-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Фізична охорона об’єкту незавершеного будівництва «Будівництво полігону твердих побутових відходів №3 на землях Сонячної селищної ради, Запорізького району, Запорізької області»
Торги не відбулися
740 156.23
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 700.78 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 700.78 UAH
Період оскарження:
03.12.2021 15:49 - 15.12.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на дії Замовника
Номер:
7a4e5d1b24754f86bbeab186a0b4cc20
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-03-013819-c.b2
Назва:
Скарга на дії Замовника
Скарга:
03 грудня 2021 року Комунальним підприємством «Управління капітального будівництва» (далі - Замовник) було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) Фізична охорона об’єкту незавершеного будівництва «Будівництво полігону твердих побутових відходів №3 на землях Сонячної селищної ради, Запорізького району, Запорізької області» [код ДК 021:2015 — 79713000-5 (Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони)], ідентифікатор закупівлі UA-2021-12-03-013819-с.
Умови проведення процедури закупівлі та вимоги до учасників затверджено рішенням уповноваженої особи Протокол №042/1 від 03.12.2021 р. (далі – Уповноважена особа) та 03.12.2021р. оприлюднено відповідну тендерну документацію (далі - ТД) на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель.
За результатами аукціону 20 грудня 2021 року, електронною системою закупівель автоматично було визначено найбільш економічно вигідною пропозицію ТОВ «Охоронна компанія Велес».
11 лютого 2022 року Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель рішення про визнання ТОВ «Охоронна компанія Велес» переможцем даної закупівлі та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (Протокол щодо прийняття рішення Уповноваженою особою від 11.02.2022р.).
Ми не згодні з рішенням Уповноваженої особи замовника та вважаємо дії Замовника такими, що порушують принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, визначені частиною першою та частиною п’ятою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), оскільки пропозиція ТОВ «Охоронна компанія Велес» має невідповідності вимогам, встановленим Замовником у пункті 14 частини першої розділу ІІІ тендерної документації та Додатку 3 до тендерної документації, а саме:
1) Відповідно частини 3 статті 22 Закону, пунктом 14 частини першої розділу ІІІ тендерної документації встановлено вимогу щодо надання: «14) Лист-гарантію в довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника, щодо дотримання учасником в своїй діяльності норм чинного законодавства України, в тому числі:
- Закону України «Про санкції» від 14.08.2014р. № 1644-VII;
- Постанови Кабінету Міністрів від 07.11.2014р. №595 «Деякі питання фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей, а також інших платежів з рахунків, відкритих в органах Казначейства»;»
У складі тендерної пропозиції ТОВ «Охоронна компанія Велес» відсутній гарантійний лист щодо дотримання учасником в своїй діяльності норм чинного законодавства України. Учасник виконав дану вимогу лише у частині норм застосування санкцій (вих..№27 від 07.12.2021р., файл «22 Лист-гарантія про санкції.pdf»), що не відповідає вимогам тендерної документації.
2) Частиною першою Додатку 3 до тендерної документації встановлено вимогу щодо надання, зокрема:
«Для підтвердження наявності зазначеної в таблиці 1 «Транспортні засоби, машини та механізми» техніки, необхідно надати копії документів, які підтверджують права власності на неї.
В разі використання договорів послуг учасник надає документи: копії договорів послуг, дійсні на весь термін надання послуг за предметом закупівлі; копії документів, які підтверджують права власності на зазначені в договорах машини.
В разі використання орендованої техніки – надати копію договору оренди з зазначенням переліку орендованої техніки та копії документів, що підтверджують права власності орендодавця на зазначену техніку, у разі оренди техніки у фізичної особи, договір має буди нотаріально посвідченний.»
Хотілося б зауважити, що нотаріального посвідчення договорів оренди транспортних засобів вимагає і Цивільний кодекс України. Відповідно до частини другої статті 799 параграфу п’ятого глави 58 цього кодексу: «2. Договір найму транспортного засобу за участю фізичної особи підлягає нотаріальному посвідченню.»
У складі своєї пропозиції ТОВ «Охоронна компанія Велес» надало копії двох договорів: Договір позички транспортного засобу №3/А від 02 листопада 2021р. та Договір позички транспортного засобу №1/А від 02 листопада 2021р. (файл «Договори_ що підтверджують право користування транспортними засобами..pdf.rar»), які були укладені з фізичними особами. Проте, дані договори не посвідчені нотаріально, що не відповідає вимогам тендерної документації.
До того ж даний факт свідчить про те, що ТОВ «Охоронна компанія Велес» не дотримується в своїй діяльності норм чинного законодавства, що також не відповідає вимогам тендерної документації.
Тобто, ТОВ «Охоронна компанія Велес» не підтвердило наявність транспортних засобів та його пропозиція повинна бути відхилена як така, що не відповідає встановленим статтею 16 Закону кваліфікаційним вимогам.
3) Частиною третьою Додатку 3 до тендерної документації встановлено вимогу щодо надання, зокрема: «Довідка в довільній формі про наявність офіса в м. Запоріжжі (власного або орендованого). Для підтвердження надати копію документу на право власності або інші правочини, що підтверджують право власності, або договір оренди приміщення.»
Тобто, Замовником встановлено вичерпний перелік документів, які підтверджують наявність офісу в м.Запоріжжя (власного або орендованого) – це документи, що підтверджують право власності або договір оренди.
Статтею 759 параграфу 1 глави 58 Цивільного кодексу України визначено: «1. За договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов'язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.».
На підтвердження наявності офіса в м.Запоріжжя (власного або орендованого) ТОВ «Охоронна компанія Велес» надало копію Договору суборенди №2 від 20 вересня 2021р., укладеного між ТОВ «Охоронне агентство Троян» (де предметом суборенди є майно (приміщення) площею 49,8 кв.м, розташоване за адресою: м.Запоріжжя, вул..Світлогірська, буд. 1А) визначеного як «суборендодавець» та ТОВ «Охоронна компанія Велес», визначеного як «суборендар», що не відповідає встановленим Цивільним кодексом України визначенням договору оренди та не відповідає вимогам тендерної документації.
Також учасником було надано копію Договору оренди №1 нежитлового приміщення від 01 березня 2021 року, укладеного між ФОП Петренко О.Ю. та ФОП Коштуля І.Г., як орендодавцями і ТОВ «Охоронне агентство Троян», як орендарем, відповідно до якого приміщення площею 49,8 кв.м, розташоване за адресою м.Запоріжжя, вул..Світлогірська, буд. 1А знаходиться в оренді у ТОВ «Охоронне агентство Троян».
Статтею 774 параграфу 1 глави 58 Цивільного кодексу України визначено, зокрема: «1. Передання наймачем речі у користування іншій особі
(піднайм) можливе лише за згодою наймодавця, якщо інше не
встановлено договором або законом.».
Зауважимо, що Договором оренди №1 нежитлового приміщення від 01 березня 2021 року не передбачено право орендаря передання майна орендодавця в суборенду (піднайм) іншим особам. Отже ТОВ «Охоронна компанія Велес» не довело право користування приміщенням площею 49,8 кв.м, що розташоване за адресою м.Запоріжжя, вул..Світлогірська, буд. 1А.
Тобто, ТОВ «Охоронна компанія Велес» не підтвердило наявність офіса в м. Запоріжжі (власного або орендованого) та його пропозиція повинна бути відхилена як така, що не відповідає встановленим статтею 16 Закону кваліфікаційним вимогам.
До того ж даний факт свідчить про те, що ТОВ «Охоронна компанія Велес» не дотримується в своїй діяльності норм чинного законодавства, що також не відповідає вимогам тендерної документації.
Враховуючи вищевикладене, Замовник, відповідно до абзацу першого та абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 зобов’язаний був відхилити тендерну пропозицію ТОВ «Охоронна компанія Велес» як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону, не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасників відповідно до законодавства.
Таким чином, Замовник, визнавши переможцем даної процедури закупівлі ТОВ «Охоронна компанія Велес» з наявністю вище перелічених невідповідностей тендерної пропозиції учасника, порушив частини першу, другу та п’яту статті 5, частину першу статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень Замовником процедури закупівлі (відкриті торги) Фізична охорона об’єкту незавершеного будівництва «Будівництво полігону твердих побутових відходів №3 на землях Сонячної селищної ради, Запорізького району, Запорізької області» [код ДК 021:2015 — 79713000-5 (Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони)], ідентифікатор закупівлі UA-2021-12-03-013819-с, законодавства у сфері публічних закупівель.
3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення Уповноваженої особи Комунального підприємства «Управління капітального будівництва» про визнання переможцем даної процедури закупівлі ТОВ «Охоронна компанія Велес» (Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 11.02.2022р.).
4. Зобов’язати Замовника скасувати рішення Уповноваженої особи Комунального підприємства «Управління капітального будівництва» про намір укласти договір про закупівлю з ТОВ «Охоронна компанія Велес» від 11.02.2022р.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на дії Замовника 21.02.2022 13:27
- Рішення від 24.02.2022 №3816.pdf 05.04.2022 12:20
- інформація про перенесення розгляду скарги від 14.04.2022 №916.pdf 14.04.2022 14:38
- Інформація про резолютивну частину рішення від 11.05.2022 №4549.pdf 12.05.2022 12:17
- рішення від 11.05.2022 №4549.pdf 13.05.2022 12:37
- пояснення по суті скарги.doc 05.05.2022 18:12
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.02.2022 14:10
Дата розгляду скарги:
30.12.2022 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.04.2022 12:20
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
13.05.2022 12:37
Дата виконання рішення Замовником:
23.05.2022 15:28
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення №4549-р/пк-пз від 11.-5.2022 виконано
Скарга
Виконана замовником
Оскарження рішення про дискваліфікацію
Номер:
0a90bb6f173b45a9b45f25de90b124bb
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-03-013819-c.b1
Назва:
Оскарження рішення про дискваліфікацію
Скарга:
СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА
щодо відхилення тендерної пропозиції суб’єкта
Підстави подання скарги та її обґрунтування.
06.01.2022 р. Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель був оприлюднений Протокол щодо прийняття рішення Уповноваженою особою від 06.01.2022 р. № 042/3, згідно якого тендерну пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОХОРОННА КОМПАНІЯ ВЕЛЕС» (ЄДРПОУ 44366134) як учасника процедури відкритих торгів UA-2021-12-03-013819-c ДК 021:2015: 79710000-4 -021:2015: 79713000-5 - Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони відхилено.
Як на підставу для відхилення тендерної пропозиції, у протоколі зазначено наступне:
«Відхилити тендерну пропозицію учасника процедури відкритих торгів UA-2021-12-03-013819-c - Фізична охорона об’єкту незавершеного будівництва «Будівництво полігону твердих побутових відходів №3 на землях Сонячної селищної ради, Запорізького району, Запорізької області» ДК 021:2015: 79710000-4 -021:2015: 79713000-5 - Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони - «ТОВ ОХОРОННА КОМПАНІЯ ВЕЛЕС» (ЄДРПОУ 44366134) (далі Учасник) з наступних підстав:
Згідно з вимогами п.п. 15, п. 1. Зміст i спосіб подання тендерної пропозиції тендерної документації, розділу Ш. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, тендерної документації закупівлі UA-2021-12-03-013819-c, Фізична охорона об’єкту незавершеного будівництва «Будівництво полігону твердих побутових відходів № 3 на землях Сонячної селищної ради, Запорізького району, Запорізької області, ДК 021:2015: 79713000-5 Послуги з охорони та особистої охорони, необхідно надати інформавцію про наявність груп швидкого реагування (мобільних груп) в м. Запоріжжя. Надати - підтверджуючі документи.
Проте, згідно з наявними в тендерній пропозиції документами учасника, про наявність груп швидкого реагування (мобільних груп) в м. Запоріжжя відсутня.
Відповідно до вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію iз зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у paзi, якщо: учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.»
Скаржник не може погодитися з прийнятим рішенням та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми Закону України «Про публічні закупівлі» з наступних підстав:
Відповідно до п.п. 15, п. 1. Зміст i спосіб подання тендерної пропозиції тендерної документації, розділу Ш. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, тендерної документації закупівлі UA-2021-12-03-013819-c, (Фізична охорона об’єкту незавершеного будівництва «Будівництво полігону твердих побутових відходів № 3 на землях Сонячної селищної ради, Запорізького району, Запорізької області, ДК 021:2015: 79713000-5 Послуги з охорони та особистої охорони) передбачено надання інформавцію про наявність груп швидкого реагування (мобільних груп) в м. Запоріжжя та надання відповідних підтверджуючих документів.
По-перше, замовником у тендерній документації не встановлювались вимоги до форми та порядку надання інформації про наявність груп швидкого реагування (мобільних груп) в м. Запоріжжя.
По-друге, замовником у тендерній документації не встановлювались вимоги до критеріїв визначення чи оцінки самого поняття групи швидкого реагування (мобільних груп), тому за загальним правилом учасники тендеру керувались загальним визначенням такого поняття як групи швидкого реагування (мобільних груп) відповідно до чинного законодавства України зокрема Закону України «Про охоронну діяльність».
Так, в розумінні Закону України «Про охоронну діяльність» власна мобільна група швидкого реагування це автомобіль, що належить охоронному підприємству з штатом охоронників цього ж підприємства.
Так, у виконання п.п. 15, п. 1. Зміст i спосіб подання тендерної пропозиції тендерної документації, розділу Ш. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, тендерної документації закупівлі UA-2021-12-03-013819-c ТОВ «Охоронна компанія Велес» в Додатку 3 до тендерної документації, було надано інформацію про наявність транспорту реагування, (не менше 2-х одиниць) для транспортування груп швидкого реагування, що належить охоронному підприємству та штатом охоронників цього ж підприємства.
Отже, як вбачається з вищевикладеного у складі Пропозиції ТОВ «ОХОРОННА КОМПАНІЯ ВЕЛЕС», міститься: інформація про наявність груп швидкого реагування (мобільних груп) в м. Запоріжжя (файл Додаток 3 Інформація щодо відповідності учасника встановленим кваліфікаційним критеріям.PDF).
Таким чином, ТОВ «ОХОРОННА КОМПАНІЯ ВЕЛЕС» у повній мірі ВИКОНАЛО ВИМОГИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади установлюються Законом України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон).
Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Стаття 3 Закону встановлює Принципи здійснення закупівель:
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія та ефективність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників;
- об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно частині 1 статті 5 Закону: Вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Тобто, всі вимоги, встановлені Замовником у ТД, обов’язкові до виконання учасниками на рівних умовах без винятку.
Отже, аналізуючи вищенаведене можна прийти до висновку, що у діях Замовника є ознаки упередженого підходу до оцінки учасників закупівлі, що, у свою чергу, є грубим порушення ст. З Закону України «Про публічні закупівлі».
На підставі вищевикладеного, відхилення Замовником тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОХОРОННА КОМПАНІЯ ВЕЛЕС» (ЄДРПОУ 44366134) як учасника процедури відкритих торгів UA-2021-12-03-013819-c ДК 021:2015: 79710000-4 -021:2015: 79713000-5 - Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони, є незаконним, оскільки надана ним тендерна пропозиція відповідає вимогам Тендерної документації та вимогам законодавства України.
Своїми діями Замовник порушує принцип здійснення закупівель, встановлений ч. 1 ст. З Закону України «Про публічні закупівлі»: об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та ст. 7 Закону України «Про антимонопольний комітет України»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі, відкритих торгів UA-2021-12-03-013819-c ДК 021:2015: 79710000-4 -021:2015: 79713000-5 - Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони.
3. Зобов’язати Замовника - Комунальне підприємство "Управління капітального будівництва" код за ЄДРПОУ – 04054151 скасувати своє рішення про відхилення пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОХОРОННА КОМПАНІЯ ВЕЛЕС» (ЄДРПОУ 44366134), зазначене у Протоколі щодо прийняття рішення Уповноваженою особою від 06.01.2022 р. № 042/3, та визнати такою, що відповідає вимогам Тендерної документації Замовника
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга (до органу оскарження) 13.01.2022 17:26
- Тендерна документація Замовника 13.01.2022 17:26
- Додаток 3 Інформація щодо відповідності учасника встановленим кваліфікаційним критеріям 13.01.2022 17:26
- Протокол 13.01.2022 17:26
- рішення від 17.01.2022 № 862.pdf 17.01.2022 19:00
- інформація про резолютивну частину рішення від 26.01.2022 № 1612.pdf 27.01.2022 13:26
- рішення від 26.01.2022 № 1612.pdf 31.01.2022 12:05
- пояснення по суті скарги.PDF 20.01.2022 15:40
- протокол від 06.01.22 №042.3.PDF 20.01.2022 15:40
- пояснення по суті скарги.doc 20.01.2022 15:43
- протокол.PDF 09.02.2022 16:26
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.01.2022 17:30
Дата розгляду скарги:
26.01.2022 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.01.2022 19:01
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
31.01.2022 12:05
Дата виконання рішення Замовником:
09.02.2022 16:27
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Постійно діючої адміністративній колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 1612-р/пк-пз від 26.01.2022 року виконано в повному обсязі