-
Відкриті торги
-
Однолотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015 - 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Коагулянт гідроксихлорид алюмінію)
Категорія замовника: відповідно до п.4 частини першої ст.2 (юридичні особи та/або суб"єкти господарювання, які здійснюють діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання)
Завершена
470 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 350.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 350.00 UAH
Період оскарження:
10.12.2021 10:56 - 14.01.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на неправомірне визначення переможця, який не відповідає вимогам закупівлі
Номер:
2fde6c42cc344ea88cf322492a8d4d91
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-10-001381-b.b2
Назва:
СКАРГА на неправомірне визначення переможця, який не відповідає вимогам закупівлі
Скарга:
СКАРГА
на неправомірне визначення переможця, який не відповідає вимогам закупівлі
Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, 10 грудня 2021 року Замовником - Комунальним підприємством «ПЕРВОМАЙСЬКВОДОКАНАЛ» Первомайської міської ради по закупівлі UA-2021-12-10-001381-b «24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини» оприлюднено тендерну документацію, яка містить вимоги тендерної документації зі змінами.
Відповідно до реєстру пропозицій чотири учасники подали свої тендерні пропозиції для участі у закупівлі:
-ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «НЕОСИНТЕЗ»;
-ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ»;
-ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ХІМЕФЕКТ» (далі – Переможець);
-ТОВ «ЕНВІРОТЕХ-ІНЖИНІРІНГ» (далі – Скаржник).
Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 27 січня 2022р. №19 визначено переможцем процедури відкритих торгів товариство з обмеженою відповідальністю «ХІМЕФЕКТ».
Однак, детально ознайомившись із вищезазначеним протоколом вважаємо, що рішення про визначення ТОВ «ХІМЕФЕКТ» переможцем закупівлі не відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та не ґрунтується на умовах тендерної документації, а отже, є протиправним та необґрунтованим.
1. Згідно п. 3 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Тендерні пропозиції вважаються дійсними не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Учасник в складі тендерної пропозиції підтверджує строк дії поданої ним тендерної пропозиції гарантійним листом за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою (у разі використання).
В складі тендерної пропозиції ТОВ «ХІМЕФЕКТ» відсутній гарантійний лист, який підтверджує строк дії поданої ним тендерної пропозиції.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ХІМЕФЕКТ» відповідно до вимог пункту 2 частини першої статті 31 Закону.
Таким чином, замовник порушив принцип об’єктивного та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
2. Згідно п. 3 Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» учасник визначає ціни на товари, які він пропонує поставити за Договором, з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, витрат на транспортування, страхування, навантаження, сплату митних тарифів та усіх інших витрат, що підтверджується гарантійним листом за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою (у разі використання).
В складі тендерної пропозиції ТОВ «ХІМЕФЕКТ» відсутній гарантійний лист про те, учасник визначив ціни на товари, які він пропонує поставити за Договором, з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, витрат на транспортування, страхування, навантаження, сплату митних тарифів та усіх інших витрат,
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ХІМЕФЕКТ» відповідно до вимог пункту 2 частини першої статті 31 Закону.
Таким чином, замовник порушив принцип об’єктивного та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
3. Згідно Додатку №6 до тендерної документації учасник повинен надати в електронному вигляді скановані документи:
Довідка про наявність власного або орендованого спеціалізованого автотранспорту для перевезення товару, який повинен мати хімічний насос для перекачування товару в тару Замовника. До довідки додаються скановані свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів, дозвільні документи (свідоцтва) про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних речовин, дозвіл на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (зберігання, транспортування небезпечних речовин).
ТОВ «ХІМЕФЕКТ» надано інформаційну довідку про наявність спеціального автотранспорту від 22.12.2021р. №47/5 (файл «3.2.-9 Довідка про транспорт.pdf») в якій зазначено, що для забезпечення своєчасної доставки продукції Замовнику буде використовувати спеціалізований автотранспорт у необхідній кількості, який буде найнято у спеціалізованій компанії ТОВ «Спецхімлогістик», згідно договору №0309-4 від 03.09.2018р. та копію самого договору.
Однак, в складі тендерної пропозиції ТОВ «ХІМЕФЕКТ» відсутня довідка про наявність саме власного або орендованого спеціалізованого автотранспорту для перевезення товару, який повинен мати хімічний насос для перекачування товару в тару Замовника та відсутні свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів, дозвільні документи (свідоцтва) про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних речовин, дозвіл на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (зберігання, транспортування небезпечних речовин).
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ХІМЕФЕКТ» відповідно до вимог пункту 2 частини першої статті 31 Закону.
Таким чином, замовник порушив принцип об’єктивного та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
4. Згідно ч. 1 с. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами як недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 25 січня 2022р. №16 відхилено пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «НЕОСИНТЕЗ» на підставі того, що вимогою Додатку 6 до тендерної документації коагулянт гідроксихлорид алюмінію повинен мати вміст основної речовини AL2O3 не менше 17,5%, а саме 18±0,5, натомість в запропоновано учасником коагулянту вміст AL2O3 згідно наданого паспорту якості з нормативними показниками (17±0,5), нижня границя становить 16,5%, що не відповідає умовам тендерної документації; масова частка нерозчинного у воді залишку не більше 0,1%, натомість у запропонованому Учасником коагулянті вміст нерозчинного у воді залишку не більше 0,3%, згідно нормативних показників паспорту якості, що не відповідає вимогам тендерної документації.
Однак, згідно паспорту якості №321 від 12 жовтня 2021р. ТОВ «ХІМЕФЕКТ» (файл «3.2.-3 Паспорт якості.pdf») нормативний показник «густина при 200С» в межах 1,25±0,05г/см3, тобто нижня границя становить 1,2 г/см3 хоча за умовами документації такий показник має бути в межах 1,3±0,05 г/см3, тобто нижній показник мав бути 1,25 г/см3.
Таким чином, відхиливши пропозицію ТОВ «НЕОСИНТЕЗ» на вищезазначених підставах та не відхиливши пропозицію ТОВ «ХІМЕФЕКТ» з аналогічних (ідентичних) підстав замовник допустив дискримінацію учасників та порушив принцип рівного ставлення до учасників.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «ХІМЕФЕКТ» не відповідає вимогам тендерної документації, а тому рішення Замовника про визначення ТОВ «ХІМЕФЕКТ» переможцем закупівлі підлягає скасуванню у зв’язку з порушенням Замовником принципу об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Згідно ч. 1 с. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, Замовником порушено вимоги абц. 1 п. 2 ч. 1 ст. 31, чим порушено право ТОВ «Енвіротех-Інжинірінг» як учасника закупівлі на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерної пропозиції, рівне ставлення до учасників закупівлі.
Разом із тим, не відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «ХІМЕФЕКТ», яка не відповідала вимогам тендерної документації, Замовник допустив дискримінацію та порушив принцип об’єктивної оцінки тендерних пропозицій по відношенню до ТОВ «Енвіротех-Інжинірінг», та право нашого підприємства бути обраним переможцем.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси ТОВ «Енвіротех-Інжинірінг» можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про визначення переможця Процедури закупівлі.
Відповідно до п. 5 ч. 5 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарга повинна містити таку інформацію про перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій.
Отже, докази порушення прав надаються лише у разі подання скарг на тендерну документацію або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій. Оскільки, наразі оскаржується рішення Замовника про визначення переможця закупівлі, то інформація про перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів не надається.
Водночас, всі необхідні документи для розгляду даної скарги знаходяться в електронній системі закупівель Prozorro.
З огляду на вищевикладене,
ПРОСИМО:
1. Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПЕРВОМАЙСЬКВОДОКАНАЛ» ПЕРВОМАЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ скасувати рішення про визначення ТОВ «ХІМЕФЕКТ» переможцем закупівлі UA-2021-12-10-001381-b.
Директор І.Л. Бельков
Пов'язані документи:
Учасник
Замовник
- Протокол 20.PDF 02.02.2022 11:29
- Пояснення по скарзі.PDF 04.02.2022 14:10
- пояснення щодо скарги 2.docx 04.02.2022 14:11
- відповідь на рішення 30 12.PDF 15.02.2022 14:40
- Рішення від 03.02.2022 № 2206.pdf 03.02.2022 17:30
- Інформація про резолютивну частину рішення від 14.02.2022 № 3012.pdf 15.02.2022 13:43
- Рішення від 14.02.2022 № 3012.pdf 17.02.2022 13:55
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.02.2022 14:11
Дата розгляду скарги:
14.02.2022 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.02.2022 17:31
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.02.2022 13:55
Дата виконання рішення Замовником:
17.02.2022 14:13
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» КП «Первомайськводоканал» Первомайської міської ради в процедурі закупівлі UA-2021-12-10-001381-b, відповідно рішення № 3012-р/пк-пз від 14.02.2022 р. постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель усунуте порушення зазначене у резолютивній частині зазначеного рішення шляхом скасування рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «ХІМЕФЕКТ» переможцем за процедурою закупівлі – «Код ДК 021-2015 – 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Коагулянт гідроксихлорид алюмінію)».
Скарга
Виконана замовником
Скарга на умови закупівлі
Номер:
bfc0fb84407f46529736f21becfedf0a
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-10-001381-b.a1
Назва:
Скарга на умови закупівлі
Скарга:
Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, 10 грудня 2021 року Замовником - Комунальним підприємством «ПЕРВОМАЙСЬКВОДОКАНАЛ» Первомайської міської ради по закупівлі UA-2021-12-10-001381-b «24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини» оприлюднено тендерну документацію, який містить вимоги тендерної документації.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Енвіротех-Інжинірінг» виявило бажання прийняти участь у закупівлі, однак ознайомившись із змістом тендерної документації Замовника, вважаємо, що вимоги тендерної документації до учасників є дискримінаційними та такими, що штучно обмежують конкурентне середовище. А тому, позбавляють можливості наше товариство бути обраним переможцем закупівлі та порушують наші права як потенційного учасника.
Відповідно до ч. 2 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Дискримінаційними є наступні вимоги:
1. Додатком №6 до тендерної документації встановлено вимогу:
Обов’язкова вимога для коагулянту, який не використовувався Замовником: дослідження коагулянту в лабораторії Замовника, підтвердженні промисловими випробуваннями.
Нашим підприємством пропонується до постачання гідроксихлорид алюмінію ITS WATER AC-113 (тип ІІ), виробництва ТДВ «ПХЗ «Коагулянт», який за своїми якісними показниками повністю відповідає вимогам замовника по закупівлі.
Найменування та технічний опис по закупівлі Запропоновано учасником
Коагулянт гідроксихлорид алюмінію Зовнішній вигляд – зеленувато-жовта рідина, допускається наявність інших відтінків;
Масова частка основної речовини в перерахунку на Al2O3, % – 18,0±0,5;
Відносна основність,% – 75±5;
Густина при 200С, г/см3 – 1,30±0,05;
Масова частка нерозчинного у воді залишку, % не більше – 0,1;
Масова доля хлоридів, % - 8±2 Зовнішній вигляд – прозора рідина від безбарвного до зеленувато-жовтого кольору;
Масова частка основної речовини в перерахунку на Al2O3, % більше 15
Відносна основність,% – більше 40
Густина при 200С, г/см3 – 1,15 – 1,4
Масова частка нерозчинного у воді залишку, % не більше 0,5
Масова доля хлоридів, % 13±5
Скаржник уважно дослідив вимоги, що регулюють діяльність суб’єктів господарювання що здійснюють виробництво та постачання питної води населенню.
Нормативно-правовим актом, що регулює діяльність з виробництва питної води є Закон України «Про питну воду та питне водопостачання в Україні», який поширюється на всіх суб’єктів господарювання, що виробляють питну воду, забезпечують міста, інші населені пункти, окремо розташовані об'єкти питною водою шляхом централізованого питного водопостачання або за допомогою пунктів розливу води (в тому числі пересувних), застосування установок (пристроїв), інших засобів нецентралізованого водопостачання, надають послуги з водовідведення, а також на органи державної влади та органи місцевого самоврядування, що здійснюють регулювання, нагляд і контроль за якістю питної води та/або послуг з водовідведення, станом джерел, систем питного водопостачання та водовідведення, а також споживачів питної води та/або послуг з водовідведення (стаття 2 Закону).
Законодавство у сфері питної води та питного водопостачання складається з Водного кодексу України, Кодексу України про надра, законів України "Про охорону навколишнього природного середовища", "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", цього Закону та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у цій сфері.
ПРАВИЛА технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України, що затверджені Наказом Держжитлокомунгоспу України 05.07.95 № 30 встановлюють порядок технічної експлуатації систем і споруд водопостачання та водовідведення міст та інших населених пунктів України, є обов'язковими для всіх суб’єктів господарювання, у тому числі юридичних осіб, що здійснюють технічну експлуатацію систем водопостачання та водовідведення, незалежно від організаційно-правової форми та форми власності (далі - виробники).
Розділ 6 зазначених Правил - виробництво питної води. Очисні споруди систем водопостачання і встановлює вимоги до виробників питної води, яким є Замовник, в тому числі, і щодо порядку, строків, умов проведення та ін. лабораторних досліджень питної води. В п. 6.1.1. зокрема передбачено, що основними завданнями експлуатації очисних споруд систем водопостачання є:
• виробництво питної води, що відповідає вимогам державних санітарних норм та правил, забезпечує надійність очищення та знезараження води;
• забезпечення ефективної безперебійної та надійної роботи очисних споруд, зниження собівартості очищення та знезараження води, економія реагентів, електроенергії та води на власні потреби;
• систематичний лабораторно-виробничий і технологічний контроль роботи очисних споруд і якості води у джерелі водопостачання на всіх етапах очищення та на виході із станції;
• запобігання забрудненню навколишнього середовища скидами водоочисних споруд та контроль за цими скидами.
6.5.6. Кожну партію реагентів піддають контрольному аналізові на вміст активної частини реагента.
п. 6.5.8. Правил технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України, що затверджені Наказом Держжитлокомунгоспу України 05.07.95 № 30, передбачає, що режими реагентної обробки води у різні періоди року та види реагентів встановлюють на підставі даних фізико-хімічних, санітарно-бактеріологічних та технологічних аналізів і досвіду обробки води та затверджуються керівництвом виробника. При цьому визначають початок і кінець періоду застосування реагента, а також послідовність, інтервали часу між введенням окремих реагентів, місце і спосіб їх введення у воду.
А до накопичення даних експлуатації концентрацію розчинів реагентів, їх дози, послідовність та інтервали часу між їх введенням у воду допускається приймання згідно з вимогами державних будівельних норм ДБН В.2.5-74:2013 "Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування" (далі - ДБН В.2.5-74:2013).
Таким чином, необхідності щодо проведення лабораторних та промислових випробувань зазначені Правила не містять.
В п. 6.5.3. Правил лише зазначено - Для хімічної обробки питної води допускається вживати хімічні реагенти відповідно до державних санітарних норм та правил.
6.5.9. Дози реагентів визначають на підставі даних технологічних аналізів води. У процесі експлуатації очисних споруд ці дози уточнюють за результатами перевірки ефективності їх дії на воду, що обробляється, з урахуванням змін якості води у джерелі постачання.
Згідно п. 10.4.1 ДБН В.2.5-74:2013 марку і вид реагентів, розрахункові дози реагентів слід встановлювати на основі попередніх досліджень відповідно до їх характеристик для різних періодів року в залежності від якості вихідної води та коригувати в період налагодження та експлуатації споруд. При цьому потрібно враховувати допустимі їх залишкові концентрації в очищеній воді, які встановлені ДСанПіН 2.2.4-171 або галузевими будівельними нормами та особливими вимогами споживачів. Реагенти, які застосовуються в процесі підготовки питної води, повинні відповідати вимогам 5.10.
П. 5.10 ДБН В.2.5-74:2013 При водопідготовці (обробці), транспортуванні та зберіганні питної води слід використовувати обладнання, матеріали, речовини та сполуки (коагулянти, флокулянти, реагенти для знезараження, мийні та дезінфекційні засоби, внутрішні антикорозійні та гідроізоляційні покриття, будівельні матеріали тощо), які мають дозвіл для застосування у цій сфері відповідно до вимог чинного законодавства (Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" від 24.02.1994 р. № 4004-ХІІ; Положення про Державну санітарно-епідеміологічну службу України ДБН В.2.5-74:2013 288 (Затверджено указом Президента України від 06.04.2011 р. № 400).
Скаржник є підприємством, який пропонує до поставки аналог коагулянту, який має Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи (згідно вимог п. 6.5.3. Правил) – додається, а тому може використовуватись Замовником під час здійснення процесу очищення питної води.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи.
Замовник, згідно п. 10.4.1 ДБН В.2.5-74:2013 має розрахувати розрахункові дози реагентів на основі попередніх досліджень відповідно до їх характеристик, що зазначені виробником у відповідних технічних умовах, сертифікатах якості.
Правила також визначають, яким чином Замовник має здійснити попередній розрахунок доз коагулянту, в залежності від їх видів та дієвої основної речовини.
Тобто, з аналізу зазначених норм, видно, Правила не містять вимог до виробників питної води, здійснювати лабораторні та промислові випробування реагентів (нових чи аналогів до вже використовуваних), під час здійснення процесу очищення питної води. Так само і не містять вимог до виробників чи постачальників хімічних реагентів провести лабораторні та промислові випробування на об’єкті водопровідно-каналізаційного господарства на яке постачальник чи виробник планує здійснювати поставку коагулянтів.
Правила містять вимогу щодо проведення лабораторних та промислових випробувань якості питної води, що виробляється, і це постійний процес, який повинен здійснювати виробник питної води, а не одноразово, в різні пори року.
Звертаємо також увагу Орган оскарження, що жодним нормативно-правовим актом законодавства України не встановлено вимог чи правил, які б встановлювали процедуру проведення лабораторних та промислових випробувань на підприємствах водопровідно-каналізаційних господарств України виробниками чи постачальниками коагулянтів.
За відсутності такої процедури, єдиного для всіх виробників/постачальників документу, потенційний Учасник, в тому числі і скаржник, не має можливості завчасно провести відповідні лабораторні та промислові дослідження на водоочисній станції того Замовника, на об’єкти якого планує здійснювати реалізацію коагулянтів.
Втім, за наявності такого нормативно-правового акту, дана процедура суттєво обмежувала конкуренцію на даному ринку товарів, та значно розширювала можливості розвитку корупції в цьому питанні, оскільки, працювати чи не працювати з тим чи іншим виробником/постачальником вирішував би, знову ж таки, виключно Замовник.
Якщо Замовник, дійсно хоче бачити дію коагулянту під час процесу очищення питної води, він може передбачити можливість надання учасниками відповідних документів (протоколи та/або акти та/або звіти тощо) про проведення лабораторних випробувань реагенту на інших підприємствах водопровідно-каналізаційних господарствах України, не обмежуючи учасників проведенням таких випробувань лише в лабораторії Замовника, при цьому, за відсутності чітко розробленої позиції щодо проведення лабораторних випробувань.
З огляду на вимоги діючого законодавства, що регулюють реалізацію та використання коагулянтів, Скаржник має в наявності всі необхідні документи для реалізації продукції, а саме:
- договір на постачання коагулянту;
- належним чином розроблені та затверджені технічні умови на виробництво коагулянту;
- висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, який видано у встановленому законодавством України порядку, відповідно до проведених лабораторних досліджень, за результатом яких, уповноваженим органом встановлено, що коагулянти можуть використовуватись під час здійснення процесу очищення питної води;
- має досвід постачання на інші підприємства водопровідно-каналізаційних господарств України та позитивні відгуки про проведені лабораторні та промислові дослідження коагулянту на інших водопровідно-каналізаційних господарствах України.
З огляду на викладене, дана вимога є безпідставною, такою що не відповідає діючому законодавству України, а тому має бути виключена.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які досліджені в лабораторія Замовника та підтверджені промисловими випробуванням, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
На підставі викладеного вважаємо, що Замовником штучно обмежено коло потенційних учасників закупівлі та застосовано дискримінаційні метод формування тендерної документації, та необґрунтовано необхідність наявність вищезазначеної вимоги в тендерній документації та виконав Рішення, однак продовжив процедуру закупівлі.
Вважаємо, що вимоги встановлені в тендерній документації порушують права ТОВ «Енвіротех-Інжинірінг» та унеможливлюють його участь в закупівлі.
Замовником в Документації не дотримано вимоги ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та порушено принцип недискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси ТОВ «Енвіротех-Інжинірінг» пов'язані з участю у закупівлі та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Відповідно до п. 5 ч. 5 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарга повинна містити таку інформацію про перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій.
Такими доказами є:
- договір на постачання коагулянту;
- належним чином розроблені та затверджені технічні умови на виробництво коагулянту;
- висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, який видано у встановленому законодавством України порядку, відповідно до проведених лабораторних досліджень, за результатом яких, уповноваженим органом встановлено, що коагулянти можуть використовуватись під час здійснення процесу очищення питної води;
- акт про проведення лабораторних та промислових випробувань коагулянту марки ITS WATER AC-113 (тип ІІ) на базі водоочисних споруд КП «Водопостачання та водовідведення Звенигородської міської ради»;
-сертифікат якості.
З огляду на вищевикладене,
ПРОСИМО:
1. Зобов’язати Комунальне підприємство «ПЕРВОМАЙСЬКВОДОКАНАЛ» Первомайської міської ради по закупівлі UA-2021-12-10-001381-b «24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини» внести зміни до тендерної документації з урахуванням вищевикладеного.
Пов'язані документи:
Учасник
- додаток 1 22.12.2021 17:28
- додаток 2 22.12.2021 17:28
- додаток 5 22.12.2021 17:28
- додаток 3 22.12.2021 17:28
- додаток 4 22.12.2021 17:28
- скарга 22.12.2021 17:28
- скарга 22.12.2021 17:28
- рішення від 24.12.2021 № 28346.pdf 24.12.2021 14:55
- Інформація про резолютивну частину рішення від 04.01.2022 № 105.pdf 04.01.2022 17:18
- рішення від 04.01.2022 № 105.pdf 05.01.2022 17:52
- Пояснення щодо скарги.PDF 28.12.2021 15:50
- пояснення щодо скарги.docx 28.12.2021 15:51
- відповідь на рішення 105.PDF 10.01.2022 09:28
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.12.2021 17:39
Дата розгляду скарги:
04.01.2022 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.12.2021 14:56
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
05.01.2022 17:54
Дата виконання рішення Замовником:
10.01.2022 09:30
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» КП «Первомайськводоканал» Первомайської міської ради в процедурі закупівлі UA-2021-12-10-001381-b, відповідно рішення № 105-р/пк-пз від 04.01.2022 р. постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель усунуте порушення зазначене у мотивувальній частині зазначеного рішення шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.