-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Проведення технічної інвентаризації та внесення поточних змін (із виготовленням технічних паспортів нежитлових приміщень)
Завершена
22 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 220.00 UAH
мін. крок: 1% або 220.00 UAH
Період оскарження:
07.12.2021 11:09 - 11.12.2021 11:14
Вимога
Вирішена
ВИМОГА Про скасування Рішення уповноваженої особи №172 від 20.12.2021 року про відхилення пропозиції ПП «ЖМЕРИНСЬКЕ МІСЬКРАЙОННЕ БЮРО ТЕХНІЧНОЇ ІНВЕНТАРИЗАЦІЇ» та Скасування рішення про визначення ТОВ «ЕКСПЕРТНО-ПРАВОВИЙ СОЮЗ» переможцем процедури закупівлі.
Номер:
880b24fd59d740dcbf3f39a4e2ae3b28
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-07-002240-a.c1
Назва:
ВИМОГА Про скасування Рішення уповноваженої особи №172 від 20.12.2021 року про відхилення пропозиції ПП «ЖМЕРИНСЬКЕ МІСЬКРАЙОННЕ
БЮРО ТЕХНІЧНОЇ ІНВЕНТАРИЗАЦІЇ» та Скасування рішення про визначення ТОВ «ЕКСПЕРТНО-ПРАВОВИЙ СОЮЗ» переможцем процедури закупівлі.
Вимога:
За наслідками такого розгляду пропозиція ПП «ЖМЕРИНСЬКЕ МІСЬКРАЙОННЕ БЮРО ТЕХНІЧНОЇ ІНВЕНТАРИЗАЦІЇ» була відхилена Замовником.
Оскаржуване рішення про відхилення пропозиції було оприлюднене Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу 20.12.2021 року.
У якості підстав відхилення зазначено наступне: «…Вивчивши усі документи пропозиції надані ПП «ЖМЕРИНСЬКЕ МІСЬКРАЙОННЕ БЮРО ТЕХНІЧНОЇ ІНВЕНТАРИЗАЦІЇ» код згідно з ЄДРПОУ 41905808, Уповноважена особа встановила наступне:
1.1. Відповідно Додатку № 1 Документи, які повинен надати учасник для підтвердження кваліфікаційних вимог ОГОЛОШЕННЯ про проведення спрощеної закупівлі через систему електронних закупівель за кодом ДК 021:2015- 79990000-3– Різні послуги, пов’язані з діловою сферою (Проведення технічної інвентаризації та внесення поточних змін (із виготовленням технічних паспортів нежитлових приміщень)), затвердженого рішенням Уповноваженої особи 06.12.2021, протокол №162, Учасник в складі своєї комерційної пропозиції надає наступні документи (для юридичних осіб):
- Засвідчена Учасником копія статуту зі змінами (у разі їх наявності) або іншого установчого документа. У разі, якщо Учасник здійснює діяльність на підставі модельного статуту, необхідно надати копію рішення засновників про створення такої юридичної особи (для Учасника-юридичної особи), Учасник надав оригінал статуту, а не копію, завірену належним чином;
- сканована копія документа (сторінок паспорта уповноваженої особи (осіб) на підписання документів пропозиції та/або договору (у випадку, якщо такий паспорт оформлено у вигляді книжечки, Учасник надав фото оригіналу паспорта;
- довідка у довільній формі за підписом відповідальної особи та печаткою (у разі використання) про наявність працівників відповідної кваліфікації: забезпечення виконання послуг за наявністю не менше п’яти працевлаштованих відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури, які пройшли професійну атестацію та отримали кваліфікаційний сертифікат на право виконання робіт із технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна, Учасником надані відомості про 2-х працівників замість 5-ти.
- копію кваліфікаційного сертифікату відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури – Інженер з інвентаризації нерухомого майна, Учасником наданий сертифікат на 1 виконавця в оригіналі, а не копію належним чином завірену.
Тобто, ПП «ЖМЕРИНСЬКЕ МІСЬКРАЙОННЕ БЮРО ТЕХНІЧНОЇ ІНВЕНТАРИЗАЦІЇ» код згідно з ЄДРПОУ 41905808 не надало належним чином усі документи відповідно Додатку № 1 «Документи, які повинен надати учасник для підтвердження кваліфікаційних вимог» Оголошення спрощеної процедури, затвердженої рішенням Уповноваженої особи 06.12.2021, протокол №162)».
Повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «ЕКСПЕРТНО-ПРАВОВИЙ СОЮЗ» оприлюднено 20.12.2021 року за №173.
Таке рішення порушує права та охоронювані законом інтереси Учасника – ПП «ЖМЕРИНСЬКЕ МІСЬКРАЙОННЕ БЮРО ТЕХНІЧНОЇ ІНВЕНТАРИЗАЦІЇ», ми не погоджуємось з тим, що наша пропозиція не відповідає вимогам процедури закупівлі UA-2021-12-07-002240-a.
Згідно ч.3 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» «у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може повторно звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію стосовно причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема, технічній специфікації та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов'язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніше ніж через п'ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель».
Наполягаємо, що ПП «ЖМЕРИНСЬКЕ МІСЬКРАЙОННЕ БЮРО ТЕХНІЧНОЇ ІНВЕНТАРИЗАЦІЇ» належним чином підтвердило свою відповідність кваліфікаційним критеріям закупівлі UA-2021-12-07-002240-a.
Згідно ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» «Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі)».
Стаття 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлює наступні принципи здійснення публічних закупівель:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
В свою чергу Замовник в тендерній документації встановлює вимогу, виконання якої суперечить діючим нормам законодавства України, що полягає в наступному.
Згідно Додатку № 1 Документи, які повинен надати учасник для підтвердження кваліфікаційних вимог ОГОЛОШЕННЯ про проведення спрощеної закупівлі через систему електронних закупівель затвердженого рішенням Уповноваженої особи 06.12.2021, протокол №162, Учасник в складі своєї комерційної пропозиції надає наступні документи (для юридичних осіб):
- Засвідчена Учасником копія статуту зі змінами (у разі їх наявності) або іншого установчого документа. У разі, якщо Учасник здійснює діяльність на підставі модельного статуту, необхідно надати копію рішення засновників про створення такої юридичної особи (для Учасника-юридичної особи);
- сканована копія документа (сторінок паспорта уповноваженої особи (осіб) на підписання документів пропозиції та/або договору (у випадку, якщо такий паспорт оформлено у вигляді книжечки;
- довідка у довільній формі за підписом відповідальної особи та печаткою (у разі використання) про наявність працівників відповідної кваліфікації: забезпечення виконання послуг за наявністю не менше 5 працевлаштованих відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури, які пройшли професійну атестацію та отримали кваліфікаційний сертифікат на право виконання робіт із тех. інвентаризації об’єктів нерухомого майна;
- копію кваліфікаційного сертифікату відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури – Інженер з інвентаризації нерухомого майна.
Щодо відповідності документів, поданих Учасником
Учасником було надано у складі тендерної пропозиції:
Скановану копію статуту, на який накладено ЕЦП;
Скановану копію оригіналу паспорта директора підприємства, на який накладено ЕЦП;
Довідку про відомості про 2-х працівників підприємства, а також завантажені відповідні сертифікати працівників, на які накладено ЕЦП.
Достовірність електронно-цифрового підпису Замовник може перевірити за посиланням http://czo.gov.ua/verify, де необхідно завантажити файли з розширенням «p7s» та «pdf» у вікно для перевірки ЕЦП.
Відповідно до ч.5 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» забороняє замовнику вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо вони надані через ел. систему закупівель у формі електронного документа із накладанням УЕП/КЕП.
Замовник не довів, що Учасником надано не копії документів, що передбачені тендерною документацією.
Замовник не довів та документально не підтвердив, яким чином оформлення пропозиції Учасника у наведений вище спосіб впливає на її зміст.
Відповідно до ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості:
1) інструкція з підготовки тендерних пропозицій;
2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені ст. 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Для об’єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону;
3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;
4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби);
5) кількість товару та місце його поставки;
6) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги;
7) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;
8) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов;
9) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота). Замовник може передбачити можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами;
10) перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію.
11) строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій;
12) валюта, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції;
13) мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції;
14) кінцевий строк подання тендерних пропозицій;
15) розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати);
16) розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати);
17) прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками;
18) вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг;
19) опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
В порушення зазначеного вище в своїй тендерній документації Замовник не встановлює опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Дане питання було предметом розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в АМКУ, рішення №15504-р/пк-пз від 28.10.2019 року, де Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель розглянула скаргу ПП «Український ресорний центр» від 11.10.2019 року, ідентифікатор закупівлі UA-2019-09-13-000152-c, та постановила, що відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація має містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій.
Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Рішенням АМКУ за результатами звернення скаржника встановлено, що замовник безпідставно відхилив пропозицію скаржника, оскільки подання в складі тендерної пропозиції не завіреної належним чином копії документа, а сканованої копії оригіналу документу жодним чином не впливає на зміст пропозиції Учасника, відтак скаржник не порушив умови Документації в цій частині, у зв'язку з чим Пропозиція скаржника була неправомірно відхилена з наведеної вище підстави.
Щодо належної кількості працівників
Окрім того Крім цього, згідно вимог п. 2. розділу І. «Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна»: Технічна інвентаризація об'єктів нерухомого майна проводиться суб'єктами господарювання (фізична особа – підприємець або юридична особа), у складі яких працює один або більше відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, які пройшли професійну атестацію у Мінрегіоні України та отримали кваліфікаційний сертифікат на право виконання робіт із технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна (відповідно до статті 17 Закону України «Про архітектурну діяльність»), тобто не має чіткого визначення обсягу досвіду (облікованого у роках), необхідного для проведення будь якого обсягу робіт з технічної інвентаризації об'єктів нерухомості.
В свою чергу Замовник передбачаючи, незаконність своїх дій, встановлює таку вимогу в тендерній документації, що призвело до неправомірного відхилення тендерної пропозиції ПП «ЖМЕРИНСЬКЕ МІСЬКРАЙОННЕ БЮРО ТЕХНІЧНОЇ ІНВЕНТАРИЗАЦІЇ».
Замовник, при оголошенні закупівлі Єдиний закупівельний словник - код ДК 021:2015- 79990000-3– Різні послуги, пов’язані з діловою сферою (Проведення технічної інвентаризації та внесення поточних змін (із виготовленням технічних паспортів нежитлових приміщень) та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю повинен керуватися вимогами Конституції України; ЗУ «Про публічні закупівлі»; ЗУ «Про архітектурну діяльність»; Інструкцією про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна» та повинен мати на меті отримати відповідну послугу, а не зловживати своїм становищем з незаконною метою.
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога.pdf 21.12.2021 13:58
- Рішення УО РСЦ ГСЦ МВС від 22.12.2021 22.12.2021 14:49
Дата подачі:
21.12.2021 13:58
Вирішення:
Уповноваженна особа РСЦ ГСЦ МВС в Хмельницькій області ретельно вивчила оскарження результату кваліфікації закупівлі послуг Єдиний закупівельний словник - код ДК 021:2015- 79990000-3– Різні послуги, пов’язані з діловою сферою (Проведення технічної інвентаризації та внесення поточних змін (із виготовленням технічних паспортів нежитлових приміщень) ПП «ЖМЕРИНСЬКЕ МІСЬКРАЙОННЕ БЮРО ТЕХНІЧНОЇ ІНВЕНТАРИЗАЦІЇ».
Уповноважена особа РСЦ ГСЦ МВС в Хмельницькій області не сумнівається в компетенції Вашого приватного підприємства та професіоналізмі працівників, але рішення змінювати немає наміру, так як закінчується фінансовий 2021 рік.
Ще раз хочу повторити, що Відповідно Додатку № 1 Документи, які повинен надати учасник для підтвердження кваліфікаційних вимог ОГОЛОШЕННЯ про проведення спрощеної закупівлі через систему електронних закупівель за кодом ДК 021:2015- 79990000-3– Різні послуги, пов’язані з діловою сферою (Проведення технічної інвентаризації та внесення поточних змін (із виготовленням технічних паспортів нежитлових приміщень)), затвердженого рішенням Уповноваженої особи 06.12.2021, протокол №162, Учасник в складі своєї комерційної пропозиції надає наступні документи (для юридичних осіб):
- довідка у довільній формі за підписом відповідальної особи та печаткою (у разі використання) про наявність працівників відповідної кваліфікації: забезпечення виконання послуг за наявністю не менше п’яти працевлаштованих відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури, які пройшли професійну атестацію та отримали кваліфікаційний сертифікат на право виконання робіт із технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна, Учасником надані відомості про 2-х працівників замість 5-ти.
- копію кваліфікаційного сертифікату відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури – Інженер з інвентаризації нерухомого майна, Учасником наданий сертифікат на 1 виконавця.
Враховуючи вищевикладенне, відхилити оскарження результату кваліфікації закупівлі послуг Єдиний закупівельний словник - код ДК 021:2015- 79990000-3– Різні послуги, пов’язані з діловою сферою (Проведення технічної інвентаризації та внесення поточних змін (із виготовленням технічних паспортів нежитлових приміщень) ПП «ЖМЕРИНСЬКЕ МІСЬКРАЙОННЕ БЮРО ТЕХНІЧНОЇ ІНВЕНТАРИЗАЦІЇ».
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні