-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
крупа пшенична, крупа перлова, рис, крупа ячнева, крупа гречана, пшоно, борошно пшеничне в/г
під час проведення закупівлі усі документи, що мають відношення до пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою
Торги відмінено
105 355.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 526.78 UAH
мін. крок: 0.5% або 526.78 UAH
Період оскарження:
08.12.2021 14:25 - 14.12.2021 08:00
Вимога
Без відповіді
Про листи
Номер:
f68fb7e10c824007a96e778bc0916173
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-08-011654-c.c3
Назва:
Про листи
Вимога:
Вивчаючи Оголошення про проведення спрощеної закупівлі закупівлі UA-2021-12-08-011654-c виникли деякі запитання на з`ясування яких і публікується це звернення:
У абзаці 23 Додатку 2 «Вимоги до учасника. Перелік сканованих копій документів у форматі pdf., що надаються учасником у складі пропозиції» до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі Замовник зазначає, що переможець має оплатити усі витрати, пов’язані з пересилкою документів (договір, сертифікати, накладні і т.д.) через кур’єрську службу з адресною доставкою («Нова Пошта та ін.).
Просимо прибрати вимогу, оскільки є можливість надавати такі документи наручно і немає об’єктивної потреби вимагати їх пересилку саме поштою.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.12.2021 21:48
Вимога
Без відповіді
Про відкриті реєстри
Номер:
38600901fab54e76bacef5e40cfb6bf0
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-08-011654-c.c2
Назва:
Про відкриті реєстри
Вимога:
Вивчаючи оголошення про проведення закупівлі UA-2021-12-08-011654-c виникли деякі запитання на з`ясування яких і публікується це звернення:
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не може вимагати документального підтвердження інформації, яка є публічною та оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
У той же час Оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимагає обов`язково надати копію витягу з реєстру платників єдиного податку на додану вартість або копію Витягу з реєстру платників єдиного податку, Відомості з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або копію довідки про визначення класифікаційних даних, що видана уповноваженим на те органом.
Проте, така інформація є публічною та оприлюдненою у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих державних реєстрах , доступ до яких є вільним та/або інформація в документах, що вимагаються міститься у відкритих державних реєстрах, або оприлюднено у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» тому її надання не може бути передбаченим Оголошенням про проведення спрощеної закупівлі відповідно до «Про публічні закупівлі». На підставі усього вищенаведеного, просимо Замовника внести зміни до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі на відповідність до чинного законодавства України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.12.2021 21:47
Вимога
Без відповіді
Про лист про намір співпраці
Номер:
a9f37a35964646b78048f50e5d235f16
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-08-011654-c.c1
Назва:
Про лист про намір співпраці
Вимога:
Вивчаючи оголошення про проведення закупівлі UA-2021-12-08-011654-c виникли деякі запитання на з`ясування яких і публікується це звернення.
Законом України «Про публічні закупівлі» Замовнику надається доволі широка дискреція у встановленні вимог у Тендерній документації/Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі (ч.3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі»). Також, не варто забувати, що є цілком виправданим встановлення вимог, що гармонізують тендерну документацію/оголошення про проведення закупівлі з законодавством, оскільки нормативно правові акти, що регулюють діяльність певних суб`єктів господарювання (в залежності від сфері здійснюваної їм господарської діяльності) мають, щонайменше, вищу юридичну силу. Проте, тим самим Законом встановлено, що не можуть встановлюватися вимоги, що тендерна документація/оголошення про проведення спрощеної закупівлі не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників та мають призводити до максимальної економії, ефективності та пропорційності (ст. 22, ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»).
Таким чином, замовник не може визначати у тендерній документації/оголошенні про проведення закупівлі вимогу, якщо:
1) Це не пряма вимога законодавства
2) Наявні обмеження конкуренції та дискримінації учасників спрощеної закупівлі
3) Призводить це до максимальної економії та ефективності
4) Це не пропорційно
У додатку 1 «Технічні, якісні та кількісні характеристики вимоги до предмета закупівлі» Оголошення про проведення спрощеної закупівлі від Учасників спрощеної закупівлі вимагається, якщо він не є виробником, надати у складі тендерної пропозиції договір з постачальником або лист про намір співпраці у 2022 році за підписом керівника від виробника, офіційних представників, дистриб’юторів, дилерів, оптових або роздрібних покупців, у яких учасник отримує товар, що планує постачати у випадку перемоги Замовнику.
Чи це пряма вимога законодавства?
Ні, ні Законом України «Про публічні закупівлі», ні Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», ні будь-який інший нормативно-правовий акти, що регулює або діяльність публічних закупівель, або діяльність операторів ринку не містить такої вимоги.
Чи наявні обмеження конкуренції та дискримінації учасників спрощеної закупівлі?
Так, оскільки участь у такій спрощеній закупівлі обмежена лише тими операторами ринку, які самі виробляють харчові продукти. Метою здійснення підприємницької діяльності є отримання прибутку, а оскільки прибуток це різниця між доходами та витратами, то будь-яких суб`єкт господарювання шукає можливості зниження витрат і зміна суб`єктів господарювання з якими здійснюється співпраця – постійна частина здійснення підприємницької діяльності. Суб’єкт господарювання, що не є виробником вимушений йти на певні обмеження своєї діяльності, що робить таку умову – вигідною, в більшій мірі, для виробників ніж для інших операторів ринку і тому є однозначно дискримінаційною та обмежуючою конкуренцію.
Чи призводить це до максимальної економії та ефективності?
Ні, з декількох причин:
1) Максимальна економія досягається шляхом участі у процедурі спрощеної закупівлі якомога більшої кількості учасників спрощеної закупівлі. У той же час мотивацією участі у спрощеній закупівлі для суб`єктів господарювання виступає можливість отримання прибутку. Проте, ціни на продукти харчування – динамічні і у разі їх підвищення у конкретного виробника/дистриб`ютора/дилера/оптового або роздрібного покупця – це може призвести до того, що отримання прибутку становиться неможливим і стає економічно невигідним для суб`єкта господарювання. Зазвичай, у оператора ринку є можливість змінити постачальника, що призводить до продовження отримання прибутку, проте будучи обмеженими договором, або наміром співпраці на цілий рік – у учасника процедури закупівлі знижується можливість економії, що призводить до низької вмотивованості операторів ринку приймати участь у такій закупівлі і автоматично підвищують вартість закупівлі для Замовника, оскільки зниження конкуренції призводить до підвищення ціни спрощеної закупівлі.
2) Оскільки суб’єкти господарювання несуть ризики втрати прибутку, навіть якщо вони будуть приймати участь у такій спрощеній закупівлі висока ймовірність того, що вони будуть закладати ризики пов'язані з можливим підвищенням ціни без можливості потенційного зниження ціни предмету закупівлі шляхом зміни суб’єктів господарювання, які здійснюють постачання продуктів харчування операторів ринку, що автоматично призводить до підвищення ціни спрощеної закупівлі для замовника.
Чи це пропорційно?
Єдиною легітимною метою встановлення такої вимоги може слугувати гарантування Учасником спрощеної закупівлі, шляхом підписання наміру співпраці (строком на рік) з певним суб’єктом господарювання, Замовнику виконання своїх зобов’язань вчасно та стабільно якісно.
Чи призводить це до бажаної цілі? Ні, оскільки у випадку, якщо суб’єкт господарювання у якого Учасник спрощеної закупівлі купує продукти харчування збанкрутує, або не зможе виконувати свої зобов’язання з інших причин – виконання ним зобов’язань теж стає неможливим, у той же час, коли суб’єкт вільний сам обирати собі контрагентів – такі ризики знаходяться поза зобов’язанням, що виникає за договором закупівлі і оператор ринку зможе виконувати зобов’язання просто купуючи продукти харчування у іншого контрагента.
Чи це єдиний метод забезпечення виконання зобов’язання? Ні, оскільки договір про закупівлю товару, що укладається між Замовником і переможцем призводить до виникнення зобов’язань, які не припиняються до виконання переможцем своїх обов’язків. Умови договору також можуть передбачати штрафні санкцій за невчасне виконання переможцем зобов’язань. Таке гарантування не призводить до небажаних наслідків передбачених вище і при цьому виконує ціль, яку ставить перед собою замовник встановлюючи вимогу надання учасником спрощеної закупівлі у складі тендерної пропозиції договір з постачальником або лист про намір співпраці у 2022 році за підписом керівника від виробника, офіційних представників, дистриб’юторів, дилерів, оптових або роздрібних покупців, у яких учасник отримує товар., що планує постачати у випадку перемоги Замовнику.
Навіть якщо замовнику недостатньо такого забезпечення, він міг би вимагати від учасників спрощеної закупівлі надання гарантійного листа, яким ті б гарантували вчасне постачання товару, відповідно до строків встановлених договором про закупівлю товару та/або оголошенням про спрощену закупівлю.
Також слід відмітити, що така вимога є втручанням у здійснення підприємницької діяльності суб’єктом господарювання, оскільки, аби приймати участь у процедурі спрощеній закупівлі він вимушений надавати гарантії іншим суб’єктам господарювання, які не надавав би за інших обставин.
Спираючись на все вищезазначене, можна зробити висновок, що така вимога є обмежуючою, дискримінаційною, не призводить до максимальної економії та ефективності і не пропорційною. Тому просимо внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та видалити цю вимогу.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.12.2021 21:45