-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Мультилотова
-
КЕП
- 2
Газ природний (09120000-6 - Газове паливо)
Газ природний (09120000-6 - Газове паливо)
Завершена
540 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 900 000.00 UAH
мін. крок: 0.2% або 900 000.00 UAH
Період оскарження:
07.12.2021 13:35 - 15.10.2022 00:00
Вимога
Вирішена
Низька ціна закупівлі
Номер:
196ac8a0eeae4fbe8d958fb7aac5329c
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-07-002810-b.b3
Назва:
Низька ціна закупівлі
Вимога:
Шановний Замовнику!
Ціна за одиницю товару Вашої закупівлі становить 36000,00грн. за тис./м. куб. з ПДВ. Разом з цим повідомляємо, що згідно з наявною інформацією ТБ «Українська енергетична біржа», станом на 08.09.2022 р. ціна природного газу, на європейських хабах з урахуванням усередненої вартості транспортування магістральними газопроводами Європи та курсу гривні до євро та долара США, встановленого НБУ, становить:
Ціна на природний газ (грн./ 1000 м. куб, з ПДВ)
08.09.2022 р. – TTF: 97 966,31
08.09.2022 р. – CEGH: 98 238,03
08.09.2022 р. – THE: 98 334,74
Разом з цим, згідно динаміки цін, що міститься на офіційному веб-сайті ТБ «Українська енергетична біржа», ціна на природний газ має тенденцію до стрімкого зростання та, відповідно, в період постачання природного газу згідно даної закупівлі, буде значно вище, ніж у вересні 2022 року. З огляду на вказане вище, з метою недопущення зриву проведення даної процедури закупівлі, просимо переглянути очікувану вартість предмету закупівлі та привести її у відповідність із реальними ринковими цінами.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.09.2022 21:16
Вирішення:
Замовник внесе необхідні зміни в тендерну документацію на вимогу учасника з урахуванням внутрішніх нормативних документів АТ «Укрзалізниця» та вимог Закону України «Про публічні закупівлі» в установлені терміни.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Банківська гарантія
Номер:
d3b5281f82a54cb0a6e917af94c0224c
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-07-002810-b.c2
Назва:
Банківська гарантія
Вимога:
Шановний Замовнику, за результатами ознайомлення з тендерною документацією закупівлі № UA-2021-12-07-002810-b, були виявлені вимоги, які стосуються гарантії виконання зобов’язань Учасника по сплаті забезпечення тендерної пропозиції та забезпечення виконання договору про закупівлю, що є дискримінаційними та полягають в такому.
В частині ІІІ додатку 6 до Тендерної документації Вами зазначені вимоги до Банківської установи. Згідно зазначених вимог, Банківська гарантія має бути видана однією з наступних фінансових установ:
- банком, у якому держава прямо чи опосередковано володіє часткою понад 75 (сімдесят п’ять) % статутного капіталу банку, або
- системно важливим банком (за класифікацією Національного банку України), регулятивний капітал (Н1), якого на дату випуску гарантії перевищує 6.0 млрд грн, або
- банком іноземної банківської групи, яка має довгостроковий кредитний рейтинг материнської компанії на рівні не нижче BBB- за методологією Fitch Ratings або Moody’s Investors Service або S&P Global Ratings, або
- іноземним банком, який має довгостроковий кредитний рейтинг на рівні не нижче BBB- за методологією Fitch Ratings або Moody’s Investors Service або S&P Global Ratings.
У будь-якому випадку, банк не має бути включено до переліку юридичних осіб, щодо яких застосовано спеціальні економічні чи інші обмежувальні санкції державними органами України, США, країн ЄС, Радою безпеки ООН або будь-якою іншою державою чи організацією, рішення та акти якої є юридично обов’язковими.
Учасник вважає вказані положення тендерної документації в наведеній частині щодо вимог до фінансових установ такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, якими має бути надана банківська гарантія, оскільки така вимога штучно обмежує коло банківських установ, в яких учасник може отримати банківську гарантію. Така вимога Замовника обмежує учасників у вільному виборі контрагентів.
Так, відповідно до ст.2 ЗУ «Про банки і банківську діяльність», банк - юридична особа, яка на підставі банківської ліцензії має виключне право надавати банківські послуги; системно важливий банк - банк, що відповідає критеріям, встановленим Національним банком України, діяльність якого впливає на стабільність банківської системи.
Рішенням Правління Національного банку України від 3 березня 2020 року № 155- рш "Про визначення системно важливих банків" визначено перелік системно важливих банків до якого включено 14 банків, серед яких: А-Банк; Альфа-банк; Кредобанк; ОТП банк; Ощадбанк; Південний; Приватбанк; ПУМБ; Райффайзен Банк Аваль; Таскомбанк; Укргазбанк; Укрексімбанк; Укрсиббанк; Універсал банк. Разом з цим, до групи банків з державною часткою входять 4 банки. До групи банків іноземних банківських груп входять 18 банків. Загалом же, станом на вересень 2022 року в Україні кількість діючих банківських установ становить 68.
Учасник зазначає, що як потенційний учасник закупівлі, не має договірних відносин на оформлення банківських гарантій з жодним із банків, які відповідають критеріям, що визначені Замовником в частині ІІІ додатку 6 до Тендерної документації. Разом з цим зазначаємо, що маємо діючі договірні відносини на оформлення банківських гарантій з банком, який не входить до обмеженого кола банків, що визначені в частині ІІІ додатку 6 до Тендерної документації, однак має діючу банківську ліцензію на право надання банківських послуг, внесений до Державного реєстру банків, не перебуває в процесі припинення діяльності, а також не включений до переліку юридичних осіб, щодо яких застосовано спеціальні економічні чи інші обмежувальні санкції державними органами України, США, країн ЄС, Радою безпеки ООН або будь-якою іншою державою чи організацією, рішення та акти якої є юридично обов’язковими.
Таким чином, оформлення Учасником банківської гарантії в іншій банківській установі призведе до зайвих витрат, необхідності застави матеріальних активів та може негативно вплинути на відносини із банком, з яким налагоджені партнерські відносини.
Наведені вище обставини безумовно свідчать, що вимога Замовника про те, що Банківська гарантія повинна бути видана однією з фінансових установ, визначених Замовником в частині ІІІ додатку 6 до Тендерної документації є такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, оскільки штучно обмежує коло банківських установ, в яких учасник може отримати банківську гарантію. Така вимога Замовника обмежує учасників у вільному виборі контрагентів під час здійснення господарської діяльності, що суперечить положенням ст.627 ЦК України, відповідно до якої сторони договору є вільними у виборі контрагента, а також ЗУ «Про публічні закупівлі» в частині принципу недискримінаційності учасників.
Враховуючи викладене, просимо переглянути вимоги Тендерної документації в частині вимог, які стосуються гарантії виконання зобов’язань Учасника по сплаті забезпечення тендерної пропозиції та забезпечення виконання договору про закупівлю та привести їх у відповідність до норм чинного законодавства.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
12.09.2022 12:26
Вирішення:
Замовником внесено зміни в тендерну документацію, а саме в Розділ III Додатку №6 та п.9.4 Розділу 9 Додатку №8.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Неправомірні вимоги щодо банків, якими видається БГ
Номер:
bbbb8c89ee2c437a864e67ba480da766
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-07-002810-b.b1
Назва:
Неправомірні вимоги щодо банків, якими видається БГ
Вимога:
Шановний Замовнику.
Відповідно до змін до ТД, внесених Вами 08.09.2022 р. Банківська гарантія має бути видана однією з наступних фінансових установ:
- банком, у якому держава прямо чи опосередковано володіє часткою понад 75 (сімдесят п’ять) % статутного капіталу банку, або
- системно важливим банком (за класифікацією Національного банку України), регулятивний капітал (Н1), якого на дату випуску гарантії перевищує 6.0 млрд грн, або
- банком іноземної банківської групи, яка має довгостроковий кредитний рейтинг материнської компанії на рівні не нижче BBB- за методологією Fitch Ratings або Moody’s Investors Service або S&P Global Ratings, або
- іноземним банком, який має довгостроковий кредитний рейтинг на рівні не нижче BBB- за методологією Fitch Ratings або Moody’s Investors Service або S&P Global Ratings.
Вважаємо дані вимоги неправомірними з огляду на наступне.
Чинним законодавством України не передбачено будь-яких обмежень, щодо надання забезпечення тендерної пропозиції, у формі банківської гарантії банками різних
форм власності чи різного рейтингу.
Серед банківських установ, з часткою в статутному капіталі різних форм власності, які мають банківську ліцензію, та можуть надавати банківські послуги, в тому числі, послуги з
надання банківських гарантій, лише 5 з часткою держави у статутному капіталі.
Більшість з банків не мають частки держави у статутному капіталі 75%, разом з тим мають право надавати банківські гарантії.
ТОВ «Газенерго-Трейд» має відкриті гарантійні лінії у банках, які не мають державної форми власності, проте, є системно важливими, згідно класифікації НБУ, однак, статутний капітал якого не перевищує 6 млрд грн.
ТОВ «Газенерго-Трейд» не має ні рахунків, ні гарантійних ліній у іноземних банках та банках іноземних банківських груп.
Даними вимогами документації Замовник значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, та обмежує в ній участь, зокрема, для ТОВ «Газенерго-Трейд».
Враховуючи дане, просимо внести зміни до ТД в цій частині, та виключити з неї вимоги до банків, якими може бути видана БГ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.09.2022 20:58
Вирішення:
Замовником внесено зміни в тендерну документацію, а саме в Розділ III Додатку №6 та п.9.4 Розділу 9 Додатку №8.
Статус вимоги:
Задоволено