• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування (послуги з харчування для закладів загальної середньої освіти м. Дніпра ДК 021:2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування)

Завершена

2 838 502.40 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 192.51 UAH
Період оскарження: 09.12.2021 17:37 - 13.02.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі"

Номер: 4eb5ca498ded42aea07dc8c56024b6b8
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-09-019077-c.b3
Назва: Скарга відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі"
Скарга:
Тендерна документація містить дискримінаційні вимоги, невиконання рішення АМКУ
Дата розгляду скарги: 03.02.2022 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.01.2022 15:42
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.02.2022 10:23
Дата виконання рішення Замовником: 09.02.2022 17:26
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме - внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "ДК 021:2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування (послуги з харчування для закладів загальної середньої освіти м. Дніпра ДК 021:2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-12-09-019077-c
Автор: ТОВ "ПОНТЕМ.УА", Ірина Моргунова +380675792700 i.morgunova@pontem.com.ua http://pontem.com.ua
Скарга
Виконана замовником

Оскарження дискримінаційних вимог, встановлених Замовником в тендерній документації.

Номер: 8aa635942f6c4c58b53178860e252178
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-09-019077-c.c2
Назва: Оскарження дискримінаційних вимог, встановлених Замовником в тендерній документації.
Скарга:
Тендерна документація містить дискримінаційні вимоги.
Дата розгляду скарги: 04.01.2022 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.12.2021 19:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 18.01.2022 11:24
Дата виконання рішення Замовником: 19.01.2022 17:26
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель , а саме - внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "ДК 021:2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування (послуги з харчування для закладів загальної середньої освіти м. Дніпра ДК 021:2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-12-09-019077-c.
Автор: ТОВ "ПОНТЕМ.УА", Ірина Моргунова +380675792700 i.morgunova@pontem.com.ua http://pontem.com.ua
Вимога
Відхилено

ДИСКРИМІНАЦІЙНІ УМОВИ ТД

Номер: 0fc54f1c380b4a00b7b955e6649b980a
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-09-019077-c.c1
Назва: ДИСКРИМІНАЦІЙНІ УМОВИ ТД
Вимога:
ВИМОГА ПРО УСУНЕННЯ ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ УМОВ 1. У відповідності до розділу ІІІ п. 5 Тендерної документації передбачено, що Учасник повинен надати «Не менше п’яти повністю виконаних аналогічних договорів за 2018 рік (2-ва договори); за 2019 рік (2-ва договори) та за 2020 рік не менше одного договору із попередніми Замовниками, які є бюджетними установами та в яких відображена інформація щодо надання послуг із забезпечення та організації харчування відповідно до цього предмету закупівлі» Вказана вимога є дискримінаційною та такою, що порушує ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», через те, що на ринку аналогічних послуг дуже багато компаній, які мають належний досвід у аналогічних послугах, позитивні відгуки, але, наприклад, зареєстровані тільки у 2019 році, але вже мають належний досвід у 2019 та 2020 роках. Вказані особи безпідставно позбавляються можливості прийняти участь у цій процедурі закупівлі. З огляду на зазначене, ВИМАГАЄМО внести зміни у Тендерну документацію та виключити зазначену дискримінаційну вимогу. 7. У відповідності до розділу ІV п. 2 Тендерної документації передбачено, що учасник повинен надати «листи-подяки від контрагентів (бюджетних установ) за договорами про надання послуг з організації харчування, що учасник має безперервний досвід роботи на ринку надання послуг харчування не менше чотирьох років до дати оголошення даної закупівлі із зазначенням контактних даних (ПІБ, посада, телефон, назва замовника, код ЄДРПОУ Учасника) службових осіб контрагентів учасника за якими укладались відповідні договори, що можуть підтвердити наявність такого успішного та позитивного досвіду (не менше 2 – х листів за попередні роки до дати оголошення відповідної процедури закупівлі).Листи-подяки повинні бути підписані керівником контрагенту або уповноваженою особою та завірені печаткою закладу» Вказана вимога є дискримінаційною та такою, що порушує ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», через те, що на ринку аналогічних послуг дуже багато компаній, які мають належний досвід у аналогічних послугах, позитивні відгуки, але, наприклад, зареєстровані тільки у 2019 році, але вже мають належний досвід у 2019 та 2020 роках. Вказані особи безпідставно позбавляються можливості прийняти участь у цій процедурі закупівлі. З огляду на зазначене, ВИМАГАЄМО внести зміни Тендерну документацію та виключити зазначену дискримінаційну вимогу. 8. Згідно із Додатком 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Технічна специфікація» передбачено, що «Учасники повинні надати в складі тендерної пропозиції сканкопію довідки (у) в довільній формі щодо об’єктів (у) кожного закладу освіти, які (ий) учасник відвідав для проведення досконалого аналізу матеріально-технічної бази їдалень та харчоблоків, з підписами керівників закладів освіти, завірених печатками, в якій, буде відображатися перелік обладнання (яке належить закладу освіти), яким оснащене (ні) приміщення (нь) їдальні та харчоблоку (ків).» Вказана вимога є дискримінаційною та такою, що порушує ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», через те, що «Рекомендації щодо організації роботи закладів загальної середньої освіти у 2020/2021 навчально році», які затверджені листом МОН від 05.08.2020р. № 1/9-420 будь-які відвідування приміщень шкіл особами, які не мають відношення до освітнього процесу забороняється. Таким чином, зазначене вище свідчить про зацікавленість Замовника у можливості прийняти участь у цій процедурі закупівлі виключно учасника, який наразі має вільний доступ до приміщень харчоблоку школи. Підтвердженням того, що вказані вимоги є дискримінаційними, є рішення АМКУ № 511 -р/пк-пз від 14.01.2021 року по закупівлі ідентифікатор UA-2020-12-18-015905-c. З огляду на зазначене, ВИМАГАЄМО внести зміни в Тендерну документацію та виключити зазначені дискримінаційні вимоги, які вже були оскаржені у АМКУ.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: 1. Стосовно вимог про надання учасником не менше п’яти повністю виконаних аналогічних договорів за 2018 рік (2-ва договори); за 2019 рік (2-ва договори) та за 2020 рік не менше одного договору із попередніми Замовниками, які є бюджетними установами та в яких відображена інформація щодо надання послуг із забезпечення та організації харчування відповідно до цього предмету закупівлі» зазначаємо наступне. Виконання аналогічних договорів саме у визначені періоди є підтвердженням того, що потенційний учасник закупівлі надає послуги визначені у предметі закупівлі протягом останніх двох років, що передують року закупівлі, що у свою чергу підтверджує компетентність та актуальність фаху такого учасника. Пояснюємо, що вартість та об’єм закупівлі є достатньо значним та таким від якого залежить процес харчування закладів освіти міста Дніпро. При цьому, саме з метою дотримання принципів здійснення публічних закупівель Замовником торгів визначено необхідність у наданні такої кількості аналогічних договорів. На нашу думку, якщо суб’єкт господарювання не укладає мінімум одного Договору в рік на надання відповідних послуг, який є предметом закупівлі, його досвід є відносним та нестабільним, що може призвести до невиконання умов надання послуг, що складає предмет. «Досвід» є поняттям умовним та таким, що потребує наповнення змістом Замовником закупівлі. Саме тому, під досвідом виконання аналогічних Договорів, що передбачено частиною 2 статті 16 Закону, Замовник за тендерною документацією вимагає надати таку кількість договорів, що дозволять Замовнику переконатися в стабільності діяльності підприємства та успішного ведення ним господарської діяльності за останні два бюджетні періоди. Учасник, що не має безперервного досвіду роботи, тобто з року в рік, є таким, що не підпадає під поняття «кваліфікований учасник» та несе потенційну загрозу до неякісного або несвоєчасного виконання умов надання послуг з організації харчування, що складають предмет закупівлі, або ж взагалі може призвести до невиконання умов договору про надання вказаних послуг. 2. Стосовно вимог про надання «листів-подяк від бюджетних контрагентів за договорами про надання послуг з організації харчування, що учасник має безперервний досвід роботи на ринку надання послуг харчування не менше чотирьох років до дати оголошення даної закупівлі із зазначенням контактних даних (ПІБ, посада, телефон, назва замовника, код ЄДРПОУ Учасника) службових осіб контрагентів учасника за якими укладались відповідні договори, що можуть підтвердити наявність такого успішного та позитивного досвіду (не менше 2-х листів за попередні роки до дати оголошення відповідної процедури закупівлі). Листи-подяки повинні бути підписані керівником контрагенту або уповноваженою особою та завірені печаткою закладу.», пояснюємо наступне. Дійсно, тендерною документацією передбачено надання учасниками такого документу, як листи-подяки від замовників. Вважаємо, що даний документ повністю кореспондується із таким кваліфікаційним критерієм як «наявність документально підтвердженого не малого досвіду виконання аналогічного договору (договорів)». Крім цього, згідно ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» на сьогоднішній день передбачено, що Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Лише листи-подяки на аналогічні договори від контрагентів надають можливість підтвердити, що договори, за якими працював учасник були виконані в повному обсязі, якісно та своєчасно, а також, не були розірвані достроково з причин неналежного виконання з боку Учасника. Також, дані документи надають підтвердження стосовно можливостей та репутації учасника як надійного та кваліфікованого учасника/надавача якісних та безперебійних послуг. Якщо учасник своєчасно та якісно виконував свої попередні договірні зобов’язання по предмету закупівлі з іншими замовниками, то вимога про надання ним таких позитивних відгуків з багаторічним досвідом роботи абсолютно не є перешкодою. Такі листи-подяки дозволять Замовнику переконатися в стабільності діяльності підприємства та успішного ведення ним господарської діяльності на протязі 4-х років. Учасник, що не має безперервного досвіду роботи, тобто з року в рік, є таким, що не підпадає під поняття «кваліфікований учасник» та несе потенційну загрозу до неякісного або несвоєчасного виконання умов надання послуг з організації харчування, що складають предмет закупівлі, або ж взагалі може призвести до невиконання умов договору про надання вказаних послуг. 3. Стосовно того, що учасник повинен Учасники повинні надати в складі тендерної пропозиції сканкопію довідки (у) в довільній формі щодо об’єктів (у) кожного закладу освіти, які (ий) учасник відвідав для проведення досконалого аналізу матеріально-технічної бази їдалень та харчоблоків, з підписами керівників закладів освіти, завірених печатками, в якій, буде відображатися перелік обладнання (яке належить закладу освіти), яким оснащене (ні) приміщення (нь) їдальні та харчоблоку (ків)., зазначаємо наступне: Дана вимога встановлена замовником з метою перевірки достовірності інформації щодо здійснення безпосередньо учасником досконалого аналізу матеріально-технічної бази їдалень та харчоблоків навчальних закладів, перелік та адреси розташування яких визначені в умовах тендерної документації, для розуміння обсягів та специфіки організації харчування дітей у навчальних закладах міста Дніпра, які підпорядковуються Замовнику. Також, звертаємо Вашу увагу на те, що на стадії подачі тендерних пропозицій, підпорядковані нам заклади освіти відкриті, та при дотриманні потенційними учасниками протиепідемічних та санітарних заходів, їм було б дозволено обстежити матеріально-технічну базу їдалень та харчоблоків. Також, дана вимога, дозволяє підтвердити, що учасник системно підходить до підготовки тендерної пропозиції, оскільки більшість навчальних закладів не мають власного обладнання в достатній кількості для надання послуг, тому учасники повинні бути готовими до подальшого оснащення відповідним обладнанням приміщення харчоблоків та їдалень, для забезпечення безперебійного надання послуг з організації харчування. Підсумовуючи все зазначене вище, нами встановлені законні та не дискримінаційні вимоги до потенційних учасників закупівлі.
Статус вимоги: Відхилено