-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Електрична енергія
Торги відмінено
199 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 999.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 999.00 UAH
Період оскарження:
09.12.2021 09:29 - 15.12.2021 10:00
Вимога
Без відповіді
Дискримінаційні вимоги
Номер:
1d3343856d0b4684a05d7785209da805
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-09-000556-b.b2
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Тендерною документацією Замовника встановлено, що Учасник має надати «довідку в довільній формі про наявність в місті Житомирі центру обслуговування споживачів, якщо він обслуговує більше 50000 споживачів, або довідку в довільній формі про наявність в місті Житомирі окремого структурного підрозділу (посадової особи) учасника роздрібного ринку, якщо він обслуговує менше 50000 споживачів. В довідці обов'язково вказати місце розташування, посаду, ПІБ та контактного телефону керівника»
Подібні положення Тендерної Документації суперечать чинному законодавству та йдуть в розріз з загальноприйнятими принципами публічної закупівлі. Вважаємо вимогу про надання вказаних документів дискримінаційною, спрямованою на недопущення до ринку електроенергії на території м. Житомир постачальників з інших регіонів України.
Відповідно до п. 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електричної енергії», учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством.
Звертаємо увагу, що вказана норма не передбачає створення центру обслуговування споживачів у кожній області, місті чи регіоні куди здійснюється постачання електричної енергії.
Відповідно до абзацу третього п. 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електроенергії» для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.
Тобто, чинне законодавство, електропостачальникам надає право вибору або створювати окремий структурний підрозділ або покласти обов’язки на окремого працівника за умови, що підприємство має менше 50000 споживачів.
У той же час, відсутні вимоги про облаштування окремого структурного підрозділу або знаходження посадової особи постачальника, на яку покладено такі функції, на території регіонів куди здійснюється або планується постачання електроенергії.
Так, в чинному законодавстві відсутні прямі норми, які б вказували на необхідність створення структурного підрозділу на відповідній території.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, ч. 11 ст. 26, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі
тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників -юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Крім того, наявність такої вимоги – пряма дискримінація учасників. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у інших Постачальників виникає необґрунтована перевага над іншими.
Вищенаведену позицію підтримує й постійно діюча колегія, зокрема, просимо ознайомитись з рішенням Антимонопольного комітету з аналогічного питання No1758-р/пк-пз від 04.04.2017.
Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок створення структурного підрозділу постачальника або наявність посадової особи, з робочим місцем або створення Центру обслуговування споживачів на території м. Житомир. Це виключно право, а не обов’язок Ліцензіата (Товариства).
В свою чергу, повідомляємо, що відсутність Центру обслуговування споживачів на території м. Житомир жодним чином не вплине на якість роботи Постачальника та Споживача. Товариство володіє достатніми та дієвими методами розрахунків, котрі повність задовольняють потреби Споживача.
Просимо: Видалити вимогу щодо наявності на території м. Житомир власного структурного підрозділу – Центру обслуговування споживачів (клієнтів).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.12.2021 15:03
Вимога
Без відповіді
Оплата
Номер:
1f6b6e33fdd3468f892eb8f5a1014477
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-09-000556-b.b1
Назва:
Оплата
Вимога:
Шановний Замовник!
Пунктом 5.1. Проекту Договору, який викладений в Додатку 3 до тендерної документації визначено: «…Оплата рахунка Постачальника за цим Договором має бути здійснена Споживачем у строк 60 (шістдесят) календарних днів з моменту отримання рахунку Споживачем.»
Пунктом 4.12 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, вимоги якої є обов’язковими для виконання усіма учасниками роздрібного ринку (у тому числі електропостачальниками та споживачами), передбачено, що розрахунки між споживачем та електропостачальником (іншими учасниками роздрібного ринку, якщо вони беруть участь у розрахунках) здійснюються згідно з даними, отриманими від адміністратора комерційного обліку в порядку, передбаченому Кодексом комерційного обліку, про обсяги поставленої, розподіленої (переданої) та купленої електричної енергії.
Плата за спожиту протягом розрахункового періоду електричну енергію вноситься не пізніше 20 числа наступного місяця, якщо договором не встановлено іншого терміну. Рахунок за спожиту електричну енергію оплачується: протягом 5 робочих днів від дня отримання рахунка непобутовим споживачем; протягом 10 робочих днів від дня отримання рахунка побутовим споживачем; в інший термін, передбачений договором, але не пізніше 20 календарного дня після закінчення розрахункового періоду.
Вищезазначене пояснює, що вказаним нормативно-правовим актом вказано можливість договірного встановлення строку для оплати вартості за спожиту електричну енергію, відмінного від встановленого Правилами роздрібного ринку електричної енергії, лише в бік скорочення такого строку — за будь-яких умов не пізніше 20 календарного дня після закінчення розрахункового періоду, при цьому також варто враховувати, що умови про кількість товару та строк оплати за нього впливають на кінцеву собівартість електричної енергії та, відповідно, на формування ціни пропозиції. З огляду на все вищевикладене, така вимога має бути приведена у відповідність до вимог законодавства шляхом її виключення.
Додатково: згідно із Цивільним кодексом України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені сторонами, та умови, які є обов’язковими відповідно до актів чинного законодавства
При цьому, виходячи зі змісту статей 629 та 631 Цивільного кодексу України, договір є обов’язковим для виконання сторонами, а строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов’язки відповідно до договору. При цьому договір набирає чинності з моменту його укладення.
Своєю чергою Цивільний кодекс України визначає загальні умови виконання зобов’язання. Так, статтею 526 Цивільного кодексу України визначено, що зобов’язання потрібно виконувати належним чином, зокрема відповідно до умов договору.
Натомість розірвання договору можливе лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або Законом згідно зі статтею 651 Цивільного кодексу України.
Зважаючи на вищевикладене, замовник на етапі підготовки тендерної документації та проєкту договору може передбачити в проєкті договору умову щодо настання прав та обов’язків з відкладальною обставиною.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.12.2021 15:00