-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Електрична енергія
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Усі документи пропозиції, що підготовлені безпосередньо учасником-резидентом, повинні бути складені українською мовою. Детальна інформація зазначена в пункті 7 Розділу 1 тендерної документації. Категорія Замовника:відповідно п. 1 ч. 1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» - орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган. Закупівля на 2022 рік.
Завершена
29 355 601.03
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 146 778.01 UAH
мін. крок: 0.5% або 146 778.01 UAH
Період оскарження:
03.12.2021 12:37 - 30.12.2021 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога про усунення порушень
Номер:
1b106eb116ce4eb18901e31b597f0b70
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-03-007847-c.c1
Назва:
Вимога про усунення порушень
Вимога:
Шановний замовнику! 11 січня 2022 року, відповідно до Протоколу розгляду тендерних пропозицій, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВОЛЬТ ПОСТАЧ» було допущено до участі у відкритих торгах з публікацією англійською мовою, згідно предмету закупівлі Електрична енергія код за ДК 021: 09310000-5 (оголошення №UA-2021-12-03-007847-c). Тобто Замовником було підтверджено відповідність тендерної пропозиції учасника вимогам тендерної документації та Закону України «Про публічні закупівлі». Зазначене рішення не оскаржувалось.
За результатами розгляду цінових пропозицій учасників після проведення електронного аукціону, Замовником було вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВ «ВОЛЬТ ПОСТАЧ», яка була визначена найбільш економічно вигідною. Відповідне рішення оформлено Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області від 19 січня 2022 року №96т.
В обґрунтування такого рішення Замовник зазначає, «що цінова тендерна пропозиція учасника ТОВ «ВОЛЬТ ПОСТАЧ» (22 199 999,00 грн.), яка за результатами аукціону визнана найбільш економічно вигідною не відповідає вимогам абз. 8 п.п. 1.3 п. 1 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, а саме: величина маржі, яку учасник включив до розрахунку цінової пропозиції за результатом аукціону від’ємна».
Проте, з таким рішенням замовника не можна погодитись, виходячи з наступного.
По-перше, не можна погодитись із тим, що величина маржі є величиною від’ємною.
Так, первинна пропозиція ТОВ «ВОЛЬТ ПОСТАЧ» становила 29 089 591,20 грн., остаточна пропозиція переможця становить 22 199 999,00 грн.
Первинна цінова пропозиція ТОВ «ВОЛЬТ ПОСТАЧ» містить маржу, яка не є від’ємною та відповідає вимогам тендерної документації щодо розрахунку цінової пропозиції.
Відповідно до статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у Тендерній документації.
Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його пропозиції із зазначенням дати та часу. Електронна система повинна забезпечити можливість подання пропозиції всім особам на рівних умовах.
Кожен учасник має право подати тільки одну тендерну пропозицію [у тому числі до визначеної в тендерній документації частини предмета закупівлі (лота)].
Отримана тендерна пропозиція/пропозиція вноситься автоматично до реєстру отриманих тендерних пропозицій/пропозицій, у якому відображається інформація про надані тендерні пропозиції/пропозиції, а саме:
1) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель;
2) найменування та ідентифікаційний код учасника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
3) дата та час подання тендерної пропозиції/пропозиції.
Тендерні пропозиції/пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання або ціна яких перевищує очікувану вартість предмета закупівлі не приймаються електронною системою закупівель. Інформація про ціну, запропоновану учасником після аукціону, з дня проведення аукціону не є складовою тендерної пропозиції учасника у розумінні Закону, отже її ненадання або невідповідність умовам Тендерної документації не може бути підставою для відхилення Пропозиції учасника відповідно до вимог статті 31 Закону.
Аналогічна позиція наводиться у рішеннях Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, у рішенні Колегії № 21230-р/пк-пз від 17.09.2021, рішенні Колегії № 8315-р/пк-пз від 19.04.2021, рішенні Колегії № 8166-р/пк-пз від 16.04.2021, рішенні Колегії № 4110-р/пк-пз від 03.03.2021.
Таким чином, Замовник помилково розглядає остаточну цінову пропозицію на відповідність вимогам тендерної документації.
Враховуючи вищевикладене, просимо скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВОЛЬТ ПОСТАЧ» у процедурі відкриті торги з публікацією англійською мовою за предметом закупівлі Електрична енергія код за ДК 021:2015:09310000-5:Електрична енергія (оголошення № UA-2021-12-03-007847-C).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.01.2022 21:20
Вирішення:
Шановний Учаснику!
Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об'єднаних територіальних громад.
Відповідно до визначень п. 1 ст. 1 Закону, тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
П. 10 ч.2 ст. 22 Закону визначено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості, як перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій.
Розділом V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області визначені умови, за яких здійснюється оцінка тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі.
Так, пунктом 1.3 Розділу V тендерної документації визначено:
« Єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є ціна (питома вага критерію – 100%).
Ціною тендерної пропозиції вважається сума, зазначена учасником у його тендерній пропозиції як загальна сума, за якою він погоджується виконати умови закупівлі згідно вимог замовника, у тому числі з урахуванням технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, всіх умов виконання договору, та з урахуванням сум належних податків та зборів, що мають бути сплачені учасником.
Ціною тендерної пропозиції є ціна електричної енергії, що включає прогнозну ціну РДН, тариф на послуги з передачі електричної енергії, тариф на здійснення операцій купівлі-продажу на ринку «на добу наперед» та внутрішньодобовому ринку, маржу (вартість послуг Учасника), витрати на сплату податків.
Ціна тендерної пропозиції = Цпрогн.*V, де
V – плановий обсяг споживання електричної енергії (кВт*год), який Замовник має намір придбати за результатами цієї процедури закупівлі.
Ц прогн.= (Цод *(1+К/100) +Т)*1,2, де
Ц прогн. – прогнозна ціна 1кВт*год електричної енергії, за якою Учасник згоден поставити Замовнику;
Цод – прогнозна ціна за 1кВт*год електричної енергії на ринку «на добу наперед», яка розраховується як середньозважена ціна на РДН у торговій зоні Об’єднана Енергетична Система України за 20 днів листопада 3,35871 грн без ПДВ за даними ДП «Оператор ринку», розміщеними на його веб-сайті www.oree.com.ua, з урахуванням індикатора діапазону можливого коливання ціни в періоді постачання +10%.
Ціна «Цод.» дорівнює: 3,35871+3,35871*0,1=3,694581 грн за 1кВт*год без ПДВ.
К – коефіцієнт прибутковості Постачальника (маржа, вартість послуг Учасника) у відсотках від загальної ціни тендерної пропозиції. Маржа, що визначається учасником у ціновій пропозиції (в тому числі за результатом аукціону), не може бути величиною від’ємною;
Т – прогнозований тариф на передачу електроенергії на 2022 рік відповідно до схваленого проекту постанови НКРЕКП «Про встановлення тарифу на послуги з передачі електричної енергії НЕК «Укренерго» на 2022 рік, та становитиме – 0,34564 грн за 1кВт*год без ПДВ.
«1.2» - математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ – 20%), яке нараховується згідно Податкового кодексу України.
З метою запобігання демпінгу серед Учасників, Замовник буде відхиляти пропозиції Учасників, в яких величини маржі (у тому числі за результатами аукціону) буде від’ємна. До складу ціни пропозиції включається тариф на передачу електричної енергії та не включається тариф на розподіл.».
Для участі в аукціоні учасником ТОВ "ВОЛЬТ ПОСТАЧ" запропонована цінова пропозиція вартістю 29 089 591,20 грн. Здійснивши розрахунок ціни Вашої тендерної пропозиції за формулою, визначеною тендерною документацією, визначена маржа, вартість послуг Учасника, яка склала 0,10 грн.
Під час участі у аукціоні ТОВ "ВОЛЬТ ПОСТАЧ" знижено вартість пропозиції, в результаті чого цінова пропозиція за результатом аукціону склала 22 199 999,00 грн. Відповідно, маржа, вартість послуг Учасника, визначена за формулою тендерної документації склала -0,95688781 грн.
Враховуючи, що маржа ТОВ "ВОЛЬТ ПОСТАЧ" є від’ємною величиною, у відповідності до положень п. 1.3 Розділу V тендерної документації, керуючись п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону, тендерна пропозиція ТОВ "ВОЛЬТ ПОСТАЧ" відхилена.
Також, якщо перерахувати пропозицію Учасника за складовими витрат станом на 20.01.2022 (оприлюднено дані на сайті «оператор ринку» ринок «на добу на перед») та виявити, чи зможе учасник у процесі виконання договору отримати прибуток або хоча б не мати збитку, то отримаємо:
За даними сайту «оператор ринку» середньозважена ціна на РДН (ОЕС), грн/МВт* год. За 20 днів січня – 2929,09 грн за 1 МВт*год., або 2,92909 грн за 1 кВт*год без ПДВ, тариф на передачу електроенергії на 2022 – 0,34564 грн за 1кВт*год без ПДВ, отримаємо: (2,92909+0,34564)*1,2=3,929676 грн. з ПДВ. Крім того, Учасник має витрати на здійснення операцій купівлі-продажу на ринку «на добу на перед» та внутрішньодобовому ринку, що у формулі не враховано.
Пропозиція Учасника за 1 кВт*год – 3,69999 грн з ПДВ. (збиток учасника без врахування витрат на господарську діяльність становить 3,929676-3,69999=0,229779 грн.) Отже, враховуючи ціну за 1 кВт*год на 20 січня можна стверджувати, що Учасник при укладанні договору на постачання електричної енергії буде мати збиток.
Слід зазначити, що у відповідності до частини 4 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі»: - «Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі». Тобто договір про закупівлю укладається за ціною аукціону або за результатом перерахунку у бік зменшення.
У пункті 12.3. Проекту договору прописано: «Істотні умови цього Договору не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань Сторонами у повному обсязі, крім випадків передбачених ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі»:
2) Збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється у такому порядку:
- зміна ціни за одиницю товару допускається за умови надання Постачальником документального підтвердження факту коливання ціни такого товару на ринку, а саме у торговій зоні «Об’єднані енергетичні системи України»;
- документальним підтвердженням факту коливання ціни товару на ринку може бути інформаційна довідка, висновок або інший документ Торгово-промислової палати України чи її територіального відділення або скріншот зі сторінки офіційного сайту Національної комісії регулювання електроенергетики та комунальних послуг України (далі – НКРЕКП) або скріншот з веб-сайту ДП «Оператор Ринку» (https:// www.oree.com.ua).
Під коливанням ціни за одиницю товару на ринку слід розуміти будь-яку зміну ціни за одиницю товару у наданих документах, порівняно із ціною за одиницю товару, визначеною у п. 4.1 Договору. За такої умови ціна за одиницю товару збільшується пропорційно збільшенню середнього показника ціни у наданих документах відносно ціни за одиницю товару, визначеної у п. 4.1 Договору, але до 10 відсотків».
Враховуючи те, що договір про закупівлю укладається протягом строку дії тендерної пропозиції, тобто протягом часу, коли учасник процедури закупівлі зобов’язався поставити товар за конкретною ціною і на момент укладання договору про закупівлю учасник був обізнаний з ринковими коливаннями, що мали місце до підписання договору про закупівлю, а тому мав можливість відмовитися від укладання договору про закупівлю, якщо його виконання було не вигідним. Тому збільшувати ціну у договорі з моменту його підписання Законом не передбачено. Підвищення ціни на товар до 10% може відбуватися після підписання договору.
Також, відповідно до пункту 3.2.4 глави 3.2 розділу ІІІ ПРРЕЕ у разі зміни умов договору про постачання електричної енергії споживачу, електропостачальник не пізніше ніж за 20 днів до їх застосування повідомляє про це споживача з урахуванням інформації про право споживача розірвати договір. Електропостачальники зобов’язані повідомляти споживачів в установленому порядку про будь-яке збільшення ціни. Пунктом 12.4 Проекту договору передбачено: - «Постачальник має повідомити про зміну будь-яких умов Договору Споживача, не пізніше, ніж за 20 днів до дати їх застосування з урахуванням інформації про право достроково розірвати цей Договір, без застосування будь-яких санкцій пов’язаних з таким розірванням».
Отже, Учасник процедури закупівлі запропонував демпінгову ціну та усвідомлюючи про збитковість тендерної пропозиції хоче укласти договір із Замовником і змусити його або у порушення Законодавства збільшувати ціну товару до 10%, або розірвати договір.
Статус вимоги:
Відхилено