• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування (послуги з харчування для закладів загальної середньої освіти м. Дніпра ДК 021:2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування)

Завершена

1 780 171.20 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 900.86 UAH
Період оскарження: 09.12.2021 18:28 - 12.02.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником

оскарження дискримінаційних вимог

Номер: b84c63a0381641da870885297a4fcead
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-09-019745-c.a4
Назва: оскарження дискримінаційних вимог
Скарга:
06.01.2022 року, на виконання рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №28776-р/пк-пз від 30.12.2021 р., Замовником були внесені зміни до Тендерної документації, які не відповідають вимогам ЗУ «Про публічні закупівлі», та є дискримінаційними.
Дата розгляду скарги: 20.01.2022 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.01.2022 16:37
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.01.2022 14:59
Дата виконання рішення Замовником: 08.02.2022 16:02
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником було виконано Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме - внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі – "ДК 021:2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування (послуги з харчування для закладів загальної середньої освіти м. Дніпра ДК 021:2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-12-09-019745-c
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СЕРВІС КЕЙТЕРІНГ", Володимир Каменецький 380505018499 42469732@mail.gov.ua
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА На тендерну документацію

Номер: 6815d2e9f55a401ea91c2f16a3937685
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-09-019745-c.c3
Назва: СКАРГА На тендерну документацію
Скарга:
9 грудня 2021 року Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю: Послуги з організації харчування (послуги з харчування для загальноосвітніх закладів м. Дніпра ДК 021:2015: 55320000-9. КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО " ШКІЛЬНЕ ХАРЧУВАННЯ " (далі також – КП «Шкільне харчування», Скаржник, Суб’єкта оскарження) має намір прийняти участь у даній закупівлі. Вважаємо, що дії Замовника щодо вимог, встановлених у тендерній документації порушують принципи здійснення закупівель, а саме вимоги ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»: «добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.» Тендерна документація містить умови, що є дискримінаційними щодо суб’єкту оскарження та інших учасників, сформована під конкертного постачальника а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства, а саме: І. Відповідно до ст. 5 (Кваліфікаційні критерії до учасників) Розділу IIІ (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції), від учасників зокрема вимагається надати: «- Довідка в довільній формі, щодо наявності у учасника обладнання та матеріально-технічної бази, достатнього для виконання умов договору про закупівлю із надання послуг щодо предмету закупівлі. Наявність обладнання та матеріально-технічної бази для надання послуг із харчування, протягом встановленого цією документацією періоду, а саме: склад або складські приміщення для зберігання продуктів харчування та наступного надання послуг із харчування, що знаходяться в межах Дніпропетровської області;» «Учасник, шляхом подання у складі тендерної пропозиції всіх документів, що передбачені згідно цієї документації, повинен підтвердити: або наявність власного обладнання та матеріально-технічної бази, вказаного вище, або право користування вказаним вище обладнанням та матеріально-технічною базою на договірних засадах, або отримання відповідних послуг на договірних засадах від інших осіб/суб’єктів господарювання, а саме, послуг щодо зберігання продуктів харчування, доставки продуктів харчування, вантажними транспортними засобами, навантажування та зважування продуктів харчування, з дотриманням визначених цією документацією вимог до обладнання та матеріально-технічної бази, з використанням якого надаються відповідні послуги, разом із свідоцтвами про реєстрацію транспортних засобів.» «За довідкою щодо наявності у учасника обладнання та матеріально-технічної бази, достатнього для виконання умов договору про закупівлю із надання послуг щодо предмету закупівлі вказується усе обладнання яким володіє, користується учасник, правові підстави такого користування та найменування технічних засобів, обладнання, механізмів, інших виробничих об’єктів, інформація про яке повинна співпадати та бути взаємопов’язаною із підтвердними документами, що надаються за змістом тендерної документації.» Тобто, від учасників вимагається надати в складі тендерної документації довідку про наявність складу або складського приміщення, що знаходяться в межах Дніпропетровської області, а також підтвердити документами право «або наявність власного обладнання та матеріально-технічної бази, вказаного вище, або право користування вказаним вище обладнанням та матеріально-технічною базою на договірних засадах, або отримання відповідних послуг на договірних засадах від інших осіб/суб’єктів господарювання». Вважаємо, що вимога стосовно надання у складі тендерної пропозиції довідки про наявність складських приміщень в межах Дніпропетровської області та підтверджуючих це документів, є дискримінаційною вимогою стосовно суб’єкта оскарження та інших потенційних учасників, які бажають взяти участь у тендері. Суб’єкт оскарження не має складських приміщень в межах Дніпропетровської області. Проте КП «Шкільне харчування» має нежитлові приміщення (складські та виробничі) на територій міста Києва, що підтверджується Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Крім того, в разі перемоги у процедурі закупівлі, Скаржник планує орендувати складські приміщення у межах Дніпропетровської області. Вимога щодо необхідності надання довідки та підтверджуючих документів на складські приміщення (нерухоме майно) в межах Дніпропетровської області перешкоджає участі Суб’єкта оскарження у процедур закупівлі, виходячи з наступного. Відповідно до ст. 3 Розділу V тендерної документації, Тендерна пропозиція, зокрема, відхиляється Замовником відповідно до ст. 31 Закону у разі якщо: 1) учасник процедури закупівлі: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 Закону; не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства; зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 Закону; не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Вимога щодо наявності складу або складських приміщень саме у Дніпропетровської області спрямована виключно на обмеження конкуренції. Згідно з ч. 2 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Враховуючи вищезазначене, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які мають в наявності склад або складські приміщення у Дніпропетровської області, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, зокрема Суб’єкта оскарження. Дії Замовника в частині встановлення наведених вище умов Тендерної документації порушують один із основних принципів закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників (у тому числі Суб’єкта оскарження). Правильність такого висновку підтверджується практикою Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства з питань публічних закупівель. Тому, Суб’єкт оскарження вважає за необхідне зазначити рішення Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за результатами розгляду аналогічних випадків. Це, зокрема Рішення від 25.10.2019 р. № 15427 за результатами розгляду скарги у закупівлі № UA-2019-09-25-000490-a та Рішення від 12.06.2019 року № 7710 за результатами розгляду скарги у закупівлі № UA-2019-04-18-002559-a. ІІ. Ч. 5 Розділ ІІІ вимагає від учасників підтвердження виконання аналогічних договорів, а саме: «-Не менше п’яти повністю виконаних аналогічних договорів за 2018 рік (2-ва договори); за 2019 рік (2-ва договори) та за 2020 рік не менше одного договору із попередніми Замовниками, які є бюджетними установами та в яких відображена інформація щодо надання послуг із забезпечення та організації харчування відповідно до цього предмету закупівлі» Вважаємо дану вимогу дискримінаційною. КП «Шкільне харчування» надає послуги з організації харчування з 1994 року, має великий досвід виконання даних послуг, але не має по одному договору в рік, що відповідав би предмету закупівлі. Вважаємо, що встановлення кількості договорів за певний рік також дискримінаційною вимогою, яка обмежує коло учасників закупівлі. ІІІ. Відповідно до додатку 3 тендерної документації – «Учасники повинні надати в складі тендерної пропозиції сканкопію довідки (у) в довільній формі щодо об’єктів (у) кожного закладу освіти, які (ий) учасник відвідав для проведення досконалого аналізу матеріально-технічної бази їдалень та харчоблоків, з підписами керівників закладів освіти, завірених печатками, в якій, буде відображатися перелік обладнання (яке належить закладу освіти), яким оснащене (ні) приміщення (нь) їдальні та харчоблоку (ків). Дана вимога, дозволяє підтвердити, що учасник системно підходить до підготовки тендерної пропозиції, оскільки більшість навчальних закладів не мають власного обладнання в достатній кількості для надання послуг, тому учасники повинні бути готовими до подальшого оснащення відповідним обладнанням приміщення харчоблоків та їдалень, для забезпечення безперебійного надання послуг з організації харчування. Крім цього, з метою забезпечення безперебійного надання послуг з організації харчування, учасник повинен підтвердити працездатність обладнання, яке знаходиться в приміщеннях (ні) їдальні та харчоблоків (ку) закладів (ду) освіти. На підтвердження цього в складі пропозиції надається акт в довільній формі за підписами посадової особи учасника та керівника закладу освіти або уповноваженої особи, в якому буде відображатись, обладнання (що належить закладу освіти) (яким оснащене (ні) приміщення (нь) їдальні та харчоблоку (ків), що розміщене в приміщеннях їдальні та харчоблоків закладів освіти знаходиться в робочому стані.» Вказана вимога є дискримінаційною та такою, що порушує ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». По-перше, участь підприємств в закупівлі залежить від воли третіх осіб – керівник шкільного закладу не зобов’язаний допускати в шкільні харчоблоки представників підприємств, які на момент відвідування є потенційними учасниками, а стануть вони реальними чи ні – невідомо. В загалі важко уявити явище, коли директора шкіл показують щодня всім бажаючим шкільні їдальні, дозволяють оглядати шкільне обладнання, складають щоденно з всіма бажаючими (потенційними учасниками) акти про працездатність обладнання, та все це проходить у період поширення короновірусної хвороби COVID-19. Також, відповідно до «Рекомендації щодо організації роботи закладів загальної середньої освіти у 2020/2021 навчально році», які затверджені листом МОН від 05.08.2020р. № 1/9-420 будь-які відвідування приміщень шкіл особами, які не мають відношення до освітнього процесу забороняється. Також рекомендуємо надавати роз’яснення батькам здобувачів освіти щодо необхідності впровадження в закладі освіти обмежувальних заходів стосовно відвідування закладу освіти сторонніми особами. Спілкування педагогічних працівників із батьками радимо здійснювати переважно дистанційно за допомогою будь-яких засобів зв’язку. Таким чином, зазначене вище свідчить про зацікавленість Замовника у можливості прийняти участь у цій процедурі закупівлі виключно учасника, який в силу певних причин (наприклад, зараз надає послуги х організації харчування в даних закладах) наразі має вільний доступ до приміщень харчоблоку школи. Вимагаємо зобов’язати Замовника виключити дану дискримінаційну вимогу. ІV. Відповідно до додатку 3 тендерної документації учасники повинні надати: Учасники закупівлі у складі тендерної пропозиції зобов’язані надати скановані акт інспектування або лист територіального органу Держпродспоживслужби, що підтверджує додержання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти (згідно наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 №447 «Про затвердження форми акту складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин); акт інспектування або лист територіального органу Держпродспоживслужби, складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР (наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 №446 «Про затвердження форми акту, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР») видані на складські приміщення видані не раніше 2021 року.» В КП «Шкільне харчування» не проводилися в 2021 році перевірки (інспектування) складських приміщень територіальними органами Держпродспоживслужби. Також вважаємо дискримінаційною вимогу щодо надання актів інспектування або лист територіального органу Держпродспоживслужби саме не раніше 2021 року. Враховуючи, що на момент подачі скарги , а саме – 15.12.2021 року у скаржника не має шансів організувати перевірку складських приміщень та виробничих потужності, а ні в 2021 році, а ні до кінця терміну подачі тендерних пропозицій, вважаємо дану вимогу дискримінаційною та такою, що унеможливлює подання пропозиції скаржником та обмежує коло учасників закупівлі. V. Згідно з додатком 3 тендерної документації - «У разі неможливості фактичного приготування страв (проведення капітального або поточного ремонту в харчоблоці) послуги повинні надаватися шляхом видачі готових страв, індивідуально запакованих або в спеціалізованих одноразових контейнерах таким чином, щоб уникнути псування, пошкодження готових страв, потрапляння пилу, бруду та іншого втручання під час їх транспортування до місця надання послуг. Учасник на відповідність вказаним технічним вимогам та зазначеного вище абзацу, повинен надати у складі пропозиції наступні документи: - довідку у довільній формі про наявність виробничої потужності або виробничих потужностей для виготовлення готових страв, які знаходяться не на території об’єкту Замовника в межах Дніпропетровської області;». «- акт інспектування або лист територіального органу Держпродспоживслужби, що підтверджує додержання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти (згідно наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 №447 «Про затвердження форми акту складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин); акт інспектування або лист територіального органу Держпродспоживслужби, складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР (наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 №446 «Про затвердження форми акту, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР») видані на виробничу потужність не раніше 2021 року.» Вважаємо, що 1.Вимога щодо наявності виробничої потужності в межах Дніпропетровської області є дискримінаційною вимогою стосовно суб’єкта оскарження та інших потенційних учасників, які бажають взяти участь у тендері (обгрутування вище). 2. Тендерна документація Замовника суперечить проекту Договору. Проектом Договору (п. 5.1.4.) передбачене зобов’язання Замовника: «Надати Виконавцю безкоштовно у користування приміщення, технологічне обладнання харчоблоку закладу освіти, які відповідають необхідним санітарно-гігієнічним вимогам, забезпечувати безкоштовне використання електроенергії, опалення (постачання пари та гарячої води), газопостачання, водопостачання та водовідведення для готування їжі під час забезпечення технологічного процесу.» Згідно з п. 5.3. проекту договору: «Виконавець зобов’язаний: 5.3.1. Забезпечити надання послуг та приготування їжі в приміщенні харчоблоку Замовника відповідно до умов цього Договору і в строки, встановлені цим Договором.» «5.3.9. Прийняти у користування безкоштовно приміщення харчоблоку та технологічне обладнання відповідно до переліків у додатках 2 та 3 відповідно.» «11.2. Істотні умови Договору не можуть змінюватися після підписання цього Договору до виконання зобов’язань Сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі». Проектом договору не передбачене приготування їжі не за містом знаходження харчоблоку замовника. Крім того, розрахунок вартості послуги при таких даних не може бути зроблений коректне у зв’язку з тим, що замовником не визначена кількість послуг, що будуть надаватися не в приміщенні харчоблоку замовника та вартість яких відповідно дорожче, враховуючи одноразовий посуд. Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, привести її у відповідність до Закону України «Про публічні закупівлі», та виключити дискримінаційні умови. Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua). Вищевказаними незаконними діями Замовника порушуються права та законні інтереси учасників даної процедури, в тому числі КП «ШКІЛЬНЕ ХАРЧУВАННЯ». Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Зазначені вимоги тендерної документації Замовника не дають учасникам, у тому числі КП «ШКІЛЬНЕ ХАРЧУВАННЯ», шансів на визнання їх переможцями закупівлі, укладання договору та отримання прибутку. КП «ШКІЛЬНЕ ХАРЧУВАННЯ» вимагає: 1)Встановлення органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі. 2) Зобов’язати Замовника усунути порушення, привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, та внести відповідні зміни. Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
Дата розгляду скарги: 30.12.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.12.2021 09:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.01.2022 18:20
Дата виконання рішення Замовником: 06.01.2022 13:00
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником було виконано Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель а саме: внесенні зміни щодо закупівлі "ДК 021:2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування (послуги з харчування для закладів загальної середньої освіти м. Дніпра ДК 021:2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування)", оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2021-12-09-019745-c
Автор: Комунальне підприємство "Шкільне харчування", Бочарова Людмила Вікторівна 380675286700 shkolnoepitanie@meta.ua
Скарга
Скасована

СКАРГА На тендерну документацію по закупівлі: Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-12-09-006042-a

Номер: 8ebaf88eb1934b5d979481135549dd80
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-09-019745-c.c2
Назва: СКАРГА На тендерну документацію по закупівлі: Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-12-09-006042-a
Скарга:
9 грудня 2021 року Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю: Послуги з організації харчування (послуги з харчування для загальноосвітніх закладів м. Дніпра ДК 021:2015: 55320000-9. КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО " ШКІЛЬНЕ ХАРЧУВАННЯ " (далі також – КП «Шкільне харчування», Скаржник, Суб’єкта оскарження) має намір прийняти участь у даній закупівлі. Вважаємо, що дії Замовника щодо вимог, встановлених у тендерній документації порушують принципи здійснення закупівель, а саме вимоги ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»: «добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.» Тендерна документація містить умови, що є дискримінаційними щодо суб’єкту оскарження та інших учасників, сформована під конкертного постачальника а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства, а саме: І. Відповідно до ст. 5 (Кваліфікаційні критерії до учасників) Розділу IIІ (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції), від учасників зокрема вимагається надати: «- Довідка в довільній формі, щодо наявності у учасника обладнання та матеріально-технічної бази, достатнього для виконання умов договору про закупівлю із надання послуг щодо предмету закупівлі. Наявність обладнання та матеріально-технічної бази для надання послуг із харчування, протягом встановленого цією документацією періоду, а саме: склад або складські приміщення для зберігання продуктів харчування та наступного надання послуг із харчування, що знаходяться в межах Дніпропетровської області;» «Учасник, шляхом подання у складі тендерної пропозиції всіх документів, що передбачені згідно цієї документації, повинен підтвердити: або наявність власного обладнання та матеріально-технічної бази, вказаного вище, або право користування вказаним вище обладнанням та матеріально-технічною базою на договірних засадах, або отримання відповідних послуг на договірних засадах від інших осіб/суб’єктів господарювання, а саме, послуг щодо зберігання продуктів харчування, доставки продуктів харчування, вантажними транспортними засобами, навантажування та зважування продуктів харчування, з дотриманням визначених цією документацією вимог до обладнання та матеріально-технічної бази, з використанням якого надаються відповідні послуги, разом із свідоцтвами про реєстрацію транспортних засобів.» «За довідкою щодо наявності у учасника обладнання та матеріально-технічної бази, достатнього для виконання умов договору про закупівлю із надання послуг щодо предмету закупівлі вказується усе обладнання яким володіє, користується учасник, правові підстави такого користування та найменування технічних засобів, обладнання, механізмів, інших виробничих об’єктів, інформація про яке повинна співпадати та бути взаємопов’язаною із підтвердними документами, що надаються за змістом тендерної документації.» Тобто, від учасників вимагається надати в складі тендерної документації довідку про наявність складу або складського приміщення, що знаходяться в межах Дніпропетровської області, а також підтвердити документами право «або наявність власного обладнання та матеріально-технічної бази, вказаного вище, або право користування вказаним вище обладнанням та матеріально-технічною базою на договірних засадах, або отримання відповідних послуг на договірних засадах від інших осіб/суб’єктів господарювання». Вважаємо, що вимога стосовно надання у складі тендерної пропозиції довідки про наявність складських приміщень в межах Дніпропетровської області та підтверджуючих це документів, є дискримінаційною вимогою стосовно суб’єкта оскарження та інших потенційних учасників, які бажають взяти участь у тендері. Суб’єкт оскарження не має складських приміщень в межах Дніпропетровської області. Проте КП «Шкільне харчування» має нежитлові приміщення (складські та виробничі) на територій міста Києва, що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Крім того, в разі перемоги у процедурі закупівлі, Скаржник планує орендувати складські приміщення у межах Дніпропетровської області. Вимога щодо необхідності надання довідки та підтверджуючих документів на складські приміщення (нерухоме майно) в межах Дніпропетровської області перешкоджає участі Суб’єкта оскарження у процедур закупівлі, виходячи з наступного. Відповідно до ст. 3 Розділу V тендерної документації, Тендерна пропозиція, зокрема, відхиляється Замовником відповідно до ст. 31 Закону у разі якщо: 1) учасник процедури закупівлі: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 Закону; не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства; зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 Закону; не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Вимога щодо наявності складу або складських приміщень саме у Дніпропетровської області спрямована виключно на обмеження конкуренції. Згідно з ч. 2 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Враховуючи вищезазначене, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які мають в наявності склад або складські приміщення у Дніпропетровської області, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, зокрема Суб’єкта оскарження. Дії Замовника в частині встановлення наведених вище умов Тендерної документації порушують один із основних принципів закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників (у тому числі Суб’єкта оскарження). Правильність такого висновку підтверджується практикою Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства з питань публічних закупівель. Тому, Суб’єкт оскарження вважає за необхідне зазначити рішення Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за результатами розгляду аналогічних випадків. Це, зокрема Рішення від 25.10.2019 р. № 15427 за результатами розгляду скарги у закупівлі № UA-2019-09-25-000490-a та Рішення від 12.06.2019 року № 7710 за результатами розгляду скарги у закупівлі № UA-2019-04-18-002559-a. ІІ. Ч. 5 Розділ ІІІ вимагає від учасників підтвердження виконання аналогічних договорів, а саме: «-Не менше п’яти повністю виконаних аналогічних договорів за 2018 рік (2-ва договори); за 2019 рік (2-ва договори) та за 2020 рік не менше одного договору із попередніми Замовниками, які є бюджетними установами та в яких відображена інформація щодо надання послуг із забезпечення та організації харчування відповідно до цього предмету закупівлі» Вважаємо дану вимогу дискримінаційною. КП «Шкільне харчування» надає послуги з організації харчування з 1994 року, має великий досвід виконання даних послуг, але не має по одному договору в рік, що відповідав би предмету закупівлі. Вважаємо, що встановлення кількості договорів за певний рік також дискримінаційною вимогою, яка обмежує коло учасників закупівлі. ІІІ. Відповідно до додатку 3 тендерної документації – «Учасники повинні надати в складі тендерної пропозиції сканкопію довідки (у) в довільній формі щодо об’єктів (у) кожного закладу освіти, які (ий) учасник відвідав для проведення досконалого аналізу матеріально-технічної бази їдалень та харчоблоків, з підписами керівників закладів освіти, завірених печатками, в якій, буде відображатися перелік обладнання (яке належить закладу освіти), яким оснащене (ні) приміщення (нь) їдальні та харчоблоку (ків). Дана вимога, дозволяє підтвердити, що учасник системно підходить до підготовки тендерної пропозиції, оскільки більшість навчальних закладів не мають власного обладнання в достатній кількості для надання послуг, тому учасники повинні бути готовими до подальшого оснащення відповідним обладнанням приміщення харчоблоків та їдалень, для забезпечення безперебійного надання послуг з організації харчування. Крім цього, з метою забезпечення безперебійного надання послуг з організації харчування, учасник повинен підтвердити працездатність обладнання, яке знаходиться в приміщеннях (ні) їдальні та харчоблоків (ку) закладів (ду) освіти. На підтвердження цього в складі пропозиції надається акт в довільній формі за підписами посадової особи учасника та керівника закладу освіти або уповноваженої особи, в якому буде відображатись, обладнання (що належить закладу освіти) (яким оснащене (ні) приміщення (нь) їдальні та харчоблоку (ків), що розміщене в приміщеннях їдальні та харчоблоків закладів освіти знаходиться в робочому стані.» Вказана вимога є дискримінаційною та такою, що порушує ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». По-перше, участь підприємств в закупівлі залежить від воли третіх осіб – керівник шкільного закладу не зобов’язаний допускати в шкільні харчоблоки представників підприємств, які на момент відвідування є потенційними учасниками, а стануть вони реальними чи ні – невідомо. В загалі важко уявити явище, коли директора шкіл показують щодня всім бажаючим шкільні їдальні, дозволяють оглядати шкільне обладнання, складають щоденно з всіма бажаючими (потенційними учасниками) акти про працездатність обладнання, та все це проходить у період поширення короновірусної хвороби COVID-19. Також, відповідно до «Рекомендації щодо організації роботи закладів загальної середньої освіти у 2020/2021 навчально році», які затверджені листом МОН від 05.08.2020р. № 1/9-420 будь-які відвідування приміщень шкіл особами, які не мають відношення до освітнього процесу забороняється. Також рекомендуємо надавати роз’яснення батькам здобувачів освіти щодо необхідності впровадження в закладі освіти обмежувальних заходів стосовно відвідування закладу освіти сторонніми особами. Спілкування педагогічних працівників із батьками радимо здійснювати переважно дистанційно за допомогою будь-яких засобів зв’язку. Таким чином, зазначене вище свідчить про зацікавленість Замовника у можливості прийняти участь у цій процедурі закупівлі виключно учасника, який в силу певних причин (наприклад, зараз надає послуги х організації харчування в даних закладах) наразі має вільний доступ до приміщень харчоблоку школи. Вимагаємо зобов’язати Замовника виключити дану дискримінаційну вимогу. ІV. Відповідно до додатку 3 тендерної документації учасники повинні надати: Учасники закупівлі у складі тендерної пропозиції зобов’язані надати скановані акт інспектування або лист територіального органу Держпродспоживслужби, що підтверджує додержання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти (згідно наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 №447 «Про затвердження форми акту складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин); акт інспектування або лист територіального органу Держпродспоживслужби, складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР (наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 №446 «Про затвердження форми акту, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР») видані на складські приміщення видані не раніше 2021 року.» В КП «Шкільне харчування» не проводилися в 2021 році перевірки (інспектування) складських приміщень територіальними органами Держпродспоживслужби. Також вважаємо дискримінаційною вимогу щодо надання актів інспектування або лист територіального органу Держпродспоживслужби саме не раніше 2021 року. Враховуючи, що на момент подачі скарги , а саме – 15.12.2021 року у скаржника не має шансів організувати перевірку складських приміщень та виробничих потужності, а ні в 2021 році, а ні до кінця терміну подачі тендерних пропозицій, вважаємо дану вимогу дискримінаційною та такою, що унеможливлює подання пропозиції скаржником та обмежує коло учасників закупівлі. V. Згідно з додатком 3 тендерної документації - «У разі неможливості фактичного приготування страв (проведення капітального або поточного ремонту в харчоблоці) послуги повинні надаватися шляхом видачі готових страв, індивідуально запакованих або в спеціалізованих одноразових контейнерах таким чином, щоб уникнути псування, пошкодження готових страв, потрапляння пилу, бруду та іншого втручання під час їх транспортування до місця надання послуг. Учасник на відповідність вказаним технічним вимогам та зазначеного вище абзацу, повинен надати у складі пропозиції наступні документи: - довідку у довільній формі про наявність виробничої потужності або виробничих потужностей для виготовлення готових страв, які знаходяться не на території об’єкту Замовника в межах Дніпропетровської області;». «- акт інспектування або лист територіального органу Держпродспоживслужби, що підтверджує додержання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти (згідно наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 №447 «Про затвердження форми акту складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин); акт інспектування або лист територіального органу Держпродспоживслужби, складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР (наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 №446 «Про затвердження форми акту, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР») видані на виробничу потужність не раніше 2021 року.» Вважаємо, що 1.Вимога щодо наявності виробничої потужності в межах Дніпропетровської області є дискримінаційною вимогою стосовно суб’єкта оскарження та інших потенційних учасників, які бажають взяти участь у тендері (обгрутування вище). 2. Тендерна документація Замовника суперечить проекту Договору. Проектом Договору (п. 5.1.4.) передбачене зобов’язання Замовника: «Надати Виконавцю безкоштовно у користування приміщення, технологічне обладнання харчоблоку закладу освіти, які відповідають необхідним санітарно-гігієнічним вимогам, забезпечувати безкоштовне використання електроенергії, опалення (постачання пари та гарячої води), газопостачання, водопостачання та водовідведення для готування їжі під час забезпечення технологічного процесу.» Згідно з п. 5.3. проекту договору: «Виконавець зобов’язаний: 5.3.1. Забезпечити надання послуг та приготування їжі в приміщенні харчоблоку Замовника відповідно до умов цього Договору і в строки, встановлені цим Договором.» «5.3.9. Прийняти у користування безкоштовно приміщення харчоблоку та технологічне обладнання відповідно до переліків у додатках 2 та 3 відповідно.» «11.2. Істотні умови Договору не можуть змінюватися після підписання цього Договору до виконання зобов’язань Сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі». Проектом договору не передбачене приготування їжі не за містом знаходження харчоблоку замовника. Крім того, розрахунок вартості послуги при таких даних не може бути зроблений коректне у зв’язку з тим, що замовником не визначена кількість послуг, що будуть надаватися не в приміщенні харчоблоку замовника та вартість яких відповідно дорожче, враховуючи одноразовий посуд. Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, привести її у відповідність до Закону України «Про публічні закупівлі», та виключити дискримінаційні умови. Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua). Вищевказаними незаконними діями Замовника порушуються права та законні інтереси учасників даної процедури, в тому числі КП «ШКІЛЬНЕ ХАРЧУВАННЯ». Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Зазначені вимоги тендерної документації Замовника не дають учасникам, у тому числі КП «ШКІЛЬНЕ ХАРЧУВАННЯ», шансів на визнання їх переможцями закупівлі, укладання договору та отримання прибутку. КП «ШКІЛЬНЕ ХАРЧУВАННЯ» вимагає: 1)Встановлення органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі. 2) Зобов’язати Замовника усунути порушення, привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, та внести відповідні зміни. Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 17.12.2021 14:38
Автор: Комунальне підприємство "Шкільне харчування", Бочарова Людмила Вікторівна 380675286700 shkolnoepitanie@meta.ua
Вимога
Відхилено

Дискримінація умов ТД

Номер: a1b2e3d55a594dd3a324baff38747699
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-09-019745-c.b1
Назва: Дискримінація умов ТД
Вимога:
ВИМОГА ПРО УСУНЕННЯ ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ УМОВ 1. У відповідності до розділу ІІІ п. 5 Тендерної документації передбачено, що Учасник повинен надати «Не менше п’яти повністю виконаних аналогічних договорів за 2018 рік (2-ва договори); за 2019 рік (2-ва договори) та за 2020 рік не менше одного договору із попередніми Замовниками, які є бюджетними установами та в яких відображена інформація щодо надання послуг із забезпечення та організації харчування відповідно до цього предмету закупівлі» Вказана вимога є дискримінаційною та такою, що порушує ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», через те, що на ринку аналогічних послуг дуже багато компаній, які мають належний досвід у аналогічних послугах, позитивні відгуки, але, наприклад, зареєстровані тільки у 2019 році, але вже мають належний досвід у 2019 та 2020 роках. Вказані особи безпідставно позбавляються можливості прийняти участь у цій процедурі закупівлі. З огляду на зазначене, ВИМАГАЄМО внести зміни у Тендерну документацію та виключити зазначену дискримінаційну вимогу. 7. У відповідності до розділу ІV п. 2 Тендерної документації передбачено, що учасник повинен надати «листи-подяки від контрагентів (бюджетних установ) за договорами про надання послуг з організації харчування, що учасник має безперервний досвід роботи на ринку надання послуг харчування не менше чотирьох років до дати оголошення даної закупівлі із зазначенням контактних даних (ПІБ, посада, телефон, назва замовника, код ЄДРПОУ Учасника) службових осіб контрагентів учасника за якими укладались відповідні договори, що можуть підтвердити наявність такого успішного та позитивного досвіду (не менше 2 – х листів за попередні роки до дати оголошення відповідної процедури закупівлі).Листи-подяки повинні бути підписані керівником контрагенту або уповноваженою особою та завірені печаткою закладу» Вказана вимога є дискримінаційною та такою, що порушує ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», через те, що на ринку аналогічних послуг дуже багато компаній, які мають належний досвід у аналогічних послугах, позитивні відгуки, але, наприклад, зареєстровані тільки у 2019 році, але вже мають належний досвід у 2019 та 2020 роках. Вказані особи безпідставно позбавляються можливості прийняти участь у цій процедурі закупівлі. З огляду на зазначене, ВИМАГАЄМО внести зміни Тендерну документацію та виключити зазначену дискримінаційну вимогу. 8. Згідно із Додатком 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Технічна специфікація» передбачено, що «Учасники повинні надати в складі тендерної пропозиції сканкопію довідки (у) в довільній формі щодо об’єктів (у) кожного закладу освіти, які (ий) учасник відвідав для проведення досконалого аналізу матеріально-технічної бази їдалень та харчоблоків, з підписами керівників закладів освіти, завірених печатками, в якій, буде відображатися перелік обладнання (яке належить закладу освіти), яким оснащене (ні) приміщення (нь) їдальні та харчоблоку (ків).» Вказана вимога є дискримінаційною та такою, що порушує ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», через те, що «Рекомендації щодо організації роботи закладів загальної середньої освіти у 2020/2021 навчально році», які затверджені листом МОН від 05.08.2020р. № 1/9-420 будь-які відвідування приміщень шкіл особами, які не мають відношення до освітнього процесу забороняється. Таким чином, зазначене вище свідчить про зацікавленість Замовника у можливості прийняти участь у цій процедурі закупівлі виключно учасника, який наразі має вільний доступ до приміщень харчоблоку школи. Підтвердженням того, що вказані вимоги є дискримінаційними, є рішення АМКУ № 511 -р/пк-пз від 14.01.2021 року по закупівлі ідентифікатор UA-2020-12-18-015905-c. З огляду на зазначене, ВИМАГАЄМО внести зміни в Тендерну документацію та виключити зазначені дискримінаційні вимоги, які вже були оскаржені у АМКУ.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: 1. Стосовно вимог про надання учасником не менше п’яти повністю виконаних аналогічних договорів за 2018 рік (2-ва договори); за 2019 рік (2-ва договори) та за 2020 рік не менше одного договору із попередніми Замовниками, які є бюджетними установами та в яких відображена інформація щодо надання послуг із забезпечення та організації харчування відповідно до цього предмету закупівлі» зазначаємо наступне. Виконання аналогічних договорів саме у визначені періоди є підтвердженням того, що потенційний учасник закупівлі надає послуги визначені у предметі закупівлі протягом останніх двох років, що передують року закупівлі, що у свою чергу підтверджує компетентність та актуальність фаху такого учасника. Пояснюємо, що вартість та об’єм закупівлі є достатньо значним та таким від якого залежить процес харчування закладів освіти міста Дніпро. При цьому, саме з метою дотримання принципів здійснення публічних закупівель Замовником торгів визначено необхідність у наданні такої кількості аналогічних договорів. На нашу думку, якщо суб’єкт господарювання не укладає мінімум одного Договору в рік на надання відповідних послуг, який є предметом закупівлі, його досвід є відносним та нестабільним, що може призвести до невиконання умов надання послуг, що складає предмет. «Досвід» є поняттям умовним та таким, що потребує наповнення змістом Замовником закупівлі. Саме тому, під досвідом виконання аналогічних Договорів, що передбачено частиною 2 статті 16 Закону, Замовник за тендерною документацією вимагає надати таку кількість договорів, що дозволять Замовнику переконатися в стабільності діяльності підприємства та успішного ведення ним господарської діяльності за останні два бюджетні періоди. Учасник, що не має безперервного досвіду роботи, тобто з року в рік, є таким, що не підпадає під поняття «кваліфікований учасник» та несе потенційну загрозу до неякісного або несвоєчасного виконання умов надання послуг з організації харчування, що складають предмет закупівлі, або ж взагалі може призвести до невиконання умов договору про надання вказаних послуг. 2. Стосовно вимог про надання «листів-подяк від бюджетних контрагентів за договорами про надання послуг з організації харчування, що учасник має безперервний досвід роботи на ринку надання послуг харчування не менше чотирьох років до дати оголошення даної закупівлі із зазначенням контактних даних (ПІБ, посада, телефон, назва замовника, код ЄДРПОУ Учасника) службових осіб контрагентів учасника за якими укладались відповідні договори, що можуть підтвердити наявність такого успішного та позитивного досвіду (не менше 2-х листів за попередні роки до дати оголошення відповідної процедури закупівлі). Листи-подяки повинні бути підписані керівником контрагенту або уповноваженою особою та завірені печаткою закладу.», пояснюємо наступне. Дійсно, тендерною документацією передбачено надання учасниками такого документу, як листи-подяки від замовників. Вважаємо, що даний документ повністю кореспондується із таким кваліфікаційним критерієм як «наявність документально підтвердженого не малого досвіду виконання аналогічного договору (договорів)». Крім цього, згідно ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» на сьогоднішній день передбачено, що Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Лише листи-подяки на аналогічні договори від контрагентів надають можливість підтвердити, що договори, за якими працював учасник були виконані в повному обсязі, якісно та своєчасно, а також, не були розірвані достроково з причин неналежного виконання з боку Учасника. Також, дані документи надають підтвердження стосовно можливостей та репутації учасника як надійного та кваліфікованого учасника/надавача якісних та безперебійних послуг. Якщо учасник своєчасно та якісно виконував свої попередні договірні зобов’язання по предмету закупівлі з іншими замовниками, то вимога про надання ним таких позитивних відгуків з багаторічним досвідом роботи абсолютно не є перешкодою. Такі листи-подяки дозволять Замовнику переконатися в стабільності діяльності підприємства та успішного ведення ним господарської діяльності на протязі 4-х років. Учасник, що не має безперервного досвіду роботи, тобто з року в рік, є таким, що не підпадає під поняття «кваліфікований учасник» та несе потенційну загрозу до неякісного або несвоєчасного виконання умов надання послуг з організації харчування, що складають предмет закупівлі, або ж взагалі може призвести до невиконання умов договору про надання вказаних послуг. 3. Стосовно того, що учасник повинен Учасники повинні надати в складі тендерної пропозиції сканкопію довідки (у) в довільній формі щодо об’єктів (у) кожного закладу освіти, які (ий) учасник відвідав для проведення досконалого аналізу матеріально-технічної бази їдалень та харчоблоків, з підписами керівників закладів освіти, завірених печатками, в якій, буде відображатися перелік обладнання (яке належить закладу освіти), яким оснащене (ні) приміщення (нь) їдальні та харчоблоку (ків)., зазначаємо наступне: Дана вимога встановлена замовником з метою перевірки достовірності інформації щодо здійснення безпосередньо учасником досконалого аналізу матеріально-технічної бази їдалень та харчоблоків навчальних закладів, перелік та адреси розташування яких визначені в умовах тендерної документації, для розуміння обсягів та специфіки організації харчування дітей у навчальних закладах міста Дніпра, які підпорядковуються Замовнику. Також, звертаємо Вашу увагу на те, що на стадії подачі тендерних пропозицій, підпорядковані нам заклади освіти відкриті, та при дотриманні потенційними учасниками протиепідемічних та санітарних заходів, їм було б дозволено обстежити матеріально-технічну базу їдалень та харчоблоків. Також, дана вимога, дозволяє підтвердити, що учасник системно підходить до підготовки тендерної пропозиції, оскільки більшість навчальних закладів не мають власного обладнання в достатній кількості для надання послуг, тому учасники повинні бути готовими до подальшого оснащення відповідним обладнанням приміщення харчоблоків та їдалень, для забезпечення безперебійного надання послуг з організації харчування. Підсумовуючи все зазначене вище, нами встановлені законні та не дискримінаційні вимоги до потенційних учасників закупівлі.
Статус вимоги: Відхилено