-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Бензин автомобільний А-95, Бензин автомобільний А-92, Паливо дизельне, Нафтовий газ скраплений
Завершена
4 100 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 20 500.00 UAH
Період оскарження:
07.12.2021 15:16 - 19.12.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Вимоги
Номер:
11f4c20d06cb4c9fa8d9d3ecf8d19d83
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-07-012795-c.c2
Назва:
Вимоги
Вимога:
Керуючись інформацією, яка розміщена в електронній системі ProZorro по закупівлі № UA-2021-12-07-012795-c по предмету закупівлі Бензин автомобільний А-95, Бензин автомобільний А-92, Паливо дизельне, Нафтовий газ скраплений в ТЕНДЕРНІЙ ДОКУМЕНТАЦІЇ Замовника: Комунальне підприємство "Житомиртеплокомуненерго" Житомирської міської ради, в Додатку 1 Технічна специфікація - Строк дії талону – не менше 1 року з дня отримання з гарантією обміну нереалізованих талонів на талони з новим строком дії , а також в ДОГОВОРІ ПРО ЗАКУПІВЛЮ - 5. ПОСТАВКА ТОВАРУ- п.5.9.2. Обмін наявних у Замовника талонів на пальне, у яких закінчився строк (термін) дії, можливий протягом 10 (десяти) календарних днів з дати закінчення строку дії.
Відповідно до ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Також варто зазначити, що метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. А в даному випадку Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.
Також варто зауважити, що під талонами на пальне слід розуміти спеціальні талони, придбані за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджують право їх власника на отримання фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки на АЗС. Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів. Отже, при визначені терміну дії талонів Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
На підставі наведеного вище та керуючись ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ВИМАГАЄМО:
1. Внести зміни до тендерної документації Додатку №1 - Технічна специфікація та ПРОЕКТ ДОГОВОРУ - 5. ПОСТАВКА ТОВАРУ, які є дискримінаційними та протиправними, а саме:
1. Строк дії талону – не менше 1 року з дня отримання з гарантією обміну нереалізованих талонів на талони з новим строком дії.
2. Обмін наявних у Замовника талонів на пальне, у яких закінчився строк (термін) дії, можливий протягом 10 (десяти) календарних днів з дати закінчення строку дії.
2. Внести зміни до тендерної документації Додатку №1 та ПРОЕКТУ ДОГОВОРУ - Термін дії талонів (бланків-дозволів) становить 12 календарних місяців з дати підписання відповідної видаткової накладної на товар. Талони (бланки - дозволи) є діючими (активованими) на момент передачі та підписання уповноваженими представниками Сторін акту приймання-передачі талонів (бланків-дозволів) та підписання уповноваженими представниками Сторін приймання-передачі (бензинів, дизельного палива, газу скрапленого) на безкоштовне відповідальне зберігання шляхом їх відпуску через мережу АЗС Учасника в день їх отримання, які діють в мережах АЗС по всій території України.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на Вимогу..docx 13.12.2021 17:07
Дата подачі:
08.12.2021 17:35
Вирішення:
Вивчивши вимогу відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник надає роз’яснення:
Вивчивши вимогу, інструкцію №281 «Про затвердження Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України», Замовник дійшов висновку про те, що Учасник який звернувся з вимогою, не має відповідної матеріально-технічної бази яка спроможна забезпечити безперебійне постачання пального Замовнику в заявленому обсязі, також не має регулярних поставок в великих об’ємах або постійної реалізації свого товару на ринку України, а комунальне підприємство «Житомиртеплокомуненерго» Житомирської міської ради є стратегічно важливим об’єктом для міста, де безперебійна поставка пального в великих об’ємах є вкрай важливою для нормальної роботи підприємства та не допущення зриву опалювального сезону. Крім того орієнтовна вартість предмета закупівлі прорахована таким чином, що вона дозволяє враховувати всі можливі нюанси які можуть виникнути на ринку нафтопродуктів, а також пов’язані з вимогою яка подана Учасником зокрема інструкції №281 «Про затвердження Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України». Також Учасник зазначає, що вартість талонів на пальне буде значно зростати, але це повністю суперечить Закону України «Про публічні закупівлі» а саме ст. 41 ч.5 п.2, пункт який зазначає в якому разі збільшується сума за одиницю товару а не зростання суми за довгострокове зберігання талонів як зазначив Учасник.
Щодо вимоги Учасника про зміну строку дії талону з пункту Додатку №1 до ТД де вказано: «не менше 1 року з дня отримання з гарантією обміну нереалізованих талонів на талони з новим строком дії» на строк 12 календарних місяців з дати підписання відповідної видаткової накладної на товар, не є дискримінаційною, але є нікчемною так як 12 календарних місяців це і є 1 рік а про видаткову накладну на отримання товару все чітко і зрозуміло вказану в ч.5 Додатку №2 ТД Проекті договору. Окрім того Учасник стверджує, що умова обміну талонів у яких закінчився строк дії (термі) можливий протягом 10 (десяти) календарних днів з дати закінчення строку дії, є також дискримінаційною і вимагає змінити на пункт, де буде відсутня інформація, у випадку закінчення строку дії талону, а тільки зазначає, що вони будуть діяти в мережах АЗС по всій території України, але не зазначає, що вони є безстроковими, тобто Учасник ставить в рамки Замовника, в яких передбачається значна витрата лишніх коштів в разі прострочення дії (терміну) талонів, так як їх обмін не передбачений Учасником в загалі.
Таким чином Замовник знов приходить до висновку, що Учасник який вимагає вносити такі зміни не може належним чином забезпечити поставку пального в повній мірі як того вимагає замовник.
Зважаючи на вище вказане Замовником не встановлено жодних дискримінаційних вимог, які б могли обмежити коло Учасників або не створювати конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару. Вся тендерна документація та додатки до неї відповідають вимогам чинного законодавства України зокрема Закону України «Про публічні закупівлі», Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України.
2. Забезпечити оприлюднення роз’яснення на вимогу Учасника щодо усунення порушення через авторизований електронний майданчик в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога
Номер:
dae76bbce5ee404a8bca7e1cd679cc13
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-07-012795-c.c1
Назва:
Вимога
Вимога:
З метою приведення умов тендерної документації у відповідності до вимог чинного законодавства України (в тому числі у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України), керуючись умовами ЗУ «Про публічні закупівлі» просимо Вас внести зміни в тендерну документацію та проект договору щодо наступного:
1.1. По поліпшенню якості Товару:
Згідно п. 5. ,ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі» істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, перерахованих п. 5. ,ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі», в тому числі :
- покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Просимо Вас додати вказаний пункт до проекту договору.
Якість предмету закупівлі відповідає вимогам, які встановлені в даному Договорі, відповідає вимогам ДСТУ, ГСТУ та інших нормативних документів.
Зазначені зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в Договорі.
1.2. Зміни ціни на товар згідно умов, передбачених ЗУ «Про публічні закупівлі»:
Також просимо Вас внести зміни в тендерну документацію та проект договору про зміну ціни на предмет закупівлі (товар), згідно п. 5, ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме:
Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
- збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального;
- покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
- погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку;
- зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування;
- зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.
1.3. Зміна розміру відповідальності Постачальника/Учасника (відповідає умовам чинного законодавства, ст. 231 Господарського кодексу України):
Керуючись нормами ст. 231 Господарського кодексу України просимо внести зміни в тендерну документацію та проект договору в частині зменшення розміру відповідальності Постачальника/Учасника, та передбачити на Постачальника/Учасника наступні умови по відповідальності:
У разі порушення строків поставки товару при закупівлі товару за бюджетні кошти, Постачальник/Учасник сплачує Покупцю/Замовнику пеню у розмірі 0,1% від суми непоставленого (несвоєчасно поставленого) товару, за кожний день затримки, а за прострочення понад тридцять днів додатково стягується штраф у розмірі 7% вказаної вартості.
У разі поставки неякісного товару, Постачальник/Учасник сплачує на користь Покупця/Замовника штраф у розмірі 20% вартості неякісного товару.
1.4. Зміна істотних умов договору:
Керуючись специфікою діяльності з реалізації нафтопродуктів з використанням талонів (карток на пальне) просимо внести зміни в тендерну документацію та проект договору та передбачити наступні істотні умови за договором:
Талони / скретч-картки / картки на пальне (штрих-картки) / бланки-дозволи - документи внутрішнього обігу на отримання Товару відповідно до «Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1442 від 20.12.1997 р. Талони / скретч-картки / картки на пальне (штрих-картки) / бланки-дозволи - є товарно-розпорядчими документами на Товар, на підставі яких здійснюється видача Товару за місцем знаходження Товару (АЗС) та не є розрахунковим чи платіжним засобом.
та/або
Право власності на Товар переходить до Покупця/Замовника з моменту підписання Сторонами видаткової накладної на Товар.
та/або
Розрахунки за Товар (партію Товару) Покупець/Замовник здійснює протягом _______(______________) банківських днів з дати підписання Сторонами відповідної видаткової накладної на Товар.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на Вимогу.docx 13.12.2021 17:05
Дата подачі:
08.12.2021 17:19
Вирішення:
Вивчивши вимогу відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Господарського кодексу України, Замовник надає роз’яснення:
1.1 Замовником чітко встановлені вимоги в Додатку №1 до ТД щодо ДСТУ для кожного виду предмета закупівлі а саме: Бензин автомобільний А-95 ДСТУ 7687:2015, Бензин автомобільний А-92 7687:2015, Паливо дизельне ДСТУ 7688:2015, Нафтовий газ скраплений ДСТУ EN 589:2017 а в Додатку №2 до ТД п.2.1. вказано, що Постачальник зобов’язаний постачати Замовнику Товар, якість якого відповідає стандартам згідно вимог чинного законодавства України для даного виду Товару. Також в п. 2.2. вказано, що окрім відповідностей до ДСТУ, Постачальник відповідає за належну якість Товару, а також зобов’язаний підтвердити його якість сертифікатом відповідності та паспортом якості, таким чином Замовник залишає за собою право не вносити змін в Додатку №2 до ТД та ТД.
1.2 Згідно ч.5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» є вичерпний перелік істотних умов договору про закупівлю які не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків які зазначені цією частиною, однак Учасник на свою користь вимагає щоб Замовник виключив деякі, але ключові пункти цієї частини які прописані Замовником в Додатку №2 до ТД зокрема п. 1 зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; та п. 4 продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Так як, ці пункти прописані Замовником з розрахунку фактичного обсягу Товару де він може бути менший ніж заявлений а також виникнення об’єктивних обставин які можуть спричинити затримку фінансування, ці пукти є чіткими та не змінними.
1.3 Згідно Господарського кодексу України на який зсисається Учасник а саме ст. 231 чітко визначено, що Цитую: У разі якщо порушено господарське зобов'язання, в якому хоча б одна сторона є суб'єктом господарювання, що належить до державного сектора економіки, або порушення пов'язане з виконанням державного контракту, або виконання зобов'язання фінансується за рахунок Державного бюджету України чи за рахунок державного кредиту, штрафні санкції застосовуються, якщо інше не передбачено законом чи договором , у таких розмірах:.
Так як джерелом фінансування є кошти від господарської діяльності, та в Додатку №2 до ТД ч.7 передбачена інша Відповідальність сторін, Замовник залишає за собою право не вносити зміни в Додаток №2 до ТД та ТД зміни розміру відповідальності Постачальника/Учасника.
1.4. Замовником не зазначено в жодному пункті Додатку №2 до ТД, що талони є розрахунковим чи платіжним засобом, тому Замовник не вважає за не обхідне вносити зміни в істотні умови Договору і змінювати їх на запропоновані Учасником.
Таким чином зважаючи на вище вказане Замовником не встановлено жодних дискримінаційних вимог, які б могли обмежити коло Учасників. Вся тендерна документація та додатки до неї відповідають вимогам чинного законодавства України зокрема Закону України «Про публічні закупівлі», Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України.
2. Забезпечити оприлюднення роз’яснення на вимогу Учасника щодо усунення порушення через авторизований електронний майданчик в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Статус вимоги:
Відхилено