Т.Д.Штикова
17 грудня 2021 року
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
17.12.2021 14:07
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Номер:
13fc02623d214f45ac2a80181968e460
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-13-002884-c.c1
Назва:
Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Вимога:
Шановний Замовнику! Наголошуємо Вам на тому, що оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, як то передбачено ч. 5 ст. 14 Закону. Заборона на встановлення дискримінаційних вимог випливає також з інших вимог Закону. Зокрема, ст. 3 Закону визначено, що одним із принципів здійснення закупівель є недискримінація учасників. Стаття 5 Закону встановлює наступні правила, покликані забезпечити недискримінацію учасників: рівність умов участі у закупівлях вітчизняних та іноземних учасників всіх форм власності та організаційно-правових форм; обов'язок замовника забезпечити вільний доступ всім учасникам до інформації про закупівлю; заборона замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Ч. 3 ст. 12 Закону встановлює вимоги, зокрема до Prozorro, зазначаючи про те, що електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію. Головна ознака оголошення та/або умов тендерної документації замовника відповідно до вимог Закону, за якою їх можна віднести до дискримінаційних — це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Поруч з тим, прописуючи такі характеристики товару, замовник може звузити коло потенційних учасників торгів, що перешкоджатиме брати участь у закупівлях постачальникам, які зможуть поставити аналогічний за своїми якостями та функціональним призначенням товар. Відповідно до норми ч. 7 ст. 14 Закону у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. Звертаємо Вашу увагу, що в Вашій тендерній документації занадто деталізовані характеристики предмету закупівлі - Ви конкретно вказуєте назву предмета закупівлі (наприклад «Батон Український в/г 1 кг») - у різних виробників назва виробу може відрізнятися, але повністю відповідати заявленим характеристикам предмету закупівлі. Ви, навіть, вкузуєте конкретні умови, за якими даний виріб повинен вироблятися, різні підприємства мають право виробляти продукцію за ДСТУ, що не суперечить законодавству України. Крім того, Ви занадто деталізуєте масу виробу. Всі вищевказані вимоги в Вашій ТД суперечать Закону України "Про державні закупівлі" - бо є дискримінацією учасників. Тому, просимо: 1) Усунути порушення законодавства під час проведення спрощеної закупівлі шляхом внесення змін до вимог предмета закупівлі, а саме: виключення інформацію про конкретну назву «Батон Український в/г 1 кг» та вагу товару «1кг» (виробу (лоту) №1) Результати розгляду даного звернення прошу оприлюднити на офіційному веб-порталі.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "Ширяєво хліб"
66800, Україна, Одеська область, Одеса, ВУЛИЦЯ Степова , будинок 44.
Пов'язані документи:
Замовник
- відповідь 16.12.2021 11:11
Дата подачі:
15.12.2021 14:05
Вирішення:
Шановний учаснику! Звертаємо вашу увагу, що Замовник має на меті закупити якісний товар, який буде постачатися в заклади дошкільної та загальної середньої освіти. Тому так деталізовано прописав назву та характеристики предмету закупівлі.
Згідно п.3 ст.14 Закону «Про публічні закупівлі» замовник прописує в оголошенні технічні, якісні та інші характеристики того предмета закупівлі, який він дійсно хоче закупити. Предмет закупівлі прописаний керуючись узагальненими характеристиками хлібобулочних виробів з пшеничного, житнього та житньо-пшеничного борошна. Вага 1 кг вказана керуючись тими ж узагальненими характеристиками. В оголошенні ми не конкретизуємо ДСТУ чи ТУ.
Тому це не може вважатися дискримінацією учасників і не має потреби вносити зміни до оголошення.
Уповноважена особа Т.Д.Штикова
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
16.12.2021 11:12