• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Охоронні послуги

Торги не відбулися

700 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 500.00 UAH
Період оскарження: 10.12.2021 15:16 - 24.12.2021 00:00
Скарга
Розгляд припинено

Скарга на дискримінаційні вимоги в ТД

Номер: 9d5a4de6fc86424aab61500c5fc629bd
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-10-007117-a.c1
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги в ТД
Скарга:
Вивчивши тендерну документацію, умови і вимоги до неї, Скаржник прийшов до висновку про наявність порушень з боку Замовника, а саме у тендерній документації містяться дискримінаційні умови і вимоги, якими штучно обмежується конкуренція серед потенційних учасників даної закупівлі, в тому числі Скаржника, а отже наявне порушення принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них, закріплений статтею 5 Закону № 922-VIII. Наголошуємо, що відповідно до частини 1 статті 5 Закону № 922-VIII закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Частиною 4 статті 5 Закону № 922-VIII передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до частини 4 статті 22 Закону № 922-VIII тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Відповідно до абзацу четвертого п.1 ч.4 Прикінцевих положень Закону № 922-VIII тендерний комітет діє на засадах колегіальності та неупередженості. Відповідно до ч.2 ст.31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається. Таким чином Замовником розміщено серед вимог Тендерної документації такі дискримінаційні вимоги: По-перше – відповідно до вимог ТД, а саме: файл «ТД охоронна система 2022.docx» абз. 9 п. 1 Розділ III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» містить вимогу: «Переможцем у строк , що не перевищує п'яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір подаються документи (інформація) встановлені в тендерній документації.» Таким чином, Замовник вимагає надання документів Переможцем закупівлі у скорочений строк (5 днів), що суттєво обмежує права Скаржника у випадку визнання його Переможцем. Вимушені наголосити, що відповідно до частини 6 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Отже, зазначена вимога Замовника суперечить положенням Закону та порушує право Скаржника на надання інформації що підтверджує відсутність підстав визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою ст.17 Закону. Враховуючи що станом на 23.12.2021 року у Скаржника відсутня можливість вирішення даного питання іншим шляхом, росимо зобов’язати Замовника внести зміни до умов ТД, а саме: виклавши даний пункт ТД, за можливості, наступного змісту «Переможцем у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір подаються документи (інформація) встановлені в тендерній документації.» або усунути порушення іншим чином. По-друге – відповідно до вимог ТД, а саме: файл «ТД охоронна система 2022.docx» абз.15 п. 1 Розділ III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» містить вимогу: «Учасник, тендерна пропозиція якого за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною та перебуває в статусі «Розгляд тендерної пропозиції/Кваліфікація переможця/Період кваліфікації», зобов’язаний протягом 5 днів з моменту допущення його до розгляду (після завершення аукціону або відхилення попередньої пропозиції тощо) розмістити на майданчику (за умови технічної можливості електронної системи закупівель), сканований документ, який містить остаточну тендерну пропозицію (цінову) за результатами пониження ціни на аукціоні, у разі пониження ціни, оформлений згідно з Додатком №2 до тендерної документації, завірений підписом уповноваженої особи та печаткою* Учасника. У випадку порушення даної умови (відсутності оновленої цінової пропозиції, оформлення її не у відповідності до додатку 2 або порушення терміну її розміщення) Замовник має право відхилити таку тендерну пропозицію.» Вимушені наголосити, що на разі, учасник, пропозиція якого за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною та перебуває в статусі «Розгляд тендерної пропозиції /Кваліфікація переможця/Період кваліфікації» не має технічної можливості додати документи на електронний майданчик. Виключенням є надання обґрунтування щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції учасником, тендерна пропозиція якого визначена як аномально низька. До того ж, оновлена цінова пропозиція учасників за результатами аукціону визначається майданчиком автоматично як «остаточна пропозиція», тому сама вимога надання оновленої цінової пропозиції не є логічною, а формулювання (за умови технічної можливості електронної системи закупівель) може призвести до двуякого трактування. Зважаючи на вищезазначені умови, за яких учасник навіть не в змозі надати її тим паче в термін «протягом 5 днів з моменту допущення його до розгляду» з технічних причин, є не обумовленою та такою, що суперечить чинному законодавству. Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до умов тендерної документації, а саме – шляхом усунення невідповідностей та приведення ТД до Закону. По-трете – відповідно до вимог ТД, а саме: файл «ТД охоронна система 2022.docx» п. 1.4 пр. 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги установлені статтею 17 Закону» Розділ III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» містить вимогу надати: «Документи, які підтверджують наявність в учасника транспорту реагування, що відповідає вимогам Закону України «Про охоронну діяльність» (в кількості не менше, ніж на 2 (два) транспортні засоби)» Відповідно до частини 1 статті 1 Закону України від 22.03.2012 № 4616-VI «Про охоронну діяльність» транспортом реагування є транспортний засіб, що знаходиться у власності суб'єкта охоронної діяльності, призначений для забезпечення негайного реагування персоналу охорони на протиправні дії щодо об'єкта охорони або на події та обставини, що завдають (можуть завдати) майнової шкоди або створюють можливу загрозу особистій безпеці громадян чи персоналу охорони на об'єктах охорони. Також, відповідно до п. 2-1 ч. 2 ст. 6 Постанови Кабінету Міністрів України; Умови, Форма типового документа, Зразок, Заява, Список, Опис від 18.11.2015 № 960 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності» для отримання ліцензії здобувач ліцензії подає до органу ліцензування заяву про отримання ліцензії, а разом з нею додає необхідні документи, в тому числі відомості про наявність транспорту реагування. Просимо зобов’язати Замовника привести ТД до вимог Законів України та зміни до умов тендерної документації, а саме – шляхом надання підтвердження наявності в учасника власного транспорту реагування, що відповідає вимогам Закону України «Про охоронну діяльність». По-четверте - – відповідно до вимог ТД, а саме: файл «ТД охоронна система 2022.docx» п.п. 7 п. 2 Розділ V «Оцінка тендерної пропозиції» містить вимогу: «Оригінал (ли) довідки(док) з обслуговуючого(чих) банку(ків) про поточний стан рахунку (відповідає якщо на рахунку є не менше 30% відсотків від очікуваної вартості закупівлі) та відсутність простроченої заборгованості за кредитами виданої не раніше ніж за 30 днів до дати розкриття.» Дана вимога є дискримінаційною та необґрунтованою по відношенню до Скаржника. Поточний стан рахунку учасників може змінюватись щоденно і ніяким чином не є підтвердженням фінансової стабільності а також є конфіденційною інформацією Скаржника, і тим паче, не впливає на якість виконаних робіт або наданих послуг. Відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» єдиним способом підтвердження фінансової спроможності учасників є фінансова звітність. Аналогічне питання було розглянуто Управлінням Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області при здійсненні моніторингу закупівлі: UA-2021-07-20-002730-b, в результаті якого було виявлено порушення ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі». А саме, в інформації про результати моніторингу закупівлі від 11 серпня 2021 року було встановлено, що: «Частиною 3 ст. 22 Закону зазначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Поряд з цим, забезпечення платоспроможності, як критерій, визначено статтею 16 Закону і передбачає підтвердження лише фінансовою звітністю.». ID моніторингу: UA-M-2021-08-10-000027. Встановленням даної дискримінаційної вимоги Замовник значно звузив коло потенційних Учасників адже участь у даній закупівлі зможуть взяти виключно Учасники які мають на рахунку не менше 30% відсотків від очікуваної вартості закупівлі) та відсутність простроченої заборгованості за кредитами виданої не раніше ніж за 30 днів до дати розкриття. Ми, як потенційний Учасник даної процедури бажаємо взяти участь у даній процедурі закупівлі, проте, у зв’язку з даними необґрунтованими показниками, ми не можемо цього зробити. Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до умов тендерної документації, а саме – шляхом усунення вимоги про наявності на рахунку не менше 30% відсотків від очікуваної вартості закупівлі та відсутність простроченої заборгованості за кредитами виданої не раніше ніж за 30 днів до дати розкриття. (докази/додатки: Висковок ДАСУ 11.08.2021 року; Довідка Банк від 08.12.2021 р.). По-п’яте – Додатком 1 «Технічні якісні та кількісні вимоги» до тендерної документації встановлено вимогу про «Наявність у Учасника захищених корпоративних мереж (основної та резервної) з виділеною APN (Access Point Name) (з обмеженням виходу пакетного трафіку за межі корпоративної мережі та проникнення трафіку у мережу ззовні) для здійснення безпечної передачі даних від об’єктового обладнання до пункту централізованої охорони, з кількістю вільних (не задіяних) статичних ІР адрес не меншою, ніж кількість об’єктів Замовника. (на підтвердження надати копію листа оператора мобільного зв’язку)». Встановленням даної дискримінаційної вимоги Замовник значно звузив коло потенційних Учасників адже участь у даній закупівлі зможуть взяти виключно Учасники які змогли на підтвердження наявність у Учасника захищених корпоративних мереж (основної та резервної) з виділеною APN отримати та надати копію листа від оператора мобільного зв’язку. Разом з тим, Замовником встановлена вимога надати «Довідка про наявність в Учасника пункту централізованого спостереження та цілодобової диспетчерської служби.». Зазначена система призначена для здійснення безпечної передачі даних від об’єктового обладнання до пункту централізованої охорони та має захищену мережу з обмеженням виходу пакетного трафіку за межі корпоративної мережі та проникнення трафіку у мережу ззовні. Адже пульт централізованого спостереження призначений для забезпечення обміну даними по каналах GSM або телефонних каналах задля забезпечення безперервного включення звукового сповіщення. Зазначене підтверджується технічною документацією на пункт централізованого спостереження, а не оператором мобільного зв’язку. Скаржник, як потенційний Учасник даної процедури закупівлі має в наявності власний пульт централізованого спостереження котрий передбачає всі необхідні умови для здійснення безпечної передачі даних від об’єктового обладнання до пункту централізованої охорони, з кількістю вільних (не задіяних) статичних ІР адрес не меншою, ніж кількість об’єктів Замовника, проте не має в наявності відповідні листи операторів мобільного зв’язку, таким чином Скаржник позбавлений права на участь у закупівлі та шансу стати переможцем. Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до умов тендерної документації, а саме – шляхом усунення вимоги надати копію листа від оператора мобільного зв’язку та можливості надати як аналог підтверджуючі документи Технічний паспорт або Сертифікат відповідності на пульт централізованого спостереження Учасника. (на підтвердження надаємо Сертифікат відповідності, Формуляр на ПЦС та Договір купівлі-продажу на вказане обладнання) На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми Закону та умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників, зокрема Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону № 922-VIII, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII. На підставі викладеного просимо Колегію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації та зобов’язати Замовника виключити дискримінаційні вимоги та привести ТД у відповідність до Закону. Відповідно до частини 8 статті 18 Закону № 922-VIII скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій. Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015,
Дата розгляду скарги: 10.01.2022 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.12.2021 17:18
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 21.01.2022 14:36
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 21.01.2022 14:36
Автор: ТОВ "ВІТЯЗЬ-КБ", Олексій Кондратенко +380678262900 vityaz-kb@i.ua