• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Добровільне медичне страхування та страхування від нещасного випадку (код ДК 021:2015 - 66510000-8 - Страхові послуги)

Завершена

3 100 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 500.00 UAH
Період оскарження: 03.12.2021 13:59 - 04.01.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на дискримінаційні вимоги Замовника в Тендерній документації, які порушують права та законні інтереси Скаржника

Номер: 3a3459558803451cadc02fe0414a6d54
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-03-003153-b.c1
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги Замовника в Тендерній документації, які порушують права та законні інтереси Скаржника
Скарга:
СКАРГА відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати Приватне акціонерне товариство «Страхова компанія «ІнтерЕкспрес» (далі – ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» або Суб’єкт оскарження) має намір взяти участь у процедурі закупівлі, оголошеній КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «ДНІПРОВСЬКИЙ ЕЛЕКТРОТРАНСПОРТ» ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ. Предметом закупівлі є: Добровільне медичне страхування та страхування від нещасного випадку (код ДК 021:2015 - 66510000-8 Страхові послуги). Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2021-12-03-003153-b розміщено на вебпорталі Уповноваженого органу за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-12-03-003153-b. Ознайомившись зі змістом Тендерної документації щодо закупівлі, затвердженою Рішенням Тендерного комітету КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ДНІПРОВСЬКИЙ ЕЛЕКТРОТРАНСПОРТ» ДМР (далі – Тендерна документація), вбачаємо, що Замовник встановив умови, які суперечать законодавству України у сфері публічних закупівель, а також порушують права та законні інтереси ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес». Так, у пункті 1.3. Додатку 2 «Перелік документів, які вимагаються Замовником» до Тендерної документації Замовник встановив, що учасник Процедури закупівлі повинен надати довідку у довільній формі, яка містить достовірну інформацію про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг по закупівлі, а саме: «учасник повинен мати в наявності не менше ніж 2 (два) представництва учасника в Дніпропетровській області. У складі пропозиції надається довідка від учасника в довільній формі, яка підтверджує дану інформацію». Вважаємо вказану вимогу Замовника дискримінаційною, оскільки обов’язкова наявність в учасника закупівлі двох зареєстрованих представництв у Дніпропетровській області, не передбачена законодавством України та жодним чином не впливає на якість надання учасником послуг із добровільного медичного страхування та добровільного страхування від нещасного випадку. До того ж, Замовник не наводить жодних обґрунтувань та розрахунків стосовно заявленої кількості представництв, які повинен мати учасник саме у Дніпропетровській області для надання послуг з добровільного медичного страхування та страхування від нещасних випадків. У зв’язку з вищевказаною вимогою Замовника зазначаємо, що для обов’язкової наявності двох представництв страховика в Дніпропетровській області для надання страховиком послуг з добровільного медичного страхування та добровільного страхування від нещасного випадку немає жодних обґрунтувань та встановлених вимог уповноваженого органу, що здійснює регулювання та нагляд страхової діяльності. Також звертаємо увагу, що страхові випадки за добровільним медичним страхуванням та добровільним страхування від нещасного випадку на всій території України супроводжуються в ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» цілодобовою асистанською службою (з наявним безкоштовним телефонним зв’язком), а страхові виплати здійснюються на підставі надісланих заяв застрахованих осіб та медичних документів, що підтверджують факт хвороби чи травми, шляхом перерахування грошових коштів страхової виплати за вказаними у заяві банківськими реквізитами, або для отримання в касі банківської установи за вибором отримувачів коштів. Крім того, зауважимо, що згідно з положеннями частини другої статті 95 Цивільного кодексу України представництвом є відокремлений підрозділ юридичної особи, що здійснює представництво і захист інтересів такої юридичної особи та не має права здійснювати страхову діяльність. На підставі вищезазначеного, вважаємо вимогу Замовника про обов’язкову наявність в учасника закупівлі двох представництв у Дніпропетровській області незаконною та необґрунтованою, а також такою, що створює дискримінацію для ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» у закупівлі та передбачуване відхилення Замовником його пропозиції з підстав невідповідності кваліфікаційним умовам, зазначеним у Тендерній документації. Наголошуємо, що вимоги Замовника у Тендерній документації щодо наявності в учасника двох представництв у Дніпропетровській області не передбачені (не встановлені) положеннями Законів та нормативно-правових актів, що регулюють страхову діяльність в Україні, та за дотримання (або не дотримання) яких страховикам надавалось би (або обмежувалось би) право укладати зі страхувальниками договори добровільного медичного страхування та добровільного страхування від нещасного випадку. Вважаємо, що Замовник свідомо встановив вищезазначені вимоги до учасників Процедури закупівлі, які є надмірними порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору страхування. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи іншим страховикам, які спроможні виконати умови договору страхування, що є предметом Процедури закупівлі, взяти участь у конкурсі. Враховуючи викладене, Суб’єкт оскарження вважає, що встановлюючи наведені вимоги у Тендерній документації, Замовник порушує норму частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), якою передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи Діяльність ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» відповідає чинному законодавству, яке регулює діяльність у сфері страхування в Україні, зокрема Законам України «Про страхування», «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг». ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» є фінансово надійною (стійкою) страховою компанією відповідно до «Вимог до рейтингів фінансової надійності (стійкості) страховиків та перестраховиків-нерезидентів та порядку їх підтвердження», затвердженими Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 11.07.2013 р. № 2262. ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» 30 жовтня 2018 року присвоєно кредитний рейтинг (рейтинг фінансової стійкості) за національною рейтинговою шкалою: uaAA (Високий рівень стійкості), який підтверджується Свідоцтвом № РА/2021-06, виданим Рейтинговим агентством «Експерт-рейтинг». Строк дії вказаного свідоцтва - до 28 березня 2022 року (додається до скарги). Дотримання ПрАТ СК "ІнтерЕкспрес" вимог платоспроможності страховика, в тому числі обов'язкових фінансових нормативів, встановлених законодавством, також підтверджує Національний банк України у своєму листі від 10.12.2021р. №21-0009/117830 (додається до скарги). ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» має змогу вчасно, якісно та в повному обсязі надати Замовнику послуги, що є предметом закупівлі. Разом з тим, Замовник вчиняє дії щодо необґрунтованого обмеження кількості учасників торгів з метою надання переваги окремим потенційним учасникам закупівлі, чим порушує принципи добросовісної конкуренції та недискримінації учасників під час проведення Процедури закупівлі, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель. В результаті таких дій Замовника порушуються права та законні інтереси ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес», зокрема його право на участь у Процедурі закупівлі з дотриманням принципу недискримінації. Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вважаємо, що дії Замовника щодо встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону, вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Суб’єкта оскарження, пов’язані з його участю у Процедурі закупівлі. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Суб’єкт оскарження вимагає зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до Тендерної документації з метою приведення її у відповідність із вимогами Закону, а саме: виключити з Тендерної документації вимоги щодо обов’язкового надання учасником довідки в довільній формі на підтвердження наявності в учасника не менше ніж 2 (двох) представництв в Дніпропетровській області. Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, на сайті https://prozorro/gov.ua (пряме посилання на дану закупівлю: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-12-03-003153-b). Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів Суб’єкта оскарження. Задоволення зазначених вимог створить підстави для відновлення порушених прав та законних інтересів ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес», зокрема його право на участь у Процедурі закупівлі з дотримання принципу недискримінації та отримання вигоди, пов’язаної з перемогою у Процедурі закупівлі. До скарги додаються документи в електронній формі (у вигляді файлів формату pdf.), що підтверджують неправомірність рішень, дій або бездіяльності Замовника.
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 28.12.2021 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.12.2021 17:28
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.12.2021 17:51
Дата виконання рішення Замовником: 31.12.2021 11:06
Коментар замовника щодо усунення порушень: За результатами розгляду скарги Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ про порушення процедури закупівлі від ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес». Вирішили внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі код за ДК 021:2015 - 66510000-8 - Страхові послуги (Добровільне медичне страхування та страхування від нещасного випадку). Рішення виконано.
Автор: ПрАТ СК "ІНТЕРЕКСПРЕС", Вікторія Кушнір +380503362955 sk.interexpress2020@gmail.com http://interexpress.com.ua