-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - ДК 021:2015: 15610000-7: Продукція борошномельно-круп'яної промисловості (Борошно пшеничне цільнозернове, борошно кукурудзяне, крупа горохова, крупа гречана, крупа перлова, крупа пшенична, крупа пшоняна, крупа рисова, крупа ячна, крупа Булгур)
Завершена
218 849.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 1 204.00 UAH
мін. крок: 0.6% або 1 204.00 UAH
Період оскарження:
04.12.2021 12:59 - 17.12.2021 00:00
Вимога
Вирішена
Порушення вимог діючого законодавства України
Номер:
7ade965e0edc48c68d3c1d0a0c241000
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-04-000231-a.c2
Назва:
Порушення вимог діючого законодавства України
Вимога:
Враховуючи Вашу відповідь на мою скаргу повідомляю наступне.
Постановою Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2018 р. № 896 встановлено КОНКРЕТНІ норми щодо періодичності планових перевірок, які передбачають перевірку НЕ БІЛЬШЕ ОДНОГО РАЗУ НА ДВА РОКИ. Позапланові перевірки здійснюються за наявності певних підстав, а саме скарг споживачів.
Отже, встановлення вимоги щодо надання акту складеного за результатами проведення компетентним органом планового (позапланового) заходу державного контролю здійсненого саме в поточному 2021 році обмежує коло учасників процедури закупівлі та призводить до дискримінації учасників, які отримали зазначені акти у відповідності до вимог законодавства але в 2020 році, що порушує вимоги частини четвертої статті 22 та принципи здійснення закупівель щодо недискримінації учасників передбачені вимогами п.4 частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Просимо внести відповідні зміни та привести тендерну документацію у відповідність до вимог діючого законодавства. В іншому випадку я буду звертатися зі скаргою до АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.12.2021 12:12
Вирішення:
На підставі ч. 2 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» Уповноваженою особою прийнято рішення внести наступні зміни:
Перший абзац п.12 ч.1. «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації викласти в наступній редакції :
«12) З урахуванням вимог ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності харчових продуктів № 771 учасник документально підтверджує :
- наявність позитивного Акту за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування)стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти (ч.2 п.1. ст.. 20 ЗУ 771). Акт повинен містити позитивні висновки перевірки пунктів розділу1, розділу 2 (якщо учасник займається первинним виробництвом), розділу 3, розділу 4, розділу 7 та 11, та інших розділів, що стосуються конкретного виду продукту ;…»
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відхилено
Порушення вимог діючого законодавства України
Номер:
8511150dddf2448c981a9e596d6f6a96
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-04-000231-a.a1
Назва:
Порушення вимог діючого законодавства України
Вимога:
Розглянувши вимоги до Учасників встановлені тендерною документацією на закупівлю за відкритими торгами, Учасник звертається до Замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі у відповідності до вимог діючого законодавства.
Вимогами п.12 тендерної документації встановлено що в складі тендерної пропозиції Учасник надає "З урахуванням вимог ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності харчових продуктів № 771 учасник документально підтверджує :
- наявність позитивного Акту за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування)стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, з датою не пізніше 6 місячної давнини (ч.2 п.1. ст.. 20 ЗУ 771). Акт повинен містити позитивні висновки перевірки пунктів розділу1, розділу 2 (якщо учасник займається первинним виробництвом), розділу 3, розділу 4, розділу 7 та 11, та інших розділів, що стосуються конкретного виду продукту" ;
Відповідно до вимог частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
У той же час, вимогами частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до вимог частини четвертої статті 18 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, ветеринарну медицину та благополуччя тварин» заходи державного контролю можуть здійснюватися позапланово у разі виявлення невідповідності або появи обґрунтованої підозри щодо невідповідності, а також в інших встановлених законом випадках.
П. 8. «Порядку визначення періодичності здійснення планових заходів державного контролю відповідності діяльності операторів ринку (потужностей) вимогам законодавства про харчові продукти, корми, здоров’я та благополуччя тварин, які здійснюються Державною службою з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, та критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від її провадження» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2018 р. № 896 встановлено, що планові заходи державного контролю здійснюються з такою періодичністю:
потужності з дуже високим ступенем ризику - аудит - не більше одного разу на рік;
з високим ступенем ризику - аудит - не більше одного разу на рік;
із середнім ступенем ризику -, аудит - не більше одного разу на рік;
з низьким ступенем ризику - аудит - не більше одного разу на два роки.
Враховуючи вищевикладене, для Учасників які використовують під час обігу харчових продуктів потужності які відносяться до потужностей з низьким ступенем ризику та при цьому отримали акт складений за результатами проведення аудиту в якому не виявлено невідповідностей в 2020 році, діючим законодавством не передбачено отримання зазначеного акту у поточному 2021 році.
Отже, встановлення вимоги щодо надання акту складеного за результатами проведення компетентним органом планового (позапланового) заходу державного контролю здійсненого саме в поточному 2021 році обмежує коло учасників процедури закупівлі та призводить до дискримінації учасників, які отримали зазначені акти у відповідності до вимог законодавства але в 2020 році, що порушує вимоги частини четвертої статті 22 та принципи здійснення закупівель щодо недискримінації учасників передбачені вимогами п.4 частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Просимо внести відповідні зміни та привести тендерну документацію у відповідність до вимог діючого законодавства.
Пов'язані документи:
Замовник
- SCAN0055.PDF 09.12.2021 09:08
Дата подачі:
06.12.2021 13:53
Вирішення:
УПОВНОВАЖЕНА ОСОБА ВИРІШИЛА:
1. Надати наступну відповідь на вимогу учасника:
Відповідно до положень ч. 3 ст. 22 Закону України “Про публічні закупівлі” передбачено, що Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
П. 8. «Порядку визначення періодичності здійснення планових заходів державного контролю відповідності діяльності операторів ринку (потужностей) вимогам законодавства про харчові продукти, корми, здоров’я та благополуччя тварин, які здійснюються Державною службою з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, та критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від її провадження» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2018 р. № 896 встановлено, що планові заходи державного контролю здійснюються з такою періодичністю:
потужності з дуже високим ступенем ризику - аудит - не більше одного разу на рік;
з високим ступенем ризику - аудит - не більше одного разу на рік;
із середнім ступенем ризику -, аудит - не більше одного разу на рік;
з низьким ступенем ризику - аудит - не більше одного разу на два роки.
Але даний документи не містить жодної заборони щодо проведення позапланових перевірок. Тому з урахуванням нормативно – правових актів, що забезпечують впровадження системи НАССР операторами ринку та урахуванням вимог МОН України щодо проведення закупівель продуктів харчування освітніми закладами, вимога тендерної документації надання учасником позитивного Акту за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування)стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, з датою не пізніше 6 місячної давнини є доцільним, не обмежує коло учасників процедури закупівлі та не призводить до дискримінації учасників.
Статус вимоги:
Відхилено