-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Сир кисломолочний жирністю не менше 5%
Завершена
133 380.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 666.90 UAH
мін. крок: 0.5% або 666.90 UAH
Період оскарження:
07.12.2021 11:56 - 13.12.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Щодо кваліфікаційних критеріхв
Номер:
718103d5dfad4fc1be3faa9ca5e4900b
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-07-006792-c.a1
Назва:
Щодо кваліфікаційних критеріхв
Вимога:
Шановний замовнику. Ознайомившись із переліком кваліфікаційних критеріїв, поданих у оголошенні на проведення закупівлі № UA-2021-12-07-006792-c, виникає ряд запитань. У переліку документів, що повинен надати учасник, зазначено Сертифікат ISO 9001:2015, Сертифікат ISO 14001:2015, Сертифікат ISO 22000:2007. Сертифікація згідно даних стандартів в Україні є добровільною, її обов’язковість не вимагається чинним законодавством. В оголошенні ж не зазначено, що у випадку, якщо котрийсь із документів, згідно чинного законодавства, учасник не повинен отримувати, то він може надати лист-роз’яснення з цього приводу. І якщо Сертифікат ISO 9001:2015 деякі підприємства можуть надати, то Сертифікат ISO 14001:2015 – лише одиниці на території України. Ви унеможливлюєте участь у закупівлі малого та середнього бізнесу. Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Крім того, ДСТУ ISO 22000:2007 в Україні втратив чинність, а Ви вимагаєте Сертифікат згідно недіючого стандарту. Щодо експертних висновків. В оголошенні зазначено, що дослідження повинні бути проведені у четвертому кварталі 2021 року. Однак, дослідження на зазначені показники проводяться з різною періодичністю, щомісячно, щоквартально, раз у пів року. Тобто, якщо експертний висновок отриманий, приміром, у кінці третього кварталу, та на сьогодні є чинним, Ви відхилите таку пропозицію? Формулюванням «Експертні висновки або протоколи випробувань, виданих акредитованою лабораторією на ім’я Учасника…..», Ви знову ж таки обмежуєте конкуренцію, так як дані дослідження проводять лише виробники ( «на ім’я Учасника»). Метою Закону «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Тому замовнику під час проведення процедури закупівлі необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 3 Закону, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників для подальшого визначення переможця торгів. Просимо врахувати це, та внести відповідні зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол вимога.pdf 10.12.2021 13:43
Дата подачі:
09.12.2021 17:57
Вирішення:
Доброго дня! Дякуємо за увагу до нашої закупівлі! Вашу вимогу маємо можливість задовільнити частково.
Щодо вашої вимоги повідомляємо наступне: Головною ціллю наших закупівель є придбання якісно продукції за доступною ціною. Тому, зважаючи на багаторічний досвід закупівлі продуктів харчування, з метою додаткового підтвердження якості та безпечності предмета закупівлі (у даному випадку сиру кисломолочного) і, відповідно, уникнення придбання неякісної продукції для харчування наших підопічних, вимагаємо у оголошення про спрощену закупівлю надати сертифікати ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 22000:2007 (у оголошення буде внесена відповідна зміна щодо його назви). Перешкод для їх отримання у виробників немає. Крім того, ст. 23 «Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності» передбачає право Замовника вимагати надання сертифікатів, які б підтверджували якість продукції.
Щодо Сертифікату щодо управління безпечністю харчових продуктів зазначимо, що до 20 вересня 2019 року всі українські підприємства харчової галузі, зокрема, і заклади освіти, які надають послуги з харчування, а також постачальники та перевізники харчових продуктів, мали впровадити систему управління безпечністю харчування НАССР. Обов’язкове введення НАССР в Україні прийшло в дію, відповідно до Закону України № 1602 VII від 22.07.14 (з останніми змінами № 2042-VIII від 18 травня 2017 року, новітні зміни повинні набути чинності з 04.04.2018 р), наказом № 590 «Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпекою харчових продуктів (НАССР) », згідно з якими з 20.09.2017 НАССР вже є обов’язковим для підприємств, що працюють з необробленими продуктами тваринного походження. З 20.09.2018 він стає обов’язковим для інших підприємств, крім малих. А з 20 вересня 2019 року мають впровадити НАССР і малі підприємства, які постачають продукти харчування кінцевому споживачу, мають не більше 10 осіб робочого персоналу, розташовані на площі не більше 400 кв. м, або потужності, які не поставляють продукти харчування кінцевому споживачу і мають не більше п’яти осіб робочого персоналу.
Відповідно до статті 65 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» невиконання визначеного законом обов’язку щодо впровадження на потужностях постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР), тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб у розмірі тридцяти мінімальних заробітних плат, на фізичних осіб - підприємців - у розмірі п’ятнадцяти мінімальних заробітних плат. Отже, відповідно до українського законодавства, якщо оператор ринку несерйозно поставився до вимоги впровадження HACCP, його чекають штрафні санкції та є загроза зупинення роботи потужності. Відповідно до ст. 20 Обов’язки операторів ринку ЗУ Про безпечність та якість харчових продуктів: 1. Оператори ринку відповідають за виконання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів у межах діяльності, яку вони здійснюють. 2. Оператори ринку зобов’язані: 2) розробляти, вводити в дію та застосовувати постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, а також забезпечувати належну підготовку з питань застосування постійно діючих процедур, що базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, осіб, які є відповідальними за ці процедури, під час виробництва та обігу харчових продуктів;
На рахунок зауваження щодо експертних висновків зазначимо, що відповідно до ст. 1 ЗУ Про ветеринарну медицину «висновок державної ветеринарно-санітарної експертизи (експертний висновок) - документ, виданий державною або уповноваженою лабораторією ветеринарної медицини, який засвідчує безпечність продуктів тваринного походження, репродуктивного матеріалу, біологічних продуктів, ветеринарних препаратів, субстанцій. Термін дії експертного висновку - не більше одного місяця». У зв’язку зі стислими термінами прийому пропозицій у спрощеній закупівлі, нами вже пом’якшено дану вимогу і дозволено надавати цей документ, виданий в останньому кварталі 2021 р. Тому надання експертного висновку, виданого раніше 1 жовтня 2021 р., призведе до відхилення тендерної пропозиції учасника.
Щодо вимоги надання експертного висновку на ім’я Учасника буде внесено зміну в оголошення і доповнено реченням наступного змісту: «Якщо учасник не є виробником продукції, він повинен надати зазначений документ, виданий виробнику продукції, яка пропонується до постачання».
Статус вимоги:
Відхилено