• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 38650000-6 - Фотографічне обладнання (Короткофокусний проектор (ДК 021:2015: 38652100-1 – Проектори); Екран для проекції (ДК 021:2015: 38653400-1 - Проекційні екрани))

Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі. Більш детально викладно в Додатку № 4 до Вимог.

Завершена

152 250.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.7% або 1 000.00 UAH
Період оскарження: 03.12.2021 21:03 - 09.12.2021 10:00
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційна вимога

Номер: 4d1a328bec2f4ec4af88d46e76f70026
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-03-016777-c.a1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Тендерна документація містить наступну дискримінаційну вимогу: технічне (сервісне) обслуговування техніки у власних сервісних центрах або за договором на сервісне обслуговування. 1. Наголошуємо, що гарантійне обслуговування має проводити лише в авторизованих сервісних центрах. Будь який ремонт, який здійснюється поза авторизованого сервісного центру – автоматично анулює гарантію від виробника. Тому дана вимога – є не обґрунтованою та такою, що суперечить правилам здійснення гарантійного обслуговування або прописана під конкретного учасника. Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. 2. Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Нинішні умови закупівлі є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо власного сервісного центру або надання договору з сервісним центром в м. де розташований Замовник обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Відповідно до ч. 1 ст. 43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. Діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах, спрощеної процедури виробників, посередників, фізичних-осіб підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами Замовник зобов’язаний забезпечити вільний доступ потенційних учасників до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціоні. Таким чином ви дискримінуєте учасників за територіальною ознакою, виключаєте можливість реальної конкуренції, штучно обмежуєте коло потенційних учасників. Встановлені Замовником в тендерній документації вимоги суперечать принципам публічних закупівель та підпадає під ознаки дискримінації суб’єктів господарювання згідно ст. 31 Господарського кодексу України. Статтею 42 Конституції України встановлено, що держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція. Згідно із ч.5 ст.13 Цивільного кодексу України, не допускаються використання цивільних прав з метою неправомірного обмеження конкуренції, зловживання монопольним становищем на ринку, а також недобросовісна конкуренція. Усунення дискримінаційної вимоги сприятиме конкуренції серед учасників та максимальній економії коштів, тож просимо Замовника внести зміни до тендерної документації і викласти вимогу в новій редакції, забезпечивши можливість брати участь у закупівлі усім учасникам надавши гарантійний лист та вказавши адреси авторизованих сервісних центрів виробника в Україні або інформацію про сервісний центр, яка зазначена на офіційному сайті виробника.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику, уважно ознайомились із Вашим зверненням та повідомляємо, що ми діємо в межах Закону України “Про публічні закупівлі”, на підставі якого маємо право самостійно визначати товар з відповідними кількісними та якісними характеристиками, який визначається відповідно нагальної потреби. Замовник реалізує своє право на придбання якісного товару у виробника або його офіційного представника чим забезпечує своє права на отримання товару належної якості, відповідно до ст. 8 ЗУ “Про захист прав споживачів”. В такому разі лист авторизації є гарантією підтвердження факту добросовісної конкуренції та факту представництва Учасника від виробника або офіційного представника. Наразі отримання Авторизаційного листа-підтвердження від виробника або офіційного представника в Україні є цілком можливим для Учасника з урахування договірних відносин, якщо останній планує постачати якісний товар від виробника, або його офіційного представника. На даний час, отримання авторизаційного листа-підтвердження про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, не є проблематичним, в силу можливості електронного документообігу через електронну пошту, або аналогічні інструменти передачі даних, зважаючи на те, що Замовник просить підтвердження у формі листа, завантаженого в електронну систему у складі пропозиції. Щодо умови наявності сервісних центів для обслуговування товару, Замовник передбачає їх наявність в учасника, відповідно п 7.3.4. проекту договору про закупівлю. Даною умовою, Замовник вважає за необхідне забезпечити себе можливістю безперебійної роботи необхідного обладнання. Слід зауважити, що відповідно ч.5 ст. 6 Закону України “Про захист прав споживачів”, Виробник (виконавець) зобов'язаний забезпечити технічне обслуговування та гарантійний ремонт продукції, а також її випуск і поставку для підприємств, що здійснюють технічне обслуговування та ремонт, у необхідному обсязі та асортименті запасних частин протягом усього строку її виробництва, а після зняття з виробництва - протягом строку служби, в разі відсутності такого строку - протягом десяти років. При цьому законодавством не обмежується коло сервісних центів, з якими Учасник може співпрацювати з метою сервісного обслуговування товару, який є предметом закупівлі. Таким чином, умова замовника щодо наявності сервісного центу не обмежує потенційних учасників на прийняття участі у даній закупівлі та не носить дискримінаційний характер. Слід зазначити, що відповідно ст. 44 ГКУ, Ви як Учасник процедури, маєте вільне право вступати у господарські відносити з будь-якими виробниками товарів, або бути їх офіційними представникам, у свою чергу, відповідно співпраці з даними виробниками та представниками, на вільній основі отримувати листи підтвердження з копіями інших документів, щодо офіційної співпраці та представництва. Враховуючи вищезазначене, вважаємо, що вимоги визначені у оголошенні про проведення спрощеної закупівлі не є дискримінацією учасників закупівлі та не створює вам перешкод у підготовці та подачі пропозиції. Дякуємо та чекаємо вашої пропозиції на аукціоні.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 07.12.2021 16:23