• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Дизельне паливо

Торги не відбулися

1 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 000.00 UAH
Період оскарження: 03.12.2021 14:51 - 16.12.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА

Номер: e61c94a7459a4523802f4ef3da1c6f1a
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-03-011813-c.c3
Назва: СКАРГА
Скарга:
1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника – КП "Березанський комбінат комунальних підприємств виконавчого комітету Березанської міської ради" вилучити дискримінаційні умови шляхом внесення змін до Тендерної документації процедури відкритих торгів за ідентифікатором UA-2021-12-03-011813-c, про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі: Дизельне паливо код ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти, зокрема: вилучити дискримінаційну умову, щодо необхідності наявності в учасників власної або орендованої АЗС та дозволити приймати участь у закупівлі учасникам, які мають партнерські АЗС.
Дата розгляду скарги: 29.12.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.12.2021 15:31
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 18.01.2022 15:53
Дата виконання рішення Замовником: 19.01.2022 08:55
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внести зміни до тендерної документації за процедурою публічної закупівлі за ідентифікатором UA-2021-12-03-011813-c
Автор: ТОВ "М-7 ТРЕЙД", Андрій Фінченко +380676107337 tender.m7.trade@gmail.com
Вимога
Вирішена

ВИМОГА

Номер: 3296098a554b4c5995c94c4b4df96508
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-03-011813-c.c2
Назва: ВИМОГА
Вимога:
Тендреною документацією визначено дискримінаційну умову, а саме : «Учаснику в складі тендерної пропозиції необхідно обов’язково надати копії протоколів випробувань на кожну марку товару, що видані від 2022 року. Протоколи випробувань повинні бути видані власною або з якою учасником підписано договір акредитованою лабораторією.» Незрозуміло які законодавчі підстави мав Замовник, щоб визначити вимогу для учасників про надання протоколи випробувань видані від 2022 року, враховуючи те, що прийом пропозицій учасників закінчується 20.12.2021 року. Особливо з огляду на те, що машину часу ще не винайшли – жоден учасник не зможе надати відповідний документ. Дії Замовника при встановленні вищезазначених умов тендерної документації суперечать принципам публічних закупівель, зазначених в ст. 5 ЗУ « Про публічні закупівлі», дотримання яких є загальнообов’язковим усіма суб’єктами публічних закупівель, а саме: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; максимальна економія, ефективність та пропорційність.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику! Керуючись пунктом 4 Статті 22 Закону замовник у тендерній документації має право зазначити відомості стосовно протоколів випробувань, сертифікатів якості що підтверджують відповідність предмету закупівлі встановленим замовником вимогам. В Тендреній документації визначено умову, а саме : «Учаснику в складі тендерної пропозиції необхідно обов’язково надати копії протоколів випробувань на кожну марку товару, що видані від 2022 року. Протоколи випробувань повинні бути видані власною або з якою учасником підписано договір акредитованою лабораторією.» Вирішили «2022 року» змінити на 2021 рік,( це була технічна помилка) Відповідно ТЕХНІЧНОГО РЕГЛАМЕНТУ щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив суднових та котельних палив затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927( із змінами) Якість палива повинна відповідати вимогам цього Технічного регламенту. Згідно з Вимогами щодо обігу палива на ринку: - Під час оптового постачання (реалізації) палива розповсюджувач (розповсюджувач) повинен надати користувачу на його вимогу копію декларації про відповідність. - Під час роздрібного постачання (реалізації) палива позначення палив повинне бути розміщено у місцях, доступних для споживача (на паливо-розподільчому обладнанні), а також відображено в розрахункових документах. - На вимогу споживача (користувача) розповсюджувач повинен надати копію документа про якість (паспорт якості) палива та копію декларації про відповідність. - Кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (паспорт якості) палива. Також повідомляємо що дана вимога стосується без винятку усіх учасників, тому не є дискримінаційною.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Залишено без розгляду

ВИМОГА

Номер: ede37080b0914f31a4a5a0e61851a3c4
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-03-011813-c.c1
Назва: ВИМОГА
Вимога:
Тендерною документацією Замовника визначено вимога надання учасником у складі своєї пропозиції : «Довідки в довільній формі про наявність власної або орендованої автозаправної станції (далі – АЗС) адреси місцезнаходження, що розташована в межах м. Березані Київської області. У разі наявності власної або орендованої АЗС , учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції копії документів, що підтверджують законні підстави використання учасником АЗС (документ, що підтверджує право власності, або чинний договір оренди із актом приймання-передачі тощо).» Замовник не надає право на участь учасникам, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів. Зазначене обґрунтовується тим, що Замовник обмежив в участі у закупівлі тих учасників, які не мають власних або орендованих АЗС, а здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів. Вимагаючи від Учасників наявність власних або орендованих АЗС – Замовник дискримінує учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів. Вимога ТД щодо наявності в учасника саме власної/орендованої АЗС – звужує коло потенційних учасників торгів та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які можуть надавати відповідні послуги із залученням партнерської матеріально-технічної бази. В рекомендаціях Антимонопольного комітету України визначено: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС». Тобто вимогою щодо наявності власних або орендованих АЗС, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів. Зокрема, аналогічної думки Антимонопольний комітет України, який у своїх Рекомендаціях, які спрямовані на забезпечення конкурентного середовища під час тендерних закупівель високооктанових бензинів, дизельного палива, мазуту та скрапленого газу наголосив, що замовники часто під час закупівлі пального використовують у тендерній документації надмірні вимоги до учасників. Найпоширенішими серед з них є саме наявність в учасника саме власних або орендованих АЗС / складів пально-мастильних матеріалів, при тому, що заправка пальним може здійснюватися через партнерські АЗС. Враховуючи викладене та керуючись статтею 23 Закону України «Про публічні закупівлі» - Вилучити дискримінаційні умови шляхом внесення змін до Тендерної документації процедури відкритих торгів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-УІІІ ( далі Закон) встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. На виконання пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується Замовником і повинна містити перелік складових визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію ( у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити детальний опис товарів, робіт , послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики, вимоги,щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільне зазначити такі показники, посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація (вимоги) не повинна містити посилання на конкретну торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання необхідне, воно повинно бути обґрунтоване, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент» Тендерна документація по предмету закупівлі Дизельного палива ДК 021:2015: 09130000-9 – Нафта і дистиляти була затверджена Протоколом засідання тендерного комітету КП «Березанський ККП» від 03 грудня 2021р. № 46. На виконання п. 1 Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції Розділу 3.Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, Додатку 1 тендерної документації, учасник подає документ,який підтверджує інформацію про його відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону. Замовник зазначає вимоги, установлені статтею 17 Закону та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим вимогам згідно із законодавством. Відповідно до п.1ч.2 статті 16 Закону Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв - наявність обладнання та матеріально-технічної бази, наявність працівників,відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, наявність документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору. Таким чином, Замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені ст. 16 Закону та вказує у Тендерній документації інформацію про спосіб підтвердження відповідності Учасника встановленим критеріям. Разом з тим, з частиною третьою статті 22 Закону Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідною до неї включити. Так, відповідно до специфіки роботи комунального підприємства «Березанський комбінат комунальних підприємств виконавчого комітету Березанської міської ради»», послуги повинні надаватися безперебійно і постійно. А на даний час, враховуючи зимовий період, метою реалізації основних завдань та розпоряджень виконавчого комітету Березанської міської ради, а саме реалізація господарської діяльності на території Березанської ОТГ, забезпечення прав і свобод громадян в межах повноважень та способом, передбаченими Конституцією і законами України,Ю підприємство зобов’язане прцювати чітко і безперебійно і повинна бути гарантія забезпечення своєчасного відпуску палива пов’язана із специфікою діяльності Замовника. Під час виконання покладених на КП «Березанський ККП» функцій та обов’язків існує необхідність своєчасної, належної та оперативної заправки автотранспорту Замовника, що забезпечує мобільність та оперативність працівників щодо своєчасного забезпечення і ефективного реагування у випадку аварійних ситуацій, стихійних, надзвичайних ситуацій та забезпечення належної життєдіяльності мешканців міста Березані. Нажаль, відпуск палива, який фактично відбувається з АЗС партнерів не гарантує забезпечення своєчасного та гарантованого відпуску пального, тому що партнер в будь який час може розірвати партнерську угоду (з учасником), та не несе будь яких зобов’язань і не виступає гарантом перед Замовником, щодо належного виконання зобов’язань по договору про закупівлю (оскільки не є стороною в договорі про закупівлю). Ці дії можуть привести до збоїв та взагалі до припинення відпуску палива на партнерських АЗС, а в результаті до невиконання вимог Договору про закупівлю. Враховуючи зазначене, вимоги Тендерної документації та перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у ст. З Закону та з дотриманням бюджетного та законодавства України в цілому. З урахуванням зазначеного, Замовник дотримався норм ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» при складанні Тендерної документації. Враховуючи вищезазначене, з метою захисту прав Замовника, сталої роботи та гарантованого забезпечення паливом відповідної якості та ефективного використання бюджетних коштів, наші вимоги вважаємо обгрунтованими та не вбачаємо порушення Закону України «Про публічні закупівлі», а отже законних та обгрунтованих підстав для внесення змін до Тендерної документації немає.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 08.12.2021 10:49