• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - ДК 021:2015: 15320000-7 – Фруктові та овочеві соки (Сік фруктовий, сік томатний)

Завершена

101 128.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 556.00 UAH
Період оскарження: 06.12.2021 17:11 - 10.12.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Порушення вимог діючого законодавства України

Номер: d471aaaa16e14d21a335a49dc11cb1d5
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-06-007373-a.b1
Назва: Порушення вимог діючого законодавства України
Вимога:
Розглянувши вимоги до Учасників встановлені тендерною документацією на закупівлю за відкритими торгами, Учасник звертається до Замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі у відповідності до вимог діючого законодавства. Вимогами п.12 тендерної документації встановлено що в складі тендерної пропозиції Учасник надає "З урахуванням вимог ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності харчових продуктів № 771 учасник документально підтверджує : - наявність позитивного Акту за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування)стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, з датою не пізніше 6 місячної давнини (ч.2 п.1. ст.. 20 ЗУ 771). Акт повинен містити позитивні висновки перевірки пунктів розділу1, розділу 2 (якщо учасник займається первинним виробництвом), розділу 3, розділу 4, розділу 7 та 11, та інших розділів, що стосуються конкретного виду продукту" ; Відповідно до вимог частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. У той же час, вимогами частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до вимог частини четвертої статті 18 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, ветеринарну медицину та благополуччя тварин» заходи державного контролю можуть здійснюватися позапланово у разі виявлення невідповідності або появи обґрунтованої підозри щодо невідповідності, а також в інших встановлених законом випадках. П. 8. «Порядку визначення періодичності здійснення планових заходів державного контролю відповідності діяльності операторів ринку (потужностей) вимогам законодавства про харчові продукти, корми, здоров’я та благополуччя тварин, які здійснюються Державною службою з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, та критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від її провадження» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2018 р. № 896 встановлено, що планові заходи державного контролю здійснюються з такою періодичністю: потужності з дуже високим ступенем ризику - аудит - не більше одного разу на рік; з високим ступенем ризику - аудит - не більше одного разу на рік; із середнім ступенем ризику -, аудит - не більше одного разу на рік; з низьким ступенем ризику - аудит - не більше одного разу на два роки. Враховуючи вищевикладене, для Учасників які використовують під час обігу харчових продуктів потужності які відносяться до потужностей з низьким ступенем ризику та при цьому отримали акт складений за результатами проведення аудиту в якому не виявлено невідповідностей в 2020 році, діючим законодавством не передбачено отримання зазначеного акту у поточному 2021 році. Постановою Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2018 р. № 896 встановлено КОНКРЕТНІ норми щодо періодичності планових перевірок, які передбачають перевірку НЕ БІЛЬШЕ ОДНОГО РАЗУ НА ДВА РОКИ. Отже, встановлення вимоги щодо надання акту складеного за результатами проведення компетентним органом планового (позапланового) заходу державного контролю здійсненого саме в поточному 2021 році обмежує коло учасників процедури закупівлі та призводить до дискримінації учасників, які отримали зазначені акти у відповідності до вимог законодавства але в 2020 році, що порушує вимоги частини четвертої статті 22 та принципи здійснення закупівель щодо недискримінації учасників передбачені вимогами п.4 частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Просимо внести відповідні зміни та привести тендерну документацію у відповідність до вимог діючого законодавства. В іншому випадку я буду звертатися зі скаргою до АМКУ.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику, розглянувши Вашу вимогу, повідомляємо наступне: Відповідно до частини 4 статті 18 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин» - заходи державного контролю можуть здійснюватися позапланово у разі виявлення невідповідності або появи обґрунтованої підозри щодо невідповідності, а також в інших встановлених законом випадках. Згідно із частиною 1 статті 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», однією з підстав для здійснення позапланових заходів є подання суб’єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням. Отже, кожен оператор ринку, для підтвердження своєї надійності та гарантованої можливості постачати продукти харчування для дошкільних навчальних закладів з дотриманням всих вимог системи НАССР, має можливість виконати вимогу документації закупівлі продуктів харчування з надання позитивного Акту за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування)стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, з датою не пізніше 6 місячної давнини(ч.2 п.1. ст.. 20 ЗУ 771) .
Статус вимоги: Відхилено