• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 – 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (Комбінезони медичні)

Закупівля відбувається на підставі абз. 4 п. 3-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: на період дії встановленого Кабінетом Міністрів України карантину, відповідно до Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб", закупівля товарів (крім лікарських засобів, вакцин або інших медичних імунобіологічних препаратів, розхідних матеріалів для надання медичної допомоги хворим на COVID-19 та медичних виробів для вакцинації від COVID-19, медичного обладнання для закладів охорони здоров’я, що надають допомогу пацієнтам, хворим на COVID-19, систем постачання медичних газів) та послуг, необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19), здійснюється в порядку, встановленому цим Законом для спрощених закупівель.

Завершена

95 974.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 479.87 UAH
Період оскарження: 02.12.2021 17:28 - 08.12.2021 00:00
Вимога
Відхилено

необхідність усунення незаконних вимог оголошення.

Номер: 4bf2638dccb7455596437a8bd3702aee
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-02-016632-c.c2
Назва: необхідність усунення незаконних вимог оголошення.
Вимога:
Доброго дня! Нагадаємо Замовнику про те, що відповідно до Стаття 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» закупівлі, в тому числі й ті, які проводяться у спрощеному порядку здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. 2.Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. 3.Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. 4.Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. 5.Замовники, учасники процедури закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника. Замовник унеможливив дотримання принципу добросовісної конкуренції між учасниками (конкуренції бути не може, бо Замовник змушує всіх учасників перекуповувати товар конкретної марки «Славна®», а не конкурувати за якістю та ціною між собою); Замовник унеможливив досягнення максимальної економії у закупівлі, аналіз закупівель захисного одягу від інфекційних агентів для надання медичної допомоги хворим на COVID-19, свідчить про те, що ціна на товар даної категорії може коливатися але очевидно, що в даній закупівлі ціна не буде нижчої ніж її визначає один єдиний виробник товару, конкретної марки «Славна®». Замовник допустив відкриту дискримінацію по відношенню до всіх інших виробників захисного одягу для надання медичної допомоги хворим на COVID-19, які потенційно є учасниками цього тендеру, бо в Україні є десятки виробників захисного одягу, який відповідає вимогам встановленим замовником. Недобросовісно, можливо із незаконним умислом та за попередньою змовою з невстановленими особами, діє Замовник, зазначаючи в Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі характеристики товару, які 100 % співпадають виключно з одним учасником ринку: ТОВ «Фірма «Технокомплекс» (код ЄДРПОУ: 19117325), яка заснована у 1992 році. З цього часу фірма стала однією з найбільших по виготовленню медичних виробів. Підприємство спеціалізується на виготовленні виробів медичного призначення одноразового застосування під торгівельною маркою «Славна». Надаємо для публічного ознайомлення документи на товар ТОВ «Фірма «Технокомплекс» для підтвердження вище викладених обставин. Зауважимо, що Замовник жодним чином не мотивував того, що товар конкретної марки «Славна®» є виключним товаром, що необхідний для потреб Замовника і що аналогічні товари за своїми характеристиками, але інших виробників не здатні задовольнити потреби Замовника. Особливо варто відмітити вимогу про надання учасниками: надати гарантійний лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником Товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмета закупівлі, а також запропонований товар в необхідній кількості, найменування замовника. Тобто, якщо виробник захисного одягу під «Славна®» не надасть на запит потенційного учасника гарантійного листа, то такий учасник не зможе надати пропозиції, не зможе запропонувати товари власного виробництва, тобто не зможе взяти участь у закупівлі взагалі. Замовник тим самим ставить усіх потенційних учасників ринку в залежність від виробника товарів «Славна®». Більше того, виробник захисного одягу під ТМ «Славна®» - ТОВ «Фірма «Технокомплекс» (код ЄДРПОУ: 19117325) НЕ НАДАСТЬ ДАНОГО ГАРАНТІЙНОГО ЛИСТА ЖОДНОМУ ІЗ ПОТЕНЦІЙНИХ УЧАСНИКІВ АДЖЕ САМ АКТИВНО БЕРЕ УЧАСТЬ У ЗАКУПІВЛЯХ: https://clarity-project.info/tenderer/19117325. Отже закупівля оголошена для єдиного її учасника ТОВ «Фірма «Технокомплекс» (код ЄДРПОУ: 19117325). Крім цього, звертаємо увагу Замовника на закупівлю з ідентифікатором UA-2021-11-18-011845-a, де Замовником було усунуто АНАЛОГІЧНУ дискримінаційну вимогу за результатами вимоги. При цьому пропозиція ТОВ «Фірма «Технокомплекс» (код ЄДРПОУ: 19117325) при очікуваній 149 900,00 грн склала 149 820,00 грн з ПДВ, що на 80 гривень менше від очікуваної. Економія коштів колосальна.. А, для порівняння, найбільш економічно вигідна пропозиція в цій ж закупівлі при усуненні дискримінаційних вимог про виробника з пропозицією аналогічного за технічними вимогами товару склала 64 476,00 грн з ПДВ. На підставі викладеного, з метою усунення корупційних складових закупівлі, дискримінаційних умов та забезпечення мети публічних закупівель, зокрема, максимальної економії, ВИМАГАЄМО: 1. Усунути порушення ст. 5 ЗУ « Про публічні закупівлі» та змінити норми Оголошення про проведення публічних закупівель шляхом : - Видалити з Оголошення послання на конкретну марку товару «Славна®» - Зазначити у додатку № 2 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі про можливість надання еквіваленту продукції з такими ж самими характеристиками та властивостями.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учаснику! ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Ст.. 14 Закону регламентує проведення спрощених процедур. Зокрема, те що у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати (а не зобов’язаний), які аналоги та / або еквіваленти приймаються у пропозиціях. Додатково зазначаємо, що вимога в оголошенні стосовно надання учасниками гарантійного листа від виробника зумовлена необхідністю попереднього підтвердження з боку учасників можливостей щодо поставки предмета закупівлі у необхідні кількості та в необхідні терміни визначені оголошенням замовника та пропозицією учасника закупівлі. Дана вимога в жодному випадку не направлена на обмеження кола потенційних учасників, що підтверджується правом учасника надати гарантійний лист як від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), так і від представництва, дилера, дистриб’ютора, уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки предмета закупівлі у кількості та в терміни, визначені оголошенням замовника та пропозицією учасника закупівлі. Дорого ж стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом. Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у закупівлях виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами. Як відомо, виробники товарів здійснюють реалізацію своєї продукції безпосередньо, а також через систему офіційних дистриб’юторів та партнерів. Отримати статус дистриб’ютора чи партнера може будь-яка юридична особа, чи фізична особа-підприємець, виконуюча умови виконання дистриб’юторського договору. Крім того, виробник товару надає зазначеним контрагентам на їх запити гарантійні листи щодо своєчасної поставки товарів необхідної якості та кількості, а також всю необхідну документацію. Тобто будь-яка юридична особа, чи фізична особа-підприємець, за умови виконання умові дистриб’юторського договору з виробником може запропонувати у своїй пропозиції необхідну продукцію. Крім того, за таких умов виробник товару (офіційний представник, чи дистриб’ютор, чи партнер) надає контрагентам на їх запити гарантійні листи щодо своєчасної поставки товарів необхідної якості та кількості, а також усю необхідну документацію, зокрема й таку, що вимагається оголошенням на закупівлю Товару. Надання гарантійного листа виробника (представництва, дилера, офіційного дистриб’ютора філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) підтверджує співпрацю учасника з виробником (т.д.) та є гарантією купівлі законної продукції та унеможливлює придбання товару невідомого походження. Крім добросовісної конкуренції серед учасників, максімальної економії та ефектівності, відкритісті ті прозорісті нам, як Замовнику бажано отримувати вчасно якісний товар, так як нізька ціна товара це не ознака якості. Враховуючи вищевикладене, повідомляємо про відхилення вашої вимоги про видалення з Оголошення послання на конкретну марку товару «Славна®» та зазначення у додатку № 2 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі про можливість надання еквіваленту продукції з такими ж самими характеристиками та властивостями.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога про усунення дискримінаційних умов в закупівлі

Номер: 3d4fba3b50464c36b5215999abd9b896
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-02-016632-c.c1
Назва: Вимога про усунення дискримінаційних умов в закупівлі
Вимога:
Шановний Замовнику! Відповідно до вимог статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», публічні закупівлі здійснюються на основі недискримінації учасників. Відповідно до статті 14 ЗУ «Про публічні закупівлі»: 5. Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вважаємо, що оголошення по вказаній закупівлі містить дискримінаційні вимоги, які Учасник не може виконати внаслідок чого порушує права та законні інтереси Учасників, на підставі чого потребує внесення змін в частині видалення дискримінаційних умов з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, допущених Замовником у Оголошенні. Так, в оголошенні Замовником визначено предмет закупівлі «Комбінезон медичний "Славна®"», а також зазначено, що: «Еквіваленти товару до розгляду прийматися не будуть». Таким чином зазначення конкретного виробника товару обмежує участь в закупівлі суб’єктів господарювання, які пропонують не гірші, а навіть кращі за технічними вимогами комбінезони медичні. Крім цього, додатком № 2 до Документації для проведення закупівлі через систему електронних закупівель передбачено: 5. З метою запобігання закупівлі фальсифікованої продукції, яка може нанести шкоду здоров’ю пацієнтів та персоналу, забезпечення безпечної роботи персоналу та дотримання законодавства щодо охорони праці, Учасник повинен підтвердити можливість поставки запропонованого ним Товару, у кількості та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. На підтвердження Учасник повинен надати гарантійний лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником Товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмета закупівлі, а також запропонований товар в необхідній кількості, найменування замовника. Тобто взяти участь у закупівлі можуть тільки ті учасники, яким відповідний лист від конкретного виробника Комбінезон медичний «Славна®». Водночас згідно з частиною 3 статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Відповідно до статті 1 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» дискримінація - ситуація, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі - певні ознаки), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об`єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними. При цьому, непряма дискримінація - ситуація, за якої внаслідок реалізації чи застосування формально нейтральних правових норм, критеріїв оцінки, правил, вимог чи практики для особи та/або групи осіб за їх певними ознаками виникають менш сприятливі умови або становище порівняно з іншими особами та/або групами осіб, крім випадків, коли їх реалізація чи застосування має правомірну, об`єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними. Згідно зі статтею 6 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні», відповідно до Конституції України, загальновизнаних принципів і норм міжнародного права та міжнародних договорів України всі особи незалежно від їх певних ознак мають рівні права і свободи, а також рівні можливості для їх реалізації. Форми дискримінації з боку державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, юридичних осіб публічного та приватного права, а також фізичних осіб, визначені статтею 5 цього Закону, забороняються. Звертаємо увагу Замовника, що головною ознакою умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних - це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто, Замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об`єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у закупівлі. У зв’язку із цим, встановлення вимоги «Комбінезон медичний "Славна®"», а також зазначено, що: «Еквіваленти товару до розгляду прийматися не будуть» - це дискримінація в розумінні законодавства України. Крім цього, наразі є підозри вважати, що Замовником надаються переваги певному суб’єкту господарювання (виробнику та/або постачальнику даного товару). При цьому відповідно до статті 15 ЗУ «Про захист економічної конкуренції»: Стаття 15. Антиконкурентні дії органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю 1. Антиконкурентними діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), які призвели або можуть призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції. 2. Антиконкурентними діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, зокрема, визнаються: надання окремим суб’єктам господарювання або групам суб’єктів господарювання пільг чи інших переваг, які ставлять їх у привілейоване становище стосовно конкурентів, що призводить або може призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції. У зв’язку із цим, наразі потенційний учасник вбачає наявність ознак антиконкурентних узгоджених дій у діях Замовника, які проявляються в наданні додаткових переваг майбутньому переможцю закупівлі. Враховуючи вищевикладене, враховуючи вимоги законодавства про неможливість дискримінації, - просимо виключити дискримінаційні умови про те, що «Еквіваленти товару до розгляду прийматися не будуть» та таким чином надати учасникам можливість постачати еквівалентиний товар за заданими Замовником вимогами. У випадку нереагування на дану вимогу, потенційний учасник в порядку ст.8 ЗУ «Про публічні закупівлі» повідомить Державну аудиторську службу України про зловживання Замовника, а також Антимонопольний комітет України про наявність антиконкурентних узгоджених дій між Замовником та переможцем закупівлі.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Згідно з абзацом 2 частини 4 статті 14 Закону у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та / або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Тобто Закон не зобов’язує замовника зазначати аналог та / або еквівалент, а тільки надає йому право. Якщо при проведенні спрощеної закупівлі у вимогах замовника відсутні посилання на еквівалент та / або аналог, то вважати дії замовника неправомірними, підстав немає. Додатково, щодо гарантійних листів, то дана вимога формується з метою: 1. Уникнення поставки низькоякісного товару. Листи підтверджують можливість учасника виконати всі умови договору в частині якості товару, строків поставки, обсягів поставки, те, що продукція (товар) буде відповідати нормам і стандартам чинним на території України. Адже найдостименніше лише безпосередньо виробник продукції може гарантувати Замовнику належну якість та високі показники терміну придатності товарів. 2. В разі виникнення конфліктних ситуацій під час виконання договору учасником переможцем пов’язаних з виконанням договору, замовник на виконання гарантійного листа виданого виробником має право звернутися до нього з метою вжиття заходів щодо його повного та всебічного виконання. Окрім цього, інформуємо Вас про те, що вимога надання оригіналу гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом закупівлі цієї закупівлі у кількості та в терміни пов’язана з короткими термінами поставки. Враховуючи вищевикладене, повідомляємо про відхилення вашої вимоги про виключення умови про те, що «Еквіваленти товару до розгляду прийматися не будуть»
Статус вимоги: Відхилено