-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Яблука; Апельсини; Мандарини; Банани; Лимони; Горіхи волоські
Завершена
124 437.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 200.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 200.00 UAH
Період оскарження:
13.12.2021 08:06 - 27.12.2021 00:00
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні вимоги
Номер:
2e3f1fe0b6024e658cd57d93d4299de7
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-13-000146-c.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Розглянувши вимоги до Учасників встановлені тендерною документацією на закупівлю за відкритими торгами, Учасник звертається до Замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі у відповідності до вимог діючого законодавства.
Відповідно до вимог визначених в тендерній документації учасники зобов’язані надати в складі тендерної пропозиції:
- довідка в довільній формі щодо наявності власних (або орендованих) спеціалізованих транспортних засобів, якими буде здійснюватися постачання товару, не менше трьох транспортних засобів рефрижераторів. Копії свідоцтв(а) про реєстрацію транспортного(их) засобу(ів). Для орендованого транспортного засобу подається копія чинного договору оренди зі строком дії не менше ніж до 31.12.2022 з актом приймання-передачі або договору про надання послуг перевезення продовольчих товарів або договорів про надання послуг з перевезення продовольчих товарів, або договорів про співпрацю, якщо автотранспорт орендований.
Вважаємо вищезазначену вимогу дискримінаційною, в частині наявності власних (або орендованих) спеціалізованих транспортних засобів, якими буде здійснюватися постачання товару, не менше 3 (трьох) транспортних засобів рефрижераторів.
Адже детально проаналізувавши умови, технічні вимоги, які встановлюються Замовником в ТД, в тому числі строк поставки товарів (надання послуг, виконання робіт): «Постачання: два рази на тиждень. Згідно заявки замовника», цілком достатньо мати у наявності 2 (двох) спеціалізованих транспортних засобів - рефрижераторів, якими буде здійснюватися постачання товару і повністю виконувати встановлені Замовником вимоги.
Крім того, вважаємо за необхідне зазначити, що утримання вищезазначених транспортних засобів рефрижераторів) вимагає значних фінансових витрат, які під силу не всім Учасникам публічних закупівель, а отже цією вимогою значно звужується коло потенційних постачальників, чим порушуються принципи публічних закупівель: добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників та рівне ставлення до них (стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Вимагаємо внести зміни до ТД в цій частині.
Відповідно до вимог визначених в тендерній документації учасники зобов’язані надати в складі тендерної пропозиції:
- Акт(и) Держпродспоживслужби, складений(ні) за результатами планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин (згідно з вимогами наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 № 447), виданий(і) на потужності, які будуть задіяні в процесі виконання умов договору на етапі зберігання предмету закупівлі. Терміни проведення заходу контролю повинні відповідати п. 5 розділу Ш, ст. 18 Закону України від 18.05.2017 № 2042-VIII Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин, виданий(і) не раніше 2021 року.
- Позитивний Акт, складений за результатами державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, виданий на ім’я учасника не раніше 2021 року.
- Акт перевірки транспортних засобів – рефрежираторів (які вказано в довідці про наявність спеціалізованих транспортних засобів), складеного за результатами планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин (наказ 447 від 08.08.2019) (без недоліків чи невідповідностей) виданий на ім’я учасника або перевізника або орендодавця датований 2021 роком.
Відповідно до вимог частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
У той же час, вимогами частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до вимог частини четвертої статті 18 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, ветеринарну медицину та благополуччя тварин» заходи державного контролю можуть здійснюватися позапланово у разі виявлення невідповідності або появи обґрунтованої підозри щодо невідповідності, а також в інших встановлених законом випадках.
П. 8. «Порядку визначення періодичності здійснення планових заходів державного контролю відповідності діяльності операторів ринку (потужностей) вимогам законодавства про харчові продукти, корми, здоров’я та благополуччя тварин, які здійснюються Державною службою з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, та критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від її провадження» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2018 р. № 896 встановлено, що планові заходи державного контролю здійснюються з такою періодичністю:
потужності з дуже високим ступенем ризику - аудит - не більше одного разу на рік;
з високим ступенем ризику - аудит - не більше одного разу на рік;
із середнім ступенем ризику -, аудит - не більше одного разу на рік;
з низьким ступенем ризику - аудит - не більше одного разу на два роки.
Враховуючи вищевикладене, для Учасників які використовують під час обігу харчових продуктів потужності які відносяться до потужностей з низьким ступенем ризику та при цьому отримали акт складений за результатами проведення аудиту в якому не виявлено невідповідностей в 2020 році, діючим законодавством не передбачено отримання зазначеного акту у поточному 2021 році.
Постановою Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2018 р. № 896 встановлено КОНКРЕТНІ норми щодо періодичності планових перевірок, які передбачають перевірку НЕ БІЛЬШЕ ОДНОГО РАЗУ НА ДВА РОКИ. Позапланові перевірки здійснюються за наявності певних підстав, а саме скарг споживачів.
Отже, встановлення вимоги щодо надання вищезазначених актів здійснених саме в поточному 2021 році обмежує коло учасників процедури закупівлі та призводить до дискримінації учасників, які отримали зазначені акти у відповідності до вимог законодавства але в 2020 році, що порушує вимоги частини четвертої статті 22 та принципи здійснення закупівель щодо недискримінації учасників передбачені вимогами п.4 частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Просимо внести відповідні зміни та привести тендерну документацію у відповідність до вимог діючого законодавства.
Відповідно до вимог визначених в тендерній документації учасники зобов’язані надати в складі тендерної пропозиції:
- Копію або оригінал сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ISO 45001:2015 виданий на ім’я Учасника діючий на момент подання та Звіт за результатами останнього аудиту,
- Копію або оригінал сертифікату на систему управління безпекою ланцюга постачання ISO28000:2009 виданий на ім’я Учасника, діючий на момент подання та Звіт за результатами останнього аудиту.
По перше, повідомляємо, що ISO 45001:2015 та ISO28000:2009 не можуть бути надані, адже їх не існує в діючій системі сертифікації України, сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці видається лише за ISO 45001:2019, а сертифікат на систему управління безпекою ланцюга постачання видається лише за ISO 28000:2008.
По друге, звертаємо увагу Замовника на те, що сертифікації в Україні вищезазначених систем управління є добровільною, тобто не обов’язковою, а встановивши цю вимогу, Замовник звужує коло потенційних постачальників, обмежуючи конкуренцію, які мають змогу якісно виконати всі заявлені в ТД умови, цим самим Замовник порушує основні принципи здійснення закупівель, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Крім того, Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харвочих продуктів» який встановлює та визначає порядок забезпечення безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, що виробляються, перебувають в обігу і є одним з основних законодавчих актів у сфері постачання продуктів харчування на території України, не містить зобов’язальних норм щодо отримання даних сертифікатів на системи управління охороною здоров’я та безпекою праці ISO 45001:2019 та сертифікат на систему управління безпекою ланцюга постачання за ISO 28000:2008.
Вимагаємо внести зміни до ТД в цій частині.
Пов'язані документи:
Замовник
- протокол301.pdf 22.12.2021 13:58
Дата подачі:
19.12.2021 22:42
Вирішення:
Розглянувши Вашу вимогу повідомляємо наступне:
По-перше:
Відповідно до пункту 1 вимоги :
«Розглянувши вимоги до Учасників встановлені тендерною документацією на закупівлю за відкритими торгами, Учасник звертається до Замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі у відповідності до вимог діючого законодавства. Відповідно до вимог визначених в тендерній документації учасники зобов’язані надати в складі тендерної пропозиції: - довідка в довільній формі щодо наявності власних (або орендованих) спеціалізованих транспортних засобів, якими буде здійснюватися постачання товару, не менше трьох транспортних засобів рефрижераторів. Копії свідоцтв(а) про реєстрацію транспортного(их) засобу(ів). Для орендованого транспортного засобу подається копія чинного договору оренди зі строком дії не менше ніж до 31.12.2022 з актом приймання-передачі або договору про надання послуг перевезення продовольчих товарів або договорів про надання послуг з перевезення продовольчих товарів, або договорів про співпрацю, якщо автотранспорт орендований. Вважаємо вищезазначену вимогу дискримінаційною, в частині наявності власних (або орендованих) спеціалізованих транспортних засобів, якими буде здійснюватися постачання товару, не менше 3 (трьох) транспортних засобів рефрижераторів. Адже детально проаналізувавши умови, технічні вимоги, які встановлюються Замовником в ТД, в тому числі строк поставки товарів (надання послуг, виконання робіт): «Постачання: два рази на тиждень. Згідно заявки замовника», цілком достатньо мати у наявності 2 (двох) спеціалізованих транспортних засобів - рефрижераторів, якими буде здійснюватися постачання товару і повністю виконувати встановлені Замовником вимоги. Крім того, вважаємо за необхідне зазначити, що утримання вищезазначених транспортних засобів рефрижераторів) вимагає значних фінансових витрат, які під силу не всім Учасникам публічних закупівель, а отже цією вимогою значно звужується коло потенційних постачальників, чим порушуються принципи публічних закупівель: добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників та рівне ставлення до них (стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі») Вимагаємо внести зміни до ТД в цій частині.»
Відповідно до ч.1, ч.2 та ч.3 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі»
«1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
3. У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.»
Замовник вважає за необхідне наявність саме трьох транспортних засобів рефрижераторів, оскільки:
- Під час перевезення продуктів харчування, а саме овочів у зимовий період необхідне дотримання певного температурного режиму, для запобігання замерзання товару.
- Дотримання товарного сусідства є обов’язковим, перевезення інших товарів разом з предметом закупівлі не допускається
- Задля запобігання збою поставок через несправність транспортних засобів.
Щодо до утримання транспортних засобів, то відповідно до вимог Замовника та чинного законодавства, Учасникам не заборонено залучати спроможності інших суб’єктів господарювання.
Закон не обмежує та не забороняє встановлювати вимоги до учасників, які Ви вимагаєте змінити, викладене у вимозі є суб’єктивною думкою Учасника та жодним чином не обмежує та не встановлює дискримінаційних умов.
Враховуючи вищезазначене, вимога за даним пунктом не підлягає виконанню, та є безпідставною.
По-друге:
Відповідно до пункту 2 вимоги :
«Відповідно до вимог визначених в тендерній документації учасники зобов’язані надати в складі тендерної пропозиції: - Акт(и) Держпродспоживслужби, складений(ні) за результатами планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин (згідно з вимогами наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 № 447), виданий(і) на потужності, які будуть задіяні в процесі виконання умов договору на етапі зберігання предмету закупівлі. Терміни проведення заходу контролю повинні відповідати п. 5 розділу Ш, ст. 18 Закону України від 18.05.2017 № 2042-VIII Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин, виданий(і) не раніше 2021 року. - Позитивний Акт, складений за результатами державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, виданий на ім’я учасника не раніше 2021 року. - Акт перевірки транспортних засобів – рефрежираторів (які вказано в довідці про наявність спеціалізованих транспортних засобів), складеного за результатами планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин (наказ 447 від 08.08.2019) (без недоліків чи невідповідностей) виданий на ім’я учасника або перевізника або орендодавця датований 2021 роком. Відповідно до вимог частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. У той же час, вимогами частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до вимог частини четвертої статті 18 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, ветеринарну медицину та благополуччя тварин» заходи державного контролю можуть здійснюватися позапланово у разі виявлення невідповідності або появи обґрунтованої підозри щодо невідповідності, а також в інших встановлених законом випадках. П. 8. «Порядку визначення періодичності здійснення планових заходів державного контролю відповідності діяльності операторів ринку (потужностей) вимогам законодавства про харчові продукти, корми, здоров’я та благополуччя тварин, які здійснюються Державною службою з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, та критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від її провадження» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2018 р. № 896 встановлено, що планові заходи державного контролю здійснюються з такою періодичністю: потужності з дуже високим ступенем ризику - аудит - не більше одного разу на рік; з високим ступенем ризику - аудит - не більше одного разу на рік; із середнім ступенем ризику -, аудит - не більше одного разу на рік; з низьким ступенем ризику - аудит - не більше одного разу на два роки. Враховуючи вищевикладене, для Учасників які використовують під час обігу харчових продуктів потужності які відносяться до потужностей з низьким ступенем ризику та при цьому отримали акт складений за результатами проведення аудиту в якому не виявлено невідповідностей в 2020 році, діючим законодавством не передбачено отримання зазначеного акту у поточному 2021 році. Постановою Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2018 р. № 896 встановлено КОНКРЕТНІ норми щодо періодичності планових перевірок, які передбачають перевірку НЕ БІЛЬШЕ ОДНОГО РАЗУ НА ДВА РОКИ. Позапланові перевірки здійснюються за наявності певних підстав, а саме скарг споживачів. Отже, встановлення вимоги щодо надання вищезазначених актів здійснених саме в поточному 2021 році обмежує коло учасників процедури закупівлі та призводить до дискримінації учасників, які отримали зазначені акти у відповідності до вимог законодавства але в 2020 році, що порушує вимоги частини четвертої статті 22 та принципи здійснення закупівель щодо недискримінації учасників передбачені вимогами п.4 частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Просимо внести відповідні зміни та привести тендерну документацію у відповідність до вимог діючого законодавства.»
Щодо даного пункту вимоги, повідомляємо, що учасниками процедури закупівлі можуть бути різні суб’єкти господарювання, у тому числі і учасники, які можуть мати потужності з дуже високим ступенем ризику.
Тобто у даному випадку вимога не може бути розглядитись як дискримінуюча, оскільки вона є однаковою для всіх учасників.
Також звертаємо Вашу увагу, що Замовником не вимагається, щоб перевірка була плановою.
Відповідно доп.1, ч.1, ст.6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»
«1. Підставами для здійснення позапланових заходів є:
подання суб’єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням.»
Оскільки не має жодних об’єктивних обставин, які б позбавили будь-якого учасника можливості отримати дані документи. Отже даний пункт вимоги також не підлягає виконанню.
По-третє.
Відповідно до п.3 Вимоги:
«Відповідно до вимог визначених в тендерній документації учасники зобов’язані надати в складі тендерної пропозиції: - Копію або оригінал сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ISO 45001:2015 виданий на ім’я Учасника діючий на момент подання та Звіт за результатами останнього аудиту, - Копію або оригінал сертифікату на систему управління безпекою ланцюга постачання ISO28000:2009 виданий на ім’я Учасника, діючий на момент подання та Звіт за результатами останнього аудиту. По перше, повідомляємо, що ISO 45001:2015 та ISO28000:2009 не можуть бути надані, адже їх не існує в діючій системі сертифікації України, сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці видається лише за ISO 45001:2019, а сертифікат на систему управління безпекою ланцюга постачання видається лише за ISO 28000:2008. По друге, звертаємо увагу Замовника на те, що сертифікації в Україні вищезазначених систем управління є добровільною, тобто не обов’язковою, а встановивши цю вимогу, Замовник звужує коло потенційних постачальників, обмежуючи конкуренцію, які мають змогу якісно виконати всі заявлені в ТД умови, цим самим Замовник порушує основні принципи здійснення закупівель, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Крім того, Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харвочих продуктів» який встановлює та визначає порядок забезпечення безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, що виробляються, перебувають в обігу і є одним з основних законодавчих актів у сфері постачання продуктів харчування на території України, не містить зобов’язальних норм щодо отримання даних сертифікатів на системи управління охороною здоров’я та безпекою праці ISO 45001:2019 та сертифікат на систему управління безпекою ланцюга постачання за ISO 28000:2008. Вимагаємо внести зміни до ТД в цій частині.»
Замовником внесено зміни, щодо Сертифікатів, а саме
Копію або оригінал сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ISO 45001:2015 2019 виданий на ім’я Учасника діючий на момент подання та Звіт за результатами останнього аудиту, - Копію або оригінал сертифікату на систему управління безпекою ланцюга постачання ISO28000:2009 2008 виданий на ім’я Учасника, діючий на момент подання та Звіт за результатами останнього аудиту.
Щодо до тверджень про дискримінайнаційності вимоги, щодо надання даних сертифікатів повідомляємо, що Вами зазначено, що дана сертифікація є добровільною, то не зрозумііло в чому виникає питання, щодо дискримінаційності, адже кожен хто впровадив дані системи може отримати дані сертифікати. Законодавством не заборонено їх отримання, та не затверджено певне коло суб’єктів господарюванн, які можуть їх отримати. Отже, єдиною причиною, яка є реальною, є не бажанняУчасника їх отримувати, що жодним чином не робить дану вимогу дискримінаційною.
Враховуючи все вище викладене, просимо Вас діяти в рамках чинного законодавства.
Статус вимоги:
Задоволено