• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

« ДК 021:2015- 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини. Хлорид сульфат поліалюмінію (коагулянт) »

Завершена

976 350.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 9 763.50 UAH
Період оскарження: 08.12.2021 17:12 - 01.01.2022 00:00
Скарга
Розгляд припинено

Скарга на умови закупівлі

Номер: d53011dc79574c979caefada9501e80a
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-08-018229-c.a1
Назва: Скарга на умови закупівлі
Скарга:
Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, 08 грудня 2021 року Замовником - Комунальним підприємством "МІСЬКТЕПЛОВОДЕНЕРГІЯ" по закупівлі UA-2021-12-08-018229-c «ДК 021:2015- 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини. Хлорид сульфат поліалюмінію (коагулянт)» оприлюднено тендерну документацію, який містить вимоги тендерної документації. Товариство з обмеженою відповідальністю «Енвіротех-Інжинірінг» виявило бажання прийняти участь у закупівлі, однак ознайомившись із змістом тендерної документації Замовника, вважаємо, що вимоги тендерної документації до учасників є дискримінаційними та такими, що штучно обмежують конкурентне середовище. А тому, позбавляють можливості наше товариство бути обраним переможцем закупівлі та порушують наші права як потенційного учасника. Відповідно до ч. 2 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій. Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону. Дискримінаційними є наступні вимоги: 1. Згідно Додатку 2 тендерної документації учасником надається довідка, що підтверджує реєстрацію Товару (того виробника, продукція якого пропонується до закупівлі) у регламенті REACH. Учасник надає підтвердження (витяги, виписки, скріншоти, тощо) з офіційного сайту Європейського хімічного агентства (European Chemicals Agency) про дійсність такої інформації. Назва заводу-виробника або Єдиного представника виробника згідно з Регламентом (ЄС) №1907/2006 для ЄС має бути зазначена на сайті Європейського агентства хімічних речовин ECHA (www.echa.europa.eu) на хімічну речовину, яка є предметом закупівлі та пропонується Учасником. Замовник має право перевірити інформацію про наявність заводу-виробника у відкритих джерелах за посиланням https://echa.europa.eu/brief-profile/-/briefprofile/100.049.437 у розділі Registrants/Suppliers – Active (зареєстровані постачальники). Перша підстава Згідно ч. 1, 4 ст. 22 Закону тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Закон України «Про доступ до публічної інформації» дає таке визначення головній дефініції сфери його регулювання: публічна інформація – це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка перебуває у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Відповідно до ч. 1 ст. 10-1 згаданого Закону, публічна інформація у формі відкритих даних – це публічна інформація у форматі, що дозволяє її автоматизоване оброблення електронними засобами, вільний та безоплатний доступ до неї, а також її подальше використання. Розпорядники інформації зобов’язані надавати публічну інформацію у формі відкритих даних на запит, оприлюднювати і регулярно оновлювати її на єдиному державному веб-порталі відкритих даних та на своїх веб-сайтах. Сайт Європейського хімічного агентства https://echa.europa.eu/brief-profile/-/briefprofile/100.049.437 є вільним і Замовник може перевірити сам актуальну інформацію. Таким чином, оголошуючи закупівлю Замовник порушив вимоги Закону, чим порушив право нашого підприємства на рівність усіх перед Законом. Друга підстава Регламент REACH не містить прямих вимог безпеки і є лише адміністративними процедурами, які застосовуються ЄС щодо широкого кола виробників у різних галузях промисловості, імпортерів і споживачів хімічної продукції в країнах ЄС. Водночас істотний вплив передбачається здійснити на виробників й імпортерів тих країн, які знаходяться поза межами ЄС, якщо вони здійснюють експортні постачання своєї продукції на європейський ринок, оскільки для розміщення хімічних речовин на ринку ЄС ці речовини повинні будуть пройти обов’язкову реєстрацію в Європейському хімічному агентстві (ECHA). Регламент REACH поширюється на всі хімічні речовини як такі, хімічні речовини в препаратах і в складі виробів і застосовується до всіх хімічних речовин, що виготовляються в ЄС або ввезені на територію ЄС виробником або імпортером у кількості 1 тонни і більше на рік. Отже, реєстрація в регламенті REACH не пов’язана з безпечністю чи якістю продукції та стосується лише виробників, що перебувають на території ЄС або ввезені на територію ЄС виробником або імпортером. Поряд з цим, слід зазначити, що реєстрації підлягає хімічна речовина - хімічне з'єднання або суміш, отримана хімічним шляхом, а також хімічні речовини, добуті в природному вигляді. Як зазначає сам Замовник закупівлі та надає посилання на джерело інформації, хлорид сульфат поліалюмінію зареєстровано в регламенті REACH, як хімічну речовину. Таким чином, сама хімічна речовина, що є предметом закупівлі вже зареєстрована в Регламенті REACH. Поряд з цим, Рішенням Ради національної безпеки і оборони України від 19 березня 2021 року, введеного в дію Указом Президента України від 19 березня 2021 року № 104/2021, визнано недостатньо ефективною діяльність Кабінету Міністрів України із забезпечення проведення державної політики у сфері управління хімічною безпекою та поводження з хімічними речовинами, впровадження дієвих механізмів державного регулювання у цій сфері. Зобов’язано Кабінет Міністрів України розробити та у шестимісячний строк затвердити технічний регламент щодо безпечності хімічної продукції, гармонізований з Регламентом (ЄС) Європейського Парламенту та Ради № 1907/2006 від 18 грудня 2006 року про реєстрацію, оцінку, авторизацію і обмеження хімічних речовин та препаратів (REACH), яким засновується Європейське Агентство хімічних речовин і препаратів, вносяться зміни до Директиви 1999/45/ЄС і скасовуються Регламент Ради (ЄЕС) № 793/93 і Регламент Комісії (ЄС) № 1488/94, а також Директива Ради 76/769/ЄЕС і Директиви Комісії 91/155/ЄЕС, 93/67/ЄЕС, 93/105/ЄС і 2000/21/ЄС. На офіційному сайті Міністерства економіки України за посиланням: https://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=9aca9d97-4d1c-4c95-80ab-ca7670142a2e&title=ProektPostanoviKabinetuMinistrivUkrainiproZatverdzhenniaTekhnichnogoReglamentuSchodoBezpechnostiKhimichnoiProduktsii розміщено проект постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Технічного регламенту щодо безпечності хімічної продукції». Відповідно до проект цього Регламенту цей Технічний регламент розроблений відповідно до положень Регламенту ЄС № 1907/2006 Європейського парламенту та Ради від 18 грудня 2006 року щодо реєстрації, оцінки, авторизації і обмеження хімічних речовин (REACH) з урахуванням положень Виконавчого регламенту Комісії (ЄС) 2016/9 від 5 січня 2016 року, Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» № 124-VIII від 15.01.2015, Закону України «Про хімічну безпеку» №__від__ з урахуванням вимог Законів України «Про загальну безпечність нехарчової продукції» № 2736-VI від 02.12.2010, «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» № 2735-VI від 02.12.2010, «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» № 877-V від 05.04.2007, «Про охорону навколишнього природного середовища» № 1264-XII від 25.06.1991, «Про охорону праці» № 2694-XII від 14.10.1992, «Про перевезення небезпечних вантажів» № 1644-III 06.04.2000, «Про доступ до публічної інформації» № 2939-VI від 13.01.2011, «Про захист тварин від жорстокого поводження» № 3447-IV від 21.02.2006. Вимоги цього Технічного регламенту поширюються на хімічну продукцію, яка вводиться в обіг, надається на ринку України та використовується національними наступними користувачами або споживачами, або виробляється на території України без надання на внутрішньому ринку. Хімічна продукція не може бути надана на внутрішньому ринку України або експортована без надання на внутрішньому ринку України, якщо вона не відповідає вимогам цього Технічного регламенту. Отже, на сьогодні існує перехідний період в частині гармонізації національного законодавства України з Регламентом (ЄС) Європейського Парламенту та Ради № 1907/2006 від 18 грудня 2006 року про реєстрацію, оцінку, авторизацію і обмеження хімічних речовин та препаратів (REACH), а тому до прийняття відповідного Технічного регламенту Замовник безпідставно та незаконно вимагає виконання регламенту REACH українськими підприємствами. Більш того, на офіційному сайті Європейського хімічного агенства (ЄХА, ECHA - European Chemicals Agency) є відповідь щодо неможливості реєстрації виробників які не зареєстровані в Європейській економічній зоні (ЄЕЗ, території ЄС) за посиланням: https://echa.europa.eu/support/qas-support/browse/-/qa/70Qx/view/scope/REACH/Registration Нижче наводимо відповідь ЄХА з перекладом на українську мову та посиланням на офіційний сайт. «Can a Non-EEA manufacturer of a substance register under REACH? No. The obligation to register a substance applies only to actors established within the EEA. Thus, the registration of substances imported into the EEA on their own, in mixtures or, in certain cases, in articles will have to be done by the importer established in the EEA. This implies that each individual importer needs to register the substance. However, according to Article 8(1) of the REACH Regulation manufacturers of substances, formulators of mixtures or producers of articles established outside the EEA, can nominate an only representative established within the EEA to carry out the required registration. This will relieve the individual EEA importers within the supply chain of that non-EEA manufacturer from their registration obligations for these substances. They will be regarded as downstream users of this only representative. However, the registration obligation may still apply if the EEA-importers import the same substance from other non-EEA manufacturers.» Переклад: «Чи може виробник речовини, який не є членом ЄЕЗ (Європейська економічна зона), зареєструватися відповідно до REACH? Ні. Зобов'язання зареєструвати речовину поширюється лише на суб'єктів, зареєстрованих в ЄЕЗ. Таким чином, реєстрацію речовин, що ввозяться в ЄЕЗ, самостійно, у сумішах або, в деяких випадках, у виробах повинен здійснювати імпортер, зареєстрований в ЄЕЗ. Це означає, що кожен окремий імпортер повинен зареєструвати речовину. Однак відповідно до статті 8(1) Регламенту REACH виробники речовин, розробники сумішей або виробники виробів, зареєстровані за межами ЄЕЗ, можуть призначити єдиного представника, зареєстрованого в ЄЕЗ, для здійснення необхідної реєстрації. Це звільнить окремих імпортерів ЄЕЗ у ланцюжку поставок цього виробника не з ЄЕЗ від їх зобов’язань щодо реєстрації цих речовин. Вони розглядатимуться як наступні користувачі цього єдиного представника. Однак реєстраційне зобов’язання все ще може застосовуватися, якщо імпортери з ЄЕЗ імпортують ту саму речовину від інших виробників, які не є членами ЄЕЗ.» Скріншот з сайту надається нижче. Таким чином, Замовник порушує права нашого підприємства на участь у закупівлі, встановлюючи дискримінаційні вимоги до українських постачальників. Поряд з цим, наше підприємство може постачати якісний товар, який відповідає всім вимогам закупівлі. Отже, замовним порушив принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель в частині формування тендерної документації по закупівлі. Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Встановлена Замовником вимога не відповідає діючому законодавству України. На підставі викладеного вважаємо, що Замовником штучно обмежено коло потенційних учасників закупівлі та застосовано дискримінаційні метод формування тендерної документації, та необґрунтовано необхідність наявність вищезазначеної вимоги в тендерній документації. Вважаємо, що вимоги встановлені в тендерній документації порушують права ТОВ «Енвіротех-Інжинірінг» та унеможливлюють його участь в закупівлі. Замовником в Документації не дотримано вимоги ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та порушено принцип недискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси ТОВ «Енвіротех-Інжинірінг» пов'язані з участю у закупівлі та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону. Відповідно до п. 5 ч. 5 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарга повинна містити таку інформацію про перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій. Такими доказами є: 1. Наукова стаття на тему: «ОСОБЛИВОСТІ СУЧАСНОГО ЄВРОПЕЙСЬКОГО ЗАКОНОДАВСТВА В СФЕРІ РЕЄСТРАЦІЇ, ОЦІНКИ, ДОЗВОЛУ ТА ОБМЕЖЕННЯ ХІМІЧНИХ РЕЧОВИН» 2. Проект постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Технічного регламенту щодо безпечності хімічної продукції». 3. Пояснювальна записка до проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Технічного регламенту щодо безпечності хімічної продукції». 4. Скріншот з офіційного сайту Європейського хімічного агенства https://echa.europa.eu/support/qas-support/browse/-/qa/70Qx/view/scope/REACH/Registration, що надано по тексту скарги. З огляду на вищевикладене, ПРОСИМО: 1. Зобов’язати Комунальне підприємство "МІСЬКТЕПЛОВОДЕНЕРГІЯ" по закупівлі UA-2021-12-08-018229-c «ДК 021:2015- 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини. Хлорид сульфат поліалюмінію (коагулянт)» внести зміни до тендерної документації з урахуванням вищевикладеного.
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 06.01.2022 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.12.2021 14:42
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 12.01.2022 13:33
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 12.01.2022 13:33
Автор: ТОВ "ЕНВІРОТЕХ-ІНЖИНІРІНГ", Бельков Ілля Львович +380567362992 main@envirotech-engineering.com