• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

послуги з технічного обслуговування газопроводів та газового обладнання

Очікувана вартість. Послуги з технічного обслуговування газопроводів та газового обладнання (ДК 021:2015 – 50531200-8 Послуги з технічного обслуговування газових приладів)

Завершена

96 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1.5% або 1 440.00 UAH
Період оскарження: 10.12.2021 18:31 - 16.12.2021 12:00
Вимога
Відхилено

про «приховану вимогу» в оголошенні та невідповідність матеріально-технічної бази переможця умовам закупівлі

Номер: 5e2b295287b04951bf4b769acef758a7
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-10-018523-c.c1
Назва: про «приховану вимогу» в оголошенні та невідповідність матеріально-технічної бази переможця умовам закупівлі
Вимога:
В цій закупівлі виникла досить прикра ситуація внаслідок встановлення Замовником так званої «прихованої вимоги». Тобто вимога підтвердження тієї чи іншої інформації розміщується у нетиповому місці оголошення про проведення спрощеної закупівлі (далі – оголошення), окремо від загального переліку необхідних документів (пункт 14), що створює учасникам складнощі у зв’язку з тяжкістю виявлення таких вимог. Як стверджує уповноважена особа Замовника у протоколі №1 від 29 грудня 2021 р. згідно п.21 оголошення вимагалася довідка про допущення учасником формальних помилок, яка нібито відсутня у учасника. Ми не згодні з цією позицією, оскільки у п.21 оголошення не вказано хто саме має складати цю довідку. З огляду на зміст інформації пункту 21, опис формальних помилок є цілковито функцією Замовника. Учасник не має жодних повноважень визначати які формальні (несуттєві) помилки не призводять до відхилення пропозиції. Про що довідка, а якщо в пропозиції немає помилок? Крім того дивне доповнення «про що надати довідку» приховане серед стандартного тексту, який фактично цитує «Перелік формальних помилок», затверджений Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 710. Хоча законодавством не забороняються подібні маніпуляції, завдяки дискусіям у фаховому середовищі «приховані вимоги» замовників стали рідкістю. Нажаль наша компанія потрапила на цей гачок і була дискваліфікована, але суть даної вимоги значно ширша. Необхідна ділова якість уповноваженої особи, як принциповість, повинна виявлятися на усіх етапах торгів. Учасник ТОВ "УКРГАЗІНЖИНІРИНГ" не надав в повному обсязі відомості щодо основних засобів (транспортні засоби) відповідно до п.14.5. оголошення та не зазначив підстави ненадання документів, як то передбачено абзацом 5 пункту 15 оголошення. Проте відсутність необхідних документів не призвела до дискваліфікації, та всупереч умовам закупівлі учасник ТОВ "УКРГАЗІНЖИНІРИНГ" був оголошений переможцем (протокол №3 від 29 грудня 2021р.). Погодьтеся, питання забезпеченості виконавця послуг транспортом для виїздів на об’єкт Вашого закладу є більш вагомим чинником, ніж сумнівна довідка про допущення учасником формальних помилок. Тим більше йде мова про закупівлю послуг з обслуговування газопроводів та газового обладнання протягом цілого року, коли зволікання або невчасний приїзд спеціаліста із-за відсутності у розпорядженні транспорту може призвести до небажаних наслідків. Аналогічна ситуація в паралельно триваючій спрощеній закупівлі за тим самим кодом ДК (ідентифікатор UA-2021-12-10-004949-c), тільки вже з двома іншими «прихованими вимогами» та також невідповідністю матеріально-технічної бази переможця умовам закупівлі, де також подана наша вимога. За сукупністю усіх вищенаведених обставин при здійсненні обох спрощених закупівель є ознаки зловживання з боку уповноваженої особи Замовника та ґрунтовні сумніви у дотриманні принципів, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: - недискримінація учасників та рівне ставлення до них; - об’єктивне та неупереджене визначення переможця. Якщо Ви дійсно вважаєте, що довідку про допущення учасником формальних помилок має складати Учасник, надайте будь ласка додаткову аргументацію щодо причин визначення за одних тих самих умов невідповідності пропозиції одного учасника та відповідності іншого, а також перегляньте рішення про визначення переможця.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Доброго дня! КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ СПОРТУ» ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» (далі – Коледж, заклад) розглянув вимогу ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ГАЗТЕХСЕРВІС ДНІПРО» від 31.12.2021 №UA-2021-12-10-018523-c.c1 та повідомляє наступне. Закупівлю послуг з технічного обслуговування газопроводів та газового обладнання за ДК 021:2015 - 50530000-9 — Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки (ідентифікатор закупівлі UA-2021-12-10-018523-c) (далі – закупівля послуг) проведено у період дії Закону України «Про публічні закупівлі» у редакції від 05.12.2021 року. Відповідно до п.25 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» публічна закупівля - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом. Закупівлю послуг проведено шляхом застосування спрощеної закупівлі, порядок проведення якої визначено ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі». Частиною 3 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що оголошення про проведення спрощеної закупівлі повинно містити обов’язкову інформацію викладену у вказаній нормі Закону України «Про публічні закупівлі», а також іншу інформацію, перелік якої ч.3 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі» не деталізований. З огляду на викладене, статтею 14 Закону України «Про публічні закупівлі» не заборонено включати до оголошення про проведення спрощеної закупівлі й іншу інформацію, яку замовник вважає за потрібне. До такої інформації належить і вимога визначена п.21 оголошення про проведення спрощеної закупівлі стосовно надання у складі пропозиції довідки щодо формальних помилок, яку ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ГАЗТЕХСЕРВІС ДНІПРО» не надано у складі пропозиції. Відповідно до п.1 ч.13 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник відхиляє пропозицію у разі, якщо пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі. Враховуючи, що пропозиція ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ГАЗТЕХСЕРВІС ДНІПРО» не містила довідки складеної в довільній формі щодо того, що допущення учасником формальних (несуттєвих) помилок не призводить до відхилення пропозиції, вона на підставі п.1 ч.13 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі» відхилена Коледжем. Звертаємо увагу на те, що Закон України «Про публічні закупівлі» не містить таких понять, як «прихована вимога», «неприхована вимога», «типове місце оголошення про проведення закупівлі», «нетипове місце оголошення про проведення закупівлі». З урахуванням викладеного, замовник не обмежений в праві розміщувати вимоги до учасників закупівлі в будь-якому місці оголошення тоді, як учасник під час підготовки власної пропозиції повинен уважно вивчати всі положення не лише оголошення, а й проєкту договору, що ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ГАЗТЕХСЕРВІС ДНІПРО» належним чином не зроблено. Не надання Вами у складі пропозиції довідки, що вимагалася п.21 оголошення про проведення спрощеної закупівлі свідчить про неякісну підготовку Вашої пропозиції, адже як приклад, інший учасник цієї закупівлі ТОВ «УКРГАЗІНЖИНІРИНГ» надав у складі пропозиції таку довідку. Стосовно відповідності пропозиції ТОВ «УКРГАЗІНЖИНІРИНГ» вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі, то п.14.5 оголошення про проведення закупівлі послуг не вимагає від учасників закупівлі послуг вказувати у довідці про наявність матеріально-технічної бази всі основні засоби, які він планує залучити до виконання договору про закупівлю, в тому числі транспортні засоби. Так, замовником включено до п.14.5 оголошення про проведення спрощеної закупівлі слово «основних», а також наведено в скобках орієнтовний перелік основних засобів, що можуть бути задіяні учасником для виконання договору про закупівлю. Зазначене свідчить про те, що довідка про наявність матеріально-технічної бази не повинна містити повного переліку основних засобів, що повинні залучатися до виконання договору про закупівлю. Для відповідності учасника вимогам п.14.5 оголошення про проведення спрощеної закупівлю, учасник вказує у таблиці інформацію щодо тих основних засобів, які він вважає за потрібне задіяти для виконання договору про закупівлю. З огляду на викладене, пропозиція ТОВ «УКРГАЗІНЖИНІРИНГ» відповідає вимогам п.14.5 оголошення про проведення закупівлі, тому у замовника відсутні правові підстави для її відхилення. Твердження ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ГАЗТЕХСЕРВІС ДНІПРО» щодо недотримання замовником принципів стосовно недискримінації учасників, а також щодо не об’єктивного та неупередженого визначення переможця є безпідставними та такими, що не відповідають фактичному перебігу закупівлі послуг. Адже, вимоги оголошення про проведення закупівлі послуг були однакові для всіх суб’єктів господарювання, що приймали участь в цій закупівлі. Проте, один учасник виконав такі вимоги, інший виконав не в повному обсязі, тому й має необгрунтовані претензії до замовника. Звертаємо увагу на те, що відповідно до ч.20 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі», у разі Вашої незгоди з діями та рішеннями замовника, вони можуть бути оскаржені учасником спрощеної закупівлі у судовому порядку.
Статус вимоги: Відхилено