• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП
  • 2

код за ДК 021-2015 -09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія) DK code 021-2015 -09310000-5 Electricity (Electricity)

Завершена

28 837 266.77 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 173 023.60 UAH
Період оскарження: 07.12.2021 16:52 - 03.01.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на неправомірні рішення, дії та бездіяльність Замовника

Номер: 7018439bcbdb458190385ac8a44a58c5
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-07-016053-c.b1
Назва: Скарга на неправомірні рішення, дії та бездіяльність Замовника
Скарга:
СКАРГА на неправомірні рішення, дії та бездіяльність Замовника 07 грудня 2021 року Замовником торгів, УПРАВЛІННЯМ ОСВІТИ КРОПИВНИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник), було розпочато конкурентну процедуру закупівлі: відкриті торги, ідентифікатор закупівлі UA-2021-12-07-016053-c, за предметом: ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія (далі – Процедура закупівлі/Закупівля), на підставі Закону України "Про публічні закупівлі" №922-VIII від 25 грудня 2015 року (далі – Закон). 04 січня 2022 року ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КІРОВОГРАДСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ" (далі – Скаржник) виявило бажання взяти участь у Закупівлі шляхом подання тендерної пропозиції, оформленої відповідно до вимог тендерної документації (зі змінами), затвердженої рішенням тендерного комітету від "15" грудня 2021р. та усіх додатків до неї (далі – Тендерна документація). Після проведення електронного аукціону, електронною системою закупівель було автоматично проведено оцінку тендерних пропозицій учасників на основі критеріїв та методики оцінки, передбачених Замовником у Тендерній документації, та визначено учасників у порядку від найбільш економічно вигідної пропозиції, а саме: № п/п Найменування учасника Остаточна пропозиція, грн.. з ПДВ 1 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОПЕРАТОР ЕНЕРГІЇ" 23 335 222,99 2 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КІРОВОГРАДСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ" 23 335 223,00 3 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРГОІНВЕСТПРОЕКТ" 23 335 224,00 4 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРДЖІ ТРЕЙД ГРУП" 28 177 266,78 По результатам електронного аукціону найбільш економічно вигідною пропозицією, було визнано пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОПЕРАТОР ЕНЕРГІЇ", але своїм Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою Управління освіти Кропивницької Міської ради від 26.01.2022р. пропозицію ТОВ "ОПЕРАТОР ЕНЕРГІЇ" було дискваліфіковано так як первинна тендерна пропозиція не відповідала вимогам тендерної документації. Наступною найбільш економічно вигідною пропозицією за результатами оцінки була пропозиція Скаржника, ТОВ "КІРОВОГРАДСЬКА ОБЛАСНА ЕК". Згідно з частиною дев’ятою статті 29 Закону, після оцінки тендерних пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. Відповідно, після оголошення результатів, Замовник перейшов до розгляду тендерної пропозиції Скаржника. 28 січня 2022 року Замовником було опубліковано Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Управління освіти Кропивницької Міської ради від 28.01.2022р., у якому зазначено рішення відхилити тендерну пропозицію переможця процедури відкритих торгів UA-2021-12-07-016053-c ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КІРОВОГРАДСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ" на підставі статті 31 Закону України "Про публічні закупівлі". У Протоколі Замовник вказав: "Постачальник у формулі розрахунку якого маржа має від’ємну величину виконувати свої умови по договору не зможе. Тобто учасником ТОВ "КІРОВОГРАДСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ" подано недостовірну інформацію.". Однак із викладеною у Протоколі позицією Замовника про те, що величина маржі є величиною від’ємною не можна погодитись. Підстави подання скарги. Скаржник вважає рішення, викладене Замовником у Протоколі від 28.01.2022 року необґрунтованим, дискримінаційним по відношенню до Скаржника, а також таким, що порушує права та законні інтереси Скаржника в частині необ’єктивного та неправомірного відхилення пропозиції Скаржника та дискваліфікацію його пропозиції, та законодавство України у сфері публічних закупівель. Скаржник не погоджується з рішенням Замовника, викладеним у Протоколі від 28.01.2022 року, вважає його дії такими, що порушують права та інтереси Скаржника, а також суперечать нормам Закону України "Про публічні закупівлі", та надає обґрунтування порушень, здійснених Замовником, з огляду на наступне: Обгрунтування неправомірного відхилення тендерної пропозиції Скаржника Відповідно до інформації, що міститься в електронній системі закупівель на веб-порталі уповноваженого органу, первинна пропозиція Скаржника становила 28 210 266,77 грн., остаточна пропозиція Скаржника становить 23 335 223,00 грн. Відповідно до частини 1 розділу 5 Тендерної документації "Загальна сума тендерної пропозиції (загальна вартість тендерної пропозиції) розраховується та вноситься Учасником на електронний майданчик наступним чином: Р = ∑ Niплан * (Цпрогн.рдн. +М + Тпер.) * 1,2, грн з ПДВ де, Р – загальна сума тендерної пропозиції, (загальна вартість тендерної пропозиції) у гривні (UAH), Ni план – плановий обсяг закупівлі електричної енергії для відповідного об’єкта Споживача 5 500 000 кВт*год. Ц прогн.рдн.– ціна РДН, яка для даної закупівлі становить 3,923642844 грн. за 1 кВт*год без ПДВ, (визначена як середньозважена ціна на РДН за листопад 2021 року – 3,30965 грн. за 1 кВт*год без ПДВ за даними ДП "Оператор ринку" розміщеними на його веб-сайті www.oree.com.ua з врахуванням індикатора діапазону можливого коливання ціни в періоді постачання (Замовник встановлює величину цього індикатора однакову для всіх Учасників); ТПер – тариф на послуги з передачі електричної енергії, затверджений регулятором для оператора системи передачі у встановленому порядку, що набирає чинності з 01 січня 2022 року, без ПДВ; М – маржинальний прибуток (вартість послуг) Постачальника, запропонована Учасником, грн./кВт год без ПДВ; 1,2 – математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ – 20%). Відповідно за результатами торгів маржинальний прибуток (вартість послуг) Учасника розраховується за формулою: М = Р/(Niплан *1,2) – Ц прог РДН - ТПер [грн./кВт год без ПДВ], Розрахований маржинальний прибуток (вартість послуг) переможця торгів заокруглюється до двох знаків після коми та фіксується у Комерційній пропозиції (Додаток 1 до Договору про постачання електричної енергії). Під час формування цінової пропозиції Учасники не можуть застосовувати показник маржі (вартість послуг Постачальника) "М" з нульовим та/або мінусовим (від’ємним) значенням. Відповідно до статті 26 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у Тендерній документації. Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його пропозиції із зазначенням дати та часу. Електронна система повинна забезпечити можливість подання пропозиції всім особам на рівних умовах. Кожен учасник має право подати тільки одну тендерну пропозицію/пропозицію (у тому числі до визначеної в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі частини предмета закупівлі (лота). Отримана тендерна пропозиція/пропозиція вноситься автоматично до реєстру отриманих тендерних пропозицій/пропозицій, у якому відображається інформація про надані тендерні пропозиції/пропозиції, а саме: 1. унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель; 2. найменування та ідентифікаційний код учасника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань; 3. дата та час подання тендерної пропозиції/пропозиції. Тендерні пропозиції/пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання або ціна яких перевищує очікувану вартість предмета закупівлі не приймаються електронною системою закупівель. Інформація про ціну, запропоновану учасником після аукціону, з дня проведення аукціону не є складовою тендерної пропозиції учасника у розумінні Закону, отже її ненадання або невідповідність умовам Тендерної документації не може бути підставою для відхилення Пропозиції учасника відповідно до вимог статті 31 Закону. Аналогічний підхід наводиться у рішеннях Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, у рішенні Колегії № 8166-р/пк-пз від 16.04.2021, рішенні Колегії № 8315-р/пк-пз від 19.04.2021, рішенні Колегії № 4110-р/пк-пз від 03.03.2021, рішенні Колегії № 760-р/пк-пз від 14.01.2022. Крім цього, у зв’язку із частими скаргами Учасників щодо відхилення Замовниками тендерних пропозицій Учасників, які визначили маржу у своїй ціновій пропозиції за результатами аукціону як від’ємну величину, Антимонопольним комітетом України на власному офіційному веб-сайті (https://amcu.gov.ua/news/vazhlive-rozyasnennya-shchodo-skarg-na-provedennya-procedur-zakupivel-elektrichnoyi-energiyi) 20 січня 2022р. було розміщено роз'яснення щодо вищевказаного питання в якому підтверджується позиція ТОВ "КІРОВОГРАДСЬКА ОБЛАСНА ЕК" Якщо вирахувати маржу, яка була застосована Скаржником на етапі подання тендерної пропозиції за формулою, що була зазначена Замовником у Тендерній документації, то отримаємо наступний результат: МПост = 28 210 266,77/(5 500 000*1,2) - 3,923642844 – 0,34564 = 0,00500000 грн. без ПДВ. Отже, маржа, яка була застосована при розрахунку цінової пропозиції Скаржника на етапі подання тендерної пропозиції є позитивною, а не від’ємною, тому вимоги Тендерної документації були дотримані, а сама тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником. Тендерні пропозиції/пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання або ціна яких перевищує очікувану вартість предмета закупівлі не приймаються електронною системою закупівель. Враховуючи наведене, ціна за результатами аукціону не є складовою тендерної пропозиції Скаржника, а тому її відсутність та/або невідповідність умовам Тендерної документації не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника. Тому, Замовник не вправі був відхиляти Пропозицію учасника ТОВ "КІРОВОГРАДСЬКА ОБЛАСНА ЕК" за недотримання вимог тендерної документації за результатом аукціону, оскільки заборона учасникам торгуватися під час аукціону є прямим порушенням принципу змагальності. Таким чином, Замовник порушив права і законні інтереси Скаржника в частині неправомірного відхилення його тендерної пропозиції. Приймаючи до уваги, що вищевикладене порушення встановленого порядку проведення Процедури закупівлі та оцінки тендерної пропозиції Скаржника, в тому числі її неправомірне та необґрунтоване відхилення, суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, впливають на об’єктивність визначення переможця Процедури закупівлі, призводять до порушення прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника – ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КІРОВОГРАДСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ", – та керуючись статтями 40 та 55 Конституції України, статтями 5, 17, 18, 29, 31 Закону України "Про публічні закупівлі", ПРОСИМО: 1. Прийняти цю Скаргу до розгляду; 2. Прийняти рішення про встановлення порушень порядку проведення Процедури закупівлі; 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КІРОВОГРАДСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ" (код ЄДРПОУ 42132581), викладене у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою Управління освіти Кропивницької Міської ради від 28.01.2022р та в електронній системі закупівель.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 11.02.2022 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.02.2022 16:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 16.02.2022 15:44
Дата виконання рішення Замовником: 18.02.2022 15:02
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення АМКУ скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "КІРОВОГРАДСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ" за процедурою закупівлі — "код за ДК 021-2015 -09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія) DK code 021-2015 -09310000-5 Electricity (Electricity)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-12-07-016053-c
Автор: ТОВ "КІРОВОГРАДСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ", Олег Валентий +380522358225 kresc@kresc.com.ua http://kresc.com.ua/