• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

НК 024:2019: 42386 Пробірки вакуумні пластикові з рідким напиленням; 42386 - Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з активатором згортання IVD; 42386 - Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з активатором згортання IVD; 41128 – Пробірка вакуумна для взяття зразків крові IVD, з активатором згортання і гелем для розділення; 42585 – Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з цитратом натрію, IVD; 42569 - Пробірка вакуумна для взяття зразків крові; 41128 – Пробірка вакуумна для взяття зразків крові IVD, з активатором згортання і гелем для розділення; 16822 - Наконечник піпетки; 16822 - Наконечник піпетки; 57925 Предметне скло / слайд для мікроскопії ІВД; 43761 - Пробірка центрифужна, нестерильна, IVD; 61033 - Кювету для лабораторного аналізатора ІВД, багаторазового використання; 35207 Голка для акупункуури, багаторазового викорисуання; 15682 – Тримач для центрофужних склянок / пробірок

Торги не відбулися

290 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 450.00 UAH
Період оскарження: 10.12.2021 09:54 - 18.01.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на умови закупівлі

Номер: 71d44d3ed9a64730bc2c7aa10178e0e1
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-10-001355-a.c2
Назва: Скарга на умови закупівлі
Скарга:
10.12.2021 року Замовник оголосив закупівлю: “ДК 021:2015 - 33190000-8 — Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (НК 024:2019: 42386 Пробірки вакуумні пластикові з рідким напиленням; 42386 - Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з активатором згортання IVD; 42386 - Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з активатором згортання IVD; 41128 – Пробірка вакуумна для взяття зразків крові IVD, з активатором згортання і гелем для розділення; 42585 – Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з цитратом натрію, IVD; 42569 - Пробірка вакуумна для взяття зразків крові; 41128 – Пробірка вакуумна для взяття зразків крові IVD, з активатором згортання і гелем для розділення; 16822 - Наконечник піпетки; 16822 - Наконечник піпетки; 57925 Предметне скло / слайд для мікроскопії ІВД; 43761 - Пробірка центрифужна, нестерильна, IVD; 61033 - Кювету для лабораторного аналізатора ІВД, багаторазового використання; 35207 Голка для акупункуури, багаторазового викорисуання; 15682 – Тримач для центрофужних склянок / пробірок)” (без поділу на лоти). Відповідно у Додатку 2 до Тендерної документації наведений перелік медичних виробів з вимогами до них, які закуповуються Замовником. Ознайомившись з тендерною документацією, виявили у ній дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії — потенційного учасника ТОВ “Ледум”, що вбачається з нижченаведеного. Замовник визначив предмет закупівлі у цілому, БЕЗ ПОДІЛУ НА ЛОТИ, та включив до загального переліку медичні вироби (позиції №1-14), які, враховуючи саме СУКУПНІ вимоги до даних позицій, ОДРАЗУ за всіма позиціями НЕ може запропонувати ЖОДЕН виробник - ВІДСУТНІ ВИРОБНИКИ (оскільки предмет закупівлі у цілому, без поділу на лоти) !!! Такий спосіб визначення предмету закупівлі у цілому (без поділу на лоти) з включенням до загального переліку предмету закупівлі медичних виробів (позиції №1-14 саме з такими сукупними вимогами до них: зокрема, з вимогами до №9 “Наконечник повинен бути об’ємом від 50 до 1000 мкл. Кількість наконечників в упаковці повинна бути 1000шт.”, до № 10 “Скельця мають бути розміром 26 х 76 мм”, до №11 “Пробірка: Технічні характеристики: Товщина стінки: 1мм”), які НІХТО З ВИРОБНИКІВ НЕ МОЖЕ ЗАПРОПОНУВАТИ, є дискримінацією та фактично позбавляє потенційного учасника можливості прийняти участь у даній закупівлі. Закупівля здійснюється щодо предмету закупівлі у цілому, а згідно додатку № 2 до тендерної документації до предмету закупівлі включено перелік медичних виробів за різними торговими найменуваннями за різними кодам згідно НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів». Об’єднання різних найменувань у предметі закупівлі порушує принцип конкурентоспроможних торгів, а саме: «одне найменування – один лот», що призводить до того, що в процедурі закупівлі можуть брати участь лише ті учасники, які можуть запропонувати всі, без винятку, види медичних виробів, які визначені у загальному предметі закупівлі. Такі дії є дискримінаційними, оскільки участь у процедурі закупівлі може прийняти лише той учасник, який має можливість запропонувати весь перелік медичних виробів, включених до предмету закупівлі (позиції №1-14). Як вже було зазначено, наразі ВЗАГАЛІ ВІДСУТНІ ВИРОБНИКИ, які мають змогу запропонувати медичні вироби ОДРАЗУ за ВСІМА позиціями №1-14, з огляду на те, що предмет закупівлі у ЦІЛОМУ, без поділу на лоти. А тому фактично має можливість приймати участь лише той виробник, який запропонує ОДРАЗУ медвироби за ВСІМА позиціями №1-14. Однак, на ринку медвиробів такі виробники ВІДСУТНІ, враховуючи вищезгадані сукупні вимоги до позицій №9-11. Однак на сьогоднішній день існують інші виробники, які можуть запропонувати медвироби за позиціями №1-14 (зокрема, це компанія “Jiangsu Huida Medical Instruments Co.,LTD” (КНР), медвироби якого може запропонувати ТОВ “Ледум” на підставі авторизаційного листа), однак з іншими кращими технічними характеристиками до позицій №9-11. А тому наявність в загальному переліку предмету закупівлі медвиробів за позиціями №1-14 саме з такими СУКУПНИМИ вимогами (зокрема, вимогами до позицій №9-11, які ніхто з виробників не може запропонувати) позбавляє потенційного учасника ТОВ “Ледум” можливості на участь у даній закупівлі та запропонувати свої медвироби згідно переліку предмету закупівлі. Таким чином, саме наявність вищезгаданих ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ УМОВ (включення до загального переліку позицій № 9-11, які, враховуючи саме сукупні вимоги до них, ОДРАЗУ разом з іншими позиціями № 1-8, 12-14, ніхто з виробників НЕ може запропонувати) позбавляє потенційного учасника ТОВ “Ледум” можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням його прав як учасника, оскільки ТОВ “Ледум” має можливість поставити медичні вироби за позиціями №1-14, які відповідають загальновстановленим стандартам, однак лише за умови внесення змін до тендерної документації саме щодо позицій №9-11 (усунення вищенаведених дискримінаційних вимог) !!! Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини 5 третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону. Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації (зокрема, внесення змін до вимог щодо позицій №9-11). До даної скарги додаються відповідні підтверджуючі документи щодо вищенаведених обставин !!! Відповідно до ст. 5 ЗУ “Про публічні закупівлі” закупівля відбувається, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінація учасників. Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”: “Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.” Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, розширення кола потенційних учасників, забезпечення реальної добросовісної конкуренції, керуючись ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, - ПРОШУ: 1.Прийняти скаргу до розгляду та призупинити процедуру закупівлі: “ДК 021:2015 - 33190000-8 — Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (НК 024:2019: 42386 Пробірки вакуумні пластикові з рідким напиленням; 42386 - Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з активатором згортання IVD; 42386 - Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з активатором згортання IVD; 41128 – Пробірка вакуумна для взяття зразків крові IVD, з активатором згортання і гелем для розділення; 42585 – Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з цитратом натрію, IVD; 42569 - Пробірка вакуумна для взяття зразків крові; 41128 – Пробірка вакуумна для взяття зразків крові IVD, з активатором згортання і гелем для розділення; 16822 - Наконечник піпетки; 16822 - Наконечник піпетки; 57925 Предметне скло / слайд для мікроскопії ІВД; 43761 - Пробірка центрифужна, нестерильна, IVD; 61033 - Кювету для лабораторного аналізатора ІВД, багаторазового використання; 35207 Голка для акупункуури, багаторазового викорисуання; 15682 – Тримач для центрофужних склянок / пробірок)” (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-12-10-001355-a). 2.Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2021-12-10-001355-a. 3.Зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації у наступний спосіб (Редакція запропонованих Скаржником змін додається). Додатки: 1. Копії декларацій, інструкцій від ТОВ “Ледум”, уповноваженого на представництво виробника Jiangsu Huida Medical Instruments Co.,LTD (КНР). 2. Авторизаційний лист від ТОВ “Ледум”, уповноваженого на представництво виробника Jiangsu Huida Medical Instruments Co.,LTD (КНР). 3. Редакція запропонованих Скаржником змін. Генеральний директор ТОВ “Ледум” Н.Б. Коваленко 20.12.2021 року
Дата розгляду скарги: 04.01.2022 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.12.2021 17:44
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.01.2022 14:12
Дата виконання рішення Замовником: 14.01.2022 10:46
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення № 132-р/пк-пз від 04.01.2022 виконано.
Автор: ТОВ "ЛЕДУМ", Наталія Коваленко +380563705472, +380675605242 dedusheva.irina.ledum@gmail.com
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога на умови закупівлі

Номер: 562aba9d49e24aff9e6320c7345f54be
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-10-001355-a.c1
Назва: Вимога на умови закупівлі
Вимога:
10.12.2021 року Замовник оголосив закупівлю: “ДК 021:2015 - 33190000-8 — Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (НК 024:2019: 42386 Пробірки вакуумні пластикові з рідким напиленням; 42386 - Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з активатором згортання IVD; 42386 - Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з активатором згортання IVD; 41128 – Пробірка вакуумна для взяття зразків крові IVD, з активатором згортання і гелем для розділення; 42585 – Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з цитратом натрію, IVD; 42569 - Пробірка вакуумна для взяття зразків крові; 41128 – Пробірка вакуумна для взяття зразків крові IVD, з активатором згортання і гелем для розділення; 16822 - Наконечник піпетки; 16822 - Наконечник піпетки; 57925 Предметне скло / слайд для мікроскопії ІВД; 43761 - Пробірка центрифужна, нестерильна, IVD; 61033 - Кювету для лабораторного аналізатора ІВД, багаторазового використання; 35207 Голка для акупункуури, багаторазового викорисуання; 15682 – Тримач для центрофужних склянок / пробірок)” (без поділу на лоти). Відповідно у Додатку 2 до Тендерної документації наведений перелік медичних виробів з вимогами до них, які закуповуються Замовником. Ознайомившись з тендерною документацією, виявили у ній дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права потенційного учасника, що вбачається з нижченаведеного. Замовник визначив предмет закупівлі у цілому, БЕЗ ПОДІЛУ НА ЛОТИ, та включив до загального переліку медичні вироби (позиції №1-14), які, враховуючи саме СУКУПНІ вимоги до даних позицій, ОДРАЗУ за всіма позиціями НЕ може запропонувати ЖОДЕН виробник - ВІДСУТНІ ВИРОБНИКИ (оскільки предмет закупівлі у цілому, без поділу на лоти) !!! Такий спосіб визначення предмету закупівлі у цілому (без поділу на лоти) з включенням до загального переліку предмету закупівлі медичних виробів (позиції №1-14 саме з такими сукупними вимогами до них: зокрема, вимоги до №9 “Наконечник повинен бути об’ємом від 50 до 1000 мкл. Кількість наконечників в упаковці повинна бути 1000шт.”, до № 10 “Скельця мають бути розміром 26 х 76 мм”, до №11 “Пробірка: Технічні характеристики: Товщина стінки: 1мм”), які НІХТО З ВИРОБНИКІВ НЕ МОЖЕ ЗАПРОПОНУВАТИ, є дискримінацією та фактично позбавляє потенційного учасника можливості прийняти участь у даній закупівлі. Як вже було зазначено, наразі ВЗАГАЛІ ВІДСУТНІ ВИРОБНИКИ, які мають змогу запропонувати медичні вироби ОДРАЗУ за ВСІМА позиціями №1-14, з огляду на те, що предмет закупівлі у ЦІЛОМУ, без поділу на лоти. А тому фактично має можливість приймати участь лише той виробник, який запропонує ОДРАЗУ медвироби за ВСІМА позиціями №1-14. Однак, на ринку медвиробів такі виробники ВІДСУТНІ, враховуючи вищезгадані вимоги до позицій №9-11. Таким чином, на сьогоднішній день існують інші виробники, які можуть запропонувати медвироби за позиціями №1-14 (зокрема це компанії-виробники з Китаю та Італії), однак з іншими кращими технічними характеристиками до позицій, зокрема до позицій №9-11. А тому наявність в загальному переліку предмету закупівлі медвиробів за позиціями №1-14 саме з такими СУКУПНИМИ вимогами (які ніхто з виробників не може запропонувати) позбавляє потенційного учасника можливості на участь у даній закупівлі. Вищезгадані ВИМОГИ Замовника (які зазначені у тендерній документаці: Додатку 2) є дискримінаційними та призводять до звуження кола потенційних учасників та не забезпечує добросовісну конкуренцію, що може суттєво вплинути на ефективність проведення процедури закупівлі та прямо суперечить засадам здійснення публічних закупівель, бо призводить до відсутності фактичної конкуренції серед учасників. Дії Замовника в частині встановлення таких вимог порушують принципи здійснення закупівель – недискримінація учасників, та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Звертаємо Вашу увагу, що АМКУ вже неодноразово приймав рішення щодо недопустимості дискримінаційних умов у тендерній докуметації !!! Зокрема надаємо Вам для огляду копії рішень АМКУ, якими було встановлено факт дискримінаційних вимог, а тому було зобов'язано Замовника внести зміни до тендерної документації !!! Відповідно до ст. 5 ЗУ “Про публічні закупівлі” закупівля відбувається, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінація учасників. Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”: “Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.” Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, розширення кола потенційних учасників, забезпечення реальної добросовісної конкуренції, керуючись ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, ПРОШУ: внести відповідні зміни до тендерної документації у наступний спосіб (Редакція запропонованих змін додається): В разі незадоволення даної вимоги, наша компанія залишає за собою право оскаржити дані вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, безпосередньо до АМКУ у порядку ст. 18 Закону України “Про публічні закупівлі” !!! Додаток: Редакція запропонованих змін та копії рішень АМКУ (встановлення дискримінаційних умов).
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: На вашу вимогу UA-2021-12-10-001355-a.c1 від 16.12.2021 року надаємо роз'яснення: Згідно з п.22 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» «предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку». Відповідно до п.3. Порядку визначення предмета закупівлі (Наказ Мінекономіки №708 від 15.04.2020 р.) «Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.». Окрім цього, в п.5 зазначено «Замовник МОЖЕ визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг.» Тобто, це ПРАВО Замовника, а не обов’язок. В переліку медичних виробів (14 позицій), які закуповує замовник врахована наявна потреба щодо кількісних та технічних характеристик цих виробів, необхідних для виконання відповідних медичних обстежень та досліджень. Вами зазначено, що «…ОДРАЗУ за всіма позиціями НЕ може запропонувати ЖОДЕН виробник - ВІДСУТНІ ВИРОБНИКИ … НІХТО З ВИРОБНИКІВ НЕ МОЖЕ ЗАПРОПОНУВАТИ…». Хочемо зауважити, що в тендерній документації не встановлена вимога, щодо участі у відкритих торгах ТІЛЬКИ ВИРОБНИКІВ медичних виробів. В закупівлі можуть брати участь представники виробника, дилери, дистриб'ютори, тощо. Виходячи з вищезазначеного, вважаємо недоцільним ділити предмет закупівлі на окремі лоти. Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом. Отже, учасник процедури самостійно приймає рішення щодо організації своєї діяльності, в тому числі співпраці з виробниками та представниками виробника. Всі потенційні учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута замовником відповідно до діючого законодавства. Отже, Замовник не вбачає встановлення дискримінаційних вимог в тендерній документації в цій частині.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 20.12.2021 09:43