-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Крупи. Продукція борошномельно-круп'яної промисловості
Торги не відбулися
5 846 860.13
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 58 468.60 UAH
мін. крок: 1% або 58 468.60 UAH
Період оскарження:
07.12.2021 12:52 - 04.01.2022 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
відповідь Замовнику на відхилення вимоги
Номер:
2b33d0b457444ec58b9e6f3571af5d2a
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-07-003719-a.b8
Назва:
відповідь Замовнику на відхилення вимоги
Вимога:
У відповідь на Вашу відповідь повідомляємо, що Ваше бачення у цьому питанні кардинально розходиться із позицією Постійно діючої адміністративної колегії антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель (далі – Колегія).
Так своїм рішенням №457-р/пк-ск від 03.04.2015 року, щодо правомірності вимоги Замовником про надання Учасниками сетрифікатів ISO, Колегія дійшла висновку, що така вимога є дискримінаційною та постановила зобов’язати Замовника внести зміни та привести документацію у відповідність до Закону!
У своїй скарзі до АМКУ ми посилатимемось на вищевказане рішення по аналогічній скарзі по якій є практика позитивного рішення органу оскарження. Проте закупівля затягнеться орієнтовно на місяць.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.12.2021 09:41
Вирішення:
Шановний Учаснику, У рішенні Верховного Суду в складі колегії Касаційного адмніністративного суду №826/15639/17 від 24 червня 2020 року в аналогічній справі сформовано правовий висновик про те, що дана вимога не є дискримінаційною. Зокрема, Верховний Суд зазначає, що документ не передбаченний чинним законодавством, оскільки те, що таке виробництво не підлягає обов`язковій сертифікації не позбавляє учасника можливості отримати зазначений сертифікат в добровільному порядку з тим, щоб тотриматися умов конкурсу.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
13.12.2021 10:31
Вимога
Вирішена
неправомірна вимога
Номер:
7199a9bdc1754cf2983cd9cf108bcd5d
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-07-003719-a.a7
Назва:
неправомірна вимога
Вимога:
Шановний Замовник!
Оприлюднена Вами тендерна документація містить неправомірні та дискримінаційні вимоги, які штучно обмежують коло потенційних учасників, зокрема:
Вимога щодо підтвердження наявності в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань інформації про здійснення Учасником таких видів діяльності:
49.41 Вантажний автомобільний транспорт;
82.92 Пакування;
10.60 Виробництво борошномельної, круп’яної промисловості, крохмалів та крохмальних продуктів;
є дискримінаційною по відношенню до учасників, які не є виробниками або фасувальниками продукції та не мають власного вантажного транспорту та/або не надають послуг вантажним автомобільним транспортом.
Учасники мають право постачати фасовану продукції попередньо придбану у виробників та/або представників виробників та користуватись транспортними послугами інших суб’єктів господарювання.
Вимога щодо підтвердження наявності в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань інформації про здійснення Учасником таких видів діяльності:
47.2 Роздрібна торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами в спеціалізованих магазинах;
Є такою, яку неможливо виконати адже код 47.2 «Роздрібна торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами в спеціалізованих магазинах» є не кодом виду діяльності, а показником ГРУПИ видів діяльності, яка включає в себе такі види діяльності як (47.21, 47.22, 47.23, 47.24, 47.25, 47.26 47.29). У КВЕД види діяльності кодуються чотирма цифрами. Більше того такі коди діяльності стосуються суб’єктів господарювання, які здійснюються торгівлю саме в спеціалізованих магазинах.
Просимо Вас убрати вищевказану вимогу та привести тендерну документацію у відповідності до Закону. У разі ігнорування цієї скарги, наявність такої неправомірної вимоги буде оскаржена до Органу оскарження, що призведе до призупинення даної процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
08.12.2021 15:23
Вирішення:
Шановний Учаснику в ТД будуть внесені зміни
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Неправомірна вимога, яка не стосується предмету закупівлі
Номер:
bf7f25f8aa594b479fa179e7ae5cb8ca
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-07-003719-a.b6
Назва:
Неправомірна вимога, яка не стосується предмету закупівлі
Вимога:
Шановний Замовник!
Оприлюднена Вами тендерна документація містить неправомірні та дискримінаційні вимоги, які штучно обмежують коло потенційних учасників, зокрема:
Вимога щодо надання Скан-копії експлуатаційного дозволу на потужність з повторного первинного пакування та перепакування, виданого Управлінням Держпродспоживслужби на потужності учасника;
Згідно п. 22 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» експлуатаційний дозвіл - документ дозвільного характеру, що видається територіальним органом компетентного органу операторові ринку за результатами інспектування його потужності та посвідчує право оператора ринку здійснювати визначену цим Законом діяльність з виробництва та/або зберігання харчових продуктів ТВАРИННОГО ПОХОДЖЕННЯ;
Згідно ч. 1 ст. 23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» Експлуатаційний дозвіл отримують оператори ринку, що провадять діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів ТВАРИННОГО ПОХОДЖЕННЯ.
Згідно Додатку 3 до Порядку ведення реєстру операторів ринку та потужностей, на які видано експлуатаційний дозвіл, затвердженого наказом № 40 від 10.02.2016 року міністерством агрополітики та продовольста України Потужність з повторного первинного пакування та перепакування (незалежна, автономна) відноситься до КАТЕГОРІЇ ПОТУЖНОСТЕЙ за видами господарської діяльності з виробництва та/або зберігання харчових продуктів ТВАРИННОГО ПОХОДЖЕННЯ.
Предметом закупівлі є Продукція борошномельно-круп'яної промисловості (крупа пшенична, крупа вівсяна, крупа гречана, крупа перлова, крупа ячна, рис, пшоно, купа кукурудзяна, борошно пшеничне). Тобто предмет закупівлі не є харчовими продуктами тваринного походження. Такі товари, які не потребують спеціального температурного режиму зберігання, а отже і зберігання у холодильних складах.
Відтак, дана вимога є неправомірною та такою, що не стосується предмету закупівлі. Встановивши таку вимогу Ви порушуєте принципи визначені у ст. 5 Закону, а саме принцип недискримінації учасників та принцип максимальної ефективності.
Просимо Вас убрати вищевказану вимогу та привести тендерну документацію у відповідності до Закону. У разі ігнорування цієї скарги, наявність такої неправомірної вимоги буде оскаржена до Органу оскарження, що призведе до призупинення даної процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
08.12.2021 13:59
Вирішення:
Шановний Учаснику в ТД будуть внесені зміни
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Неправомірна вимога
Номер:
20c977f63eb143bd9c51a632cedde1c7
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-07-003719-a.a5
Назва:
Неправомірна вимога
Вимога:
Шановний Замовник!
Оприлюднена Вами тендерна документація містить неправомірні та дискримінаційні вимоги, які штучно обмежують коло потенційних учасників, зокрема:
Вимога щодо надання Скан-копії оригіналу експлуатаційного дозволу на холодильний склад, зберігання та реалізацію харчових продуктів, виданого Управлінням Держпродспоживслужби на потужності учасника;
Згідно п. 22 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» експлуатаційний дозвіл - документ дозвільного характеру, що видається територіальним органом компетентного органу операторові ринку за результатами інспектування його потужності та посвідчує право оператора ринку здійснювати визначену цим Законом діяльність з виробництва та/або зберігання харчових продуктів ТВАРИННОГО ПОХОДЖЕННЯ;
Згідно ч. 1 ст. 23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» Експлуатаційний дозвіл отримують оператори ринку, що провадять діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів ТВАРИННОГО ПОХОДЖЕННЯ.
Предметом закупівлі є Продукція борошномельно-круп'яної промисловості (крупа пшенична, крупа вівсяна, крупа гречана, крупа перлова, крупа ячна, рис, пшоно, купа кукурудзяна, борошно пшеничне). Тобто предмет закупівлі не є харчовими продуктами тваринного походження. Такі товари, які не потребують спеціального температурного режиму зберігання, а отже і зберігання у холодильних складах.
Відтак, дана вимога є неправомірною та такою, що не стосується предмету закупівлі. Встановивши таку вимогу Ви порушуєте принципи визначені у ст. 5 Закону, а саме принцип недискримінації учасників та принцип максимальної ефективності.
Просимо Вас убрати вищевказану вимогу та привести тендерну документацію у відповідності до Закону. У разі ігнорування цієї скарги, наявність такої неправомірної вимоги буде оскаржена до Органу оскарження, що призведе до призупинення даної процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
08.12.2021 13:54
Вирішення:
Шановний учаснику. В ТД будуть внесені зміни
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційна вимога
Номер:
b8f4c679316848359659b4df843cbcf0
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-07-003719-a.b4
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовник!
Оприлюднена Вами тендерна документація містить неправомірні та дискримінаційні вимоги, які штучно обмежують коло потенційних учасників, зокрема:
Тендерна документація містить вимогу «Якщо учасник не є виробником даного товару надається скан копія оригіналу договіру з виробником чинний на весь період поставки.»
Дана вимога є дискримінаційною з огляду на те, що учасники процедури закупівлі, які не є виробниками, можуть поставляти товари, які попередньо закуповують як у виробників так і у їх уповноважених представників та/або дистриб’юторів. Отже встановивши таку вимогу Ви штучно обмежуєте коло потенційних учасників, які можуть закуповувати товари у представників виробника.
Просимо Вас убрати вищевказану вимогу та привести тендерну документацію у відповідності до Закону. У разі ігнорування цієї скарги, наявність такої неправомірної вимоги буде оскаржена до Органу оскарження, що призведе до призупинення даної процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь 13.12.2021 10:17
Дата подачі:
08.12.2021 12:47
Вирішення:
Зазначена вимога сформована з метою визначення найбільш надійного постачальника, який поставить якісний товар протягом всього періоду поставки. Цим Замовник не порушує принципів здійснення закупівель, а саме: недискримінації учасників.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
13.12.2021 10:17
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційна вимога
Номер:
ce296597bf7249ffa18e03792e5d6fef
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-07-003719-a.c3
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовник!
Оприлюднена Вами тендерна документація містить неправомірні та дискримінаційні вимоги, які штучно обмежують коло потенційних учасників, зокрема:
Вимога щодо надання Скан-копії оригіналу сертифікату на систему екологічного управління відповідно до ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), виданого на ім’я учасника.
Предметом даної закупівлі є товар. Товар, що є предметом закупівлі, не включений до Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 № 28, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 04 травня 2005 року за № 466/10746. Отже отримання такого сертифікати не є обов’язковим в Україні.
Встановлення Замовником вказаної вимоги у Документації обмежує коло учасників Процедури закупівлі тими, які отримали вказаний вище сертифікат та перешкоджає взяти участь у Процедурі закупівлі тим суб'єктам господарювання, які не отримували такого сертифікату.
Частиною третьою статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (надалі – Закон) передбачено, що документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Такі дії Замовника в частині встановлення зазначеної вище умови у Документації порушують вимоги порушують вимоги частини третьої статті 22 Закону та принцип здійснення закупівель, визначений статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у Процедурі закупівлі.
Просимо Вас убрати вищевказану вимогу та привести тендерну документацію у відповідності до Закону. У разі ігнорування цієї скарги, наявність такої неправомірної вимоги буде оскаржена до Органу оскарження, що призведе до призупинення даної процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь 13.12.2021 09:48
Дата подачі:
08.12.2021 12:47
Вирішення:
Надання відповідного сертифікату викладена в Тендерній документації на закупівлю товарів процедури закупівлі - відкриті торги не суперечить вимогам чинного законодавства.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
13.12.2021 09:48
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційна вимога
Номер:
3ed7a240a3fc4b8d855a311875a8227e
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-07-003719-a.b2
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовник!
Оприлюднена Вами тендерна документація містить неправомірні та дискримінаційні вимоги, які штучно обмежують коло потенційних учасників, зокрема:
Вимога щодо надання оригіналу сертифікату на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), виданого на ім’я учасника, який є дійсним на момент проведення аукціону.
Предметом даної закупівлі є товар. Товар, що є предметом закупівлі, не включений до Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 № 28, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 04 травня 2005 року за № 466/10746. Отже отримання такого сертифікати не є обов’язковим в Україні.
Встановлення Замовником вказаної вимоги у Документації обмежує коло учасників Процедури закупівлі тими, які отримали вказаний вище сертифікат та перешкоджає взяти участь у Процедурі закупівлі тим суб'єктам господарювання, які не отримували такого сертифікату.
Частиною третьою статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (надалі – Закон) передбачено, що документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Такі дії Замовника в частині встановлення зазначеної вище умови у Документації порушують вимоги порушують вимоги частини третьої статті 22 Закону та принцип здійснення закупівель, визначений статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у Процедурі закупівлі.
Просимо Вас убрати вищевказану вимогу та привести тендерну документацію у відповідності до Закону. У разі ігнорування цієї скарги, наявність такої неправомірної вимоги буде оскаржена до Органу оскарження, що призведе до призупинення даної процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь 13.12.2021 09:40
Дата подачі:
08.12.2021 12:46
Вирішення:
Надання відповідного сертифікату викладена в Тендерній документації на закупівлю товарів процедури закупівлі - відкриті торги не суперечить вимогам чинного законодавства.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
13.12.2021 09:40
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
b113ec03d0094cc3b33a07327f9e0c6a
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-07-003719-a.b1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовник!
Оприлюднена Вами тендерна документація містить неправомірні та дискримінаційні вимоги, які штучно обмежують коло потенційних учасників, зокрема:
Вимога щодо необхідності надання сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT).
Товар, що є предметом закупівлі, не включений до Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 № 28, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 04 травня 2005 року за № 466/10746. Отже отримання такого сертифікати не є обов’язковим в Україні.
Закон України "Про безпечність та якість харчових продуктів" регулює відносини між органами влади, виробниками, продавцями (постачальниками) та споживачами харчових продуктів і визначає правовий порядок забезпечення безпечності та якості харчових продуктів, що виробляються, знаходяться в обігу, імпортуються, експортуються.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про безпечність та якість харчових продуктів":
- виробництво – господарська діяльність, пов'язана з виробленням об'єктів санітарних заходів, включаючи всі стадії технологічного процесу, у тому числі виготовлення, підготовку, змішування та пов’язані з цим процедури, обробку, наповнення, пакування, переробку, відновлення та інші зміни стану об'єкта;
- обіг – переміщення (транспортування) або зберігання та будь-які дії, пов'язані з переходом права власності чи володіння, включаючи продаж, обмін або дарування;
- оператор потужностей – виробник, який здійснює передбачені цим Законом види діяльності, використовуючи потужності (об’єкти), які належать йому на правах власності або користування;
- потужності (об'єкти) – територія, споруди або комплекс споруд, приміщення, будівлі, обладнання та інші засоби, включаючи транспортні засоби, що використовуються у виробництві або обігу об’єктів санітарних заходів;
- НАССР [Система аналізу ризиків та контролю (регулювання) у критичних точках] – система для ідентифікації, оцінки, аналізу та контролю ризиків, що є важливими для безпечності харчових продуктів.
Згідно з пунктом 2 частини шостої статті 20 Закону України "Про безпечність та якість харчових продуктів" особи, які займаються виробництвом або введенням в обіг харчових продуктів, повинні застосовувати санітарні заходи та належну практику виробництва, системи НАССР та/або інші системи забезпечення безпечності та якості під час виробництва та обігу харчових продуктів.
Відповідно до пункту 1.3 Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), затверджених наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 01.10.2012 № 590, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 9 жовтня 2012 року за № 1704/22016, оператори потужностей повинні розробити та запровадити ефективну систему НАССР, що дозволяє контролювати усі небезпечні фактори, які можуть бути у харчовому продукті.
Вказані вище нормативно-правові акти не зобов'язують суб'єктів господарювання, які здійснюють господарську діяльність з виробництва харчових продуктів та/або обігу харчових продуктів [зокрема, переміщення (транспортування) або зберігання], отримувати сертифікати на систему управління безпечністю харчових продуктів, що відповідає вимогам НАССР (ІSО 22000).
Встановлення Замовником вказаної вимоги у Документації обмежує коло учасників Процедури закупівлі тими, які отримали вказаний вище сертифікат та перешкоджає взяти участь у Процедурі закупівлі тим суб'єктам господарювання, які не отримували такого сертифікату.
Частиною третьою статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (надалі – Закон) передбачено, що документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Такі дії Замовника в частині встановлення зазначеної вище умови у Документації порушують вимоги порушують вимоги частини третьої статті 22 Закону та принцип здійснення закупівель, визначений статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у Процедурі закупівлі.
Просимо Вас убрати вищевказану вимогу та привести тендерну документацію у відповідності до Закону. У разі ігнорування цієї скарги, наявність такої неправомірної вимоги буде оскаржена до Органу оскарження, що призведе до призупинення даної процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь 13.12.2021 09:08
Дата подачі:
08.12.2021 12:45
Вирішення:
Надання відповідного сертифікату викладена в Тендерній документації на закупівлю товарів процедури закупівлі - відкриті торги не суперечить вимогам чинного законодавства
Статус вимоги:
Відхилено