-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Реконструкція парку біля озера (Набережна) в м. Новий Розділ, в тому числі виготовлення ПКД» (Код ДК 021:2015:45454000-4 «Реконструкція»)
Торги не відбулися
44 897 702.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 224 488.51 UAH
мін. крок: 0.5% або 224 488.51 UAH
Період оскарження:
03.12.2021 13:56 - 18.12.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Щодо МТБ
Номер:
3f7b821ec3ff42c1b9ef098e2251c1f3
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-03-010024-c.c3
Назва:
Щодо МТБ
Вимога:
Дорого дня. Відповідно до п.п. 1.2. та 1.3. Таблиці 1 Додатку 1 Тендерної документації у разі залучення обладнання та матеріально-технічної бази на договірних засадах надаються копії документів, які підтверджують право користування обладнанням та матеріально-технічною базою: копії чинних договорів оренди, у яких повинно бути визначено перелік обладнання та матеріально-технічної бази, яка орендується разом з актами прийому-передачі або копії чинних договорів про надання послуг. Наявність власної/орендованої чи іншої автомобільної техніки підтверджується свідоцтвами про реєстрацію транспортних засобів або технічними паспортами. З вище зазначених вимог випливає, що замовник може залучати лише власне та ОРЕНДОВАНЕ обладнання, оскільки зазначене словосполучення "документів, які підтверджують право користування", далі конкретизується "копії чинних договорів оренди". Вважаємо, що дана вимога є дискримінаційною та обмежує коло потенційних учасників, які для виконання робіт за даним предметом закупівлі можуть використовувати обладння та матеріально-технічну базу на підставі договорів про надання послуг та лізингу. Майно може використовуватись не лише шляхом підписання договору оренди такого майна, а і лізинг, надання послуг таким майном, та ін. Так, відповідно до ст. 5 ЗУ "Про публічні закупівлі" Закупівлі здійснюються за такими принципами як недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Зазначення вимоги про підтвердження права користування шляхом надання копій договорів оренди порушує права учасників на свободу підприємницької діяльності та свободу договору, передбачених ст. 43 Конституції України, ст. 3, 627 Цивільного кодексу України, ст.ст. 6, 43, 44 Господарського кодексу України. Відповідно до ч. 1. ст. 627 Цивільного кодексу України відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Відповідно до положень ч. 1 ст. 44 Господарського кодексу України підприємництво здійснюється на основі, зокрема самостійного формування підприємцем програми діяльності, вибору постачальників і споживачів продукції, що виробляється, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом, встановлення цін на продукцію та послуги відповідно до закону. Просимо внести зміни до тендерної документації та передбачити підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій шляхом надання договорів лізингу та договорів про надання послуг таким майном.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
08.12.2021 12:45
Вирішення:
Добрий день, шановний учасник!
Відповідно до п.п. 1.2. та 1.3. Таблиці 1 Додатку 1 Тендерної документації передбачено, що якщо в учасника немає власного обладнання, то він може залучати його на підставі договорів оренди чи надання послуг. Тендерною документацією не обмежено спосіб підтвердження залученого обладнання лише договорами оренди.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Про ліцензію
Номер:
060c8228355d42e0bccd12b246948614
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-03-010024-c.c2
Назва:
Про ліцензію
Вимога:
Доброго дня.
Відповідно до п. 2.1.4. ч. 2 «Інша інформація» Тендерної документації учасник повинен підтвердити наявність у нього ліцензії на право виконувати роботи, які є предметом цієї закупівлі. Учасник надає довідку із посиланням на відкриті реєстри, де можна пересвідчитись у наявності в учасника ліцензії і перевірити додаток до ліцензії або скан-копію ліцензії з додатком у складі пропозиції. Ліцензія має підтверджувати право учасника виконувати такі роботи: реконструкція, реставрація, консервація, ремонтні роботи, реабілітація памяток культурної спадщини; монтаж внутрішніх інженерних мереж, системи, приладів і засобів вимірювання, іншого обладняння газопостачання.
Вважаємо, що даний пункт містить вимоги, які не мають відношення до даної закупівлі, та порушують права учасників з наступних підтав:
1. Враховуючи положення вище зазначеного пункту тендерної документації учасник надати ліцензію на право виконувати роботи саме за предметом закупівлі. Відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів UA-2021-12-03-010024-c в графі «Назва предмета закупівлі» вказано «Реконструкція парку біля озера (Набережна) в м. Новий Розділ, в тому числі виготовлення ПКД», відповідно учасник повинен мати ліцензію на виконання робіт щодо виконання робіт з реконструкції а також з виготовлення ПКД.
Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до Додатку 3 Тендерної документації, де є технічне завдання, яке визначає обсяг предмета закупівлі, не передбачено виконання робіт/надання послуг з виготовлення ПКД.
Відповідно до п. 22) ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Вважаємо, що така вимога є недоречною та обмежує коло учасників, які можуть виконати роботи, що передбачені Додатком 3 Тендерної документації, однак не мають можливості взяти участь у даній закупівлі через зазначення даної вимоги Вами, яка є недоречною та її невиконання не впливає на оцінку можливості виконання робіт потенційним учасником.
Враховуючи викладене, просимо внести зміни до п. 2.1.4. ч. 2 «Інша інформація» Тендерної документації «учасник повинен підтвердити наявність у нього ліцензії на право виконувати роботи, які є предметом цієї закупівлі» та виключити словосполучення «роботи, які є предметом цієї закупівлі» та замінити дане словосполучення на «роботи, що вказані нижче», оскільки в даному пункті нижче, Ви конкретизуєте які саме роботи мають бути зазначені в ліцензії.
2. Також, щодо конкретного переліку робіт, які мають бути підтверджені ліцензією. Відповідно до останнього речення п. 2.1.4. ч. 2 «Інша інформація» Тендерної документації «Ліцензія має підтверджувати право учасника виконувати такі роботи: реконструкція, реставрація, консервація, ремонтні роботи, реабілітація памяток культурної спадщини; монтаж внутрішніх інженерних мереж, системи, приладів і засобів вимірювання, іншого обладняння газопостачання».
Роботи, які мають виконуватись учасником згідно Додатку 3 до тендерної документації не передбачають виконання робіт з реставрації, консервації, реабілітації пам’яток архітектури, монтаж внутрішніх інженерних мереж, системи, приладів і засобів вимірювання, іншого обладняння газопостачання, а тому обмежують потенційне коло учасників, які відповідають вимогам тендерної документації в частині вимог, які стосуються предмета закупівлі та підтверджують можливість виконання робіт, що передбачені Додатком 3 до тендерної документації.
Відповідно до положень ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами як недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи вище викладене просимо внести зміни до останнього речення п. 2.1.4. ч. 2 «Інша інформація» Тендерної документації «Ліцензія має підтверджувати право учасника виконувати такі роботи: реконструкція, реставрація, консервація, ремонтні роботи, реабілітація памяток культурної спадщини; монтаж внутрішніх інженерних мереж, системи, приладів і засобів вимірювання, іншого обладняння газопостачання» та виключити наступні словосполучення: «реставрація, консервація», «реабілітація памяток культурної спадщини; монтаж внутрішніх інженерних мереж, системи, приладів і засобів вимірювання, іншого обладняння газопостачання».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
08.12.2021 12:44
Вирішення:
Добрий день!
До тендерної документації будуть внесені зміни у цій частині.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відхилено
Щодо ознайомлення з об'єктом
Номер:
18511ecbccfd4cbba56fe591947b8dfc
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-03-010024-c.c1
Назва:
Щодо ознайомлення з об'єктом
Вимога:
Доброї пори, доби.
Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації у складі пропозиції Учасник обов’язково повинен надати лист, підписаний Замовником, про те, що він ознайомлений з об’єктом будівництва (реконструкції).
Вважаємо, що дана вимога значно обмежує кількість потенційних учасників даної процедури та є дискримінаційною, а також прямо порушує положення Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Так, згідно з п. 37 ч. 1 ст. 1 Закону учасник процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (далі - учасник) - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об'єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Відповідно до п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону замовники - суб’єкти, визначені згідно із статтею 2 цього Закону, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до цього Закону.
Крім того, відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Тобто подання у складі тендерної пропозиції документів, що підписуються не учасником, а Замовником процедури закупівлі (оскільки даний лист повинен бути підписаний саме Замовником), є порушенням законодавства про публічні закупівлі та Конституції України, оскільки у складі тендерної пропозиції, яка подається учасником, мають бути надані документи, які підписані замовником.
Ознайомлення з об’єктом потенційним Учасником разом із Замовником до подання Пропозиції та проведення аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні Учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз’яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням та підписання документів про ознайомлення з об’єктом.
Вважаємо, Ваші дії, як Замовника, щодо ініціювання, а тим більше проведення переговорів з потенційними Учасниками щодо ознайомленням з об’єктом та підписання за результатами зустрічі відповідного документа до моменту розкриття їх тендерних пропозицій - є неправомірними, оскільки здійснюють вплив на кількість Учасників та їх склад.
Звертаємо Вашу увагу, що для коректного розрахунку вартості тендерної пропозиції, визначення обсягів та етапів виконання необхідних робіт, а також для ознайомлення Учасником з фактичними обсягами робіт, Замовнику необхідно, відповідно до положень ст. 22 Закону, зазначити технічні та якісні характеристики до предмета закупівлі у тендерній документації.
Так, відповідно до до п.3. ч.2. ст. 22 Закону тендерна документація Замовника повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Відповідно до ч.1. ст.23 цього Закону, технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Аналізуючи вище зазначені положення ст. 22 та 23 Закону, можна дійти висновку, що законодавцем передбачено порядок подання інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі про фактичний обсяг робіт, для того, щоби Учасник зміг ознайомитись з цими технічними та якісними характеристиками, у тому числі і з фактичними обсягами робіт.
Встановлення Вами, як Замовником, вимоги щодо надання учасником листа про ознайомлення з об’єктом, який має бути підписана Вами, як Замовником, до подання тендерних пропозицій, містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки безпосереднє підписання такого документа, та, як наслідок, і повнота тендерної пропозиції, в складі якої він повинен подаватися, залежить не від Учасника, а напряму від самого Замовника, попри те, що тендерна пропозиція подається лише Учасником процедури закупівлі.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Ваші дії в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги ч. 4 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси потенційних учасників, пов'язані з їх участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Також додатково повідомляємо, що вимога тендерної документації щодо ознайомлення з об’єктом (огляд об’єкта) в період подання пропозицій з підписанням у Замовника документу про ознайомлення (огляд), була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
1. Рішення від 13.12.2019 №18550;
2. Рішення від 13.05.2020 № 9264;
3. Рішення від 29.05.2020 № 10669 ІІ;
4. Рішення від 26.08.2020 № 16106.
Просимо Вас виключити наступну вимогу з Додатку 3 до тендерної документації:
«У складі пропозиції Учасник обов’язково повинен надати лист, підписаний Замовником, про те, що він ознайомлений з об’єктом будівництва (реконструкції)».
У випадку виключення даної вимоги з тендерної документації та не усунення Вами порушень законодавства про публічні закупівлі, ми будемо змушені звернутись до контролюючих органів з метою захисту наших прав та законних інтересів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
08.12.2021 11:52
Вирішення:
Добрий день, шановний учасник!
Метою замовника є ефективне проведення закупівлі в результаті якої вдасться отримати якісно виконані роботи. Замовник добросовісно виконує свої зобов’язання та дотримується вимог чинного законодавства України. Ми в жодному разі не маємо наміру дискримінувати учасників, і однаково реагуємо на запити усіх претендентів. З потенційними учасниками закупівлі не проводяться ніякі переговори. Виїзд представників підрядних організацій надає можливість більш детально обраховувати договірну ціну та скласти план робіт. Дана вимога встановлена для ознайомлення з обсягами робіт. Замовник сприяє доступу до об’єкта усім бажаючим.
Статус вимоги:
Відхилено